80tallsfilmer som bare må være i filmsamlingen... - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 59 av 59
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Dere må ikke glemme OVER THE TOP med Sylvester Stallone. Klassiker for De som liker Sylvester Stallone som også spillte inn Cobra. :razz:

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Shipwrecked

Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Finnes Håkon Håkonsen på dvd idag? Husker jeg så denne på kino da den kom..
    Ja, denne har vært å få tak i på DVD lenge nå - i engelsk utgave. Jeg kjøpte selv denne fra Play.com da den ble utgitt under navnet Shipwrecked (link) .
    Det finnes også en omtale på denne utgaven på Dvdarkivet HER (link).
    Denne utgaven er som nevnt med engelsk tale (ikke dubbet). Men selv om den selges billig på Play (£5.99), vil jeg nok anbefale å vente til den norske utgaven kommer, om du har tålmodighet til det.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Robocop er en klassikker uten like

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av klovnikamp
    Eddie Murphy - raw fra 1987, genial stand-up!
    Ok, dette er litt off-topic, men hvis du likte raw bør du kanskje ta en titt på Chris Rock sine stand up show som f.eks "Bigger & Blacker". Samme type humor, men med litt oppdatert materiale.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ladyhawke fra 1985, eventyrfilm med Rutger Hauer, Michelle Pfeiffer, Matthew Broderick og Alfred Molina. Middelalderfilm med 80-talls soundtrack! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan anbefale den første Conan filmen med Arnold Schwarzenegger. God 80-talls actionfilm. Fantastisk filmusikk. Anbefales. Oppfølgeren var en katastrofe, unngå den for enhver pris.

Intermediate drkaos sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    511
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, jeg har alle Conan filmene faktisk. Finnes ofte som 99kr film på Elkjøp.

Ingen har nevnt Orions Belte? Den bestilte jeg fra cdon for noen dager siden, og gler meg vilt til å se den igjen. Husker jeg lå på gutterommet med en 14" mono-reisetv og ville se den sendt på Nrk. Men mamma og pappa stakk innom med jevne mellomrom og slo av tv'n fordi jeg 1. ikke var gammel nok og 2. skulle sove.

Top Gun kom jo forresten i dobbeldisc utgave, den kjøpte jeg og i høst. Der de har fått frem et fantastisk lydspor og småflikka litt på bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såklart må en filmsamling inneholde "Big trouble in little china" 1986.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

The Lost Boys

Den kom i 87 og vi som var tenåringer da kjenner oss vel igjen med travle mødre,motorsykler, skinnjakker, hull i ører og klær og hockey/puddelrockere over hele linja. En av mine favoritt filmer.

Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The Breakfast Club er jo også en höjdare...

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse filmene ville jeg kjøpt nesten uansett hvor dyre de hadde vært - flaks for meg at DVD er rimelig greier...

"E.T. The Extra-Terrestrial" (1982) Spielbergs perle - hele verden gråt da E.T. og Elliott tok farvel.

"Planes, Trains and Automobiles" (1987) Bortglemt men FANTASTISK flott komedie med John Candy og Steve Martin, utrolig morsom, varm, en juvel av en film!

"Midnight Run" (1988) Action komedie med Robert DeNiro & Charles Grodin, helt ubetalelig!

"Black Rain" (1989) Michael Douglas & Andy Garcia, regi:Ridley Scott Action/thriller,Ekstremt rå visuelt, skikkelig eyecandy - bare synd at DVD´en ikke er en bra transfer fra film, definitvt verdt å se alikevel.

Intermediate poppiuz sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    874
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte en film.. Poltergeist! Husker enda jeg så den som 11 åring på Kanal 1 Sverige.. Herregud, det ødela en stakkars gutt :wink:

Newcomer Treespider sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Das Boot (1981) er en "must have" ! Og selvfølgelig Rain Man (1988)...utrolig bra levert av Dustin Hoffman.

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To 80 talls filmer jeg mener burde være pensum for film guruer er:

Road House og Weekend At Bernie's.

Makan til underholdning er vanskelig å finne. De lager liksom ikke sånne filmer lenger.

Må legge til at det ble laget utrolig mye bra filmer dette tiåret, og mange av de filmene jeg ser oftest er fra nettopp 80 tallet, det er noe med feelingen fra disse filmene som er så uskyldig og underholdende. De strever ikke altid etter å være så "realistiske", meningsfyllte og dype som mange av dagens filmer gjør.

Men for all del, det ble laget mye dritt og

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Disse filmene ville jeg kjøpt nesten uansett hvor dyre de hadde vært - flaks for meg at DVD er rimelig greier...

"Planes, Trains and Automobiles" (1987) Bortglemt men FANTASTISK flott komedie med John Candy og Steve Martin, utrolig morsom, varm, en juvel av en film!

"Midnight Run" (1988) Action komedie med Robert DeNiro & Charles Grodin, helt ubetalelig!

"Black Rain" (1989) Michael Douglas & Andy Garcia, regi:Ridley Scott Action/thriller,Ekstremt rå visuelt, skikkelig eyecandy - bare synd at DVD´en ikke er en bra transfer fra film, definitvt verdt å se alikevel.
    Helt enig. Disse blir jevnlig plukket fram. Ikke Oscar-materiale, men unike og svært underholdende. Må trekke fram Footloose, Road House og Less Than Zero også.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare føye til Over The Top ( Sylvester Stallone )

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    578
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lest gjennom hele tråden, og kom på en som ikke er nevnt. Snakker selvsagt om "Indiana Jones: Raiders of the Lost Ark", som kom i 1981.

Andre som også fortjener å bli nevnt:
    Bad Taste (1987)
    Pet Sematary (1989)
    The Thing (1982)

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange gode tips her, men det er noen knallgode som er glemt, IMO.

The Raging Bull. Filmen om bokseren Jake La Mottas "rise and fall", både professjonelt og privat er knallbra. Mange har klat denne filmen for den beste på 80-tallet.. Robert De Niro.

Rosens Navn Denne handler om to munker som kommer til et kloster for å finne ut av noen krimgåter. Spennende og meget bra laget thriller. Sean Connery og Christian Slater i hovedrollene.

Hamburger Hill Finfin film om Vietnamkrigen, men ble totalt overkjørt av Platoon som kom samme år. Hamburger Hill hadde ingen kjente skuespillere, og hadde dermed ingenting den skulle ha sagt.

The Killing Fields "Rystende sterkt drama om krigstragedien i Kampuchea, om Røde Khmer-terroeren og om feilslått amerikansk assistanse. Om krigen og ubrutelig vennskap, lidelser og vilje til å overleve." -coveret til filmen.

Bird Filmen om Charlie Parker. Hvordan han levde et destruktivt liv på hjemmebane men gjorde det bra på scenen. Filmen fikk forresten Oscar for beste lyd. Verdt å sjekke ut, selv om jazz ikke er din helt store greie.

Stalingrad Tysk film om 2. verdenskrig. Vi følger en gjeng tyske soldater fra seier til ******* i Stalingrad. Stark film.

Veivisern Knallgod norsk actionfilm. Handler om unggutten Aigins kamp for å redde seg selv og sitt folk fra Tjsuderne.

A fish Called Wanda Latterlig engelsk komedie.

Indiana Jones Trenger ingen nærmere beskrivelse...

Ran Japansk film om en gammel klanleder som overgir makten til sine tre sønner. Dermed bryter *******t løs.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med "Politi skolen" The Police Academy filmene? Bare venter på at de skal komme i en skikkelig bluray transfer, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har sett de, skikkelig 80 talls humor filmer..

Spaceballs hysterisk morsom Star Wars parodi, Selvsagt laget av Mel Brooks..

National Lampoons filmene med Chevy Chase, er vel 3 totalt, hysterisk morsome, bare digger de.

Spies Like us er også et must i sammlingen fra 80 tallet..

The Golden Child..
    Gremlins..

The Princess Bride, er nevnt før. Men never den igjen. Fantastisk eventyr film med soundtrack signert Mark Knopfler.. Kan anbefalles til barn i alle aldre

Christine, selv om boken er bedre så er denne absolutt verd en titt.
    Fantastiske film effekter tatt alderen i betraktning..

Rain Man, grine filmen over all grine filmer, hele familien satt og stri gråt når vi så den, syykt bra prestasjon av Dustin Hoffman
    Tom Cruise spiller bra også.

Av Tv Serier, hvordan er det mulig å nevne 80 tallet uten å nevne "The A-Team" bare helt fantastisk action serie uten sidestykke

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •