Serenity har premiere i Norge nå på fredag! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 104
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Helt uenig, denne filmen var et makkverk. Er ikke så ofte jeg rister oppgitt over kvaliteten på en film jeg ser (og jeg liker i utgangspunktet denne typen filmer). Og hvem var det som i første post mente denne filmen var såkalt "samtidskritisk"? Det eneste samtidskritiske med denne filmen er at den setter fokus på hvor lav kvalitet det egentlig bør være lov til å servere på en kino før en kan kreve kinobilletten refundert.
    ?

Enten har du ikke følgt med på filmen, eller så er du ikke moden nok til å forstå temaene som ble tatt opp i den.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Enten har du ikke følgt med på filmen, eller så er du ikke moden nok til å forstå temaene som ble tatt opp i den.
    Kanskje vi skal prøve å holde oss litt mer saklige neste gang vi tar opp en diskusjon på et offentlig forum?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Kanskje vi skal prøve å holde oss litt mer saklige neste gang vi tar opp en diskusjon på et offentlig forum?
    Ok. På en betingelse: gi meg et 3. alternativ.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ligger nå på stuebordet og venter, spørs om jeg ikke må snurre denne i gang i kveld.
    Har Firefly serien på dvd fra før og den likte jeg meget bra, så denne gleder jeg meg til å få sett.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne PÅ BIFF for ca. en måned siden, den var helt grei, men har egentlig lite sans for sånn "morsom-komentar-slåssing" når man slåss så slåss man, da er man ferdig med utpsykingen :P Den var helt grei, en firer på terningen, bedre enn mye annet nytt sci-fi.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tatt den ned på dvdr her også, gleder meg enda mer til og få sett den nå etter og ha fått lest igjennom dette!

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    tatt den ned på dvdr her også, gleder meg enda mer til og få sett den nå etter og ha fått lest igjennom dette!
    Dvdr? Du driver vel ikke å laster ned slike filmer mister.
    Jeg har nå kjøpt min.

Likte filmen meget godt, bra lyd og bilde.
    Alle de fra serien er med og det er bra, hadde det vært andre så har filmen blitt ødelagt.

kommer til å se denne mange ganger.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte min fra Play International forrige uke. Hadde egentlig tenkt å kjøpe den australske sone4-versjonen siden den har mest ekstramateriale, men det kostet så sykt mye å få ship'et DVDen derfra så jeg gikk for Sone1 istedenfor.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til han der oppe som mente at filmen var et makkverk... jeg ble vel heller ingen storfan etter å ha sett filmen men et makkverk er den nå iallefall ikke... det finnes et STORT antall filmer som kvalitetsmessig er LANG fra standeren på danne. karakter fra meg blir vel en 3'er :-)

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir en toer fra min side. Filmen var rett og slett kjedelig. Og da snakker jeg ikke om all dialogen, men om actionsekvensene. Det begynner å bli en stund siden jeg har sett så lite innovative actionscener.

Skuespillet er ikke verst, historien kunne også fungert med litt mer engasjement og livlighet. men filmen skuffer etter min mening stort på de fleste andre områder. Alt virker liksom altfor oppstykket og hardt regissert. Det er sjelden jeg får lyst til å slå av en film før den er ferdig, her måtte jeg faktisk se filmen i 3 etapper for å klare å lide meg igjennom.

Det er for meg helt uforklarlig at denne filmen har fått 8.1 av IMDbs brukere.
    (det skal sies at jeg ikke har sett noe av denne Firefly-serien, men tror heller ikke det hadde hjulpet)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av striky
    Det er for meg helt uforklarlig at denne filmen har fått 8.1 av IMDbs brukere. (det skal sies at jeg ikke har sett noe av denne Firefly-serien, men tror heller ikke det hadde hjulpet)
    Jeg har sett serien og likte den godt. Filmen bevarte mye av den samme stemningen synes jeg.

Jeg tror at det er forholdvis enten eller; enten liker du den godt eller ikke i det hele tatt. Jeg synes det er befriende med en upretensiøs sci.fi. film. Det lages lite kvalitets sci.fi. for tiden. Det er selvfølgelig ting som kunne vært gjort annerledes, men jeg synes likevel den er god og underholdende. Bedre enn veldig mye annet egentlig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BBCs "Film of the year 2005" ifølge seerne:

http://www.bbc.co.uk/films/film2005/...ear_2005.shtml

1. Perched on top of the heap we call 2005, Serenity.
    It was far from the biggest hit of the year but the rabid fanbase which helped get Joss Whedon's cancelled sci-fi series onto the big screen has now handed it the biggest accolade in modern cinema: the title of Film 2005 Film of the Year. Rachel Formby calls it, 'A labour of love filled with strong, superbly written characters, humour, emotion and cool effects'. Juliet Richards in Stanstead claims it 'brilliantly blended comedy, action, drama, horror and romance', adding that 'the only negative point I can think of is that it wasn't out for long enough so I only got to see it five times on the big screen'. That's the sort of passion we like to see.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K E A
    Dvdr? Du driver vel ikke å laster ned slike filmer mister.
    Jeg har nå kjøpt min.

Likte filmen meget godt, bra lyd og bilde.
    Alle de fra serien er med og det er bra, hadde det vært andre så har filmen blitt ødelagt.

kommer til å se denne mange ganger.

Vel, for noen er det bedre og bruke noen timer på og laste ned filmen iblant, enn og bruke en masse penger på og finne ut om den er ræva eller ikke:=)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For de som er interessert, så kan filmen nå bestilles på Play.com her:
    http://www.play.com/play247.asp?pa=srmr&pa...R2&title=860442

Filmen kommer ut i februar.

Jeg har allerede kjøpt min kopi fra Play International (sone1) og er veldig fornøyd med den. Har sett den flere ganger, både med og uten audio commentary.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også den lykkelige eier av en sone 1 utgave, bare det at det er et annet cover og widescreen utgave :-P

Etter å ha sette filmen i en "nedlastet" versjon (hysj hysj) var jeg ikke særlig overbevist, men nå etter at jeg har sett hele serien først, ble filmen mye bedre. Kjente personene litt bedre og fikk dermed med litt flere av poengen og handlingen. Ender nok på terningkast 4 på filmen og 5 på serien

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nettopp sett første episode av Firefly, og skal nå se Serenity for andre gang, men denne gangen har jeg lokket med forloveden!

Dette kan bli interressant!

Firefly er forresten en veldig positiv overraskelse!!!

Newcomer colgol sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Originalt ihvertfall! Det kan ingen nekte på!

Selv syntes jeg serien var kjempemorsom, og gleder meg til å få sett filmen! Men må nok dra uten dama vil jeg tro :-p

Synd serien ble tatt av plakaten. Er jo kanskje lov å håpe at den blir tatt inn igjen, hvis kinoutgaven blir en suksess? :-)

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av colgol
    Men må nok dra uten dama vil jeg tro :-p

Synd serien ble tatt av plakaten. Er jo kanskje lov å håpe at den blir tatt inn igjen, hvis kinoutgaven blir en suksess? :-)

Dama sovnet i stolen og gikk og la seg etter litt over en time av filmen!

Er serien dead på tv? Bummer.... Filmen er strålende! Ingen tvil om det fra min side!

God kinotur!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Serien er lagt ned for lenge siden. Tror det kom av at regissøren kranglet med selskapet som betalte for den.

En skal likevel ikke se bort fra at serien kan gjenoppstår. Filmen ble tross alt en stor suksess...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det en del påstander ute å gikk. Kan se om jeg får svart på de fleste:
    Synd serien ble tatt av plakaten. Er jo kanskje lov å håpe at den blir tatt inn igjen, hvis kinoutgaven blir en suksess?
    Helt enig. Det er veldig synd at serien ble fjernet. For å male et litt mørkt bilde, kinoutgaven ble aldri en suksess. Dette er en av mange artikler jeg har lest om dette. De trodde Firefly skulle klare å få inn ca. $15m den første helgen, men klarte såvidt å nå $10m-merket. Filmen kostet i underkant av $40m å lage. Hvis man legger til promotion og reklame av allslags sorter så er nok tallet høyere. Mange i Hollywood mener at en films sjanse til å få en oppfølger avhenger om den klarer å få inn dobbelt så mye penger som det kostet å lage den. Hvis vi skal holde oss til denne tommelregelen, så må Serenity tjene ca. $100m for å få en oppfølger.

Hvis Serenity skal bli en suksess, så må det være på DVD-salget; noe som er ironisk med tanke på at det var DVD-salget som reddet Firefly.

Sitat Opprinnelig postet av santa claus
    Er serien dead på tv?
    Ja.

For å gi handlingsforløpet rimelig kjapt:

- Joss Whedon jobbet for Fox og skapte to kult-serier, nemlig Buffy the Vampire Slayer og spin-off-serien Angel. Siden han allerede var på lønningslistene og fordi de ville ha en ny spennende tv-serie, gikk de til han og spurte om han kunne lage noe nytt. Det gjorde han. Han lagde "Firefly".

- Da han pitchet idéen om 9 hovedpersoner i en futuristisk sci-fi-western, så var mottakelsen så-som-så. "Jo greit nok" var mottakelsen han fikk.

- Etter casting og ansettelse av crew startet Joss Whedon og co-producer Tim Minear å skrive serien. De skrev pilot-episoden "Serenity" (ikke til å bli blandet med kinofilmen "Serenity") som er en slags tv-film for å starte serien (samme konsept som starten på Stargate SG1. De lager en lengre episode på 90 minutter for å introdusere publikum til en ny serie.)

- Episoden fikk en lunken mottakelse av Fox etter de hadde filmet den. De mente den tok for lang tid. De ville ha noe mer action-orientert. Joss prøvde forklare at man ikke bare kunne hoppe inn i en verden med 9 hovedpersoner man aldri ha møtt. Man må forklare hvem disse folkene er, og hvordan forholdene dem imellom kan utvikle seg. Fox var uenig, og ville at Joss skulle skrive en ny pilot-episode.

- Å skrive en episode tar vanligvis en uke, hvis ikke mer. "Serenity" ble lagd på is, og Joss og Tim måtte skrive en ny pilot-episode (som skulle vare 45 minutter og måtte være mer action-orientert, samtidig som den skulle introdusere 9 personligheter verden aldri hadde sett før.) I tillegg måtte de gjøre det over helgen, dvs den måtte ligge klar i kontorene til Fox mandag morgen.

- De ga sitt "OK" til scriptet, og filmingen startet. Episoden ble fullført og vist på amerikanske TVer i den verst tenkelige time slot'en: Fredag kveld. Det er blitt vist at Fredag er den dårligste TV-dagen i uken, og her valgte de altså å plassere Joss Whedons nye, amputerte serie. Seertallet var skuffende.

- Det hjalp heller ikke da de kommende episodene ble
    * vist i feil rekkefølge
    * flyttet til ulike tidspunkt
    * utsatt pga sports-begivenheter
    * Noen av episodene ble heller aldri vist på tv.
    Kort sagt, serien fikk aldri bygd opp et stort publikum, fordi historiene ble vist i feil rekkefølge og fordi tv-seere aldri visste når episodene kom.

- Før episoden "The Message", så fikk Joss, mannskapet og skuespillerne høre at de var blitt kansellert. De spilte inn de siste episodene, hvor noen ble vist og noen ble ikke.

- Siste episode som ble vist på tv var "Serenity", den 90-minutter lange pilot-episoden.

- Serien døde i 2002. Sønderknuste, skuespillerne og folkene som jobbet med serien sa farvel til hverandre og gikk sine egne veier, mens Joss lovet vennene sine fra serien at han skulle finne et nytt hjem for dem på en eller annen måte.

- Siden Fox hadde brukt litt penger på å få lagd denne halvferdige serien, så de mulighetene for å tjene litt igjen ved å gi ut den halve sesongen med Firefly ut på DVD. Joss, skuespillerne, skribentene og de andre som jobbet med serien kom tilbake for å gjøre innspilling av bonus-materiale.

- Firefly ble gitt ut på DVD i Widescreen (slik serien egentlig skulle ha blitt vist) med alle episodene i riktig rekkefølge (inkludert de som aldri ble vist på tv) og med bonus-materiale (audio commentaries, interviewer, behind the scenes-dokumentar, osv)

- Det er vanskelig å si hvorfor Firefly-DVDen solgte så bra når så og si ingen så serien da den gikk på tv. Jeg tror nok at det er hardcore fans av Joss' tidligere verk (spesielt Buffy/Angel) som har tatt en sjanse på en skribent/regissør de visste de elsket og kjøpt inn hans siste flopp-serie. Dette har hatt en kjedereaksjon ved at fans har snakket om serien, vist den til venner, som igjen har kjøpt sin egen DVD og vist den til sine venner igjen, osv. "Word of mouth" som det heter på fint.

- Firefly-serien solgte nok på DVD til at Universal kjøpte rettighetene av Fox til å lage en kinofilm. Joss skrev og regisserte "Serenity" og samtlige av skuespillerne kom tilbake for å gi dette universet en ny sjanse.

- Serenity ble spilt inn og hadde premieredato 22. april. Filmen ble utsatt til 30. september fordi Universal mente at filmen ville drukne i farvannet til Star Wars III - Revenge of the Sith. Joss og mannskapet på "Serenity" var enig i avgjørelsen, selv om de var veldig ivrig på å se mottakelsen til filmen. Gjennom sommeren av 2005 ble det vist screeninger rundt omkring i USA. Folk kunne kjøpe biletter til screeninger av filmen; dvs visninger av en versjon av filmen som ikke er den endelige filmen. Joss fikk feedback basert på det de så og endret litt på enkelte scener. Samtlige screeninger ble utsolgt; mange innen de første timene.

- Serenity hadde premiere i USA 30. september 2005 til vill applaus fra både fans og kritikere. Den landet høyt oppe på IMDBs termometer. Filmen var så høyt oppe som #111 på IMDBs top 250 liste på et tidspunkt, den fikk 81% på rottentomatoes.com og ble hyllet som en original, ny-tenkende, energisk og underholdende sci-fi-film i en ellers livløs sjanger. Mange sammenlignet filmen med de originale Star Wars-filmene og kastet fordømmende ord mot George Lucas' gjennomføring av de 3 siste filmene.

- Til tross for strålende kritikker fra alle kanter klarte filmen aldri å gjøre en stor innvirkning på box office. Filmen tjente ca. $10m opening weekend (#2 bak Flightplan), ca $5m mindre enn det som hadde blitt prognostikert, og klarte seg 'greit nok' i ukene som kom. Serenity opplevde lignende mottakelse i andre store land som Australia og Storbritannia. Kino-versjonen klarte aldri å tjene inn det filmen kostet å lage.

- 21. Desember 2005 ble DVDen gitt ut i Amerika. Sone2-versjonen kommer i Februar og kan forhåndsbestilles på Play.com.

- Dette er rimelig sykt, men i Februar kommer også filmen "Done the Impossible en dokumentarfilm lagd av fansen av serien som omhandler forløpet jeg nettopp har beskrevet, nettopp hvordan en kansellert serie blir tatt opp som en stor kinofilm, noe som er rimelig unikt. Det fins en serie det har skjedd med før, og det er Star Trek.

Filmen ble tross alt en stor suksess...
    Artistisk kanskje, men ikke kommersielt.

Joss sier også at det er større sjanse for at tv-serien kommer tilbake enn at det blir lagd en ny film.

--

Nå er det bare å vente å se om det blir solgt noen DVDer. Salgstallene lover bra. Siden Serenity kom ut har både Firefly og Serenity-DVDene vært på toppen på de største nettbutikkene (Amazon, Play, osv)

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •