Battlestar Galactica

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 39
    Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Battlestar Galactica

For de av dere som liker Sci-Fi er denne filmen et must.

For å fortelle litt så består dete hele av en film + sesong1 +sesong 2 som pågår nå. Filmen + sesong 1 kan kjøpes på DVD.

Filmen og serien er basert på serien fra 70tallet med samme navn. Denne var veldig populær i sin tid, men fikk mye kritikk for mye gjenbruk av spesieleffektene, og skuespillerprestasjonene var ikke allverden. Dessuten var den gamle serien veldig politisk korrekt. Mao. har du ikke sett den originale serien så har du ikke gått glipp av så mye, da den er rimelig forutsigbar.

Den nye remaken av serien er helt annerledes. En kan vel trygt si at en del av hovedpersonene har en del svin på skogen og sliter med sine problemer.

Det hele går ut på at mennesker har kolonisert 12 planeter, mao de 12 koloniene. For lenge siden så var det en enorm robotkrig, der robotene som hadde utviklet egen intelligens gikk til opprør mot menneskene som de tjenet.
    Krigen endte med robotene fikk reise sin vei for å finne sin egen planet der de skulle få være i fred. Ingen har hørt noe fra robotene på 40år, inntil nå.

Skal ikke røpe noe mer, resten får en se iløpet av den 3 timers lange filmen. Gir det mersmak så fortsetter serien der filmen slipper.

Det er benyttet ukjente skuespillere som leverer meget bra (noen er litt kjente). Spesial effektene er svært bra og stemmningen er fantasktisk.

Dette er den beste Sci-Fi serien jeg har sett, uten tvil. Anbefales på det sterkeste.

Edit: skiveleif

Kjelli

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble nysgjerrig på denne nå ja. Play har den her.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre, bestilte den i forrige uke og venter den i postkassa en av dagene. Skal bli spennende å se den.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har "filmen" og har sett sesong 1 og ser sesong 2 nå. Alt jeg kan si er at det er veldig bra SCI-FI. :grin:

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne er meget bra, har ikke problemer med å anbefale denne til de som liker sci-fi. Og her er det en lang historie, ikke noe avsluttende episode tull hver gang. Så du er nødt til å se i fra starten og i rekkefølge, selvfølgelig, hvis ikke så blir mye uforstårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den bestilt.. kan bli dyrt å henge på forumet her etterhvert ja ;-)

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett miniserien (filmen) og sesong 1. Jeg er ikke like begeistret som enkelte andre her. Det er desverre blitt slik at sci.fi. fans er så utsultet på tilgjengelig materiale av en viss kvalitet at alt slukes rått.

Battlestar Galactica er helt grei. Den går likevel i alle feller og klisjer. Det er for eksempel alt for mye drama og kjærlighet. Videre er det alt for lite space... Serien forsøker å fortelle en kontinuerlig historie og lykkes delvis, men i løpet av episodene sklir den ut.

Slutten på sesong 1 er ganske bra, men den er ikke avsluttende. Hødepunketet i hele serien er professor Balthar (eller hva han heter). Den karakteren er bare genial!

Alt i alt er det en serie som kan være verd å få med seg. Det spørs litt på hvor utsultet du er...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Ening at dette er en MÅ HA serie. Får samme gode "StarTrek" følelsen fra gamle dager...når jeg ser denne serien jeg

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, piloten på 3 timer var jo bare fantastisk

Dette er noe av det beste jeg har sett på lenge.

Da er det bare å få bestilt season 1 og 2!

Dette anbefales!!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Oi, piloten på 3 timer var jo bare fantastisk

Dette er noe av det beste jeg har sett på lenge.

Da er det bare å få bestilt season 1 og 2!

Dette anbefales!!
    Det beste er at sesong 1 tripper videre perfekt på piloten.
    Hyggelig at du likte den.

Kjelli

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Øhh... Jeg har nettopp sett denne filmen. Er dette oppfølgeren?

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Jepp.
    Halve sesong 2 (sånn omtrent) kommer på DVD i R1USA 20. desember. Når i R2-land vites ikke (tror ikke de har begynt å vise s2 på engelsk tv ennå).

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Stemmer.

K

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble lenge å vente, men først nå fikk jeg skaffet meg sesong 1 og 2 på dvd. Ble ferdig med sesong 2 nå i pinsehelgen.

Dette er bra saker, den klart beste serien jeg har sett siden jeg jeg så Babylon 5.

Synes skuespillerne til tider er veldig bra. Som nevnt tidligere, den litt (?) gale doktor Baltar - genialt spilt

Fin kvalitet på dvd-boksene, spesialeffektene flotte, bra 16x9 bilde og brukbar 5.1 lyd.

Men noe irriterer meg - hver eisode begynner med en fast intro - "Last on Battlestar Galactica" - et kort tilbakeblikk på ting som har skjedd før.

Etter dette kommer det en del scener som setter i gang episoden, så kommer selve introen med kjenningsmelodi og grafikk.

Men så plutselig kommer det en del korte klipp som viser hva som skjer i denne episoden - kjempespoiler altså. Hvem i svarte har funnet på dette?

Skulle tro det var den samme dama som jobber i TvNorge og sier hva som skjer i hver Lost episode før den starter. "I dag blir Jack hardt skadet, hvordan skal det gå?"
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    playX.no Best på underholdning <Søkeresultat>

Sesong 1 & 2 400kr

Konge serie

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare si meg helt enig. Definitivt det beste jeg har sett siden B5. "Den gale professorn" passer definitivt på Balthar ! Mannen er jo spik spenna gæærn, men spiller fantastisk bra...

Siden vi er inne på tema SciFi. Hva synes folket om Serenity ? Hadde ikke sett serien den er bygget på (firefly), men må si jeg likte filmen. Særlig i HD-utgave.

peram

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Men noe irriterer meg - hver eisode begynner med en fast intro - "Last on Battlestar Galactica" - et kort tilbakeblikk på ting som har skjedd før.

Etter dette kommer det en del scener som setter i gang episoden, så kommer selve introen med kjenningsmelodi og grafikk.

Men så plutselig kommer det en del korte klipp som viser hva som skjer i denne episoden - kjempespoiler altså. Hvem i svarte har funnet på dette?

Helt enig! Dette spoler eg alltid over med øynene en helt annen plass en skjermen!!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av peram
    Må bare si meg helt enig. Definitivt det beste jeg har sett siden B5. "Den gale professorn" passer definitivt på Balthar ! Mannen er jo spik spenna gæærn, men spiller fantastisk bra...

Siden vi er inne på tema SciFi. Hva synes folket om Serenity ? Hadde ikke sett serien den er bygget på (firefly), men må si jeg likte filmen. Særlig i HD-utgave.

peram
    Jeg likte Serenity veldig godt, har også Firefly-boksen (som jeg fikk gratis hehe) som filmen bygger på. Bra serie synes jeg, synd den ble lagt ned. Litt mer episode-basert.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det med folk og angst for spoilere. Slike ting har jeg aldri brydd meg noe om..

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Hva er det med folk og angst for spoilere. Slike ting har jeg aldri brydd meg noe om..
    Jeg liker at filmen får fortelle sin historie, uten at jeg vet om høydepunktene i forkant. Dersom du vet hva som vil skje, blir flyten i filmen ødelagt. Gode filmer har gjerne en historie som bygger seg opp gradvis, og dette spoleres dersom sitter og venter på de kule scenene fra traileren.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •