King Kong - Helt konge - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 69 av 69
    Newcomer ansoere sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Merkelig

hvor forskjellig utgangspunkt folk har når de skal se film.
    Skyldes vel delvis de forventningene man har når ser film?! Personlig hadde jeg ingen forventninger til filmen, bare et vagt minne om en tidligere versjon som ver hel elendig. I hjemmekinoen overrasket, engasjerte, og underholdt KONG på et høyt nivå. At filmmakeren har brukt tid på å underbygge historien, samt å vise bildet av hvorfor de forskjellige karakterene ender opp på "øya" i en relativt lang intro virket bare positivt på meg.

Et lite tips: Hvis du skal se en tre timer lang film om en gorilla som er 8 meter høy er det ingen ide å lete etter logiske brister.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ansoere
    Et lite tips: Hvis du skal se en tre timer lang film om en gorilla som er 8 meter høy er det ingen ide å lete etter logiske brister.
    Greit nok at filmen i seg selv kan være urealistisk(noe svært mange filmer faktisk er), men synes likevel det er greit at man kan sette spørsmålstegn ved logiske brister/goofs, eller hva man nå kaller det. Av og til trenger man ikke lete heller.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo en ren og skjær underholdningsfilm, så kan heller ikke begripe de som klager over små logiske brister som når de innfødte hopper fra klippe til klippe osv. Meningen med filmen er at man skal underholdes, og de klarer den fint for meg ihvertfall. Er forøvrig veldig enig i det anseore sier her.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som overhodet påsto den var ekte ifra starten av da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    hehe...Litt OT dette da, men jeg likte egentlig ikke kampscenene in space i begynnelsen av StarWarsIII ....det virket så UREALISTISK liksom

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolf Hult
    hehe...Litt OT dette da, men jeg likte egentlig ikke kampscenene in space i begynnelsen av StarWarsIII ....det virket så UREALISTISK liksom
    mystisk det der :wink:

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ansoere
    Vel - en godt laget film i fantasy-genren kan være veldig underholdende, selv om den på ingen måte er realistisk. Og King Kong er etter min mening svært godt laget, til tross for enkelte svakheter (som jeg nok dessverre ikke trenger å lete etter).
    Og, Robertaas, jeg er enig i at sjonglerings-scenen er et eksempel på en dårlig CGI-scene.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig skaffet meg denne filmen på dvd. Synes den var veldig bra.

Noe jeg satt igjen med etter filmen var at Naomi stort sett oppviste et "lidende" utrykk i ansiktet i nesten hver eneste scene. Er kanskje ikke så lett å få til et dynamisk skuespill ovenfor en cgi-ape

Ellers synes jeg Kong i denne filmen var veldig bra - var helt topp når han ødela trynet på den ene T-Rexen.

En klar 5'er fra meg.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte veldig godt skildringen av tids epoken i begynnelsen av filmen. Synes det var imponerende å se en slik 1920-30 talls beskrivelse av de harde "depresjons" tidene med dårlige levekår osv, samt en nermest moderne trafikk avikling med biler fra 20-30 tallet osv, selv om det også enkelte ganger skjærer igjennom med noen litt uheldige CGI-feil. Den svingende toget i en av senene fikk for eksempel litt i overkant høye g krefter vil jeg tro...

Hadde man sett for seg en "dokumentar" om King Kong, så skjønner jeg at man til tider kan bli skuffet, men så skal det vel godt gjøeres å lage en slik klassisk fiksjon til en ekte dokumentar, selv om jeg synes de kom godt på vei.

Synes dette er en slik film man børr se med skikkelig stort bilde, for å få ut litt mer av dimmensjonene i mange av de mektige filmsenene. Får man ikke nermest et "sug" i mageregionen av å se skyskraper senene i slutten av filmen, lider man enten ikke "nokk" høydeskrekk fra før, eller så har man ikke stort nokk bilde.....;-)

Stillte selv med meget lite forventninger til filmen i utgangspunktet, og synes det muligens var litt snodig med alle Dinosaurus senene som jeg hadde sett av demo. klipp på forhånd. Ble derfor ikke skuffet, men snarere gledelig overasket over denne 3 timers filmen.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •