King Kong - Helt konge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 69
    Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    det er ikke med dinosaurer i den fra 1973, orginalen vet jeg ikke om har det med......
    det er en T-rex med i originalen som Kong har en monsterfight med. Jackson har bare lagt til et par dino'er til slik at det ikke blir FOR lett for Kong i den heller labre versjonen til Dino(!) de laurentis fra 1976 har de byttet ut T-rex'n med en slange lignende sak

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CFD
    Synes dette var en fin film. Så den på klingenberg i oslo. Bare synd det satt en veldig høy person forran meg. Men det viktigste var at den holdt god underholdning gjennom mesteparten av filmen Effektene var meget gode.

En sterk 4. Hadde den vært 2timer så hadde det blitt 5. Mye unødvendig som kunne vært droppet.
    Mye unødvendig? hva var det som egentlig var så unødvendig i den filmen? hadde noe blitt tatt vekk hadde det jo skadet sammenhengen i filmen....

Dette er enda en klar 6'er fra PJ

Newcomer P|zZa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å ta det dårligste først!
    Hater UTROLIG sterkt høye folk med sovesveiser som sitter foran meg på kino, unger som bråker og voksende folk som sitter å gauler "hold kj..t" mitt under filmen! Lenge leve HK!!

Filmen var utrolig bra! Skal være enig med en del av dere at det til tider ble litt kjedelig, men det var bare for en liten stund
    Elsket den scenen hvor tôre kong tok å knakk kjeven til t-rexen (uten å røpe for mye ), var jo så tøft! Og selve bilde og lyden på filmen, digg! Grafikken var jo heftig og det er første gangen jeg har sett en slik animasjon som hadde så mye sjel i øynene! Begynner nesten å lurer på om det var ekte gorilla...? Og lyden var jo rå, tenk å sitte hjemme i egen kino og se på mr kong komme hoppende inn i stua weho sir jeg bare!!

Terningkast: 5 og jeg anbefaler alle å se den

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Fittirakker'n for en dårlig film. Det finnes ikke slike store apekatter. Bare feika alt sammen!!!
    :lol: LOL!!!!! :lol:
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ennå igjen og se denne filmen!Har store forventinger til den så jeg håper virkelig den er bra!Når kommer den på dvd forresten?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen får ein 4`ar av meg. Fordi eg såg den på "Kino" i Øvre Årdal. Makan til framvisning har eg ikkje vert med på før. Det mangla lyd, og klippinga var heilt på tryne. Framvisninga får ein solid 1`ar av 6. Men filmen har potensiale til å bli ein sterk 5`ar av meg etter eg får sett heile og fulle filmen i heimen.

Realsen er i april/mai meinar eg.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og lokker fruen med på denne filmen! Har endelig gått med på å være med når eg kommer hjem fra jobb!

Det blir bra!

Og i bergen er kinon god!

Newcomer Nadali sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk endelig sett den i går. Hadde veldig store forventninger og for meg ble de innfridd. Selvfølgelig et par scener som kunne vært klipt bort og manuset kunne vært skrevet om på et par plasser, men dette er helt klart det råeste av effekter jeg noen gang har blitt servert på film! Jeg har f.eks. alltid ville se en "realistisk" kamp som innolverte dinoer, formidlet på en "troverdig" måte. Her blir det skildret på en måte som gjorde at jeg satt og gliste under hele akten. Utrolig kult å få se et troverdig NY fra 30-tallet og. Spesielt når de slipper løs en 10m høy, forbannet ape midt i byen. Dette var ikke mindre enn en visuell perle, men som alikevel blir trukket litt for story, her og der. 5'er fra meg!

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nadali
    Her blir det skildret på en måte som gjorde at jeg satt og gliste under hele akten.
    hehe. Jeg også gliste i den scenen. Sinnsykt rått.

Men ser det er flere som klager over at starten var langdryg. Personlig synes jeg den var nødvendig for å bygge opp stemninga. Om noe skal slaktes synes jeg slutten ble dratt ut litt for mye. Da begynte jeg å kjede meg.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forhåndsbesilt den 2disc special edition et eller annet av King Kong filmen...så nå venter jeg på noe godt, forhåpentligvis!! Jeg har ikke sett den, men de fleste jeg kommer over roser den med varme ord og legger sine klamme hender rundt den og omfavner den, så jeg blir vel ikke skuffa:P (håper jeg, ingen som har helt samme smak, hehe)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såg denne i går! Vil dele den opp i tre:

Del 1: Fra start til båten går inn i tåken: GJEEEEESP!!!!
    Skuffet deluxe! Ikke noe annet enn et middelmådig 30talls drama som ikke kommer noen vei! Jippi, de blir forelsket! NÅR KOMMER APEN???????

3

Del 2: Fra tåken til ganske langt ut i slutten:

VILT er ordet! Sinnsykt med effekter! God story! Godt fortalt story! Scenen mellom Dino og Kong er helt rått! Og så sinnsykt realistisk!!! Kong er fantastisk laget til! Det ser mer uekte ut med Ann Darrow enn med Kong! Men så er det vel forsåvidt Ann som er klippet inn i filmen også...

Klar 6

Del 3: Ok, nok brøling og "faller han nå? Dør an nå?"! Blei litt lei etter godt og vel 3 timer! Men dog! Det er fremdeles vilt!
    Kan noen forklare meg hvordan de klarer å skyte med automatvåpen uten å treffe propellene på disse flyene??? Propellene er jo midt i skuddlinjen...... Synkronisert?

5

Total: Litt skuff, men klar 5! Kunne kuttet ned minst halve introen, men hvordan skulle de da forklart hvordan de havnet der? Hva med å fjerne alt drama mølet og heller gi en skikkelig forklaring på hvordan monsiur Black hadde fått tak i kartet???!!!

Edit: Ser litt rart ut med skuff og 5, men skuffet var at mye av filmen ikke var som forventet, men bra er den okke som!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Del 3: Ok, nok brøling og "faller han nå? Dør an nå?"! Blei litt lei etter godt og vel 3 timer! Men dog! Det er fremdeles vilt!
    Kan noen forklare meg hvordan de klarer å skyte med automatvåpen uten å treffe propellene på disse flyene??? Propellene er jo midt i skuddlinjen...... Synkronisert?
    Litt OT kanskje; Ja du har rett. Det er synkronisering mellom våpenet og motoren. Fordelen er at det er lettere for piloten å sikte.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne var bare kanonbra. Jeg hadde ikke så høye forventninger, men dægeren for en tur å se denne filmen da. Jeg vred meg i stolen når de var nedi den dalen. Scenen med dinoene var jo en visuell fryd å se. Lyden og bildet var bare knall.

En klar 6er.

K

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Litt OT kanskje; Ja du har rett. Det er synkronisering mellom våpenet og motoren. Fordelen er at det er lettere for piloten å sikte.

Tøft! Måtte jo være sånn, kunne jo nesten ikke være en feil i absolutt alle filmer med gamle fly og propellmotor! Tøft! Litt risky mener jeg, må da ha gått med en del propeller under test! Nok OT!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var Knall. Kjøpte 2 disk spesial et eller annet i går og de 3 timene var fantastiske. Syntes dinoene her fikk Jurasic Park til å ligne dukketeater. Helt rått laget. Lyden var utrolig bra for å bare være DD og bildet var helt sinsykt på PTAE 700 en. Anbefales. Om ikke tidenes film så ihvertfal noen år siden jeg hadde samme godfølelsen, ref Matrix feks.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Tøft! Måtte jo være sånn, kunne jo nesten ikke være en feil i absolutt alle filmer med gamle fly og propellmotor! Tøft! Litt risky mener jeg, må da ha gått med en del propeller under test! Nok OT!
    Nok OT?

Slik var det på noen fly under andre verdenskrig også, det er synkronisert slik at geværene skyter en runde hver gang propellen står loddrett opp fra bakken. Nokså fancy egentlig.

Newcomer teekay1983 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som har lyst til å eige den på dvd så bør tilbuet på www.showtime.no brukest. 99kr + frakt er ikkje det billig så vet ikkje jeg.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk King Kong 2 disc Limited Edition i posten idag! Jippi, nå skal jeg se den for føøøøørste gang:P

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teekay1983
    For de som har lyst til å eige den på dvd så bør tilbuet på www.showtime.no brukest. 99kr + frakt er ikkje det billig så vet ikkje jeg.
    riktignok bare 1 disc utgaven, men et bra tilbud er det. skal selv ha SE utgaven som koster 159,- på obs. forøvrig er helt konge en enkel og grei beskrivelse av filmen. Kong's kamper mot T-rex'ene er noe av det råeste jeg har sett på film!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er virkelig en knall god film. Endelig noe som greier å imponere som Matrix/Lotr effektmessig, er en stund siden sist det .. Historien er god i tillegg.

Men hvis jeg skal klage noe over effektene så må det være enkelte ganger hvor etterarbeidsgutta ikke helt har greid å matche fargene mellom animasjonene og filmmaterialet.

Litt skuff at det ikke var DTS på Limited Edition... men DD funket bra det :grin:

Dette er en film som man MÅ spille høyt og sitte og glise over tanken på hva naboene tror skjer hos deg *rarrrr* :-P

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •