Beste LYD scene ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 68
    Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Beste LYD scene ?

Det jeg tenker på er en sekvens/scene i en film hvor lyden bare tar helt avgårde ??

Jeg husker spessiellt en scene som aldri går ut av hue mitt, og det er kill bill1 når hun frøken bad ligger i senga på sykehuset og hun "mimrer" en scene fra en gunner som blir fyrt av ...

Noen som skjønner hva jeg mener ? Du ser liksom kula bli lagt inn i løpet,går gjennom løpet og ut .. jeg kan ikke huske å ha sett en mere pervers scene enn akkurat den ..

da er det F meg lyd i stua LOVER !!! rett å slett sinnsyk akkurat denne scenen !!!

Noen andre med lignende opplevelser eller ??

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat når du nevner den scene kommer jeg til å tenke på The Fast and The Furious.
    Første gaterace. Det trykkes på knappen og NOS sendes gjennom slanger, motor og eksosanlegg. Vi følger NOS hele veien.
    Rimelig fet scene det også.

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Akkurat når du nevner den scene kommer jeg til å tenke på The Fast and The Furious.
    Første gaterace. Det trykkes på knappen og NOS sendes gjennom slanger, motor og eksosanlegg. Vi følger NOS hele veien.
    Rimelig fet scene det også.

Ja det har du helt rett i , sinnsyk den åsså !!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vel ikke denne helt ny, men trailer-scenen i matrix 2 mener jeg å huske var ganske bra.

Ellers så husker jeg at jeg ble ganske imponert over scenen der Neo og Smith skyter på hverandre oppå taket i matrix 1. Der de "dodger" unna kulene.

Kanskje ikke de mest spennende scenene, men kommer ikke på flere i farta De dere nevner er jo allerede nevnt

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg mest fan av filmer som prøver å presentere et realistisk lydbilde, samtidig som det smeller grundig til i sofaen. Sjekk i så fall ut kampscenen i The Bourne Identity, den i Paris-leiligheten ja! Men best av alt, skytescenen i slutten av Open Range. Kjør det på referansevolum du! Dundre moses, for noen skuddsalver!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Master and Commander.. De første kanonkulene

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så i gjennom de to første i Matrix trillogien i helga, og i disse er det noen stilige lydsener.

Nevner noen. Bakgrunns musikken når Neo snakker med orakelet den første gangen. (Trodde kona hadde satt på radioen i naborommet, måtte mute for å finne ut at det var med i filmen......)
    , skytesenen mot sikkerhetsvaktene i første etasje når de skal befri Morpheus. Tak senen som er nevnt tidligere i denne tråden, mitraliøse fra helikopter senen, kræsjing av helikopteret.

Kjøre senene på motorveien i Matrix 2, skuddvekslingen fra Trinity i fritt fall osv....

Synes også ringenes herre trilogien har en del heftige lydsener, men der er det så mange at det er vanskelig å velge. en favoritt er Gimli blåser i hornet ved Helmsdeep, og når tårnet til Øyet går i bakken..... ;-)

Fra Master and Commander, har jeg også de første kanon kulene blandt mine favoritter, og synes også lyden av sjøfolkene som løper på dekk, rett over lyttepossisjon, er ganske imponerende....;-)

Enkelte flycener i den nyutgivelsen av Top Gun, der man hører jet motorer med afterburnerene i drift på dekket på hangarskipet. Det blir ikke helt så høyt (heldigvis) som i real life i mitt oppsett, men hadde jeg kunne luktet på litt jetfuel samtidig, så hadde det vært som å være tilstedet....;-)

Newcomer Vidar sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det mislykka amerikanske oppdraget i Black Hack Down er det en del heftige skuddvekslinger/ eksplosjoner i bortimot resten av filmen (Vanskelig å ta ut en enkelt favorittscene her).
    Lenge siden jeg har sett Saving Privat Ryan, men synes å huske at åpningsscenen der òg er rimelig heftig.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åpningsscenen i Saving Private Ryan er helt rå...Der skjer det virkelig noe i alle kanalene..Det gjør det også i Master & Commanders når kanonskuddene utveksles tidlig i filmen..Da drønner det godt i subben og det skjer mye i bakkanalene..;o)

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Master and Commander.. De første kanonkulene
    Ingen over, ingen ved siden

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med scenen i Fight Club, i flyet hvor plutselig haleseksjonen rives av.. Kan huske fra første gang jeg så filmen at ingen i rommet var forberedt på dette.. Skal si noen kjevemuskler blei litt slappe da :grin:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er ikke bare sånne bulderogbrak scener som er kule! f.eks i signs når aliene tasser rundt over hodet ditt!

btw: det er ikke neo og smith oppe på taket i the matrix, det er neo og en av de andre agentene!

"Dodge this" hehe :razz:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen tvil om hva som er den feteste senen som har blidt laget.
    Pod racet fra episode 1 starwars.
    Prøv og søk etter denne filen på nettet, torrentspy.com skulle vere et greit sted og lete.
    "THX Surround Demonstration DVD"

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kaarea
    Det er vel ingen tvil om hva som er den feteste senen som har blidt laget.
    Pod racet fra episode 1 starwars.
    Velkommen til forumet kaarea, er enig i at det er masse med god lyd og morsomme lydeffekter og film cener i Pod racet fra starwars episode 1, men de motorene som blir benyttet der, ser litt for mye ut som div. jet-motorer i mine øyne, så de formel 1, stempel og banke motorlydene som er lagt til disse synes jeg virker litt rare og forstyrret egentlig litt etter min mening. Noen skikkelig Jet motor "hyl" og "brøl" med afterburner drønn hadde passet bedre på mye av det som vises av motor teknologi syness jeg....;-)

Litt rart et de bruker jetmotor lyder ellers i starwars episode 1, når de f.eks lander med andre større romskip osv. Ikke lett å bestemme hvilken lyd ukjennt teknologi har selfølgelig, men det blir etter min mening fort litt problematisk å benytte lyder fra mer eller mindre kjent teknologi sammen med ukjennt "oppdiktet" teknologi som det ser ut til å jobbe etter helt andre og ukjennte teknologiske prinsipper. ;-)

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pengetransportranet og skytescenene i gatene i HEAT var ganske heftige

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Final Fantasy:Advent Children har et par sinnsyke scener og for å ikke snakke om Hero.. *sikle*

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke nevne noen spesiell scene, men i "We were soilders" er det mye god DTS lyd. For de som ikke har skippa førstegangstjenesten vil nok kanskje høre at skuddlsalvene høres veldig naturlig ut, ikke noen dårlig etterligning.
    Anbefales!

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Nå er jeg mest fan av filmer som prøver å presentere et realistisk lydbilde, samtidig som det smeller grundig til i sofaen. Sjekk i så fall ut kampscenen i The Bourne Identity, den i Paris-leiligheten ja! Men best av alt, skytescenen i slutten av Open Range. Kjør det på referansevolum du! Dundre moses, for noen skuddsalver!
    Så på den siste Jason Bourne filmen etter messa i går og er enig i at denne har mye bra lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En skikkelig undervurdert film er Panic Room, spesielt Superbit utgave. Her er det mye kul kameraføring og lydsporet leverer også.

Ellers så husker jeg "rifleskuddet" i Behind Enemy Lines, som plutselig kommer bak / fra siden. :grin:

Newcomer Grevling sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    139
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjørt den på DVD, men Tog vs. buss krasjet i Jaget ga sinnsykt trykk på kino hvertfall. Verd å prøve for de som har filmen.

G

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •