Saw2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 31

Tråd: Saw2

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Saw2

Jeg var på førpremiere på Fredrikstad kino og tok en titt på denne MEGET etterlengtede filmen jeg har gledet meg til siden Saw. Og du milde granskau!!! Dette er noe av det absolutt beste jeg har sett i denne sjangeren. Og for en oppfølger!!! Den bygger virkelig videre på film nr 1, mesterlig gjort, med samme type filming, stemning, musikk osv.

Denne filmen begynner groteskt og hardtslående og stopper ikke før rulleteksten. Skuespillerne passer inn i sine roller meget bra i en film som dette. Enda godt man slipper stoooore superstjerner i en film som dette, det ville bare ødelagt hele filmen etter min mening, så takk og lov for litt sjuskete skuespillere som gjør en god jobb! De overbeviser for og si det på den måten.

Storien er enda mer innviklet, og har enda fler smartere løsninger enn film nr1. Om du likte den første, må du for ALL DEL få med deg Saw2! Du kan bare ikke unnlate og se denne...og en annen ting, se nr 1 først! Hehe...her tjener du lite på storien ved å ikke se nr 1, for de har temmelig mye med hverandre og gjøre.

Det første jeg sa når jeg kom ut av kinoen var: - En grotesk, brutal og smart film. Desidert en av de beste jeg noensinne har sett i sin sjanger. Og den er grotesk. Den er slem, slemmere enn nr 1. Jeg tror jeg faktisk ikke har sett en slemmere film med en slik kvalitet.

Lyden er sprø. Skriking, lyder overalt og bra musikk når den hører hjemme finnes i fleng. Kan bare tenke meg denne på Dts hjemme på rommet, det må bli KREM:P

Så jeg anbefaler denne sterkt. Garantert "se på kino" film, og en film som garantert får en fin plass ved siden av Saw (1) i dvd hylla.

Terningkast:
    bilde - 5
    lyd - 5
    skuespillere - 4
    story - 5
    i mine øyne, hele filmen - 5

Active KinoWalla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    344
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen må jeg se, får se om jeg får tatt med meg min bedre halvdel og sett på den ettersom hu liker sånne filmer som dette

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, gjør det. Var du fan av Saw1 og dens nye vendinger som stadig dukket opp, blandet med litt grotesk oppgulp...får du bare en enda større dose og bedre dose av det direkte sprøytet inn i hjernebarken her. :P:P

Newcomer 2mMy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt klart en genial film, oppgavene til "fangene" var mer innviklet og mer perverse enn i 1'rn.

Verdt å se :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper innlegget ditt var skrevet i ren skjær ironi. Mitt inntrykk av Saw II var "melkemaskin" ukjente dårlige skuespillere som leverer under pari prestasjoner. Hele filmen er preget av stakkato dialog og overdrevent bruk av kroppspråk. Bare se f.eks på han mexikanske bole freaken i huset... Ble skikkelig skuffet etter å ha sett Saw I og II etterhverandre..... Selv om slutten fikk den opp fra C til B....

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, absolutt ingen ironi! Jeg synes den var utrolig bra! Men det er forskjellen på oss 2. Du vet ingenting om bra film, jeg gjør det! NEIDA! Bare tuller....vel, alle er forskjellige. Det er jo enda godt det! Men jeg er uenig med deg, og du er uenig med meg! Det er det som får jorden til å gå rundt...:P

Men altså, for min del var filmen toppers og topper mye annet skrot som blir laget innen denne sjangeren. Den var bra! Og det med han mexican fyren din, han er jo en lovbryter mann....i hollywood ser de slik ut:P Bare se på de som synger "it's raining men". Den blei en hit, selv om de er feite og ser ut som 2 stranda hvaler jeg godt kunne klart meg uten. Synes hver og en skuespiller fylte rollen sin slik de skulle...

Men det er altid viktig å høre flere sider av en sak! SPEAK UP

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte denne bedre enn 1, det var mer spennende og mer morsome og ekle ting.. hehe.. Kvaliteten var ikke helt på topp, og når det ikke er tekst, så vet man ikke 100% om man har fått med seg alt.. Uansett jeg kommer til å kjøpe denne, og se den igjen for dette var en fet film.

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den igår, usj for en dritt film. 1ern var kanskje litt bedre men ikke mye.

Blir en film bra bare fordi den er grotesk ?

The Cube er heller bedre da.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe. den skal være grotesk, ellers ville de ikke laget den slik. men den blir ikke best fordi den er grotesk, men det passer bra for denne filmen at den er grotesk. Jeg sitter ikke her og sier at Battlefield Earth hadde vært bra om den var grotesk!

The Cube er jeg ikke fan av...var ikke en film for meg:P

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Cube synes jeg var stilig første gangen jeg så den, men da jeg så den igjen for et par uker siden la jeg fort merke til hvor elendig manus og skuespill virkelig er i den filmen. Og la oss ikke gå inn på oppfølgeren...

Forøvrig helt enig med trådstarter angående Saw II.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,668
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av deepc0re
    Så den igår, usj for en dritt film. 1ern var kanskje litt bedre men ikke mye.

Blir en film bra bare fordi den er grotesk ?

The Cube er heller bedre da.
    Hvorfor går du og ser denne filme når du ikke likte 1ern...!!!!?

1ern var jo genial genial genial genial med god story og etter tanke....!!!!!

Hva er poenget hvis den ikke var grotesk og ekkel og skummel.... isafallså så bør du ikke se slike filmer.... og heller ikke oppfølgern!

Gleder meg veldig til 2ern, den går nok også rett inn i samlingen den også!

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem sa at jeg "gikk og så filmen" ? Jeg ville gi en en sjanse siden så mange ga den skryt.

Jeg har ikke noe imot groteske, skumle, ekkle filmer jeg, det har jeg da heller ikke sagt.

Se7en er en av mine favoritt filmer, den er minst like grotesk men ikke på samme måte. Den er minst 100 ganger mere kreativ.. Hvorfor ? Jo fordi selve scenene i filmen ikke er spesiellt groteske men de spiller på fantasien din. Du danner deg et bilde i hodet hvordan drapene foregikk. Du får f.eks aldri se hva som ligger i esken på slutten.

The Shining er også en av mine favoritt filmer, den er heller ikke spesiellt visuell "grotesk" i den forstand. Men den gir meg frysinger nedover ryggen hver eneste gang jeg ser den. Hvorfor ? Den spiller mere på underbevisste virkemåter som musikk, steming, setting, ansikts uttrykk.

Mitt poeng er at du kan lage groteske, ekkle og dødsskumle bra filmer uten å spille så mye på det visuelle groteske som du direkte ser. Og spør du meg er det dette som gjør en bra "skrekk" film.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, nå er du inne på psykoligisk og fysisk påvirkning osv...men hva de som har laget filmen tenkte må du spørre de om. Visst den var ment for være psykisk skummel hadde den blitt laget slik, eller noe alla. Men nå har det også blitt laget slik at den viser det isteden for og spille på psyken, og det er jo ikke noe vi filmtittere direkte får gjort noe med!

Seven er en krem film, det er jeg enig i! For MIN del var Saw2 en bra film også, men jeg sammeligner ikke en film med en annen, pga at de ikke er ment for og være like. Selv om det finnes likhetstrekk til andre filmer osv (noe som sikkert skyldes at det blir vanskeligere og vanskeligere og lage en "ny" type film), så betyr ikke det at denne blir dårlige i forhold til de. Når jeg (nå snakker jeg for meg selv) ser en film sammenligner ikke jeg den med andre, jeg ser på filmen og bedømmer sånn den er, enten den er bra eller dårlig.

Nå er det jo sånn at man dessverre ikke kan lage en film som alle liker, fordi vi alle er så forskjellige. Og det synes jeg bare gjør filmindustrien bedre! De må tenke mer, bruke mer fantasi osv. Om en film kommer ut og ligner på et par andre, helt greit! Men det gjør faktisk alle de andre filmene også, ligner på en annen og de vil altid ha likhetstrekk vi mennesker kan forbinde med.

Det er bare bra at vi ikke mener det samme, det er det som skaper diskusjon og engasjement.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, den fikk terningkast 1 i God kveld Norge så jeg :-) Ikke det at de har så peil sikkert men det sier iallefall noe....

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Hehe, den fikk terningkast 1 i God kveld Norge så jeg :-) Ikke det at de har så peil sikkert men det sier iallefall noe....
    skulle akkurat til å si det samme, men tror den er bedre enn de skal ha det til. Skal iallefall få den med meg.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fredde
    Så da er det jo ingen grunn til å se dette "makkverket" av en film.............

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Så da er det jo ingen grunn til å se dette "makkverket" av en film.............

hehehe--- om ikke lyden er vanvittig bra da :-) :-) :-)

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan jo si at det er en ungdomsfilm da...hvor gamle er de som anmelder, hmmmmm....

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var og så den i går, og må si jeg ble litt skuffa.
    Syns 1'ern var genial(!!!), og gledet meg sykt til å se 2'ern, spesielt etter å ha lest kjeksen sin omtale her. Men ble som sagt litt skuffa... 2'ern var mer grotesk, men litt dårligere story (syns jeg), selv om den tok seg litt opp pga slutten.

!!Mulig en bitteliten spoiler!!

Syns kanskje slutten la opp til enda en etterfølger. Hva mener dere?

Newcomer Piit sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av veggiz
    Syns kanskje slutten la opp til enda en etterfølger. Hva mener dere?
    http://www.imdb.com/title/tt0489270/

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •