Land Of The Dead (Spoiler)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Land Of The Dead (Spoiler)

George Romero`s Zombiecomeback er nå ute på DVD. Lever det opp til forventningene for de av oss som likte "Dawn of the Dead"?

Zombiene har mer eller mindre overtatt verden og de siste menneskene har forskanset seg i en by. De rike bor i en skyskraper i bykjernen mens de fattige bor i utkanten av byen. Det eneste som beskytter dem er strømførende gjerder og et monster av an bil, "Dead Reckoning" som er en armert semitrailer med maskingevær, raketter og alt annet av zombiesprengende dingser.
    I denne filmen viser det seg at zombiene så smått begynner å tenke (dog på et veldig lavt nivå....) noe som betyr trøbbel for de intetanende beboerene.
    Spenningen stiger i det zombiene sakte men sikkert nærmer seg byen...

Så er spørsmålet; Er dette en bra film?
    Egentlig ikke. Det er flere gode elementer her og underholdningsverdien er ganske bra, men en sammeliknet med "Dawn of the Dead" synes jeg det lille ekstra mangler. Jeg synes at det blir for mye fokus på striden mellom de rike og de fattige og når ting endelig begynner å skje er filmen nesten ferdig. En zombiefilm bør ha fokus på skrekk og mest mulig gørr, ikke interne konlikter mellom menneskene i filmen. Dette kunne vært så mye bedre...

Terningkast: en veldig svak 3`er

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du snakker om Dawn of the Dead fra 2004 har Romero lite med denne å gjøre. Han laget originalen fra 1979. Land er mer lik de gamle filmene.

Newcomer Jigs sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Om du snakker om Dawn of the Dead fra 2004 har Romero lite med denne å gjøre. Han laget originalen fra 1979. Land er mer lik de gamle filmene.
    han siktet vel bare til at land of the dead var fra Romero, og sa vel egentlig bare at dawn of the dead var meget bra slik forstod jeg det i alle fall.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt filmen på dvd rimelig lenge nå! og synes den funker...av en eller annen grunn går den sakte framover!!! Føles slik ut ihvertfall....enkelte lame skuespillere som er litt for ovenpå, men ellers en grei popcorn film en fredag i sofaen.

terninkast - 4

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg vet at Romero ikke har laget zombiefilm på 20 år eller noe sånt, men jeg følte at det var naturlig å sammenlikne "dawn of the dead" med denne. Har sett "night of the living dead" men husker ikke noe særlig fra den. "Dawn of the dead" er uansett min favoritt zombiefilm hittil.
    Men for all del, om noen har sett noen kule zombiefilmer tar jeg gjerne imot tips

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Shaun of the dead er faktisk grisekul:P

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    shaun of the dead er sinnsykt kult.

de som har laget den er faktisk med i land of the dead. de er de 2 zombiene som er lenket fast mens folk kan stå imellom og bli tatt bilde av.

synes land of the dead var kul jeg.

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble veldig skuffet over denne filmen. Jeg så liksom et enormt potensiale i neste genrasjons zombier styrt av den oprinnelige regisør. Filmen har også etter min mening en feil vinkling. Litt av symbolverdien er der enda, men kommer ikke opp mot de gamle. En litt morsom detalj er at Uniformene til sikkerhetsvaktene til han rikeste er veldig like de nazistene brukte under ww2.

Kanskje karakteriseres som en spoiler:

Men kan noen forklare meg hvorfor folk som dør på vanlig måte blir zombier (tenker på han som har hengt seg i en topp leil.) ....Mulig jeg har gått glipp av noe men filmen forklarer det ikke. Fortsatt gir de hverandre valget om de vil bli zombie eller skutt slik at det også er en logisk brist.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvar veldig skuffet over denne filmen. Handlingen er fullstendig ulogisk og den er heller ikke spesielt spennende. Syntes hele filmen gikk på tomgang.

Terningkast 2.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg har ingen som helst tro på at eg kommer til å se denne...

Når folk som hadde tro på den slakter den, da må den være fryktelig dårlig for en som ikke en gang tror eller har noe som helst håp om at denne filmen er bra....

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som Kjeksen sa, så er dette en grei popcorn film. Den er ikke så sabla dyp, men det prøver den heller ikke være. Se den om du kjeder deg :P

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MAINboard
    Kanskje karakteriseres som en spoiler:

Men kan noen forklare meg hvorfor folk som dør på vanlig måte blir zombier (tenker på han som har hengt seg i en topp leil.) ....Mulig jeg har gått glipp av noe men filmen forklarer det ikke. Fortsatt gir de hverandre valget om de vil bli zombie eller skutt slik at det også er en logisk brist.
    For å drepe zombiene må du skyte dem i hodet, altså ødelegge hjernen. Han som hengte seg har antagelig blitt smittet, og har derfor hengt seg i ett forsøk på å unngå å bli zombie, men siden hjernen hans er "i orden", vil han bli en zombie alikevell.
    see? :wink: :-P

Litt teit å begynne å tenke serriøs logikk og logiske brister om en zombie film uansett eller? :roll:

Filmen er da litt kul den, morsom til tider og spennende. Jeg ser på filmen som ren underholdning. Gir den rundt 4-5 i terningkast jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •