Jarre in China - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Newcomer steinarj sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Huff. Etter å ha lest igjennom hele tråden et par ganger har jeg nå mistet gleden ved å høre/se på denne plata.
    Nå sitter jeg bare og hører etter feil.

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Hehe... hvorfor ikke bare bestille den gjennom Amazon.co.uk ?
    http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/...383649-2422860

Der koster den £17,99 - men med fratrukket moms og tillagt porto blir totalsummen £17,17 - hvilket er under 200 kroners grensen.
    Og det er den uansett, for portoen skal jo som kjent ikke med i beregningen. Summen for selve plata er £15,31. Du har med andre ord mye mer å gå på når du handler fra Amazon.co.uk

Har selv lagt en i bestilling nå. :grin:
    Du liker å gni det inn eller ;-) javel, får vel titte på amazon sidene også neste gang da. Cluet er at jeg sinnsykt fornøyd med service og leveringstid fra play.com....og da blir det lett til at en kjøper der :-D

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atle99
    Da har jeg bestilt den på Play. Posten bruker visst egne kurser? Jeg tror de justerer de en gang i mnd eller noe. Det burde finnes en oversikt over hva kursen til posten er noen som vet hvor man finner den?
    Det er vel tollvesenets kurser, som de oppdaterer innimellom, ja.

Her finner du oversikten. Hvis du bokmerker denne, er det bare å ta en tur innom nå og da for å sjekke.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Gadget Man
    Du liker å gni det inn eller ;-) javel, får vel titte på amazon sidene også neste gang da. Cluet er at jeg sinnsykt fornøyd med service og leveringstid fra play.com....og da blir det lett til at en kjøper der :-D
    Ja, selvsagt liker jeg å gni det inn...
    Service og leveringstid er så absolutt ikke noe dårligere fra Amazon. Det tar stort sett to dager uansett. En gang klarte de faktisk å levere det på én dag! Da ble jeg imponert, for normal postgang hit fra Oslo er som regel to dager det også. Den skal nemlig først sorteres i Sarpsborg... :? - og så opp igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bestilte denne fra play.com. Etter to uker hadde jeg enda ikke fått den, så jeg spurte hvorfor. Da sendte deg meg en ny en. To dager senere annkom den første etter å sittet i revesaksa i en uke, med påslag på 130kr. Nå er den neste på vei og posten lurer på hvor mye toll de skal legge på noe som er gratis.............

Teknisk sett er konserten imponerende, men innholdsmessig er dette på et nivå som gjør at jeg kunne tenke meg å være uten begge eksemplarene.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ARTY
    Lydene på DTS sporet som er lagt til bakkanalene er så dominerende at frontene drukner, spesielt mellomtone og bass. Selv om jeg skrur ned volumet bak radikalt. Det blir slik at en felespiller som du faktisk ser på scenen foran deg spiller bak deg. Virker nesten som miksen er baklengs, front bak/bak front. På DD sporet er dette balansert på en helt annen måte.
    DVD'en spilt i THX er enda bedre, men da må du justere om anlegget. Det er ikke nok å bare sette Receiver'n i THX mode.
    Det virker som du har et skikkelig......dårlig kalibrert oppsett ;-)

Har nå drømt meg vekk med konserten til Jarre, og det enorme 3D-lydbildet er bare en ENORM opplevelse, med DTS-sporet.

Fytterakkern............så tamt DD-sporet er i sammenligning, nei takk !

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lydene på DTS sporet som er lagt til bakkanalene er så dominerende at frontene drukner, spesielt mellomtone og bass. Selv om jeg skrur ned volumet bak radikalt.
    Akkurat som Flageborg sier, det må være noe veldig galt med oppsettet/innstillingene i oppsettet ditt. Her dominerer ikke bakhøyttalerene over frontene i det hele tatt. Det låter bare nydelig.

Hørte litt på cd-plata som fulgte med også i går. Den er jo skikkelig bra den også.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm. Tror jeg skal kjøpe Jarre in China etter omtalen :-)
    Venter på at Nightwich med Ones albumet på DVD-Audio kommer nå til uken til meg :-)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Da har jeg akkurat sett denne konserten, i DTS.

Er også blant dem som velger DTS blindt dersom det er tilgjengelig. Blir litt i tvil etter å ha lest tråden om jeg valgte riktig, men...
    Jeg synes nok at bakkanalene var litt vel aktive hele tiden. Men det skal sies at jeg ikke får satt opp anlegget helt optimalt, så jeg har bakkanalene på hver side av hodet, for å si det sånn, istedenfor litt i bakkant. Ikke dårlig til filmbruk, men her ble det kanskje litt feil.

Men... fyttirakkern for en konsert! :grin:

Nå er jeg riktignok "vokst opp" med Jarre, så jeg liker jo musikken fra før av også, men dette vil jeg anbefale alle å ta en titt på og høre/føle, for det var ganske rått! Han er vel nærmest "bestefaren av synthmusikk", selv om han riktignok ikke er så gammel. Artig å høre at han også har oppdatert lydbildet litt.
    Jarre har alltid vært litt rar og eksentrisk; noe av det han har laget er helt fantastisk, mens noe av det er også ganske platt, IMO. Men jeg synes det meste var bra her.

Løp og kjøp!

P.S. Siden dette er i 5.1 lyd, startet jeg ut med å skru opp volumet til det jeg pleier å ha det på til film, men det kunne jeg bare glemme, for det ville vært øredøvende høyt. Dette er vel litt forskjellig fra anlegg til anlegg kanskje, men vær litt obs på det.

Newcomer oogieboogie sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har denne rippet til to dts-cd'er. Da kommer poenget med lyd i bakkanalene virkelig fram. Synes ikke utgivelsen tyner mere ut av surr.høytt. enn andre dts-utgivelser. Jeg foretrekker faktisk de cd'ene som gir mest smell i bakkanalene da dette gir en mye kraftigere følelse av 3d.:grin:

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oogieboogie
    Har denne rippet til to dts-cd'er. Da kommer poenget med lyd i bakkanalene virkelig fram. Synes ikke utgivelsen tyner mere ut av surr.høytt. enn andre dts-utgivelser. Jeg foretrekker faktisk de cd'ene som gir mest smell i bakkanalene da dette gir en mye kraftigere følelse av 3d.:grin:
    Hæ?
    Kan du forklare nærmere? Hvorfor blir DTS på cd annerledes?
    Og, kort forklaring på hvordan du har gjordt det?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. Det blir ikke bedre! Men noen her inne mente at f.eks. lyder som felespilling kom i bakkanalene når du faktisk ser felespilleren foran deg på skjermen. Da forsvinner litt av illusjonen. På cd er det lite vesentlig hva som kommer i hvilke kanaler. På f.eks. "One night at the opera" danser Freddie Mercurys stemme rundt deg..Dette er en knallgod miks, men det ville blitt litt desillusjonerende hvis den var lagt over en musikkvideo eller konsert. Har ikke rippet denne selv, men kan komme tilbake til det ved en senere anledning. Det ligger uansett en masse guider om dette på nettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jarre Oxygene Moscow

Vil bare anbefale at dere kjøper denne også, for den er også helt fantastisk om du da er Jarre-fan.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av THYR

Vil bare anbefale at dere kjøper denne også, for den er også helt fantastisk om du da er Jarre-fan.
    Har den, men syntes ikke den var så fantastisk.. Men da er jeg ikke spesielt Jarre-fan heller. Aero-plata derimot er en ren "kringlydfest" som imponerer om du er fan eller ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det sikkert ikke så mange som det på en konsertDVD, men hvis dere hører kommentarsporet på denne sier Jarre at selve høyttaleroppsettet på konserten er i 5.1, og at mange av sangene som bli framført originalt er ment for 5.1 lyd, derfor er nok lyden i bakhøyttalerne litt mer framtredende enn vanlig.

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne får man nå på play.com for £14,99 noe som tilsvarer 172,5 (kurs: 11,5)
    Lurer på om jeg ikke skal kjøpe denne. hmm

Intermediate kid sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    2,386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk den i posten i går, sitter å hører på nå. Fantastisk 3D-bilde av lyden, veldig imponerende. Synes slik musikk kan bli litt for mye i en hel konsert, men det er utrolig rått. Mange tøffe instrumenter blir også brukt! (:

Topp karakter til å teste surround-anlegget

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jarre in China - vs Aero..

Jeg har Jarres "Aero", men kan vel ikke si jeg er stor fan av Jarre. Men, Aero inneholder mye snacks. Hvordan er Jarre in China i forhold til Aero? Har noen hørt begge to og kan gi litt info med tanke på lyd og total opplevelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg endelig fått bestilt denne DVD'en. Gleder meg som en unge etter å ha hørt så mye positiv omtale.

£14,99 på Play.com er jo et bargain. Da kommer den jo under tollgrensa.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jarre in China

Imponerende - kort og konsist, imponerende. Har spilt denne nå 5-6 ganger og blir bare mer imponert hver gang. Kjører DTS spor, er fornøyd med det slik at andre spor ikke er testet enda.
    Dette er nær perfeksjonert produsert, det hele henger sammen på en utrolig ryddig måte. Lydbildet er fordelt på alle kanaler på en måte som jeg synes er imponerende. Eneste minus er sangerinnen på bonus DVD'en, hun burde vært postbud eller pølseselger, for synge kan hun i alle fall ikke. Redselsefullt er det eneste ordet jeg finner som dekker opptredenet.
    Bort sett fra feil valg av vokalist på denne ene låten er dette en klassiker som bør være i enhver DVD samling.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •