Beste LYD scene ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 68
    Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Så på den siste Jason Bourne filmen etter messa i går og er enig i at denne har mye bra lyd.
    Enig der, mye fet lyd i denne filmen!

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt i starten på "The day after tomorrow" når man "flyr" over isbreene. De som har en skikkelig sub vet hva jeg snakker om. Desverre oppleves det ikke så bra med bare én SVS PB10 som jeg har nå, men da jeg hadde PB12-ISD var det moro.

Noen som kan si hva jeg snakker om?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... ja, det er en noe heftig, og selvsagt svært overdreven, LFE i "The Day After Tomorrow". Det starter allerede i åpningssekvensen. Men det fyller jo rommet med meeeeget dyyyp bass da :-P

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hehe... ja, det er en noe heftig, og selvsagt svært overdreven, LFE i "The Day After Tomorrow". Det starter allerede i åpningssekvensen. Men det fyller jo rommet med meeeeget dyyyp bass da :-P
    Det er skikkelig moro i starten der HAdde ikke opplevd det før jeg fikk en SVS i hus.

Intermediate robertaas sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    3,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som enda har nevnt scenen i Saving private Ryan når de går i land? Man hører kulene suse rundt ørene først i båten og så under vann. Har også prøvd scenen uten bilde og jeg blir fremdeles rett og slett uvel av å høre den.

Ellers husker jeg første gang jeg koblet stereoen til TV. Det var med Predator og husker jeg syntes lyden når de begynte å skyte villt i jungelen var rå. Har ikke hørt dette i 5.1 siden.

Active langbein sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Velkommen til forumet kaarea, er enig i at det er masse med god lyd og morsomme lydeffekter og film cener i Pod racet fra starwars episode 1, men de motorene som blir benyttet der, ser litt for mye ut som div. jet-motorer i mine øyne, så de formel 1, stempel og banke motorlydene som er lagt til disse synes jeg virker litt rare og forstyrret egentlig litt etter min mening. Noen skikkelig Jet motor "hyl" og "brøl" med afterburner drønn hadde passet bedre på mye av det som vises av motor teknologi syness jeg....;-)

Litt rart et de bruker jetmotor lyder ellers i starwars episode 1, når de f.eks lander med andre større romskip osv. Ikke lett å bestemme hvilken lyd ukjennt teknologi har selfølgelig, men det blir etter min mening fort litt problematisk å benytte lyder fra mer eller mindre kjent teknologi sammen med ukjennt "oppdiktet" teknologi som det ser ut til å jobbe etter helt andre og ukjennte teknologiske prinsipper. ;-)
    Det morsomste med det hele er at det i det heletatt er lyd...(noe det er lite av der oppe) Det er jo i verdensrommet, og der er det ikke mye lyden kan spre seg i/med
    Hadde det skulle vært realistisk, hadde det blitt en svært stillle og kjedelig film.....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Første eksplosjonen i Der Undtergang, der vinduene blir blåst inn.....hehe Kult med SVS hehe...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Det morsomste med det hele er at det i det heletatt er lyd...(noe det er lite av der oppe) Det er jo i verdensrommet, og der er det ikke mye lyden kan spre seg i/med
    Hadde det skulle vært realistisk, hadde det blitt en svært stillle og kjedelig film.....
    Å snakke om realisme i samme setning som Star Wars er å skyte over mål. Så å si ingenting i Star Wars har noe med realisme å gjøre.May the force be with you :wink:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    320
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Å snakke om realisme i samme setning som Star Wars er å skyte over mål. Så å si ingenting i Star Wars har noe med realisme å gjøre.May the force be with you :wink:
    Du er inne på noe der...

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av langbein
    Du er inne på noe der...
    Men det er derfor jeg elsker Star Wars, nemlig for å fjerne meg fra realismen og inn i Lucas sin fantastiske fantasi-verden. Realisme får jeg nok av ved å se på nyhetene der krig, sult, jordskjelv og annen elendighet preger hverdagen.

Jeg så Hotel Rwanda for et par uker siden, og dette var en god film. Men det var ikke god underholdning på en fredagskveld, ettersom sannheten gjorde meg kvalm. Vi har det godt i Norge. :?

OBS: Dette var veldig OT.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri vært i et lufttomt rom noen gang, og lyd i vanlig forstand vil man jo ikke ha så mye av, pga at det ikke er noe medium å overføre trykkbølgene i. Når det gjelder Star Wars og realisme, er vel det noe man ikke bør ta for alvorlig hvis man ikke skal ergre seg grønn over alt det man ser der.

Ellers foregår mye av handlingen på div planeter med et gravitasjons felt og en atmosfære og da vil man ha overførbare lydbølger som i vår atmosfære, men atmosfærens sammensettning og tetthet vil vel kunne påvirke lyden noe vil jeg tro.

Når det er sagt, vil det vel både bli produsert hørbar lyd i rommet også f.eks en eksplosjon. Dette pga eksplosjoner gjerne omdanner et fast/flytende eksplosiv (som jo ikke trenger tilført luft under forbrenningen) over til en gass med mye større volum, og da har man jo et medium som kan overføre overskudds-energien også som lydbølger. Synes eksplosjons lydene som blir produsert i rommet når Jango og Boba Fett prøver å stoppe Obi-wan fra å følge etter dem er ganske så brutale og av en såpass art at det ikke skulle forundre meg om at det ligger litt tankegang og ”forskning” bak lyden i disse. ;-)

Newcomer olejonny sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva med Gladiator?

Husker jeg og en kompis skulle på kino, bare sånn for å ha noe å gjøre, hadde ikke bestemt oss for film eller noe.

Gladiator...hmmm, sikkert en sånn lettfordøyelig machofilm, vi ser den.

Den gikk på Nova 1, Liv Ullmannsal i Trondheim. Vi var inne for en opplevelse vi sent skulle glemme. Vi hadde ikke hørt om filmen da den nettopp hadde rullet inn på kinoene. Og ja den var macho, men den var også noe mere.

Alle slagene, sverd som møtte sverd, og sverd som møtte kjøtt. Katapulter, hestevogner, bueskyttere og tigre. Alt godt blandet med Hans Zimmers fantastiske musikk, gjør dette til en fantastisk film hva lyd angår.

Men dette visste dere vel?

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,637
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av robertaas
    Ingen som enda har nevnt scenen i Saving private Ryan når de går i land?
    Jo, 14 poster før deg tok Bing for seg denne scenen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olejonny
    Husker jeg og en kompis skulle på kino, bare sånn for å ha noe å gjøre, hadde ikke bestemt oss for film eller noe.

Gladiator...hmmm, sikkert en sånn lettfordøyelig machofilm, vi ser den.

Den gikk på Nova 1, Liv Ullmannsal i Trondheim. Vi var inne for en opplevelse vi sent skulle glemme. Vi hadde ikke hørt om filmen da den nettopp hadde rullet inn på kinoene. Og ja den var macho, men den var også noe mere.

Alle slagene, sverd som møtte sverd, og sverd som møtte kjøtt. Katapulter, hestevogner, bueskyttere og tigre. Alt godt blandet med Hans Zimmers fantastiske musikk, gjør dette til en fantastisk film hva lyd angår.

Men dette visste dere vel?
    Lyden er konge, og DTS sporet leverer helt rått. Spesielt kult er lyden av "sleggen" (Swosj ! Swosj !) som går rundt i alle høyttalerne rett før gladiatorene kommer ut på arenaen. :grin:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg som har misforstått, eller er det KUN Dolby Digital på den nye 3-disk-utgaven...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Er det jeg som har misforstått, eller er det KUN Dolby Digital på den nye 3-disk-utgaven...?
    Det er kun DD på denne utgaven, ja. De hadde ikke plass til DTS sporet. Det blir derfor ingen nyinvestering på meg, ettersom ekstramatr. er noe jeg aldri ser, samt at jeg heller vil ha DTS spor. :grin:

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, makan til dusteri. ALLE vet jo at DTS er bedre, så hvorfor pokker gjorde de dette stuntet???

Active Ulven sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    ettersom ekstramatr. er noe jeg aldri ser, samt at jeg heller vil ha DTS spor. :grin:
    Kan ikke få sagt meg bedre enig !!

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I, Robot har et greit lydspor den også..

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit?
    På D-VHS er DTS-lydsporet helt ekstremt!
    Og sammen med det lekre og gnistrende bildet finnes det knapt bedre opplevelse å oppdrive... rent filmmessig da...

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •