New Orleans

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: New Orleans

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

New Orleans

Jeg har for kort tid siden vært en tur i New Orleans, hvor vi bl.a. hadde en svensk guide som viste oss rundt i "French Quarter". Her fikk vi en mengde informasjon relatert til byen og tilhørende historie. Vi fikk også vite at det har blitt spilt inn flere store filmer i New Orleans i de senere årene.
    Denne guiden hadde meget god kontroll på alskens navn og tall, det være seg åpningstider, priser, årstall, hva som helst - men var tydeligvis blank på film.
    På mitt spørsmål om å nevne eksempler på filmer innspilt i - eller med handling fra New Orleans, måtte hun dessverre melde pass.

Derfor søker jeg hjelp hos Avforums kapasiteter :
    Er det noen som kan hjelpe meg med tips på filmer hvor New Orleans er av betydning?

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Jeg har for kort tid siden vært en tur i New Orleans, hvor vi bl.a. hadde en svensk guide som viste oss rundt i "French Quarter". Her fikk vi en mengde informasjon relatert til byen og tilhørende historie. Vi fikk også vite at det har blitt spilt inn flere store filmer i New Orleans i de senere årene.
    Denne guiden hadde meget god kontroll på alskens navn og tall, det være seg åpningstider, priser, årstall, hva som helst - men var tydeligvis blank på film.
    På mitt spørsmål om å nevne eksempler på filmer innspilt i - eller med handling fra New Orleans, måtte hun dessverre melde pass.

Derfor søker jeg hjelp hos Avforums kapasiteter :
    Er det noen som kan hjelpe meg med tips på filmer hvor New Orleans er av betydning?
    Var ikke mye av handlingen til Interview With a Vampire lagt til New Orleans?!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant forresten denne siden !

Movies set in New Orleans. Den forteller det meste ;-)

Til og med hvilke gater du kan finne igjen fra filmene !!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FallenA
    Fant forresten denne siden !

Movies set in New Orleans. Den forteller det meste ;-)

Til og med hvilke gater du kan finne igjen fra filmene !!
    Dette høres meget bra ut - akkurat det jeg er ute etter. Problemet mitt er at jeg foreløpig ikke får opp denne siden ved å bruke linken. Forhåpentligvis er det en brannmur på jobb eller noe slikt som er grunnen. Skal prøve om det går bedre fra PC'en hjemme i kveld.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Dette høres meget bra ut - akkurat det jeg er ute etter. Problemet mitt er at jeg foreløpig ikke får opp denne siden ved å bruke linken. Forhåpentligvis er det en brannmur på jobb eller noe slikt som er grunnen. Skal prøve om det går bedre fra PC'en hjemme i kveld.
    Klippet fra siden !!

You Ought to be in Pictures: New Orleans Movies

While strolling through New Orleans, you might find some of the sites strangely familiar. It's not deja vu: you probably saw it in the movies. New Orleans is a favorite site for moviemakers, perhaps because this beautiful city is authentic. The old world charm, the slightly worn buildings (some dating back to the 1700's), the elegant mansions, the colorful sights of the French Quarter—all are real, not Hollywood reproductions.

Here are some well-known movies filmed in New Orleans. Visit the "sets" of your favorite films on your next visit to New Orleans:

Double Jeopardy " with Ashley Judd and Tommy Lee Jones was filmed at the Monteleone Hotel. Judd came back from the grave, located at the Lafayette Cemetery No. 1, Prytania Street at Washington Avenue *, across from Commander's Palace.

"Live and Let Die" with Roger Moore as James Bond filmed its famous funeral procession at the corner of Bourbon Street and Orleans Avenue.

"King Creole" featured Elvis Presley attending high school at the corner of Royal and St. Philip Streets.

"Interview with a Vampire" starred Tom Cruise, Brad Pitt and Kirsten Dunst. It was filmed throughout the French Quarter and Lafayette Cemetery No. 1, Prytania St. at Washington Avenue *. If you want to see where Dunst found a doll worth killing for, visit Boyer Antiques and Doll Shop, 241 Chartres Street.

"A Streetcar Named Desire", with Marlon Brando and Vivien Leigh, began at the steepest bend of the Mississippi River, near Governor Nicholls Street.

"The Big Easy", starring Dennis Quaid and Ellen Barkin, was also filmed throughout the city, but the most memorable scene might be the opening scene at Piazza d'Italia on Poydras Street, where a dead body floating in the fountain began the whodunit.

"Dead Man Walking", with Susan Sarandon as Sister Helen Prejean, was based on Sr. Helen's work in the St. Thomas housing projects near Josephine and St. Andrew Streets. The housing development has since been demolished to make way for mixed-use housing.

"Easy Rider" featured Dennis Hopper and Peter Fonda tripping out at St. Louis Cemetery No. 1, 420 Basin Street *.

"JFK", starring Kevin Costner, was filmed in the judges' chambers at the Criminal Courthouse, 2700 Tulane Ave. and Lafayette Square, between Camp Street and St. Charles, right off Poydras St.

"Pretty Baby", the film that launched Brooke Shields' career, was shot at the Columns Hotel, 3811 St. Charles Ave.

"Dracula 2000", starring Johnny Miller and Omar Epps, was filmed in Lafayette Cemetery No. 1 * and the French Quarter.

"Crazy in Alabama", starring Melanie Griffith, directed by Antonio Banderas, held up the bar at La*****'s Blacksmith Shop, 941 Bourbon St.

"Primary Colors", starring John Travolta and Emma Thompson, was filmed across the river from downtown New Orleans in Algiers.

"The Pelican Brief" starring Julia Roberts and Denzel Washington, took place at Tulane University and Checkpoint Charlie's on Esplanade Avenue.

"Hard Target", starring Jean Claude Van Damme, had Van Damme crash through the window at the Praline Connection, 542 Frenchmen St.

"Storyville" with Jason Robards, was filmed all over the French Quarter.

"Tightrope" with Clint Eastwood, took place in the French Quarter.

"Jezebel" with Bette Davis, investigated the yellow fever epidemic that blazed through the city.

... and many, many more.

*When visiting the local cemeteries, we recommend you tour with a professional guide, such as, Save Our Cemeteries, 1-888-721-7493 or visit: www.saveourcemeteries.org

If you are interested in filming a movie in New Orleans, call the Mayor's Office, Film and Video Commission, (504) 565-8104.

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk !

Takk for hjelpen, FallenA !

Dette var jo midt i blinken.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare flott, når tingene ligger tilgjengelig på nett ;-)

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Unhappy Hurricane

"Edit : Jeg avviker her både fra kategorien, og trådens opprinnelige tema - men synes at innlegget likevel passer best her i denne tråden. Må bare få dele noen tanker med "menigheten" på Avforum."

Huff !
    Det føles nesten uvirkelig å se bilder fra den flotte byen, slik den ser ut nå. Og det har gått tapt en større mengde menneskeliv i katastrofen - kanskje har tusener mistet livet.

Merkelig å tenke på at dette skjedde bare en snau måned etter at jeg selv opplevde musikken og folkelivet i gatene i "French Quarter". Etter New Orleans var jeg et par dager i Biloxi, som er et av de andre stedene orkanen rammet hardest.

Jeg var også inni og rundt den gigantiske "Louisiana Superdome", som har hatt en sentral posisjon i disse dramatiske dagene. Med tilskuerkapasitet på imponerende 92.000 fortalte guiden at den var den største innendørsarena i verden. At dette tilsynelatende usårbare byggverket kunne rives i stykker av uvær er helt utrolig - selv om vi snakker om helt ekstreme værforhold.

Og jeg lurer på hvordan det har gått med hjuldamperen "Natchez", Preservation Hall, Oak Alley og andre unike attraksjoner som finnes i området.
    Jeg er redd New Orleans aldri blir helt som før etter dette.....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •