Transporter 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38

Tråd: Transporter 2

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Transporter 2

Så på reklame på VG sine sider at denne filmen tilsyndelatede fikk god kritikk av av "Film" ("En av jules beste filmer" - her må "Film" ha blandet kortene) og "FilmMagasinet" ("James Bond Go Home" - ok, de siste James Bond-filmene har ikke akkurat vært noen høydepunkter, men allikevel...?!?!). Føler derfor at jeg MÅ kommentere den.

Så denne filmen forleden og du er herved advart! Jeg syntes 1'ern var relativt underholdende (ta filmen for det den er), men i 2'ern går det over alle støvleskaft!

Dette er så sinnsykt overdrevet at det blir helt latterlig! Her har man smørt på med alt mulig av digital manipulering for å skape "kule" scener, men det grenser til det patetiske i overdrivelsene.

Å blant annet prøve å kopiere "Matrix"-effekten under skytesekvenser i "real time" (du ser liksom kulene bryte gjennom luften) blir så dumt at du ikke vet om du skal le eller gråte. Staham "dodger" kuler på få meters avstand i en trang gang, han gjemmer seg for kuler bak en tynn kryssfinér-dør inne på et legekontor og enklete morsomheter fra kampscener i 1'ern blir bare litt endret i 2'ern. Lite oppfinnsomt og i hvert fall ikke i nærheten av troverdig! Manusforfattere og/eller regissør kunne i hvert fall forsøkt å gjøre dette LITT troverdig, filmen er jo full av logiske brister!!

Jeg skjønner ikke hvordan Luc Besson kan sette navnet sitt på coveret, og jeg skjønner i hvert fall ikke hvilken film "Film" og "FilmMagasinet" har sett! Og da har jeg tatt høyde for hva slags film det er. Denne filmen kan ikke betraktes som tidtrøyte engang!!

Du er herved advart!

Active Prec sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes den var meget underholdene.
    Det er ingen dyp film, men som underholdning får den terningkast 5 av meg.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Transporter 1 var meget underholdende. Ser fram til Transporter 2. Alle advarsler ignoreres

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes 2'ern var helt grei egentlig.. Men den første er nok litt bedre. Kanskje fordi jeg foretrekker BMW framfor Audi :lol:

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig i at de overdrevne spesialeffektene ødelegger en god del, men filmen er fortsatt meget underholdende. Mye morsom action som gjør seg godt i hjemmekinoen.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uenig med bc2d. Syntes filmen var underholdene. Du må ha gått med noe helt vanvittig forventninger til filmen, bc2d. Syntes uansett filmen er verdt å se.

MEN, smaken er som baken. Den er delt og smaker dritt i midten.

Newcomer WilliamE sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Allerede da vi først så psychobitchen begynte jeg og kjenne frysninger nedover ryggen. Skjønte tidlig at dette var en 'drittfilm'.

Men filmen topper alt da han presisjons hopper med S8'n for og skru den 180 grader i lufta, for og videre treffe en krok fra en heisekran som elegant huker den av.

Denne filmen får karakter 1 av 10 av meg, og stiller sammen med Torque
    http://www.imdb.com/title/tt0329691/

Det var fysisk ubehaglig og se den... :cry:

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når så man sist en film og forventet seg noe "realisitisk" og "fysisk" mulig da? Greit at denne tok det litt lengre enn vanlig på diverse actionscener, men hva skal man da si om folk som går mann av huse denne jula for enten å se en liten drittunge med briller som rir på en feiekost eller en kjempestor gorilla som forelsker seg i en liten blondine og banker dinosaurer??

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes filmen totalt sett er langt bedre enn nevnte "Torque", men noen av spesialeffektene er omtrent like dumme.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Transporter 2

Enig med trådstarter her. Denne filmen var helt forferdelig. At det går an å lage en så dårlig oppfølger trodde jeg nesten ikke gikk an. Denne er oppe sammen med 2 Fast 2 Furious å Torque i søppel filmer.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk karakter 1 av 6 i Bergens Tidende...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    169
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Jeg synes filmen totalt sett er langt bedre enn nevnte "Torque", men noen av spesialeffektene er omtrent like dumme.
    Hehem torque må jo være dårligste filmen som er laget de siste årene, ratingen på imdb.com o viser dette, selvom en rating på imdb ikke er ensbetydende med god/dårlig film....

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det ingen forsøk fra starten av på og gjøre denne filmen spesielt REALISTISK! Og det er det som er poenget....! Det er jo GØY! James Bond kan GO HOME med en gang, han er bare begynt å bli langtråkig!

Jason Statham er tøff... Jeg har nr 1 i dvd hylla, og ser ingen grunn til at 2'ern ikke blir plassert ved siden av. Gøyale action filmer som faktisk går an og se på blir alt for lite laget, og da tenker jeg på BRA action filmer. XxX synes jeg er noe drit..mens andre kanskje synes noe annet. Anyway finnes det ingen grunn til at folk kan fortelle andre om og ikke se denne filmen fordi den ikke er realistisk! For da kan man se en forbaska drama film i stedet

Ps: Audi er mucho bedre en BMW, I drive one myself :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så transporter 2 for en god stund siden, og jeg synes denne filmen var nokså underholdende . Etter en lang dag på jobb klarte maskinisten å dra meg med på å se denne filmen, "Jaja tenkte jeg, jeg får jo lønn for det, så hvorfor ikke" ;D. Hadde veldig små forventninger til at det skulle være en god film, men jøsse meg, det var jo det morsomste action filmen jeg har sett på lenge. Greit nok, den hadde ikke et snev av virkelighet, men det virker som om regissøren heller ikke har sett på dette som noen viktig faktor.

Mange veldig bra og underholdende kamp scener og biljakter.

Det eneste som plaget meg skikkelig var skuespiller prestasjonene til Kate Nauta. Greit nok, det er hennes første film, men makan til dårlig skuespill skal man lete lenge etter, ho burde heller holde seg til modell yrket.

Derimot synes jeg Jason Statham spilte veldig bra.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte 1'eren veldig godt og ser fremimot og få sett 2'eren!

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Transporter 2

De fleste som liker action fikk med seg en aldri så liten perle kal The Transporter. I hovedrollen fant man Jason Statham, ultracool og avbalansert, action og tørr humor i rikt monn. Pluss at dævelskapen spilte inn en drøss cash, selvfølgelig har vi ventet på en oppfølger. Og forventningene har vel vært de samme blandt oss alle: tørrere humor, en kulere frank martin, og mest trolig over-the-top spektakulær action.
    De norske filmanmelderene har vært til dels delte i sin oppfatning om transporter 2. Mens noen har hyllet den for den actionfilmen den er, så har andre slaktet den på det samme grunnlaget.
    Now it's my turn to write...

Frank Martin er tilbake, eks-spesialjegeren som nå har blitt en sjåfør for objekter man ikke vil at uvedkommende skal få kloa i... Men denne gangen er innsatsen langt høyere og denne gangen dreier det seg ikke om penger.
    Frank har tatt det litt rolig den siste tiden, hans gode venn Tarconi skal komme på besøk, og frank er for øyeblikket sjåfør for rikmannsungen Jack.
    Et helt greit oppdrag frem til dagen hvor alt skiter seg. Jack blir kidnappet av den sexy og høyst dødelig Lola, og Frank blir forsøkt drept. INGEN prøver å drepe Frank uten å få igjen, og det er absolutt utenkelig at noen ødelegger dressen eller bilen til frank uten å svi realt for det.
    Men denne gangen står det også om livet til jack , som frank har latt seg bli venn med.
    Bundet av ønsket om hevn, løftet om å ikke la noen skade jack, og skyldsfølelsen sender Frank ut på et extremt farlig oppdrag.... The Driver is Back...

Fy **** vad jag fikk oppfylt mine forventninger. Jason Statham kan med rette kalles hollywoods nye actionhåp. Så rolig og avbalansert, og så ultracool at selv Travolta virker som en tørrpinne. Her serveres oneliner'ene på rekke og rad, humoren er tørr men vittig som ****, poengene treffer utrolig godt....
    Men dette ække en komedie, det er en actionfilm som ikke prøver å være noe annet. Så om du skal se denne flmen, så legg igjen hjernecellene hjemme. Den er ikke realistisk for en femmer, alt er overdrevet, men det er fett å se se på, det dundrer i høytalera, det oser over av action på skjermen, og smilet går fra øre til øre..
    Jeg nevnte Jason Statham, han har hovedrollen, og det finnes nok av gode skuespillere i supportcasten, men jeg vil kun trekke frem en liten frue ved navn Kate Nauta, dama spiller en kvinnlig drapsmaskin som overgår både Nikita og hu terminatorberta... Kate er nytelse å se på i denne rollen, så fandenivolsk og voldelig, og ikke minst så tilfreds hun er ved å drepa noen andre. Minner meg litt om Xenia OnATop i Goldeneye....

KOS DERE!!

Karakter:_ 5 av 6
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han heter faktisk Statham, ikke Stratham:P

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg klage på noe med denne filmen må det være til tider dårlig skuespill, og det gikk da hardt utover dramaet som ikke fungerte i det hele tatt..
    Det var bra med underholdning og action, til tross for et par komisk overdrevne sekvenser..

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Han heter faktisk Statham, ikke Stratham:P
    Takk for påminnelsen...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er da ikke en film man skal diskutere virkelighetsfaktor i... Her skal man legge igjen alle hemninger ved døren og kose seg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •