Serenity-dokumentar (Must-see for browncoats ;))

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Serenity-dokumentar (Must-see for browncoats ;))

http://movies.msn.com/movies/movie.aspx?m=569523

Trykk på "Featurette: 'An Inside Look'."

Det forteller om hvordan fanbasen er ansvarlig for hvordan en kansellert tv-serie ble brakt tilbake fra de døde i form av en kinofilm (som kommer 30. september).

Ikke lenge igjen nå!

*glede seg*

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er filmen i forhold til serien? Er det den samme historien eller bygger den videre på serien?

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den bygger videre på serien. Handlingen tar sted et par måneder etter siste episode av Firefly.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat dette lurer jeg på hvordan de skal få til. Det bør ikke være et krav at man har sett serien for å forstå handlingen, det ville forvirre for mange nykommere, men det bør heller ikke være slik at fans av serien føler det blir brukt for mye tid på å forklare handlingsforløpet så langt.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en gyllen middelvei mellom for mye exposition og for lite.

De klarte det med The Train Job (episode#2) da de måtte introdusere 9 characters helt på nytt uten at det skulle virke platt.

Ok, den lange versjonen for de som ikke aner hva jeg snakker om

Joss Whedon skrev en 2-timers "pilot", dvs den første episoden av en serie. Den varte som sagt 2 timer, og brukte lang tid på å introdusere hver character på en forsiktig og forståelig måte. Fox mente at denne episoden (titulert "Serenity") ikke ville bli forstått av det generelle publikum, at den var for langdrygen og at de heller ville ha en mer action-fylt serie. Allikevel sa de til Joss Whedon og Tim Minear (en annen skribent) at de var interessert i denne serien. Så på en fredag fikk Joss og Tim høre at de måtte levere manus til en ny episode mandag morgen. De hadde 2 dager å skrive en episode - en ny "pilot" - som introduserte på nytt 9 rollefigurer. Dette skulle gjøres på en vanlig 45-minutters-episode.

Joss og Tim klarte faktisk å skrive "The Train Job" som ble (oxymoronisk nok) "pilot nr. 2".

"Serenity" (den første pilot-episoden) ble vist aller sist på amerikansk tv. Joss visste fra starten av at denne serien aldri kom til å bli noe av, og at de filmet ikke for tv, men for den eventuelle DVDen de skulle utgi. Så for oss som har DVDen så får vi 2 episoder etter hverandre med exposition om alle rollefigurene og om skipet. (Strukturen, utseende, funksjonaliteten, osv.)

Joss klarte det med The Train Job, han kommer nok til å klare det med filmen også, Pogwaq.

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fansen til Farscape klarte å få til en verdig avslutning da det ble brått slutt etter sesong 4, var planlagt 5. Kritiker messig så fikk Farscape mye bra omtaler, men når markeds kreftene bestemmer så fikk de aldri nok seer tall dessverre, noe som vel også ble skjebnen til både Firefly og Enterprise.

Nå er kanskje litt feil å sammenligne disse 2, da Farscape er mer rein science fiction, og Firefly er...western i verdens rommet ?

Uansett så mener jeg at handlings messig og skuespiller messig så når ikke Firefly Farscape opp til skolissene engang. Ett mer heldig navn på en tv serie skal man muligens lete lenger etter.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip]Angel
    Blablabla.
    Ah, sånn å forstå. Jeg satte meg aldri inn i omstendighetene rundt serien, og fikk faktisk ikke med meg at det var to piloter. Da jeg så den reagerte jeg ikke i det hele tatt på det du nevner, så da ville jeg absolutt tro det går bra på filmen også. Lovende!

Newcomer Campitora sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HELT uenig! Ga opp Farscape etter fem episoder, men gråt (neste) når jeg fant ut at Firefly var slutt....

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke lenge igjen til 30. September. Er mye som har skjedd siden jeg mekket denne threaden. Får sette meg ned og mekke en ny. Har hatt planer om det i et par uker nå, helt siden viral marketing startet.

Her er forresten en plakat av filmen. Bortsett fra tag-line'en (som er rimelig elendig) så syns jeg den var rimelig stilig.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •