Film å anbefale for å teste bilde kvalitet - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 65
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    ehm nå kan jo være det at du gikk fra xbox til 2910 spiller en stor rolle og da! ;-)

Newcomer deepc0re sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    selvfølgelig! ;-) men har da sett mange andre filmer på 2910 også og ingen hittil har hatt samme kvalitet som VL superbit.

Forskjellen mellom den vanlige og superbit utgaven av Das Boot synes jeg ikke var så stor, men nå er jo dette riktignok en mye eldre film enn VL..

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool superbit?

superbit! hva er det, er det spesielle dvd utgaver du må kjøpe. altså bedre en leiefilmer eller nye versjoner?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    superbit filmer, er filmer helt uten ekstramateriale og masse forskjellige språkvalg++(slik som dubbing til tysk o.l.)

det er for at filmen skal få høyest mulig båndbredde, slik at bilde blir bedre!

men jeg har dog sett en eller annen suberbit utgivelse med ekstramateriale på en disk nr 2, men husker ikke hvilken!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2-disk utgaven av Constantine har meget god billedkvalitet (disk 1 = filmen), noe av det beste jeg har sett i hvert fall. Denne filmen kunne glatt vært Superbit i hvert fall. Bedre blir det ikke før vi får HD.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringenes Herre trilogien helt klart... EE versjonene

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Superbit versjonen av The fifth element har overlegen kvalitet, og går over alle andre dvd utgivelser jeg har sett.
    Da skulle du sett den i hd, det er bare helt rått

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket ut Vertical Limit i superbit versjon igjen i går, etter at jeg har byttet fra HD8 linser til HD144 fargefiltrerte linser, det var også ganske rått å se de kraftige og godt mettede fargene, samtidig som skarpheten i de fleste sener denne filmen er enestående god. Skulle nesten tro at filmen opprinnelig ble filmet på Fuji Velvia....;-) . Det er ikke HD kildemateriale riktignokk, men superbit synes jeg har den egenskapen at bildekvaliteten holder seg på et jevnt og høyt nivå hele tiden, uten for mye tåkeleggings komprimeringer som gjerne vanlige komprimerte dvder sliter med, og serlig når disse skal scaleres og interpoleres opp til en høyere oppløsning.

Det som ødelegger Vertical Limit som film mest for meg, er den håpløse helikopter senen i maks høyde. Denne senen synes jeg filmskaperene burde sendes i skamme kroken for, eventuellt at man selv burde kunne fjerne deler av, så man slipper å irritere seg over den, hver gang man ser filmen.:?
    Synes ellers det egentlig er rart at ikke fler DVD filmer som bsolutt skal ha noen Gb med ekstramateriale ikke bare kan komme i 2 disk versjoner med brukbar bilde og lydkvalitet i utgangs punktet. Tror og håper dette blir litt mer vanlig å se fremover, nå som mer og mer av DVD kildemateriale blir oppskalert til mere høyopløslige skjermvisnings enheter, og ikke 480 eller 576 linjers skjermer.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser nesten ut som det blir verre, nå har de jo begynnt med trailers og reklame på filmene også, helt håpløst.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare lage sikkerhetskopi av filmen hvor du har fjernet slike ting da vet duh....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joa, men hvis man må krympe datamengden for selve filmen for å få plass på en enkeltlags dvd plate, da har men vel intodusert ett nytt problem som vel egentlig fjerner seg litt fra superbit og god bilde kvalitet. Noen som vet om noen billig og greie Dual lags DVD lagrings medier?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    ...Noen som vet om noen billig og greie Dual lags DVD lagrings medier?
    Finnes det? De koster vel såpass mye at det lønner seg å kjøpe DVD-en på tilbud. Mener at en DL-plate koster rett i underkant av 100-lappen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Joa, men hvis man må krympe datamengden for selve filmen for å få plass på en enkeltlags dvd plate, da har men vel intodusert ett nytt problem som vel egentlig fjerner seg litt fra superbit og god bilde kvalitet. Noen som vet om noen billig og greie Dual lags DVD lagrings medier?
    Jeg for min del ser ingen forskjell på en sikkerhetskopi og en orginal bortsett fra at ekstramateriale og lignende kan være fjernet.. syns bilde er like godt...

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Jeg for min del ser ingen forskjell på en sikkerhetskopi og en orginal bortsett fra at ekstramateriale og lignende kan være fjernet.. syns bilde er like godt...
    Da håper jeg du mener at du under backuppen får plass til bilde og lyd dataene på det brente mediet, uten å måtte komprimere og negativt påvirke bitraten på noen måte.:neutral:

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    bare lage sikkerhetskopi av filmen hvor du har fjernet slike ting da vet duh....
    Det jeg mente var at slikt møkk gjør at de må komprimere filmen enda mer for å få plass til den på platen, altså dårligere kvalitet på filmen. Det nytter jo ikke å fjerne dette, kvaliteten på filmen er forsatt like dårlig. Kan jo fjerne det for å slippe å se på det, pleier å gjøre det.

Intermediate fronzel sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    782
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Det ser nesten ut som det blir verre, nå har de jo begynnt med trailers og reklame på filmene også, helt håpløst.
    Burde være obligatorisk å opplyse om at det ligger reklamefilmer man må se før filmen starter! På leiefilmer kan jeg leve med at det er reklame, men når jeg kjøper en DVD til min samling vil jeg ha meg frabedt slikt tull.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en htpc og installer AnyDVD...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scirocco
    Kjøp en htpc og installer AnyDVD...
    Hva fae* hjelper nå dét når originalen allerede er relativt komprimert - nettopp for å få plass til all den dritten man ikke vil ha?

Er originalen full av tilleggsinformasjon, som da nødvendigvis medfører at selve filmen komprimeres unødvendig for å få plass til ekstramøkka, så hjelper det jo ikke å kopiere selve filmen. Gjort er gjort!

Men som sagt - det som irriterer meg MEST er når de lager en 2-disk-utgave, og så klarer det mesterstykke å legge masse uinteressant på disk 1 - der filmen er. Jeg vil ha 2-disk-utgaver der KUN filmen er på den første disken. Verken mer eller mindre!

Gi oss den kvaliteten vi betaler for - for svarte svingende!!!
    (håper noen "beslutningstagere" innen film-/DVD-produksjon leser dette...)

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo foreløpig også (mens DL DVD+R plater er såpass dyre) en liten reduserende pirat kopierings effekt, hvis man fra DVD produsentens side lagrer filmen større enn det man får plass til på en enkeltlags brennbart dvd medie. Dette får man med å utnytte alle de ca 9GB med lagringsplass på en presset tolags DVD, og bruke alt dette til film og lyd data til å få best mulig resultat på ved avspilling. Dette vil med dagens situasjon kunne gjøre det litt vanskeligere og mindre økonomisk med pirat brenning, og det eventuelle pirat kopierte mediet vil ikke bli like attraktivt som originalen. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekk final fantasy VII!

om kanskje ikke det kvalifiserer til den beste "bildesjekken" er det imponerende hva japanerne får til av detaljer etc.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •