Narnia

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32

Tråd: Narnia

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Narnia

Jeg så Narnia på lille julaften, og må si det var en veldig bra film! Den bygger selvsagt på historien om Løven, Heksa og Klesskapet og starter med en ganske rolig innledning som gjør deg ganske spent mens du venter på møtet med Narnia.

Jeg synes filmen var underholdende stort sett hele tiden, og animasjoner og scenarioet var veldig godt gjennomført. Georgie Henley som bare er 10 år gammel og spiller hovedpersonen Lucy Pevensie, spiller upåklagelig godt, nesten en fornøyelse å se på denne unge jentas prestasjoner. Var nesten litt redd for at skuespillerene som er såppas unge ville spille for falskt, men de fleste greide seg stort sett bra.

Dette er en film som passer for hele familien, og passer veldig godt nå i julestriden, kan også gi deg en liten følelse av julestemning .

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen idag og må si det var en meget bra film
    Men de burde jobbet litt mere med enkelte av de senene som inneholdt mye aninasjon og digitale effekter.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wow!

Jeg hadde egentlig aldri hørt veldig mye om Narnia, og hadde vel ikke veldig store forventninger til denne heller. Overraskelsen var derfor stor da jeg i går satte meg i kinostolen. WOW! Dette er noe av det beste og realistiske jeg har sett innenfor animasjon i film. Filmen har både humor og spenning og kan trygt anbefales alle og enhver. Jeg ble som sagt meget imponert over animasjonene. Spesielt i slagsenen på engen. Dette er en film som helt klart havner i DVD samlingen etterhvert. Spørs vel om ikke jeg må en tur på kino en gang til :grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trodde det var film for små barn og tok med ungene.....8 og 10 år. 8 åringen grein og sutra, men fikk roet henne ned :-)

Filmen var meget bra og anbefales!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +
    Gode effekter. God historie. Liam Neeson

-
    Dårlig cinematografi. Lave produksjonsverdier. Elendig casting: Ungene var horrible skuespillere, heksen burde ha vært besatt av ei annen dame; hun passet bare ikke i rollen, og jeg tror Sean Connery kunne gjort det hakket bedre som løven enn Liam (selv om Liam gjorde en veldig god jobb). Til tider litt for kompromitterende regi.

Det var en kjekk film å se, men den lå komfortabelt i skyggen til Peter Jacksons mesterverk Lord of the Rings. Narnia virket som om den hadde 1/10 av budsjettet til LOTR, når den sannynligvis kostet mer å bruke enn Peter Jacksons trilogi.

Det virket som om filmen var laget for barn, og derfor gadd de ikke gjøre noe stort ut av filmen.
    Terningkast 4.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde denne som et av vinterens høydepunkt, og selv om jeg koste med med filmen, er det dessverre en del negativt med den og.

Castinger er jevnt over grei, merkelig at enkelte skuespillere skifter fra gode til mindre gode fra scene til scene. Det samme gjelder spesialeffektene, som svinger fra storslåtte til mindre vellykkede. Det er dessverre altfor enkelt å skille naturscenene fra scenene spilt inn i studio.

Jeg savner noe av storslåttheten som du finner i f.eks. Ringenes Herre. Du blir liksom ikke overbevist om at Narnia er et rike (og ikke et lite skogholt med noen fjell i bakgrunnen) før et godt stykke uti filmen.

Ellers er dette en kinofilm for hele familien, en firer fra meg. Mest på grunn av Aslan, og at Lucy ikke er like irriterende som i BBC-serien.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klarer ikke å la vær å si min mening men, sorry !! for meg var detten en gedigen skuffelse !! "billige" effekter, elendig skuespill ( eneste unntak va Lucy ) å veldig familievennlig. syntest serien var MYE bedre enn denne filmen , i seien var verden ( Narnia) virkelig mulig å "tro" på :grin: langt fra den rette magian i denne. hele fremgansmåten blei helt feil. nei skal en se film sammen med barn får det bli mr. potter ;-)
    karakter fra meg blir en svak 3'er.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg som en unge til fredag eg, for da skal eg på narnia med forloveden!!! Blir høydepunktet denne uka det tenke eg!

Husker godt seriene! Første var veldig bra, de neste var mindre bra, kanskje filmene vil bli gode! Er jo planer om å lage av alle bøkene så vidt jeg vet, siden det gikk så bra med den første! Kanskje de da gjør seg mer flid enn med denne hvis mye av det som står under her stemmer!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg Narnia i går, og synes den var bra. Ikke på høyde med Ringenes Herre, men vel verdt å se. Noe som også var opløftende var at bildekvaliteten på filmen var den beste jeg har sett på kino. Til og med sortnivå var meget bra.

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For meg var denne helt medioker! Effektene var som påpekt tidligere veldig varierende frå en fotorealistisk løve til papir lanskap. Ungene er dårligere skuespillere jo eldre dem er, men heksen fant jeg helt fantastisk det samme med stemmene til beverene. Jeg syntes personlig den var litt for lang eller stillestående. Gledet meg veldig til det store slaget....som det skulle vise seg ikke var så stort. Det var i en overraskende liten skala samenlignet med Kingdom of heaven, lotr osv osv. Den lyktes ikke med å få meg inn i narnia stemmningen slik som boken og serien i sin tid gjorde....mulig bare jeg har blitt for gammel!

Anbefales for familier, da helst for barna.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syntest filmen var fantastisk jeg!!
    Litt enig i det med effektene, med en sånn løve så burde de absolutt klare å lime ungene inn i fjellbilder på en litt bedre måte enn superman i film 4......

Har jo kommet litt lenger!

Slaget er eg ikke skuffet over! Det er jo et lite slag, for når Aslan tar heksa så er slaget over! Sånn var d vel i serien også om jeg husker...

Men konge! Gledet meg masse og forventningene ble tilfredstilt! Nå er det King Kong neste!! Me som bor i innlandet har mye å ta igjen etter en ferie... Går glipp av så mangt! :

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat sett den på colloseum. Jeg elsket denne serien som barn og hadde ganske store forventninger, desverre satt jeg igjen med et middels inntrykk...

Filmen begynner bra og man kommer inn i historien i et passe tempo. Men etter en stund begynner handlingen etter min mening å tape seg litt. Effektene har veldig varialbel kvalitet som mange her har kommentert, løven aslan er det vel få som har noe å utsette rent tekinsk.
    Handlingen blir desverre veldig forutsigbar og til tider ulogisk. Barna kommer til narnia og det er åpenbart at de ikke får noen spesielle evner av å være der, likevel kan de 2 gutta plutselig slåss med sverd og ri på hest samtidig...
    Det blir også litt for mye "det går bra til slutt" opplegg, vakkert akkompagnert av innspirerende klassiske toner for å varme hjertene i salen...

• (SPOILER! merk teksten)
    • -Aslan dør tilsynelatende, men pga en magisk lov kommer han tilbake fra de døde.
    • -Mange blir forvandlet til stein av den slemme heksa og man får inntrykk at de er døde...neida, litt løvepust fra aslan så er de på beina igjen.
    • -Den minste gutten Edmund blir hardt skadet og det ser ikke bra ut... Vips litt magisk juice og han er klar for en ny runde.
    • -Når kampen er over og "de snille" ligger såret og døde rundtomkring, tar lille Lucy seg en liten runde meg juicen sin så ingen trenger å dø.
    • (SPOILER! slutt)
    Dette er selvølgelig hyggelig for små barn men som voksen blir det litt for mye av det gode.

Har du barn vil de helt sikkert like filmen, selv om den kanskje er litt skummel for de på 7-8 år eller mindre. Er du voksen vil nok mange synes at filmen blir litt klissete og forutsigbar. Kampscenen var heller ikke den beste og kan på ingen måte måle seg med LOTR.
    Fordi filmen sikkert er en kjempefin opplevelse for barn, noe jeg vil tro er målpublikum, gir jeg den terningkast 4!

Newcomer EyeS sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at med et budsjett på 180 000 000$ så vil jeg ikke akkurat kalle noe i filmen billig. Så raskt innom noe der det sto at det er filmen de har brukt mest penger på animasjoner på som ikke er en animasjons film om dere skjønner meg.
    Så billig er ikke et ord jeg ville brukt. Dog vil jeg si at effektene ikke altid overbeviste og at variasjonen kommer av at de har brukt maange forskellige firmaer og studioer til jobben. Filmer er grei og kommer nok å havne i maanges dvd sammling.
    Det som skuffer mest er som tidligere er nevt å overbevise om at verden virkelig finnes. For det gjorde faktisk LotR (IMO).
    Alt i alt en grei film

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av EyeS
    Vil bare si at med et budsjett på 180 000 000$ så vil jeg ikke akkurat kalle noe i filmen billig. Så raskt innom noe der det sto at det er filmen de har brukt mest penger på animasjoner på som ikke er en animasjons film om dere skjønner meg.
    Så billig er ikke et ord jeg ville brukt. Dog vil jeg si at effektene ikke altid overbeviste og at variasjonen kommer av at de har brukt maange forskellige firmaer og studioer til jobben. Filmer er grei og kommer nok å havne i maanges dvd sammling.
    Det som skuffer mest er som tidligere er nevt å overbevise om at verden virkelig finnes. For det gjorde faktisk LotR (IMO).
    Alt i alt en grei film
    Enig med deg, spesielt ang om Narnia verdenen var troverdig. Ok, så foregikk handlingen i LOTR over 3 filmer, mens i Narnia er det én historie som fortelles på ca 2,5 timer (tror de skulle gi ut 6 filmer tilsammen, men det kan hende jeg husker feil). Likevel synes jeg at Peter Jackson klarte å overbevise om at dette var en virkelig verden allerede i "Ringenes Brorskap", mens i Narnia satt jeg igjen med en følelse av å ikke kjenne noe særlig til verken Narnia eller skapningene som bor der når filmen var ferdig.
    Noe av grunnen er kanskje at Narnia er laget for barn, er ikke noe stor fan av Harry Potter heller.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett alle seriene som NRK har sendt tidligere (og leter fortsatt etter 1 og 2 på dvd) og er dermed litt mer kritisk til filmen enn mange andre.

Jeg syns filmen var for kort, og gjennom måten den er lagt opp på får vi ikke den dype innsikten i ting sånn som i tv-serien. Forholdet mellom Lucy og faunen er bra portrettert i filmen, mens forholdet mellom Aslan og barna ikke kommer helt til sin rett. Det samme gjelder veien mot steinbordet. Den for forsvinnende lite tid i filmen syns jeg.

Er ellers og enig i at flere av rollene burde hatt noen andre, også heksen. Som fremstår mer som en ustabil mentalpasient enn en ond heks.

Ta med barna og se den, kurant underholdning spesielt hvis du ikke har sett tv-seriene eller lest bøkene fra før.

Terningkast 3

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte den på DVD nylig og så den for første gang. Var forberedt på et enkelt plott, og for meg var dette en fin og underholdende eventyrfilm. Definitivt godt over middels, og jeg synes ikke skuespillerprestasjonene trakk ned.
    Synd barna mine er litt for små for å se den ennå.
    Er imidlertid enig i at det går noe tapt når man skal presse Narnia inn på drøye 2 timer. For det er mye karakterutvikling som nødvendigvis går tapt når historien skal drives gjennom på så kort tid.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg spør av nysjerrighet. Har folk fått med seg at dette er en film med stort bruk av kristne metaforer? Det er evangeliet i eventyrform.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Jeg spør av nysjerrighet. Har folk fått med seg at dette er en film med stort bruk av kristne metaforer? Det er evangeliet i eventyrform.
    Forfatteren av Narnia er åpenbart religiøs ja! Hehe.. Ble litt mye innimellom!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Forfatteren av Narnia er åpenbart religiøs ja!

Og VILT gammel hvis han er religiøs

Har aldri vært noe hemmelighet at CS.Lewis var inspirert av bibelfortellingene når han skrev bøkene (spesielt de første) sine!

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var på forhånd veldig skeptisk til denne filmen. Fikk aldri noe forhold til TV-serien selv om jeg var i "rett" alder den gangen. At den ble hyllet av Jeb Bush og diverse andre tullinger gjorde ikke saken bedre. Til slutt kjøpte jeg den på tilbud og tenkte at effektene kanskje var bra. OK. Dette var den første filmen jeg har spolt gjennom siden jeg fikk DVD spiller i -99. Makan til dritt skal du lete lenge etter! Greit nok at det er en barnefilm, greit nok at det er et eventyr men det får være grenser for hvor "urealistisk" en historie kan være. At en gjeng med unger skal være i stand til å lede en hel hær, mestre våpenkunst, lære seg å ri i kamp, meie ned 500 kilos minotaurer og på toppen av det hele gjennomføre dette uten et snev av angst blir bare en smule for mye for meg. Nå vil noen sikkert innvende at det hele er en metafor og at "kampen" ble ført med hjerte og mot og godhet osv. Jeg forstår jo alt det der, men det hele blir så sukkersøtt og teit at jeg mistet interessen totalt. Nå gidder jeg faktisk ikke å skrive mer heller.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •