Ser i stadigvæk VHS ?.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ser i stadigvæk VHS ?.

Hej alle sammen

Nu er man kommet dertil, hvor nye film kun bliver udgivet på DVD. Efter at DVD'en har totalt har overtaget.

Det er da også meget sjælden, jeg selv ser film på VHS selvom jeg har over 200 VHS-bånd. Det kan ske jeg for en gang skyld, sætter en VHS-bånd i videomaskinen. F.eks igår aftes hvor jeg genså OL-finalen 2004 i kvindehåndbold, mellem Danmark-Korea. En kamp man aldrig glemmer, hvis man er håndboldfan og en som man ikke vil slette. Her iaften genser jeg OL-finalen 2000, mellem Danmark-Ungarn. (Lade nu være med at beskylde mig for være en for stor håndboldfan)

Hvad med jer?. Ser i stadigvæk VHS? og hvor ofte/sjælden?. Det gælder film, serier, dok., sport, progammer optaget fra TV og lign.

Mvh. Thomas.

Newcomer Bortne sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke videospiller, og kommer heller ikke til å kjøpe meg det. Så ser ikke på video.

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, vi har kobla fra videospilleren, den står i boden.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wibla
    Nei, vi har kobla fra videospilleren, den står i boden.
    ditto
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er VHS?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm jeg måtte sjekke men vhs spilleren står fortsatt koblet til, har ikke brukt den på 4 år, men den fungerer nok enda. Håper dvd spilleren min lever like lenge.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har vhs`en fremdeles tilkoblet, men den skal vekk så snart jeg har fått mine Star Wars vhs filmer over på dvd :razz:

Active Kaffekopp sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen spesielle events som idrettsarrangementer osv jeg og, men de har jeg ikke sett på siden tidenes morgen. Enig i at selvom bildet og lydkvaliteten er dårlig, så kommer innholdet forran når det er noe spesiellt. Takk for tipset, skal se gamle VHS kasseter i romjulen, når jeg er hjemme hos foreldrene mine

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo noen inne på forumet som bruker D-VHS...

Mvh

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte faktisk ny spiller i fjor, da den gamle røk etter 11 års taktfast drift. Så lenge jeg ikke har fått meg noen HD-opptaker ennå så får den gjøre nytte for seg noen måneder til. Som opptaker altså. Her skal forresten kona ha honnør, hun lærte seg å programmere maskina før meg... ops:

Active Wintermute sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    ditto
    Boden her også, boden er antagelig "the new rack" for VHS-spillere...

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kombi vhs/dvd spiller, bruker kun VHS til opptak fra tv, noe som også blir mer og mer sjeldent da jeg ser svært lite på tv, og trenger jeg se noe har jeg jo funnet ut at det meste av tv-serier finnes på nett allikevel!!!

Vurderer mer og mer å skaffe meg en DVD opptaker....
    Kan jo brukes til litt mer enn en vhs spiller!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da VHS'en gikk i stykker for noen måneder siden ble den ikke erstattet. Ga bort alle VHS filmene og kjøpte en DVD/HD opptaker som erstatning. Aldri abgret på det. Mye mer fleksibelt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda den gode gammle VHS spilleren. Får meg ikkje til å gi/selge den komplette Bond samlinga som eg har på VHS, dermed trenger eg VHS spilleren.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,800
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kona bruker fremdeles S-VHS spilleren en del. Dette fordi hun hører dårlig og gjerne vil ha ttv teksting på enkelte opptak av norsk språklige programmer som blandt annet sendes på NRK og TV2. Hardisk og dvd optakerene støtter ikke opptak av ttv informasjonen med sine 576 linjers opptak slik at de skipper de linjene som ttv signalet ligger på, utenfor det synlige tv bilde, noe en S-VHS spiller uten problemer tar med i opptaket.
    Har en av de siste generasjonene med S-VHS til Phillips , som støtter S-VHS opptak på de billigere tapene også, så selv om bildekvaliteten ikke blir like god som med de bedre tapene, får man med de ttv dataene som trengs alikevel.

Husker ikke sist vi så en kjøpe VHS-tape lagret film, men det må være noen år siden nå. Mulig vi etter hvert går for en Hardisk og dvd optakerene og velger en tuner som legger inn teksten i bilde før opptageren og løser ttv problematikken på den måten. Testet pioneer sin opptaker ved juletider i fjor , den med 80GB hardisk. Var egentlig godt fornøyd med det meste den gjorde og brukergrensesnittet osv, men prisen var forholds vis høy, og den modellen støttet blandt annet ikke DL DVD+R plater, og hadde ikke Component utganger (hvis jeg husker riktig), så vi valgte å returnere spilleren og vente til de ble litt mere "modne", og forhåpentlig vis vil ta med ttv, enten via den innebygde tuneren eller med å lagre mer av båndbredden i tv signalet....;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jobber i butikk, og det kommer da en og annen slengende å vil ha en VHS-spiller. Får som regel solgt på dem en kombinert DVD/VHS eller en DVD-opptaker.

VHS? For min del blir kvaliteten altfor dårlig i forhold til det man er vant til. Gamle familiefilmer (altså egne opptak) og sånn funker bra da. Da er det plutselig litt sjarm med slarkelyd og hoppende bilde. ;-)

Active Viks sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Sandnes
    Poster
    304
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fortsatt en Grundig 6-hoders vhs-opptaker stående i stuen. Det er en del gamle familie-opptak som må egentlig overføres til pc, men får ikke tid til det...
    Emotiva UMC-1 | Rotel RB-1072 | Rotel RMB-1066 | Dune HD TV-101 | Panasonic DMP-BDT310 | Sony MDS-JE640 | Pioneer PD-F1007 | B&W DM683 | B&W LCR600 S3 | B&W DS6 | Mirage Nanosat | SVS PB12-NSD DSP | Sanyo PLV-Z2000 | DreamScreen V2 DynaGrey AutoManual 106" | LG 47" Cinema 3D | iRule Pro | Tara Labs & Monster interconnects | Supra Classic Blue 6.0

Denon-PMA-510AE | B&W DM686 | SVS SB12-NSD DSP | Supra Classic Blue 2.5 speaker cable | Monster 250 Interlink | Asus Xonar

Active Baker sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg "ser" innimellom på VHS, men det er bare fordi jeg holder på med å digitalisere en hel masse VHS-C kassetter fra jeg var liten. Når jeg er ferdig med å overføre til DVD, går "boksen" i boden/søpla..

Skal bli morsomt å vise kidsa VHS-kassetter om en 5-10 år... "hadde dere filmene på KASSETTER altså pappa?! DE store klumpete greiene, og så måtte dere spole når dere var ferdige? Haha.. og så DEN crappy bildekvaliteten da " Etter på viser vi dem vinyl... "Åja, sånne morsomme store cd'er som man kan scratche på og som spraker når det kommer støv på dem"

Gøy med gammel teknologi... småfrøkna (på snart 2 år) og storebroren (7) hold på å le seg ihjel da jeg viste dem en gammel 5 1/4 "floppy"; HUN fordi den var floppy og morsom å leke med, HAN fordi han ble fortalt hva vi brukte den til i gamle dager, og synes kapasiteten var litt i minste laget (under 1/10 sek med DVD-kvalitete video), og formfaktoren var hysterisk morsom

Regner med vi flirer godt av DVD'er om en 10-15 års tid også (bevegelig media? riper? lol)

Intermediate Kim Olav Svines sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg bruker VHS enda. Kjøpt nettopp noen filmer på VHS på mandag. Som filmsamler er det set selvfølgelig mye som ikke er tilgjengelig på DVD (og som kanskje aldri blir det) og dermed må en ty til VHS. Fordi det kommer et nytt format, ser jeg ingen grunn til å kaste det gamle.

Pluss jeg koser meg godt med å se 80-talls b-film på VHS. Det er en herlig sjarm der. VHS spilleren vil nok bli stående og i bruk i mange tiår fremover.

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    VHS har jeg ikke sett på på fler år!!! Har noen, men er ikke spesielt fristende når man vet dvd'ene står like ved. Har noen filmer fra da jeg var liten, det er det eneste jeg kan se liksom... kjøper ikke lengre. Hellre at de lager DVD av alt enn at de selger VHS...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •