Doom.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4

Tråd: Doom.

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post Doom.

Så denne i går, riktignok uten tilstrekkelig lyd og bilde, men ihvertfall nok til å leve med. Hadde litt store forventninger til denne filmen, særlig siden jeg liker Doom 3 veldig godt, og jeg må si at den er ganske så skuffende. Dårlige skuespillere(unntatt Karl Urban), dårlig/upassende musikk(mye metal), historien er helt på trynet, og enkelte ganger kan man se filmtriksene meget lett. Den var ikke det jeg hadde ventet meg, noen andre som er enige?

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Doom

Et av tidenes mest populære FPS, spillet som startet FPS bølgen, en film kritisert for å være hjernedau action, slikt må sjekkes ut.
    Men, mesteparten av spillfilmatiseringer går på trynet, nervøsiteten var stor foran doom...
    Så der satt jeg, dama, og en gjeng med typiske dataspillnerder i kinosalen...
    Gardinene gikk til side, og morroa skulle begynne...

For noen år siden fant menneskene en portal fra jorden til mars.- Nå, mange år senere, er mars tilholdsted for en hemmelig forskningsbase for det amerikanske miltæret. Men det utenkelige skjer, de mister kontakten med basen.
    Sarge, og hans team med veltrente marinesoldater blir sendt til mars med ordre om å nøytralisere trusselen for enhver pris, koste hva og hvem det vil.
    Men det viser seg raskt at noe er fryktelig galt. Grufulle funn av skjeletter fra noe annet enn mennesker, lydbånd med bare skriking, plutselig forsvinner medlemmer av teamet, og før de vet ordet av det må de sloss imot en horde med monstre....

Jeg er rett og slett overrasket. Regissøren heter Andrzej Bartkowiak. En mann som har jobbet på sinnsykt bra filmer som Lethal Weapon 4, US Marshals, Speed, The Devils Advocate, Dantes Peak, Falling Down og Prizzis Honor. Men så ville mannen regissere selv, det gikk jo kanskje ikke sånn overdrevent bra med tanke på filmer som Cradle to the grave og Exit Wounds.Verre har det nå blitt med Doom. Jeg kan ikke fatte og begripe hva han har tenkt på... Det er greit at historien en i en slik film gjerne figurerer som fyllstoff, en slags årsak til at de innvolverte drar dit de må for å gjøre det de må. Men hvorfor ikke nøye seg med det? Han prøver å fortelle en dyp historie, men han har null grunnlag for det, i lengden blir det en anelse tåpelig i mine øyne.
    Men for all del, det er jo ikke historien er som skal stå i fokus, det er action scenene og effektene, og morroa man har ved å se filmen. Det er de kule rollefigurene, den pulserende musikken, og den uhyggelige atmosfæren. Så hvorfor finner vi så minimalt av dette i doom da? Vi får riktignok massevis med skudd som flyr vegg-imellom, men, actionscenene er aldri over the top, de er aldri halsbrekkende, de er aldri spektakulære. Dermed blir man sittendes og småskjede seg. Det topper seg når vår kjære polske venn går elt bananas og har en hel sekvens i FPS vinkel, det blir som å spille spillet uten et tastatur. Problemet er bare at det ser ut som personen man skal være, er stupfull... Det sjangler og det går....
    Skuespilleren da. The Rock har gitt oss noen gode actionfilmer, men høydepunktet for denne mannen er nok rollen som homofil leiemorder i Be Cool med Travolta. I Doom har han en funksjon, se Tøff og Barsk ut. Det klarer han, men akk så kjedelig karakter da. Ikke er han gal nok til å være underholdende, ikke er han, vel, han er ingenting. Det er faktisk bare en skuespiller som skiller seg ut i denne filmen, og det er Karl Urban i rollen som John Grimm..
    Jeg må bare få klage litt over effektene. Problemet er at filmen faktisk ikke holder et bestemt nivå når det kommer til effektene. Noen av monstrene var faktisk ganske bra laget, og det var artig å se på de maltraktere menneskene. Men, etterhvert blir monstrene dårligere og dårligere, imot slutten ser det mer ut som halloween hvor ungene flyr rundt i hjemmesydde kostymer de har laget ut av gardinene til morra si...
    Dette ble en gedigen skuffelse....

Karakter: 1 av 6
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kunne da ikke komme som noe bombe at denne filmen sugde ?! . den har jo bare fått totalt slakt .

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Resident Evil 1 var en god del bedre. Resident Evil 2 var langt, langt bedre. Final Fantasy: The Spirits Within var også en dårlig filmatisering av et spill-konsept, men fortsatt mye bedre enn Doom. Final Fantasy 7: Advent Children derimot, er et godt eksempel på enestående filmatisering..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •