Favoritt film - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 174

Tråd: Favoritt film

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vanskelig å velge en, men Den Sjette Sansen er kanskje min favoritt. Alternativt Den enestående Will Hunting.

Liker også Magnolia veldig godt.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så også at tråden hadde lagt død lenge, så here goes:

Pirates of the Carribean Johnny Depp er jo konge!
    The Thomas Crown affair Pierce Brosnan og Rene Russo (HOT!)
    Matrix Eneren, de andre blir litt for mye "effekt-jukking!!"
    The fifth element Bruce og Milla med Turner som homo radiostar..

Mange andre bra også, men kom på disse i farten...

Apropos dårlige oversettelser på TV: Klassikeren er fra Seinfeld; "We had makeup-sex!" = "Vi hadde sminke-sex...." Priceless!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Apropos dårlige oversettelser på TV: Klassikeren er fra Seinfeld; "We had makeup-sex!" = "Vi hadde sminke-sex...." Priceless!!!
    eller i den simpsonsepisoden hvor lisa blir little miss springfield og sier hun ikke vil være "a corporate shell" for laramie cigarettes og det er oversatt med "jeg vil ikke være en bedriftsgranat"...
    bruker de babelfish for å spare penger!? :roll:

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alien
    Blade Runner
    The Matrix
    : den første filmen, de andre er så gørr at de havner blandt topp 10: dårligste filmer.
    Indiana Jones: Den første filmen
    Star Wars: De tre første
    Jacob's Ladder
    Resan til Melonia: En barnefavoritt, har ikke sett den på mange herrens år, men fortjener å bli nevnt.
    Star Trek: First Contact, genial underholdning.
    Terminator 2
    Dawn of the Dead: Orginalversjonen

er blandt mine favoritter.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nr 1 er for meg helt klart 5.element. Den har alt en popcorn entusiast kan begjære.

Ellers så vil jeg si at det er forskjell på gode filmer og underholdende filmer. Schindlers Liste var meget god, men jeg ønsker ikke å se den igjen, ettersom den var svært lite underholdende. Jeg ser film for å underholdes. Jævelskap fra hverdagen får jeg fra Dagsrevyen.

Men det finnes filmer som er både gode og underholdende. Cinema Paradisio er en slik film. Den gjorde et uslettelig inntrykk på meg, og det sier ikke rent lite ettersom jeg sjelden ser italienske eller franske filmer.

Folk bør slutte å kritisere andre sin smak. Heldigvis har vi forskjellig filmsmak ! Folk som blir sinte fordi noen hater LOTR og synes det er søppel, har jeg ett godt råd til: I steden for å se filmene for 2567'nde gang, ta på skoene og gå utendørs og sniff inn litt frisk luft til en forandring !! (det skal nevnes at jeg elsker LOTR filmene) :wink:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Folk bør slutte å kritisere andre sin smak
    Så istedenfor å kritisere folks smakssans, så skal vi heller gå over til å kritisere personene? "Du har en smakssans som er annerledes fra min. Du må være temmelig dum." osv? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg synes det er rasende festlig å kritisere folk sin filmsmak . Altså, dersom man synes Battlefield Earth er historiens beste sci-fi epos eller at f.eks Pearl Harbor er storslått krigsdrama på sitt beste, så fortjener man en verbal denging

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mange filmer som kan nevnes som mine favorittfilmer.
    De beste filmene er de du fremdeles tenker på ¨når du legger deg om kvelden,kanskje til og med drømmer deg selv som hovedpersonen.

Beste film jeg har sett i nyere tid er: The butterfly effect - fantastisk orginal og god film

beste film ever: the Saint - fantastisk plot,fantastisk fin kjærlighetshistorie ,bra for både jenter og gutter

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så vil jeg si at det er forskjell på gode filmer og underholdende filmer. Schindlers Liste var meget god, men jeg ønsker ikke å se den igjen, ettersom den var svært lite underholdende. Jeg ser film for å underholdes. Jævelskap fra hverdagen får jeg fra Dagsrevyen.

Men det finnes filmer som er både gode og underholdende. Cinema Paradisio er en slik film. Den gjorde et uslettelig inntrykk på meg, og det sier ikke rent lite ettersom jeg sjelden ser italienske eller franske filmer.
    Heldigvis finnes det nok av filmer som er begge deler ja. Jeg så "Populærmusikk fra Vittula" i går. Jeg holdt på å dette ned av sofaen flere ganger :lol: Sinnsykt morsom og underholdende film samtidig som den er meget godt laget med mange dype undertoner og et rimelig merkelig persongalleri...

Tror jeg må rangere dette som den beste filmen fra 2004 for min del ihvertfall. Virker dog ikke som det er så mange andre tilhengere av skandinavisk film her inne.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Så istedenfor å kritisere folks smakssans, så skal vi heller gå over til å kritisere personene? "Du har en smakssans som er annerledes fra min. Du må være temmelig dum." osv? :wink:
    God dag mann, økseskaft ? :shock: Det du sier er at poenget ditt er å kritisere alle andre som mener noe annet enn deg selv. Dersom du ikke kan kritisere smaken, MÅ du kritisere personen ? Høres ut som det viktigste for deg er å kritisere. Vel bekomme ! :twisted:

Til han som mener at de som f.eks synes P. Harbor er historiens beste film fortjener hets: Hvorfor det ? Bare fordi mange vil være uenige ? Er det slik at det bare er masse-meninger som er de riktige ? Meget snever tankegang, spør du meg :evil:

Takk og pris for at noen går mot strømmen (jeg selv er en relativt kjip A4-mann som altfor ofte følger strømmen)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er umulig å svare på.

du kan få min favorittregissør, alfred "master of suspense" hitchcock.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    God dag mann, økseskaft ? :shock: Det du sier er at poenget ditt er å kritisere alle andre som mener noe annet enn deg selv. Dersom du ikke kan kritisere smaken, MÅ du kritisere personen ? Høres ut som det viktigste for deg er å kritisere. Vel bekomme ! :twisted:
    Vel, for å ha en diskusjon gående, må man vel nesten ha en eller annen form for difference of opinion, noe som ofte uttrykkes gjennom kritikk.

Innlegget mitt var da ironisk. Ditt poeng var at vi ikke skulle kritisere andres smak. Jeg var uenig i dét utsagnet, og smelte til med en litt sarkastisk kommentar "Ja skal vi heller kritisere personen da?" Naturligvis skal man ikke dét! Men det burde være lov å spørre folk som liker Pearl Harbour "Hvorfor likte du den?". Dette er jo en form for kritikk, da man insinuerer at man er uenig med den andre personen.

Personhets og drittkasting mellom personer er jo poengløst.

"Arguing on the Internet is like ..." osv.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personhets og drittkasting mellom personer er jo poengløst.
    Ikke hvis man liker å kverulere :wink:

Noe siddiser er kjent for (snakker utifra erfaring siden jeg er siddis selv :wink: )

Men vi stopper med dette før jeg får krampe i kverulantfingrene mine :lol: [/quote]

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av THX-MaN
    Kjøpte meg Gudfaren dvd collection for en tid tilbake. Gledet meg enormt til å se dem. Alle skrøt sånn av dem og da spes 1'ern. Men da jeg satt filmen i og trykte play ble jeg enormt skuffet. Et eneste stor gjesp hele greien. Har enda ikke orket å se 2 og 3. Klarer ikke å pine meg gjennom dem...ikke enda. Men det kommer vel av at jeg er mer en type som liker at ting skjer og ikke mye snakking om ting og tull. Saving Private Ryan er nok min nr 1 film...eller var det Gladiatoren...eller LOTR. Vel, det er umulig å si...kanskje jeg finner svaret en dag...
    Jeg er SÅ enig med deg. Gudfaren 1 var grei nok. toeren sovnet jeg :lol:
    Favoritt film: Tarantino filmene, Star Wars(de gamle), LOTR, Forest Gump

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor svare på denne tråden hvis man ikke er i stand til å nettopp kun nevne én film? poenget er liksom borte...

Newcomer Mithrandir sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordi det ikke er mulig å oppgi EN favoritt film. Det blir feil. Det finne veldig mange gode filmer, men de er veldig forskjellige. Så: alt til sitt bruk :?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det ikke mulig å oppgi 1 favorittfilm ? Det må da være mulig å tenke på en film en liker litt bedre enn andre, selv om en liker mange andre filmer også ?

For å gjenta: Det Femte Element !

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye tenking har jeg kommet fram til at det må bli Åndenes hus (The house of the spirits).

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes det er vanskelig å si en favoritt film, er jo så mange gode
    og så varierer det jo, når american pie kom var det en favoritt(ihvertfall på komedie)
    og når matrix kom var den favoritten, ringenes herre når den kom.
    Og nå gleder jeg meg villt til mai når episode 3 kommer :lol:
    ellers er jo fift element, star wars, harry potter,pulp fiction, kill bill og istid f.eks. glimrende filmer.
    kunne nevnt mange fler...

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alex F:

ok må jeg si en film nå må det bli ringenes herre triologien...

tells det? :P

ooo maraton snart... 8)

Side 6 av 9 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •