(!) Matrix Reloaded - Skjønte du noe? Teorier her!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

(!) Matrix Reloaded - Skjønte du noe? Teorier her!

Følgende tekst inneholder kanskje spoilere...

Så Reloaded igjen på DVD i går (så den første gangen på kino).
    Må si jeg sitter igjen med en hel haug med spørsmål...noen tror på teorier som Matrix inne i Matrix. At Zion faktisk også er i Matrix. Understøttet av at Neo stopper Zenitels UTENFOR Matrix (tilsynelatende). Jeg er vel ikke helt enig med det...tipper vi får svaret i 3 eren. Tror de lagde Reloaded på en slik måte at vi skal vri hodene våre til 3 ern kommer. Akkurat den scenen med han arkitekten gjorde at jeg klødde meg rimelig mye i hodet....det har altså vært 5 Neo´er der fra før (!). Teorier her:

http://www.geekroar.com/film/archives/000250.php

Hva tror dere?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes dette er den beste teorien så langt! Cut & paste...orket ikke oversette...

"The Matrix Made Simple for Understanding!

(Watch Matrix and Matrix Reloaded before reading this. Then watch both movies again after reading this. You will finally understand!)

There is a virtual world generated by a main-frame computer. (The Core of the Matrix) That computer is maintained by machines that were created by the computer itself. (Sentinels, etc...) Human beings are used as a power supply for the computer and all of the machines. (Batteries) And the humans are born, grown, contained, and supported in an artificial embryonic fluid and attached to another machine designed to collect their energy. (The Matrix)

Matrix is defined as: a womb.

The Mind of the Matrix

The computer has a mind of its own. (The Architect.) It has free running programs designed to maintain stability. (Agents.) Some programs can become corrupt. (D'Merrill Vengian) Some become out dated. (The Oracle) And some programs contain too many secrets and can easily be tapped when found (The Key-Maker.)

So, what is the problem?

The Matrix Core is designed to occupy the minds of the humans that are being used as batteries. If the mind is alive and happy, the body will live a long time. If the mind is not happy and wants to die, so will the body. The Arcitect is always trying to find ways of making the human-batteries happy. However, people do stupid things. (If they start a war, then not only are the virtual minds destroyed, so are the real bodies connected to the matrix. Which would cause a large power outage for the machines.) So, upgrading to a better program was thought to be the best solution. But, with every upgrade, older programs are not always removed. This causes agents to work harder to balance the newer system. As the system balances, peace and harmony seems to gain abundantly.

There were found to be six matricies. In the SECOND matrix that was created. (Not the second movie.) A program designed to give people choice was created. This program allowed people to choose between what made them happy verses what may be the right things to do. This is the Oracle. The Oracle appears as an older woman. She has survived many Matrix upgrades. But, because she is a program, she must do what she was created to do. Her job is to present information and let people make a choice, so that the survival of that individual is increased.

How does Neo fit in?

Neo is attracted to misinformation. As a new matrix is created, a few programs from older matricies will still exist. This is what appeals to Neo. He searches for people with similar interests to help him solve his craving for knowledge. (This is how he comes to find Morpheus.) The Architect finds neo as an anomoly. (Just like a man who performs mass murders or serial killings, is an anomoly in the matrix. These acts will defeat the purpose of having humans used as batteries.) Neo, wants to free the people, not kill them. (Again, this will defeat the purpose of the matrix itself.) The Architect knows that this would eventually happen, because it has happened five previous times. So, a hit (orders to delete) has been out out on the Oracle. With the Oracle erased and with Neo helping to start a new matrix, he would be considered the last "ONE." Then, all that the machines would have to do is destroy Zion and let Neo think that he has won, and the machines would actually have won instead.

Unfortunately, Neo has figured this situation out. This is why he choose not to shut-down the mainframe in "Matrix Reloaded." Plus, the Architect says something very specific to how he MAY behave in the next film. He explains to Neo that since, "the process has altered your consciousness, you remain errevocably human." Does this mean that when Neo enters the matrix he can be anything besides human? (Smith may have a hard time with that!)

What is Smith's problem?

Agent Smith is just doing his job, what he is programmed to do. He too learned that he can do anything outside of the programmer's rules, including live, experience no pain, damage, or suffering, and have the ability to duplicate himself. Although Neo thinks of himself as a superman within in the matrix core, Smith lives like a god, more so than the Architect. Smith's desire is not really to find "purpose," his desire is to be human, like Neo. So when he copies himself into Paine, Smith has actually possessed Paine's mind, literally. This is why Paine is cutting his hand in Matrix Reloaded. Not only is he amazed that he is a mind within a human body that actually bleeds real blood, but Smith is experiencing what it is like to be human.

But, he is still on the side of the machines.

Did this explaination help you?"

Robert

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessant.. mye å følge med i...
    tror nesten jeg må spille gjennom "enter the matrix", og se ferdig "animatrix" for å få med mest mulig, men sjansen er jo større for å bare bli mer forvirret..

Btw, tenkt på at hvis robotene vinner i en eventuell Terminator 4, kan matrix trilogien fungere helt fint som en fortsettelse?
    altså at handlingen begynner i terminator 1... :shock:
    Morpheus sier jo til Neo i nr 1 at årstallet egentlig er noe helt annet enn det det fremstår som..
    noen som kan komme på noe som ikke ville stemme i handlingen?
    teorien min her er jo merkelig klaffende.. terminator så langt har omtalt tiden før en krig mot maskinene, og matrix tiden etter... :shock:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting jeg ikke forstår helt med matrix.

Det blir sagt i animatrix at robotene tok i bruk en evig fornybar enegikilde; menneksene. Dette stemmer jo ikke helt. For at vi skal kunne levere energi til roboter så må vi også få energi fra noe annet. Heller ikke vi kan leve uten energi. Hvilken energikilde bruker da robotene på menneskene? Denne energien ville jo da selvsagt bli gitt intravanøst, men kan ikke skjønne hva det er å ta av.....

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vooDoo!
    En ting jeg ikke forstår helt med matrix.

Det blir sagt i animatrix at robotene tok i bruk en evig fornybar enegikilde; menneksene. Dette stemmer jo ikke helt. For at vi skal kunne levere energi til roboter så må vi også få energi fra noe annet. Heller ikke vi kan leve uten energi. Hvilken energikilde bruker da robotene på menneskene? Denne energien ville jo da selvsagt bli gitt intravanøst, men kan ikke skjønne hva det er å ta av.....

I Matrix 1 sier de at de tar de døde menneskene (de som dør i Matrix) og gir de intravinøst til de levende...et eksempel på dette er når du ser den babyen få den flytende væsken. Altså, de døde forer de levende uten at de vet det selv! Se Matrix 1 en gang til så ser du der de viser det!

Robert

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer det. Men jeg kan ikke la være å tenke at det vel må gå en del energi tapt, så det må vel da bli stadig færre batterier de kan fø opp?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener at menneskene produserer så mye energi (eller bodyheat) at et menneske kan lage så så mye energi. Husker ikke eksakt hvor mye, men det var en del i hvertfall! Kanskje derfor det første Matrix uten kriger osv mislyktes, da det ikke døde nok mennesker. Husk at det dør ganske mange mennesker hver dag av sult, krig, alderdom osv. Sikkert nok til å fø de som enda lever.

Robert

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må se 1' eren en gang til...
    "combined with a form of cold fusion, they liquified the dead, and fed them intraviounusly to the living.."

eller noe i den dur. Det er Morpheus som sier det en gang i begynnelsen, der med den babyen....

For de som ikke tok den: Det kombineres altså med en form for Kald fusjon, i motsetning til fisjon som skjer i atomkraftverk idag, der atomer spaltes, og ikke splittes. Søk på nettet etter fusion eller cold fusion...

Newcomer splatt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    For de som ikke tok den: Det kombineres altså med en form for Kald fusjon, i motsetning til fisjon som skjer i atomkraftverk idag, der atomer spaltes, og ikke splittes. Søk på nettet etter fusion eller cold fusion...
    Her tror jeg du er ute og roter på litt tynn is

Fisjon = spalting
    Fusjon = sammesmelting (altså ikke splitting)

Mulig du ordlegger deg litt difust her, og at jeg misforstår hva du prøver å si.

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen er interessert i teknologien bak det hele, pluss noen greie teorier, har dere en side her: http://www.kurzweilai.net/articles/a...ml?printable=1

Newcomer Justin Case sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    upsann en liten skrivefeil der, ja

mente seff ikke spaltes, men fusjoneres, ja...
    Men for å utdype poenget mitt, så bruker maskinene altså en form for fusjon i tillegg til å "liquify the dead".

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Justin Case
    upsann en liten skrivefeil der, ja

mente seff ikke spaltes, men fusjoneres, ja...
    Men for å utdype poenget mitt, så bruker maskinene altså en form for fusjon i tillegg til å "liquify the dead".

Justin: Ser du har samme utdannelse som meg! Jeg gikk også mac + web på MI. (Kristiansand)

Robert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •