Batman Begins

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26

Tråd: Batman Begins

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Batman Begins

Jeg var egentlig litt skeptisk til denne filmen, men så en grei omtale av den så ble det til at vi dro på kino i går...

Når sant skal sies så må man akseptere at det er fiction genre, utover det synes jeg det var god underholdning og mye som skjedde. Man fikk med seg historien bak Batman og hvorfor han tok dette kostymet og dannet seg et alias. Hvordan han lærte seg å sloss osv. Han var ikke akkurat ubemidlet for å si det slik. Man fokuserer mye på mennesket bak batman og hvordan han alltid reiste seg etter at han falt..

Verdt å se hvis man lar den logiske sansen ligger hjemme. Den bedre halvdel syntes det var greit også, så da går det jo an.

Mvh

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes også at filmen var ganske bra, men jeg synes Gotham City kunne vært litt mørkere. Den bar preg av å være litt mye "New York by night", litt for mye lys og slikt. Actionsekvensene kunne også vært bedre, for her var det alt for mye rask klipping. En god 4'er synes jeg...

Active Wolverin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte jeg skulle klare å komme meg på denne filmen mens den er på kino her, men jeg får ikke noen til å gå sammen med meg.
    Alle virker som de synes den virker så sinnsykt dårlig.
    Tror det er de andre batman filmene som ødelegger for ryktet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt greit film i sin sjanger som er "fyllmasse". Lider av samme problem som mer eller mindre alle amerikanse action filmer. Hollywood "filmslossing". Dvs. la skuespillerene vifte vilt med armene og zoom tett innpå slik at forhåpentligvis ingen klarer å se at dem står der og vifter med armene...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også dette var en bra film. Selvsagt bærer den "hollywood" preget, men jeg synes ikke det gjør noen ting. Actionsekvensene var helt greie i mine øyne. Jeg hadde ventet at mye av filmen skulle handle om at Batman beseiret allt det onde, men heldigvis var det mye annet utover dette. God underholdning !

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg har aldri likt Batman.....

Før nå!
    Satte på filmen med en viss skepsis, men den forsvant fort.
    Historien er godt fortalt og laget på en litt mer "voksen" måte enn de andre batman filmene. Jeg må nok si meg enig i at det til tider ble mye rask klipping, men det får man bare regne med i en slik film. Terningkast 4!

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at de andre Batmanfilmene ble mer og mer elendig hadde jeg mildt sagt små forventninger til denne. Jeg ble derfor positivt overrasket, jeg synes faktisk denne var bra. Skikkelig god popcornfilm.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det noen fler enn meg som stusset over blandt annet bruken av microbølger?.... Slike store logiske brister ødela mye av filmen for min del....

Ellers litt stilig å se at hovedpersonen fra "Empire of the Sun" fra 1987, får seg stjerne roller... ;-)

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Var det noen fler enn meg som stusset over blandt annet bruken av microbølger?....
    Hehe... Hvis en fulgte litt med i fysikk og kjemi på grunnskolen avslører du lett slike svakheter! :lol:

Dette ødela ikke filmen for min del da. Syntes filmen var bra. Terningkast 4,5 fra meg (i den grad terninger kommer med desimaler).

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Var det noen fler enn meg som stusset over blandt annet bruken av microbølger?.... Slike store logiske brister ødela mye av filmen for min del....
    Heh, ja, det ble litt for teit. Heldigvis ikke teit nok til å ødelegge filmen helt for meg, jeg likte den godt ellers.

Intermediate santa claus sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For min del ødelegger sjeldent slike litt "teite" ting slike filmer!

De er jo stort sett i utgangspunktet overdrevne, men det er jo superhelt filmer...

Man kan ikke mislike supermann fordi de bryter med fysikkens lover

Digget denne filmen! Endelig har de fjernet fjollemann og satt i Batman!!!

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med tanke på de forrige Batman filmene...la oss f.eks ta for oss Mr.Freeze, som er Arnold S, en opprukt skuespiller som for lengst burde ha lært seg normal engelsk. Jeg har hørt pappegøyer å til og med katter(!) som snakker bedre engelsk.

Han er en fyr av is? med is? Ihvertfall en utrolig teit fantasi fyr som beveger seg som om han kun har lov til å bruke en kropsdel av gangen. Men nå er det slik Batman filmene er! (hater fortsatt Arnold). De skal være litt "teite", med cachy fiender, våpen, biler og omgivelser.

Jeg er enig i at Gotham var litt var lys! Men samtidig kan det jo altids hende den, visst man setter sammen historen, at den VAR det! Men blei mørkere med tiden...Rom var ikke bygget på en dag!

Jeg gir Batman Begins en 5. Totalt enig i at mange filmer er klippet utrolig dårlig i slåsse scener, noe jeg regner med er at jo mindre synlig vold, jo mindre aldersgrense, jo mer penger! Kan bare fantasere om Batman med 18års grense :razz:

Skuespillerne var geniale synes jeg, de passer UTROLIG godt til rollene sine. Bilde og lyd, spesielt lyd tar kaka. Spesielt på sorround når batman "flakker" rundt over fienden på kaia, eller når flaggermusene flyr rundt omkring.

Også en del fancy vendinger gjorde denne filmen krem, vendinger jeg ikke tenkte på, og som gjorde det hele mer gøy! En film jeg likte ekstremt godt, og som jeg skal se på fler ganger (kunne til og med vart lengre...). En av favoritt scenene var da han pustet inn røyken fra den blå blomsten og ninjaene beveg et seg i takt rundt han!!! :grin:

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mangelen av realisme er noe vi desverre må leve med. Det gjenspeiler seg i alle Hollywood actionfilmer i en eller annen grad. Bla med overdreven pyroteknikk.

Leste tegneserien etter at jeg så filmen. Filmen var meget tro mot tegneserien (hvis de ikke lagde tegneserien tro mot filmen da?). Synes uansett filmen var god underholdning hvis man legger igjen den logiske og "fysiske" sansen hjemme

Mvh

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Mangelen av realisme er noe vi desverre må leve med. Det gjenspeiler seg i alle Hollywood actionfilmer i en eller annen grad. Bla med overdreven pyroteknikk.

Leste tegneserien etter at jeg så filmen. Filmen var meget tro mot tegneserien (hvis de ikke lagde tegneserien tro mot filmen da?). Synes uansett filmen var god underholdning hvis man legger igjen den logiske og "fysiske" sansen hjemme

Mvh
    Når det gjelder filmer som ikke skal være helt "naturtro" legger jeg altid vekk det logiske. Jeg orker ikke gråte over småting i en film som jeg vet ikke er sant, men som gjør filmen utrolig tøff. Drama filmer skal være ekte, la tegnesierfilmer osv være litt uekte. Hvorfor kalles de ellers for superhelter?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sludder...

Folkens. Batman begins handler tross alt om en flaggermusmann. Logiske brister kan nok forvente Denne flaggermusmannen er virkelig sinna, og en superhelt! I rest my case!
    Jeg skal også innrømme at jeg ikke er svært begeistret for de andre batman filmene, MEN denne filmen synes jeg var helt vanvittig bra. Blir nesten litt provosert når jeg leser det som er skrevet (ikke vondt ment til noen, jeg bare likte filmen _VELDIG_ godt). Personlig mener jeg at Batman Begins og Sin City er to av de beste filmene jeg har sett på en stund.

terningkast 5,6!

Mvh. Eirik

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at jeg ble skuffet over denne filmen Teit story og ikke nok nytenkning. Terningkast 3

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Jeg må si at jeg ble skuffet over denne filmen Teit story og ikke nok nytenkning. Terningkast 3
    helt enig, så denne på kino å gikk ut sammen me resten av kompiserne mine med et sukk og hoderisting... likte heller ikke han som spilte Batman.. sorry alle fans 2'er fra meg.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    helt enig, så denne på kino å gikk ut sammen me resten av kompiserne mine med et sukk og hoderisting... likte heller ikke han som spilte Batman.. sorry alle fans 2'er fra meg.
    Hehe, men du likte de 2 jentene som var med han på resturanten??? :-D

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kjeksen
    Hehe, men du likte de 2 jentene som var med han på resturanten??? :-D
    hehe ... aldri feil med jenter/damer i filmer :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan noen gi denne filmen karakterene 2 eller 3. Mener dere at den er bare litt bedre en Batman og Robin?

Etter min mening er dette den klart beste filmen fra Batman universet.

+ Knakende god historie.
    + Liam Neeson, Cillian Murphy og Christian Bale leverer.
    + Batman drakten ser riktig ut. Forrige drakt hadde brystvorter, skandale.
    + Batmobilen.

- Katie Holmes
    - Biljakt scenen var for lang.

Terningkast 5.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Lignende tråder

1. Hvilke filmer så du igår kveld? (minianmeldelser)
    By polkalizer in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 7499
    Siste melding: 12-06-2017, 20:35

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •