Serenity har premiere i Norge nå på fredag!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 104
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Serenity har premiere i Norge nå på fredag!

For de som ikke leste den forrige threaden jeg lagde om dette, så er det kanskje verd å ta en liten titt på den for å vite hva vi snakker om her.

Denne threaden er for å minne om premieren for de som har planlagt å gå, samt å prøve å overbevise de som ikke har hørt noe om filmen enda.

For dere som allerede skal gå å se Serenity, nyt threaden.
    For dere som ikke aner hva jeg snakker om:

1. Hva er Serenity?

Serenity shows what might have happened if Han Solo had been the focus of the original Star Wars instead of whiny Jedi wannabe Luke Skywalker. Captain Mal Reynolds (Nathan Fillion) leads his grubby band of intergalactic robbers under the radar of an oppressive government that wants to wipe out sin while avoiding the voracious Reavers, who enjoy killing, raping and eating their victims, not necessarily in that order.

But the Serenity -- Mal's ''boat,'' as he calls it -- attracts an unrelenting government assassin (Chiwetel Ejiofor of Four Brothers) after taking on a mysterious and potentially psychotic young passenger (Summer Glau), and soon Mal must abandon his life of casual crime to protect her and discover why the government wants her dead.

2. Serenity er basert på en kansellert tv-serie. Er det nødvendig å se serien før man ser filmen?

Like Chris Carter's X-Files film, Serenity, which is based on the doomed TV series Firefly, must satisfy fans while making sense to the uninitiated, which in this case is pretty much everybody. For the most part, Whedon succeeds, especially once the film gets past ominous early references to ''terraforming'' and ''alliances.'' The relationships among the spaceship's crew members aren't fleshed out enough, especially the thwarted romance between Mal and space whore Inara (Morena Baccharin), and Mal's second-in-command Zoe (Gina Torres) deserves more screen time, preferably with a gun in her hand.

But Adam Baldwin is entertaining as the hot-headed Jayne (''Let's be bad guys,'' he urges before one crime), and the plot turns out to be easy enough to follow. If anything, the movie is likely to send newbies in search of the Firefly DVDs and the back stories.

3. Hvorfor skal jeg gå å se denne filmen?

What's best about Serenity, in addition to its thrilling climatic battle and the way Fillion swaggers in his low-slung gun belt, is Whedon's sense of humor. Always an intelligent writer, he never takes his movie too seriously, and he knows exactly where to stick the laughs, a skill Lucas apparently forgot late in his career. Whedon also understands that the best way to fuel this spaceship is not with computer-generated effects but with heart. Which means that most of us will be happy to see the Serenity and her crew return for a new mission.

Serenity er en film om familie, ytringsfrihet og store regimer som tror de kan gjøre hva de vil. Om dette er samtidskritikk eller ikke... det er opp til hver enkelt å bestemme.

4. Er filmen bra?
    Her er det to svar som kan gis; det svaret en innbitt Firefly-fan ville gitt, og det svaret en normal person ville gitt; en som ikke har vært borti noe av dette. Da jeg så filmen i London for et par uker siden var jeg sammen med 3 andre. En av dem hadde sett Firefly før, de to andre var "normale". Alle 4 av oss likte filmen veldig godt.

Er det bare die-hard-fans av Firefly som liker "Serenity"? Må jeg være nerd eller sci-fi-geek for å sette pris på denne filmen? Nei, hundrevis av aviser, websider, blader og artikler har rost Serenity som en original, morsom, hjerteskjærende, underholdende film som står på sine egne bein, uavhengig av tv-serien den ble basert på.

5. Hvorfor bryr DU deg så mye om jeg går og ser denne filmen eller ikke? Hva har det å si? Du får jo sett den uansett, så hvorfor vil du at jeg skal gå?

Til tross for glitrende anmeldelser, både blant publikum og blant kritikere, så har ikke Serenity gjort det så bra i USA eller internasjonalt som den burde. Det er blodig urettferdig når et makkverk som Star Wars tjener hundrevis av millioner pga ufortjent hype, mens en perle av en film som Serenity sliter med å trekke et publikum fordi det er en "lavbudsjett-film" og fordi den ikke har noen store stjerner i hovedrollene. Det er deprimerende å tenke på at folk flest setter pris på plastiske spesial-effekter istedenfor en vel-fortalt historie.

Uansett om det kommer en oppfølger eller ikke, så har Firefly-fanbasen klart det umulige: Vi har fått filmen vår. Det virker kanskje litt snodig nå, men dere bør vite at vi kommer inn på slutten av en lang prosess hvor fans av serien har kjempet hardt for å få favoritt-serien sin Firefly tilbake. De har kjøpt DVDer i hopetall (som er den største grunnen til at Serenity ble laget), de har donert penger til veldedige formål i Fireflys og Joss Whedons navn, de har samlet inn penger og lagt annonser hvor de ber Fox om å revurdere avgjørelsen sin om å kansellere serien. Dette er en film basert på en kansellert tv-serie som ingen så; en film som aldri skulle ha blitt lagt. Det er et mirakel at denne filmen eksisterer, og det som gjør det enda kjekkere for oss; foruten at vi får lov til å forelsket oss på nytt med de rollefigurene vi ble så godt kjent med i Firefly, er at filmen er en gjennomført, rørende, underholdende og til tider ufattelig morsom film om familie og en umulig kamp mot et totalitært regime.

Denne filmen kan ikke anbefales nok.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert en grei film!! Er ikke alle "B" filmer som er så dårlige. Mange av toppfilmene har faktisk blitt laget på et lite budsjett. (Blair W P, Saw osv),

Har du tenkt på at en film som ikke blir sett på av så mange kanskje ikke er så bra som det du skal ha den til??? Hadde den vært verdens beste film, eller nesten da, så hadde jo folk sett den!

"Det er deprimerende å tenke på at folk flest setter pris på plastiske spesial-effekter istedenfor en vel-fortalt historie."

Det er deprimerende og se en film like godt kunne vært lest på senga og vært glemt 2 dager etterpå....smak og behag, spesial effekter er heftig. Om du ikke liker det blir ikke JEG deprimert.

Angående skuespillere, jeg har kræsja ned med filmer som virker bra, og som faktisk er visuelt, historie og lydmessig bra, men som blir totalt dratt ned i dritten av elendige skuespillere!! Og det er ikke gøy. Om folk ser denne blir opp til dem, men angrep på andre filmer hjelper nok dårlig. Det er jo ikke snakk om å tjene penger, uten om et ønske om å formidle et budskap på verdens beste måte, nemlig på FILM. Om en film blir sett av 1000000 mennensker eller 1000 har for meg ingen påvirkning i mitt syn.

Sikkert en kjempe film! Alt er bra med den, og jeg skal nok ta en titt...selv om innlegget ditt for min del hadde en motsatt effekt. :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En film for bør sees, også av dem som ikke har sett Firefly serien.
    Tok selv turen til Bergen BIFF kunn for å se denne, og ble ikke skuffet.
    Og for dem som er redde for billige effekter så er det ingen grunn til å engste seg. Denne filmen har balanserte effekter som ikke ser billige ut. Jeg vil faktisk si det blir bedre nettop av den grunn. Ingen totalt "over the top" urealistiske superduper hollywood effekter som dreper alt av realisme.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg *kremt* dro den ned på dvdr, og jeg ble mektig imponert over at de klarte å få den så bra i filmversjon, må definitvt sees på kino

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så at filmen bedømt på det svenske tv-programmet "Filkrønikan" , tror filmen fikk 4 av 5 "stolar". Kritikeren som var Firefly fan virket meget entusiastisk.

Skal selvfølgelig skaffes på dvd

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jeg kommet hjem fra premieren. Er nå 3. gang jeg har sett filmen og jeg er ikke lei av den enda. Det var et bedre publikum i Norge enn i England. Større var det også; og de lo oftere enn de gjorde da jeg så filmen i London. Synd salen ikke var helt full..

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bør man ha sett fire fly tv serien før man ser filmen eller funker det like greitt andre veien??

Har sett at firefly ligger på nett...

Lastet den ned en gang men fikk seff harddisk krasj og vips så var den borte....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper å ha sett serien, men det er ikke en nødvendighet. Filmen står godt på egne bein, selv om man får mer tilknytning til folkene og mer bakgrunnshistorie hvis man har sett serien...

Newcomer Kaptein Kok sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er stor fan av Firefly serien og synes Serenity er den beste filmen jeg har sett på lenge, om ikke ever. (Er også første film jeg ikke klarte å vente på DVD'en på lenge. Sikkert et år siden sist jeg var på kino.)

Men, saken er den at alt av Joss Whedon er karakter basert og det er mer personutvikling og personlighet som står i fokus. Det er vanskelig å "bli med på" humoren i filmen og balansen mellom alvor og morro om du ikke har sett serien. Handlingen er større og mer kompleks enn hva som er godt for en enkelt film.

Jeg vil si at det er et must å se serien først. Om du ser to-tre episoder av serien vet du om dette er noe du liker. Jeg har lånt vekk min boks med serien til flere personer. Det er elsk eller hat.

"Lån" gjerne de første episodene. Om du liker det vil du garantert kjøpe boksen med serien og se hele greia i løpet av et par dager og kan se filmen på kino etterpå. Er du ikke hekta etter et par episoder, så er det liten vits å se filmen.

Hvis du ser filmen først og liker den, så vil det være litt irriterende, for det hadde vært så mye bedre å se serien først.

Kok

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okidoki sånn og forstå...

Har funnet den på nett, men dessverre funker ikke den nedlastningen veldig bra...

Har filmen klar, men får vel kanskje vente da....

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får og gå og se denne da. Jeg hatet serien som pesten, når de stod å skøyt med laser coltpistoler holdt jeg på å knekke sammen av latter.

Filmen har fått god kritikk, så den skal sees. Drar de frem laser coltpistolene der og, så er det jeg som griner av latter i salen hvis du er der samtidig

Kjelli

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville absolutt ventet. Om du syns det er bra så kommer du til å angre på å ikke ha sett det i rekkefølge.

Tenk på serien som en lavbudsjett oppbyggning til filmen med historie og flott manus som styrke. Filmen er en fortsettelse av serien med, etter min mening, for lite oppbygging av karakterene i begynnelsen til å yte rettferdighet for historien. Jeg synes nok den vil bli for svak som stand-alone av den grunn.

Hvis de som ser filmen først klarer å "tro" på karakterene og personlighetene på så kort tid, så ville de garantert ha blitt blod-fans av å ha sett serien først.

Kok

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjelli
    Jeg får og gå og se denne da. Jeg hatet serien som pesten, når de stod å skøyt med laser coltpistoler holdt jeg på å knekke sammen av latter.

Filmen har fått god kritikk, så den skal sees. Drar de frem laser coltpistolene der og, så er det jeg som griner av latter i salen hvis du er der samtidig

Kjelli
    Som sagt, det er elsk eller hat med denne serien.

Kok

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kaptein Kok
    Som sagt, det er elsk eller hat med denne serien.

Kok
    Smugler de krøtter mellom planeter i filmen og så går jeg

Kjelli

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver og ser filmen nå, litt nå og litt da, men satser på å ta den i tre "episoder"!! Fantastisk film so faR!!!

Hu River dama gleder jeg meg til å se at skambanker believer negeren! (Noe jeg håper skjer!)

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjønner ikke dette. Jeg pleier å være gladi sci-fi filmer og etter å ha lest at Serenity fikk 8.1 i rating på IMDB gledet jeg meg virkelig til å sette meg ned å se den.

Jeg sovnet vel etter 15-20 minutter (og jeg er ikke den personen som vanligvis sovner når jeg ser film) Synes dette var noe av det mest kjedelige uorginale oppkastet jeg har sett på lenge. Kan ikke fatte hvordan den har fått så høy rating.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett filmen. Jeg må si jeg ble positivt overasket. Skuespillerprestasjonene er mye bedre i filmen enn i serien, og rollefigurene kommer mer til sin rett.

I bunn og grunn en ok film, ikke noe å hoppe i taket for. Folk sier dette skal være en bra story, jeg er ikke enig. Er på høyde med enhver amerikansk action film, passe forutsigbart.

Kjelli

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt uenig, denne filmen var et makkverk. Er ikke så ofte jeg rister oppgitt over kvaliteten på en film jeg ser (og jeg liker i utgangspunktet denne typen filmer). Og hvem var det som i første post mente denne filmen var såkalt "samtidskritisk"? Det eneste samtidskritiske med denne filmen er at den setter fokus på hvor lav kvalitet det egentlig bør være lov til å servere på en kino før en kan kreve kinobilletten refundert.

Newcomer Mullet Man sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett firefly og vet heller ikke hva det er :P
    Men jeg syntes Serenity var ganske bra. Hadde absolutt ingen forventninger til denne, og ble positivt overrasket!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme her! Eneste skuffelse var jo at River ikke banket han believeren....

Det var bom, såg fram til tidenes fight der eg...

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •