Serenity har premiere i Norge nå på fredag! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 104
    Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    da var serenity bestillt
    bestillte en 2 disc utgave fra cdwow. http://www1.cd-wow.com/detail_result...ct_code=265689
    ikke like bra som den i stål men å bestille fra australia er litt dyrt

btw skulle ikke startet en "offisiell tråd om firefly/serenity så vi slipper å diskutere serien filmen generelt i en tråd som egentlig er en anmeldelse? ;-) bare en tanke...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slettes ikke dumt, men søk litt rundt, akkurat som jeg husker det var en firefly tråd, startet av ingen andre enn vår alles firefly fan angel

Edit: Et kjapt søk førte til veldig mange serenity tråder.....

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    santa claus:
    søkte på firefly, var en som handlett om dvd boksen men tror den var ganske dø...

fikk en deprimerende mail fra cdwow i dag om at de ikke hadde flere igjen av serenity og at de regnet med å få sendt den 28... så blir lenge til jeg får sett den
    men på en annen side så betyr jo det at den selger godt og det er jo bra :wink:
    nesten så jeg bestiller en ekstra fra play så jeg slipper og vente så lenge :grin:
    finnes det noen norske fire fly sider?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av big T
    finnes det noen norske fire fly sider?

Ja finnes det så er det helt sikkert WcipAngel som hoster den!!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fins ingen norske firefly-websider.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YES!!! da var serenity endelig sendt
    nå må jeg bare vente i en 10 dager... så er den endelig her, nå gleder jeg meg skikelig :-D

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billetten er bestilt!

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er eg fryktelig trist!!!!

Har sett siste episode av Firefly, og vil så gjerne ha mer!!!
    Har sett serenity, så nå er det rett og slett tomt

BUHU!!!

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt engig. men har ennå serenity å se frem til.
    men serenity kom ikke i dag heller (i posten) og i dag var jeg helt sikker på at den skulle komme... :-( jaja da MÅ den komme i morgen :-P

så forresten firefly for andre gang i forige uke. like god andre gangen.
    så også at serenity lå på 1 plass på play.com og 4 eller noe på cdwow. så det er jo positivt, kansje det kommer mer? det er jo lov å håpe :wink: begge de nevnte sidene har den også som ukens dvd...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firefly

Hei
    Hvor er det best og kjøpe denne i Norge kona vil ha med norsk tekst

Trond M

Newcomer Journeyman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    86
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tmul
    Hei
    Hvor er det best og kjøpe denne i Norge kona vil ha med norsk tekst

Trond M
    Super film. En av de bedre SciFi filmene jeg har sett på lenge. Anbefales.

DVDHuset selger denne med norsk tekst for kr 159,- pluss frakt

http://www.dvdhuset.no/servlet/dvdhu...g?VareID=13019

Men release dato er ikke før den 5 april !!

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det fire fly du skal ha så tror jeg faktisk ikke den finnes med norsk tekst...
    men den engelsk finnes ihvertfall på play.com til 15 pund eller noe.
    er det serenity du leter etter så har ivertfall 2 disc utgaven fra cdwow.com norsk tekst (koster 16 pund)

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i går kom endelig serenity hjem i postkassen, til et stort gledes hyl fra meg som fikk en del forbipasserende til å heve øyenbrynene, en av dem spurte tilogmed om det var kjerlighetsbrev jeg hadde fått :-P
    så så har jeg endelig sett den, min bedømelse følger:

OBS SPOILER OBS SPOILER OBS SPOILER

likte filmen veldig godt men i begynelsen syntes jeg ikke den føltes helt som serien men det kom seg raskt. jeg syntes også at det var litt unødvendig å drepe wash og pretsher (hvordan skrives det mon tro vell dere vet hvem jeg mener) syntes de ble drept veldig fort og de ga det liksom ingen tid. det var liksom der døde til tilbake til storryen akkuratt som han hadde bestemt seg for at de skulle dø så det måtte skje men vill ikke bruke noe spesiel tid av filmen på det. og nå får vi jo aldri vite hva det var med preatsher? det var jo helt klart noe spessielt med han men hva???
    ellers var filmen konge. jeg så den med to kammerater, han ene hadde aldri hørt om fire fly mens den andre så hele firefly med meg i vinterferien. begge likte filmen godt og det gjørde jeg abselutt og!
    skal se den en gang til på fredag med andre venner, og kommer helt sikkert til å se den en del ganger til :grin:
    men selv om det over kansje høres litt negativt ut så likte jeg filmen veldig godt har bare ikke nevnt alt det positive.. det hadde blitt en lang post det :P, men heller det jeg syntes var litt kjipt med filmen fordi jeg vill diskutere litt. men mener fremdeles vi burde lage en firefly/serenity tråd eller skifte navn på denne siden diskusjonen nå har glidd ganske langt unna at serenity har premiere...

har forresten hørt at det skal finnes noen tegneserier som skal forbinde serien og filmen, noen som vet hvor de kan skaffes??

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    109
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Fire Fly jeg mente får kjøpe den fra play.com da :razz:

Takker

er det fire fly du skal ha så tror jeg faktisk ikke den finnes med norsk tekst...
    men den engelsk finnes ihvertfall på play.com til 15 pund eller noe.
    er det serenity du leter etter så har ivertfall 2 disc utgaven fra cdwow.com norsk tekst (koster 16 pund)

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    pretsher

Preacher kanskje??? Som i prest/forkynner....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoiler for Serenity, sesong 2 og 5 av Buffy:

For de som ikke har fått det med seg enda, så kan jeg si i i korte trekk hvorfor Joss Whedon bestemte seg for å drepe Wash. (Denne infoen finner dere i audio commentary til filmen):

Før jeg starter å forklare hvorfor Wash ble drept, så må jeg innrømme at jeg hadde en lignende innstilling selv: Jeg forstod ikke hvorfor Wash ble drept, og jeg likte det ikke. I alle år har jeg hengt meg på Joss' gode ord om aldri å drepe folk man ikke bryr seg om. Gjennom Buffy og Angel så har Joss hatt den idéen at det ikke er verd å drepe rollefigurer hvis folk ikke har et forhold til dem. F.eks: Jenny Calendars død i sesong 2 av Buffy var så mye mer effektfull og horribel fordi vi som publikum hadde blitt glad i henne og sett på henne som en del av 'gjengen'. Hadde vi ikke hatt noen følelser for Jenny, hadde vi ikke brydd oss om hva som skjedde med henne. Joyce's død i sesong 5 var likeledes sjokkerende. Dreper man folk vi ikke har noe forhold til, eller folk vi ikke bryr oss om, så har det *INGEN* effekt, og er derfor fullstendig unødvendig.

Wash hadde ikke mye screentime i filmen, publikum hadde ikke blitt såpass kjent med han og så glad i han at vi reagerer når han blir drept. Selvfølgelig, for oss som har sett Firefly, så blir det jo en helt annerledes situasjon, men nå snakker jeg til de som bare hadde sett Serenity. Hva bryr de seg om hvis Wash dør eller ikke? Han var jo bare en eller annen fyr i en film!

Så, når vi da vet disse to tingene: At Joss aldri dreper folk vi ikke elsker, og at vi ikke elsket Wash, hvordan kan man rettferdiggjøre drapet hans?

På det tidspunktet i filmen når de ble jaktet av Reaverne, så hadde Serenity og dets mannskap akkurat unnslippet en fullstendig håpløs og desperat situasjon. De var fanget mellom 2 krigsflåter, og på et eller annet mirakuløst vis, klarte de å komme gjennom det i live. For at de resterende 30 minuttene skulle være interessante, så måtte publikum vite at de rollefigurene de hadde blitt kjent med de første 90 minuttene faktisk var i fare. Dette kunne ikke være en film hvor alle overlevde og levde lykkelig alle sine dager. Da fjernes *ALL* spenning fra kamp-scenene på slutten. Wash ble drept fordi publikum måtte få vite at her kunne det skje noe jævlig. Og når man så at en etter en av mannskapet ble skutt eller lemlestet med sverd, så skulle vi få den følelsen av at "denne galningen (Joss) kan faktisk drepe hele mannskapet!".

Det var viktig for spenningen sin skyld at publikum ikke visste at alle kom til å overleve, og det oppnådde han ved å drepe Wash.

Jeg nevnte tidligere i innlegget at jeg hadde reagert på Washs skjebne på samme vis som dere, men da jeg hørte begrunnelsen fra Joss selv, så tenkte jeg etter på hva han hadde sagt, og jeg tenkte tilbake på hva jeg følte da jeg så de siste 30 minuttene fra filmen got første gang, og det viste seg at Joss hadde HELT rett. Jeg satt faktisk på tuppen av stolen og fryktet at denne galningen faktisk kunne drepe hele jævla mannskapet. Jeg var ikke klar over den følelsen mens jeg satt og så filmen, men i etterkant, etter å ha lest begrunnelsen for hvorfor Wash ble drept, ble jeg klar over det.

Da jeg anmeldte filmen i etterkant sa jeg at de siste 30 minuttene tok denne filmen opp fra en 8'er til en 9'er (på IMDBs skala fra 1 til 10), og det var fullstendig ubevisst at det var denne spenningen - forårsaket av Washs død - som gjorde filmen så bra som den var.

Se filmen med audio commentary. Joss forklarer det mye bedre enn meg.

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spoiler

når du sier det så må jeg jo si meg helt enig. jeg og begynte å bli alvorlig bekymret på slutten. men syntes fremdeles det var kjipt, men han hadde tydelig vis en god grunn. skal se den med audio commantary i nermeste fremtid men først skal jeg se den en gang til.
    men du [wcip]Angel som tydelig vis kan dette, har du noen teorier om hvem presten egentlig var siden vi aldri (tydelig vis) får vite det? har gått å grubblet en del på det. :?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle akkurat til å spørre angel om d... hehe..

Shoot!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer jo rimelig godt frem i filmen at han var en Operative en gang i tiden. Tror også en av tegneseriene som er laget for å vise handlingen mellom Firefly og Serenity hinter sterkt til dette. (Men jeg har ikke hatt anledning til å lese noen av dem.)

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm det fikk jeg ikke med meg, skal se den igjen i morgen så får se om jeg tar hintet da.

angående tegneserien vet du noe om hvor de kan skaffes?

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •