Equilibrium - ikke så værst film...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate Zamot sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Equilibrium - ikke så værst film...

Leide Equilibrium, og ble ganske positivt overrasket.
    På coveret står det blant annet "Ikke bare rir Equilibrium på Matrix-bølgen, men den overgår den også." Det var med stor skepsis jeg satt på filmen og stillte inn på DTS (5.1) lyd.

Story:
    Etter tredje verdenskrig, så fant man ut at ved en fjerde krig ville menneskeheten utryddes. Derfor har man opprettet et samfunn der ingen har følelser, ved hjelp av medisin. De som ikke tar den, blir drept. Dersom ingen har følelser, oppstår ikke hat og lignende, og krig og mord unngås. Gjennom filmen følger vi en toppsoldat som slutter å ta medisinen sin, og dermed begynner å få følelser. Hva dette fører med seg, må du nesten se i filmen.
    Historien er forsåvidt grei, og de fleste klarer vel å spå slutten. Litt kjip til å begynne med, men man kommer i rett "stemning" og setter seg inn i storyen før slossingen bryter løs. Storyen var flere ganger overraskende, spesielt i siste halvdel av filmen.

Action:
    Likte du matrix bare på grunn av fete sloss-scener, så bør du absolutt se denne filmen! Her kombineres matrix-slossing med skyting, og det ser rimelig tøft ut til tider. Morro!

Lyd og bilde:
    Tenkte ikke så nøye over hvordan bildet var, og det betyr i hvert fall at jeg ikke irriterte meg over det.
    Lyden (DTS) var klar og fin, men de burde utnyttet potensialet til et surroundanlegg bedre, det manglet litt lyd i bakkanalene synes jeg. Allikevel var det rimelig heftig lyd, det anbefales høyt volum!

Konklusjon:
    Selv om filmen varer i 1 time og 43 min, kunne den gjerne vært lenger. Ganske kule fighter, selv om mange av de er veldig like hverandre. Filmen blir riktig så underholdene, både pga. spennende story til tider, heftig action, og matrix-preg over det hele. Derfor ble nesten litt skuffet når den var ferdig, for jeg forventet at morroa skulle vare lenger. Men denne anbefales absolutt! Bare husk at det sikkert ikke er brukt mer enn en liten brøkdel av matrix-budsjettet på denne filmen. Kanskje ikke verdt å kjøpe, men den bør absolutt sees!

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og syned denne var meget bra. Anbefales til andre som liker Matrix og sci-fi filmer. :lol:

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen vil kanskje kunne oppfatte dette som spoilende, så:
    Selv syntes jeg den var totalt elendig. det eneste spesielle med denne filmen, etter min mening, var utrolig bra lyssetting, den var virkelig godt gjennomført. alt annet var ubrukelig. de 2-3 actionscenene filmen inneholdt, var rett og slett bare dumme. "coveret sa også noe sånt som at de hadde utviklet en ny kampsport spesielt til denne filmen, "gun-chi".
    syntes det virket interessant i seg selv, men da jeg så at denne gikk ut på å peke i alle retninger og skyte så fort som mulig, og kun kom frem i et par scener, ble jeg litt skuffet. skuespillerne er heller ikke særlig å skryte av, christian bale har omtrent like mange ansiktsuttrykk som harrison ford.. = :|
    men det er bare min mening..

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble også veldig skuffet av filmen. Den hadde langt flere logiske feil enn de fleste actionfilmer og "actionscenene" var stillbilder med strobelys.
    Og jeg kjøpte faktisk DVD-en. :-/

Robert-

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes heller ikkje denne filmen var så altfor bra. Den var slutten på ein veldig dårlig filmkveld, som startet med Dare devil etterfulgt av x-men og så til slutt da Equilibrium

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Synes heller ikkje denne filmen var så altfor bra. Den var slutten på ein veldig dårlig filmkveld, som startet med Dare devil etterfulgt av x-men og så til slutt da Equilibrium
    X-men er vel ikke så dårlig da. Første filmen ble laget med ganske lavt budsjett, og Singer har gjort en meget bra jobb etter min mening. Daredevil skuffet meg, og har ennå ikke sett Equilibrium.

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg syns ikkje x-men var noko særlig god iallefall

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen var i mine øyne helt knall. Ble positivt overrasket.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Burre
    noen vil kanskje kunne oppfatte dette som spoilende, så:
    Selv syntes jeg den var totalt elendig. det eneste spesielle med denne filmen, etter min mening, var utrolig bra lyssetting, den var virkelig godt gjennomført. alt annet var ubrukelig. de 2-3 actionscenene filmen inneholdt, var rett og slett bare dumme. "coveret sa også noe sånt som at de hadde utviklet en ny kampsport spesielt til denne filmen, "gun-chi".
    syntes det virket interessant i seg selv, men da jeg så at denne gikk ut på å peke i alle retninger og skyte så fort som mulig, og kun kom frem i et par scener, ble jeg litt skuffet. skuespillerne er heller ikke særlig å skryte av, christian bale har omtrent like mange ansiktsuttrykk som harrison ford.. = :|
    men det er bare min mening..
    :roll:
    Jeg syntes denne filmen var knall jeg.
    Anbefales.

Intermediate Christian sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    626
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har equilibrium i samlinga faktisk. syns det er en kul film

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei underholdning. Forutsigbar som få, men jeg likte kampscenene; forfriskende korte etter lidelsen som var The Matrix Reloaded.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjernedød og handlingslammet film helt blottet for nytenkning.

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sant som det er sagt.

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har etterhvert fått skaffet meg denne, og dette er en veldig god film. tøffe action scener og bra effekter. anbefales absolutt.

Newcomer Frink sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er absolutt verdt å se ja. Til tider meget bra actionscener

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var noe med denne filmen som manglet uten at jeg helt kan sette fingeren på det, men likevel likte jeg den veldig godt. Lenge siden jeg så den, det jeg husker best er "parodien" på nazismen. Jeg hadde aldri hørt om filmen, så jeg ble positivt overrasket. Rå historie. Det her er en sånn film jeg får lyst til å se omigjen.

Har nettopp bestilt meg den på nettet!

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leide heldigvis denne filmen. Hvis du ikke har noe å gjøre, så er det ikke bortkastet tid å se den, men langt i fra noen bra film. Forutsigbar historie, som du egentlig har sett utallige ganger før (hvis man da har sett en del action). En helt som gjør opprør mot systemet, og dreper bad guy'en på slutten og endrer verden, men det er vel ikke derfor man ser denne/slike filmer.

Kommer ikke i nærheten av Matrix på noen måte, og at de bruker Matrix i markedsføringen virker mer på meg som de vet at det er en tynn film som ikke klarer å stå på egne ben, men må ha stor dra hjelp av noen kjente filmer som har gjordt det bra.

Dette er vel toppen ett terning kast 3 fra meg.

Active
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jeg enig i, jeg assosierte på noen måte ikke til matrix da jeg så denne filmen. Det er jo bare tull. Equilibrium er på en måte litt for tynn, men det var noe jeg likte veldig med den likevel.

Kan virke som at de som står bak filmen (regisert) er litt "ferske"?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skikkelig hjernedød action der hovedbudsjettet tydeligvis gikk til motorsykkelhjelmer. Akkurat passe underholdning seint en fredag.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jolly
    Synes du Daredevil var bra i forhold til Equ.. ? I så fall tror jeg ikke jeg skal se denne filmen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •