King Kong - Helt konge - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 69
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg så King Kong på dvd i går, hadde ingen spesielle forventninger da jeg har sett de andre versjonene og ikke helt skjønner hva som er så bra med storyen at den fortjener en remake. Det at Peter Jackson har regissert denne filmen var heller ikke et pluss i min bok, mannen klarer jo ikke å lage filmer der bra dialog og manus har fokus... Ta ringenes herre triologien som han har regissert eller mange av b-filmene han har produsert som eksempler.
    Den første timen var jo så dårlig mtp. story, dialog, pacing osv. at det var en tolmodighetsprøve å se på. Når de først møter apen selv så blir jo ikke ting mye bedre, men litt mer underholdene pga. effektene. De som har gitt denne filmen terningkast seks burde kutte ned på bruken av sentralstimulerende middler! terningkast to er mer passende!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg så King Kong på dvd i går, hadde ingen spesielle forventninger da jeg har sett de andre versjonene og ikke helt skjønner hva som er så bra med storyen at den fortjener en remake. Det at Peter Jackson har regissert denne filmen var heller ikke et pluss i min bok, mannen klarer jo ikke å lage filmer der bra dialog og manus har fokus... Ta ringenes herre triologien som han har regissert eller mange av b-filmene han har produsert som eksempler.
    Den første timen var jo så dårlig mtp. story, dialog, pacing osv. at det var en tolmodighetsprøve å se på. Når de først møter apen selv så blir jo ikke ting mye bedre, men litt mer underholdene pga. effektene. De som har gitt denne filmen terningkast seks burde kutte ned på bruken av sentralstimulerende middler! terningkast to er mer passende!
    hm, enda en av disse bedreviterne hvis meninger bør deles av alle andre. kanskje det er dere som trenger litt medisinering!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som virkelig likte King Kong kan glede seg til en directors cut, flere sener fra reklamefilmen var ikke med i filmen så jeg tipper det blir en ekstrem versjon som vil komme på Dvd etterhvert. Personlig syntes jeg filmen var meget bra og gleder meg stort til en eventuel extended version.

Newcomer deep purple sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Terningkast 3

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Samme skuespiller. Er det flere som ser likheten? ;-)

Ellers er det visst flere som har forvekslet dagens 2-diskutgave som kun har en ekstra DVD med ekstramateriale og den kommende extended version.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke perfekt , men likevel fantastisk.

Jeg har nettopp sett Jackson's versjon for første gang - har kjøpt 2-disc versjonen. Min mening er at filmen til tross for et par svakheter var meget bra. Hvis vi absolutt skal trille terning, vil jeg nok lande på en 5'er - den var ikke perfekt.

Starten av filmen synes jeg var fantastisk, og mener i motsetning til mange andre her at den første timen var helt nødvendig for å skildre bakgrunnen for hvorfor de havnet på "The Skull Island". Mulig det faktum at de fleste av oss allerede kjenner historien om King Kong fra før, gjør at mange er mer utålmodige enn vanlig med å vente til kjempeapen kommer til syne på lerretet.

Min største skuffelse var scenen hvor de flykter fra de store, planteetende dinosaurene. At de i flere minutter løper mellom beina på de store skapningene uten å bli tråkket ned i tillegg til at det hele så svært urealistisk ut, var etter min mening håpløst i en ellers så flott film.
    Videre er det som vanlig vanskelig å få store dyr til å se tunge ut når de beveger seg i "CGI-verden". Selv om dette kanskje er det beste jeg har sett hittil, er det langt igjen til de får store, tunge skapninger til å bevege seg realistisk når de løper og hopper.
    Et annet eksempel på at det er vanskelig å vise tyngekraften gjennom CGI-effekter, får vi når "de innfødte" tar seg fra klippe til klippe på vei ut til skipet for å kidnappe Ann Darrow. Irriterende unaturlig.

Men til tross for flere slike svakheter synes jeg at filmen er utrolig bra laget og er absolutt en film som bør stå i hylla.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også denne filmen på DVD i går. Jeg er i grunnen enig i det meste av det Oban skriver, men jeg lander nok noe lavere på terningen. Fra meg blir det en firer.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble sittende og undre litt.
    Hvordan fikk de King Kong på båten?
    Hvordan overlevde den transporten til New York?
    Hvordan fikk de den inn i teateret?
    Hvor mange bananer spiser en slik hver dag?

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg ble sittende og undre litt.
    Hvordan fikk de King Kong på båten?
    Hvordan overlevde den transporten til New York?
    Hvordan fikk de den inn i teateret?
    Hvor mange bananer spiser en slik hver dag?
    Hehe, ja det er litt småpirk...
    Bl. annet første gang Tore (bra navn på en ape) får tak i dama i filmen, ho blir slengt rimelig hardt rundt. Ingen mennesker hadde overlevd noe sånt..
    Så det er visse ting som med litt mer arbeid hadde blitt mer realistisk... Utseendet til apen kan jeg ikke klage på, men bevegelsene når dama i filmen befinner seg i hånden hans var litt for dramatiske...

Jeg har kun sett den på kino. Og det blir ikke kjøp før 4 discen kommer... Noen som vet når?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas

Samme skuespiller. Er det flere som ser likheten? ;-)
    hmmm...mener han på det øverste bildet her likner veldig på GOLLUM (Fra Gollum's YNGRE dager vel å merke...)

Newcomer hitme357 sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kong

er best hjemme med org. dvd plate...
    grei underholdning, thats it.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikki
    De som virkelig likte King Kong kan glede seg til en directors cut, flere sener fra reklamefilmen var ikke med i filmen så jeg tipper det blir en ekstrem versjon som vil komme på Dvd etterhvert. Personlig syntes jeg filmen var meget bra og gleder meg stort til en eventuel extended version.
    Trodde en slik versjon var bekreftet jeg, eller tar jeg feil? Uansett, håper på dette jeg også. Ikke snakk om at jeg plukker opp 2-disc utgaven, når det kanskje kommer en 4-Disc(extended a la Ringenes Herre). Greit nok at filmen blir mer langdryg, men det gir jeg blaffen i.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De "Commondore64-produserte" scenene da de ror i land, er ikke helt konge!
    Terningkast 4

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte denne vanlige utgaven, riktignok 2 disc, men den ene dvd'en er jo bare ekstramateriell. Etter så mye blandet kritikk, bl.a. med at den var langdryg fikk meg til å ikke ønske en forlenget utgave Til å være en 3-timers film spilt inn på én DVD plate fikk meg til å være skeptisk til kvaliteten, men den var likevel god. Den forlengede blir da sikkert meget bra.

Er stort sett også enig i det Oban skriver om filmen. Terningkast 5.

Og visst er det Gollum på bildet der. Har ikke sjekket navn, men alle vi som så filmen var ikke i tvil.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Må si meg enig med deg her. Synes dette var kjedelige greier, å jeg pleier å like slike filmer. Tror det som gjorde at den falt på såpass lavt som en terningkast 2 er fordi den ble sinnsykt langdradd. Satt rett å slett å kjedet meg i mye av filmen...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er vel en film man må ha i samlingen enten man liker den eller ikke. Så jeg venter med å kjøpe den til den kommer i Extended ver. med forhåpentligvis DTS, og ser den heller da.... Tror ikke denne kommer til å få noe terningkast 6 av meg heller....

Newcomer SunnyBOy sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:(

Bestillte denne filmen,men har ikke fått den enda. Så jeg leide den forde jeg ikke klarer å vente. Men fy **** jeg angrer på å ha bestillt den. Syns filmen var skuffende. Trodde den skulle være ÅRETS fil etter det jeg har hørt. Men effektene var bra, handlingen dårlig men tanken på 3 timer gir jeg den TERNINGKAST 3 !!!!

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er den første filmen over 3 timer jeg ikke har sovet til! :wink:
    Synes det var underholdning hele veien. Klart den første timen var litt kjedelig, men ett sted må de jo bygge opp filmen og historien.. En 5'r.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var en 3 timers flukt fra virkeligheten og jeg storkoste meg hele veien :grin:
    Er du i besittelse av en skikkelig sub kjenner man virkelig kongs pusting og brøling på kroppen. Er glad at jeg ikke bryr meg om småfeil som noen her gjør (hvordan de fikk ham med hjem og inn i teateret osv), så kan jeg sette desto mer pris på handlingen :wink: Gleder meg til extended dts versjonen kommer!
    Terningkast 5

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De dårligste CGI-scenene er noen som ikke er ment å være spektakulære, de hvor dama sjonglerer med steiner forran King Kong. De som kan sjonglere ser klart at dama ikke kan det, hun bare beveger hendene rett opp og ned og så har de tegnet inn noen steiner. Der hadde de ikke brukt mye tid...

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •