24 sesong 5 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 124

Tråd: 24 sesong 5

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Synest dere røper veeel mye her nå! ;-)

...har heldigvis sett siste episode...før jeg leste dette.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du la merke til min sensurering??????? Har fått hete tips om at d er litt kjipt med spoilers...

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvang å lese denne posten heller da...

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bestemt at det blir en sesong 6? Vi har vel allerede sett starten på den nå i siste episoden av s.5? Serien kan ha godt av litt forandring....

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs om de fortsetter akkurat der de sluttet ja.....

Pleier jo somregel fortsette et år eller to siden siste ting i forrige sesong, så de begynner vel med at terrorister truer usa åsså må de fri bauer siden han er den eneste i hele verden som klarer å redde USA på 24 timer....

Intermediate jozho sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,530
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde nå heller håpt at de endret plottet og at storyen går ut på å redde Bauer eller noe.. fra hvem det nå måtte være som har tatt han og at storyen kansje forlater USA litt?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jozho
    Er det bestemt at det blir en sesong 6? Vi har vel allerede sett starten på den nå i siste episoden av s.5? Serien kan ha godt av litt forandring....

Sesong 6 starter i januar 07 i følge FOX. Mener å ha lest en plass at de skal lage en sesong 7 også, er seertallene høye nok blir det vel enda mere.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg sett siste episode. Jeg elsker denne serien og gleder meg til sesong 6 og 7. Selv om det er enkelte ting som begynner å bli litt vel brukt. Klassisk 24 er at den eneste ledetråden enten rømmer eller blir drept :shock: , så hele etterforskningen må begynne fra scratch. Men dæven, det funker, så hvorfor kødde med formelen? Jeg satt ihvertfall klistra gjennom alle episodene.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig Marantz, det eneste jeg la merke til i sesong 5 var at ALT gikk på trynet HELE tiden!

Utviklingen fra sesong 1 føler jeg er at ting har blitt mye verre og mye vanskeligere! Men likte sesong 5, en av de bedre synest eg!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg synes også at Sesong 5 så langt er den beste.

De sleit voldsomt i alle henseender, men det var driv hele veien, og selv med maratonvisninger på 5 episoder nå og da var det like spennende.... man tok liksom glatt en episode til mens man var i gang... :-) Og så deilig med HD da gitt...

Alt ligger til rette for en god start av Sesong 6!

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spoiler for sesong 1 og 5:

Jeg så sesong 1 forrige uke på DVD (ikke i en 1-gang men jeg alle episodene i løpet av et døgn). Jeg visste at sesong1 var den beste, men jeg ante ikke at forskjellen mellom den og sesong5 skulle være så enorm som den var. Jeg syns den nedgående kvaliteten av 24 kan oppsummeres i følgende punkter:

* Uinteressant hovedperson uten story arcs.
    Hvis dere går tilbake til sesong1 så ser dere at Jack Bauer faktisk var en person og ikke den roboten han er i sesong5. Da bestevennen hans døde i en av de første episodene, så sorget han tapet i bilen på vei tilbake til CTU. Da politi-dama han jobbet med ble drept gikk det veldig inn på ham, og gjorde noe så realistisk som å spørre hva hun het. Hva skjer i sesong5 når noen nær Tony blir drept, jo han trekker en mine og springer videre til neste skytescene.

* Guddomeliggjørelsen av Jack Bauer. Til tross for at rollefiguren er bare blitt mindre og mindre interessant, så prøver folkene bak serien å skjule denne dårlige karakteriseringen ved å fremstille Jack Bauer som en inkarnasjon av Jesus Kristus. Måten de bruker regi, lyd, musikk og belysning til å opphøye Jack som en eller annen guddommelig skapning/hellig vesen syns jeg er lamt og en smule kvalmt. Det er så ufattelig gørr når de bruker kameravinkler og musikk for å gjøre en rollefigur tøff istedenfor å finne en forfatter som kan faktisk gi han en skikkelig story arc. Jack har ikke vært i nærheten av personlig vekst og forandring siden Teri døde. Kan godt si at Nina drepte mer enn bare Teri på slutten av sesong 1. Hun tok et sleipskudd på serien, og den har sakte blødd ihjel helt siden slutten av sesong1.

* Sesong 5 led ekstra mye pga et veldig dårlig ensemble. Ingen serier (som jeg kjenner til) kan hvile på hovedpersonen alene. Man trenger et ensemble av gode skuespillere som spiller interessante og dype rollefigurer. Tenk på Seinfeld, Frasier, Buffy, Angel Firefly, The Sopranos, NYPD Blue, etc. Hva hadde The Sopranos vært uten Christopher, Paulie, Silvio, Johnnie, Phil, Carmella, AJ, Meadow, Junior, Bobbie, etc? Sesong 5 drepte den mest karismatiske rollepersonen i serien i først episode. Jeg kan se for meg samtalen rundt skribentbordet til 24:
    - Vi er nødt til å starte sesong 5 med et smell. Noe som virkelig sjokkerer.. Hmm.. noen forslag?
    - Vel vi kan jo sprenge noe. Det er jo alltid sjokkerende? Hva med å fly to 747 inn i noen bygninger? Det er jo ikke blitt gjort før!
    - Nei, for dyrt.
    - Ah! Jeg vet det! Vi starter serien ved å drepe en av hovedpersonene!!
    - God idé!!! Det vil garantert sjokkere. Men hvem skal vi drepe?
    - Elle melle...

La oss se på det såkalte "ensemblet" 24 hadde i år
    CTU: Jack, Bill Buchanon, Chloe O'Brian, Edgard Styles, Myles Papasian, Audrey Raines, Curtis Manning, Karen Hayes.
    White House: Charles Logan, Martha Logan, Aaron Pierce, Mike Novick.

Jeg ser på denne listen, og jeg ser 1-2 rollefigurer som jeg faktisk *liker*, (Aaron og Mike), og disse rollene er veldig periferielle. Aaron hadde en underholdende og flott story arc denne sesongen, mens Mike hadde mindre å gjøre enn i sesong1. Grunnen til at disse rollefigurene oppleves som kjedelige og mindre interessante enn de i sesong 1 (Palmer, Nina, Tony, Teri Kimberly og Jack) ligger hovedsaklig i at skribentene i sesong5 har ikke gjort jobben sin med å karakterisere disse skikkelig. 24 har gått fra å være en rimelig bra spennings/drama-serie til å være en pur action-serie, og da er det jo innlysende at rolle-karakterisering tar et baksete til action-sekvenser, skyte-scener, bil-jakter og slåsskamper. Eneste problemer er at serier som baserer seg på slike overfladiske elementer skyr vekk alt som heter dybde og kompleksitet og blir RASKT en enormt kjedelig serie.

- Det er også uhørt når de fremdeles kaller serien "24" men går fullstendig bort fra Real-Time-elementet som gjorde denne serien så spennende, men det er et mindre problem i forhold til den horrible samlingen av skribenter denne sesongen har klart å skrape sammen. Unntaket var vel David Fury som klart å skrive noen rimelig bra episoder tidligere i sesongen.

- Grunnen til at jeg ikke likte sesong 5 av 24? Kort sagt: inkompetente forfattere.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synst den var bra eg!

Må se sesong 1, husker ikke så mye av den virker det som gitt....

God tekst angel!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe jo takk

Jeg ble veldig overrasket da jeg så sesong1 igjen. Du kjenner med en gang at det er en helt annen serie. Det må være noe med split-screen-teknikken som de har droppet i sesong5, for jeg følte at s1 gjorde noe helt annet enn det jeg har sett de siste årene sånn teknisk sett.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var jo noen flere personer med i sesong 5 enn det du har listet opp, riktig så ille er det ikke. Men er enig i at serien har tapt seg som interessant spenningsserie. Det har blitt en pur actionserie der hvor alt som kan sprenges, det skal sprenges. F.eks. en hel gasspumpesentral eller hva det er.

Har sett alle sesongene, og må si meg enig i at 1 er den beste. 4 er den desidert dårligste, så kommer vel de andre tre en plass imellom.

Har også lest (på imdb.com tror jeg) at Kiefer Sutherland har tegnet kontrakt på 2 nye sesonger, altså 6 og 7. Blir spennende å se hvordan 6 starter, var hvertfall en heftig cliffhanger i siste episode av 5.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3 nye sesonger faktisk.. i tillegg så kommer det kanskje en film. Legg på PS2-spillet som floppet verre, så er det jo rimelig tydelig at 24 er blitt en cash-cow.. noe som er dumt, da serien hadde et skikkelig bra utgangspunkt og en enormt bra første sesong.. :sad:

Ja, jeg nevnte ikke Christopher Henderson. Han var til tider rimelig interessant..

Jeg nevnte heller ikke Kimberly Bauer.. jeg var så skuffet over at hun var med i serien. For all del, jeg liker rollefiguren, men hun hadde ingenting å gjøre i denne sesongen. Jeg vet at de ikke kunne bringe Jack tilbake fra de døde uten å si ifra til Kimberly, men jeg syns de burde ha gjort denne delen av historien skikkelig og ikke bare gjort det til en 2-timers tulle-arc. Hun kunne like gjerne ha blitt droppet fra hele sesong 5 og den hadde vært HELT lik. Dette er da et solid tegn på at hun har ingenting i denne sesongen å gjøre (så lenge skribentene ikke gidder å skrive henne inn og ut av serien på en rettferdig og troverdig måte).

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henderson, Walt Cummings, Wayne Palmer, forsvarsministeren (kort), alle hoved-bad-guys, hun sekretæren til førstedamen. Alle er ikke like viktige, men hvertfall Henderson, Cummings og Palmer bidrar mener nå jeg.

Er jo latterlig å lage film av 24. Det er et konsept, det funker rett og slett ikke. Med mindre de kaller det 2 eller 3. Men det er jo som du sier, for å melke markedet så mye som overhodet mulig.

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ESH
    Har sett alle sesongene, og må si meg enig i at 1 er den beste. 4 er den desidert dårligste, så kommer vel de andre tre en plass imellom.

Det er vel her eg blander korta, synest nummer 5 var så veldig mye bedre enn 4, og er så lenge siden sesong 1... Må nok kjøre på og se den en gang til!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    604
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sesong 5 er mye bedre enn sesong 4. Ingen tvil. 4 var bare en endeløs suppe av terrorangrep, eller forsøk på. Fint lite med handling. Og, som nevnt før. Jack var en maskin. Han tok seg knapt nær over å være ansvarlig for damas eksmanns død, rett foran øynene hennes. Etter 10 min var det bare å sadle opp for å kveste flere.

Intermediate kas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OMG!!!!!!!! Jack Bauer er SJEFEN

Da var sessong 5 slutt, må si dette kanskje har hvert den beste sessongen syns jeg. Sluttet var veldig overraskende(siste 5.min), dette får meg til å undre noe jævlig på hva sessong 6 skal dreie seg om... Men uansett så blir det en sessong hvert å se.

Hmm... Hva skal jeg se på torsdagene nå da.... Gleder meg til de 3 neste sessongene nå :twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    808
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet når sesong 6 starter,kan nesten ikke vente!!
    Hvor ble det av wayne palmer??En ganske annerledes slutt en før,dette var for nervepinnende..
    Disse svina som presidenten jobbet for,muligens de har noen kjennskap til kineserne?? Hvem vet..

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •