IMDb - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23

Tråd: IMDb

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    da bør du se flåklypa. Den har et enestående norsk språk
    Jepp, Flåklypa er noe for seg selv. Herlig film.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lil-H
    Noen som skjønner tankegangen min? mulig jeg er teit, men o_O
    Jo, jeg skjønner tankegangen din - og du er garantert ikke alene om dette. Om "alle" stemte slik, ville nok IMDb ha mindre verdi som erfaringsdatabase. Heldigvis er deltakervolumet så stort at slike (ekstreme) stemmer ikke får særlig stor påvirkning. Og det faktum at de ikke har offentliggjort hva som skal til for å bli "regular voter", fører sannsynligvis til at det er mindre muligheter for enkeltpersoner/mindre grupper å "ekstrempåvirke" en filmkarakter.

Jeg oppfordrer alle som bruker IMDb til å gi filmene de karakterer man nøkternt sett mener de fortjener. Selv har jeg også mitt "svin på skogen" i denne sammenheng. Jeg har nemlig gitt den norske filmen "Dis" 1 poeng uten å ha sett den. Dette fordi jeg synes det er kult å ha en norsk film inne på "IMDb Bottom 100" (akkurat nå nr. 70).

Det hadde selvfølgelig vært enda morsommere å ha noen norske filmer inne på Top 250. Her er det nok Flåklypa som ligger nærmest - med bra karakter og forholdsvis mange stemmer (men ikke nok).
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Aldri sett Flåklype. Jeg er ikke så begeistret for norske filmer (pga språket).
    Det går jo an å se den på engelsk ;-). Men for deg som kan norsk - bør filmen selvfølgelig sees på originalspråket.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet med en slik stemmemetode er at man fremmer det middelmådige. La oss tenke at alle som ikke syntes spesielt mye om en film som hadde et gjennomsnitt på 10 ga filmen 1. Hvis man da fulgte det mønsteret videre, slik at folk ga 2 til en film med karakteren 9, 3 til en med karakteren 8 osv., så hadde hele karaktersystemet kollapset. Alle filmene hadde endt opp med karakteren 6 eller deromkring.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •