War of the Worlds

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 41
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,558
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

War of the Worlds

Så den i går, og dette er en film som MÅ ses på STORT lerret!

Meget meget bra laget, mye action men noe snål story og rar slutt på den filmen.

Anbefales!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett denne filmen. Syns effektene var veldig bra men ellers var det lite nytt som vi ikke har sett på lignende filmer før.

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanon konge film! Og som chessboxer sier så ja du har sett noe lignenes før. Men alle filmer jeg har sett har jeg sett noe lignende før......

En kanon konge film!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sier ikke at filmen er dårlig fordi den er litt brukt opp handlingsmessig.
    Effektene er sinnsykt bra og skuespillet er mer en godt nok det også men sånn alt i alt så holder det til en helt grei firer på terningen. Skal forøvrig dra å se den en gang til i kveld. Hadde vist dobbel booket avtale om å se den filmen.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt grei film, god underholdning! 8)

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei film, begynte bra, men slutten manglet. 10 min før slutt var vi fremdeles midt inni filmen, men så var det som om noen så på klokka og sa "Oi, er det gått 1 time og tre kvarter allerede?? Vi har ikke mer tid, avslutt, folkens!!" Independence Day var langt bedre.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slutten er forsåvidt den samme som i boken (bortsett fra alt det sukkersøte), men den er lite tilfredsstillende, det er jeg enig i. Spesielt i en film som dette.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen på kino med en kamerat igår. Vi var begge enige om at denne var veldig bra, til tross for en svak slutt.

Slutten trakk mest ned. Kjeller-scenen var litt for lang for min del, så den trekker litt også. Jeg skulle gjerne likt å ha sett flere 'wideshots' av invasjonen. Hva skjedde andre steder i USA eller andre steder i verden for den saks skyld. Hvordan reagerte ledelsen i landet, osv. Jeg vil *ikke* at det skulle blitt gjort om til en ny Independence Day-action-film, men jeg ville bare hatt et litt bredere scope enn dét som ble vist på filmen. Men dette er av relativt liten verdi. Jeg syns skuespiller-prestasjonene var bra. Manuset var bra. Jeg rullet ikke med øynene en eneste gang, noe jeg har gjort mye de siste gangene jeg har vært på kino (*host*Star Wars*host*). Regien, musikken, handlingen. Alt var helt topp.

Terningkast 5.

En fyr på et annet forum sa dette, noe jeg er veldig enig i:

just came back from the new "War of the Worlds" movie.

I'm thinking. . . . wow.

The movie was. . . . different, difficult to describe, sometimes difficult to watch.

You ever see "Saving Private Ryan"? Remember the Omaha Beach landing scene? Where people kept streaming out of the landing craft and drowning or getting shot and dying? Well, imagine about 100 minutes straight of that. Scenes of people dying -- playing over and over and over in endless variation. Crushed to death. Vaporized. Impaled and the blood sucked out of them. Like the aliens, the movie itself was relentless in this respect, and you actually got emotionally drained watching practically every single person introduced in the movie get killed -- sometimes by aliens, sometimes by desperate humans.

I pretty much knew what to expect having seen the 1953 version -- knew the beginning, knew the end -- so I really didn't have high hopes for this work. But what this movie lacked in surprises it made up for in atmospheres. There were two main ones at work here: the desperation of the humans, and the absolute implaccable and unstoppable aliens. I'm reminded of some historian's comment that when two cultures (human, he was speaking of) collide, that there are only five outcomes: assimilation, accomodation, isolation, subjugation, or extermination. And in this movie, it's us versus the aliens, and the aliens are intent upon erradicating us.

So in that respect, the movie was absolutely terrifying -- there was nothing we could do to stop these invaders, and they had no moral qualm about slaughtering us like cattle. It was watching people get incinerated to the left and right of a fleeing Tom Cruise to the point where a patina of vaporized human remains coated him and his clothes like flour. It was watching the aliens mowing down hundreds (thousands?) of people outside the ferry landing as they fled on foot. It was watching Tom Cruise and daughter run through a woods while a heavy snowfall of bits and pieces of clothing (from incinerated humans) drifts down about them. The movie drove this point home over and over and over -- about 100 minutes of a 117 minute movie. It was an enormous weight on your heart to watch everyone and everything you cared about get destroyed. Nothing is spared. Not buildings, not homes, not animals, and certainly not people. Not even the environment, which the Martians attempt to Arieform (as opposed to Terraform).

So in that respect, the movie both impressed me and depressed me. Dunno exactly if I can recommend it, but damned if it wasn't different.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up En av Spielbergs verste

Synes ikke filmen var noe særlig. Gode effekter, men ellersZzzzzzzz. Maskinene virket tatt ut av matrix. Spielberg burde ha fått mere ut av det her. Håper inderlig Hitchhikers guide to the galaxy blir mye bedre.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Syntes ikke dette var noen god film. Masse kule effekter, men ikke noen film for meg Desverre!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt grei synes jeg, men ikke noe jeg kommer til å se flere ganger

Maskinene minnet mye om Matrix og den lange scenen i kjelleren på et hus minnet mye om Signs...

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra som helt grei action sci-fi, men for mange hull i plottet.
    Altså - jeg likte filmen, og jeg liker generellt sci-fi, men:

SPOILER: (markér teksten for å lese den)
    • Hvorfor ventet alienene i millioner av år før de angrep? Hvis de bare skulle bruke oss som gjødsel, hvorfor ikke angripe mens vi ikke var så "avanserte"? Og hvorfor ikke også bruke dyra som gjødsel? Det er da blod i dem også?
    • Og - når de først skulle bruke oss som gjødsel på planeten; hvorfor startet de da ut med å pulverisere folk? Hvorfor ikke bare "høste" dem med en gang?
    • Disse plantene de gror og trenger mennesker som gjødsel til - hvordan levde de på hjemmeplaneten, der det vel ikke finnes menneskeblod?
    • EMP slo ut alt - deriblant også armbåndsuret til Tom Cruise. Allikevel fungerte kameraer. Senere i filmen har ikke militæret noe problem med kommunikasjonen - var aliensene "gått tom" for EMP angrep da?
    • Menneskene, som er "primitive", er veldig nøye når det gjelder bakterier og virus - faktisk så nøye at vi skal sjekke om det er noe sånt på Mars før folk lander der, bare for å være på den sikre siden. Og så har ikke aliens som er langt mer avansert enn oss, tenkt på dette?
    • Ikke noe plot hull, men - man blir angrepet av vesener som prøver å utrydde folk, og hva gjør man? Jo, man oppsøker de mest folkerike stedene?? Jeg hadde nå heller prøvd å komme meg til et øde sted så fort som mulig.
    • Sønnen til Tom Cruise skal så absolutt se hva som skjer når militæret angriper, og han befinner seg så vidt vi kan se inne i et enormt flammehav like etterpå. Men på slutten av filmen er han like hel.
    • Aliensene bruker en lang tentakkel-arm til å sakte men sikkert gjennomsøke et hus, og deretter sender de ned noen aliens, som ikke blir der lenge. Hvorfor ikke bare bruke infrarødt 'kamera' ovenfra, og søke gjennom hele huset uten å entre det?? Eventuellt bare bombe ut hele huset?
    Sikkert mange flere ting, men. Skal innrømme at jeg ikke kom på ALLE de poengene der selv, men de fleste av dem.

Ellers gjorde Dakota Fanning en god rolle, men jeg ble fryktelig irritert over all skrikinga hennes hele tiden. Hun virket helt psykotisk, noe hun kanskje også var, for hun hadde tydeligvis gått igjennom terapi.

Å - apropos det noen nevnte om at man gjerne skulle hatt et bredere 'scope' - sett mer hva som skjedde andre steder etc.: jeg tror det var gjort med vilje - man fulgte denne familien, som om man var en del av den. De vet altså ikke mer enn det vi gjør om hva som skjer, hvorfor aliensene er der etc.

SPOILER: (markér teksten for å lese den) Forresten fikk jeg skikkelig deja vu til Half-Life 2 med de tripodene, spesiellt mot slutten av filmen, når man skyter mot dem med basooka.

MEN - bra tidtrøyte, om man ikke tenker for mye, og bare lar det være for det det er. Bra action, bra lyd, bra spenning, bra kamerabruk, bra effekter, etc.

Så alt i alt er det uansett en bra film.

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul film. Jeg er stor fan av originalen fra 1952/53 da, så jeg kjenner historien meget bra.
    Synd det ikke var mer variasjon i forhold til orginalen.
    Noe mer som Battlestar Galactica, der historien er i bunn og grunn den samme i den gamle og nye serien, men allikevel så forskjellig at det er som en ser en ny og MEGET forbedret versjon, med masse nye elementer som er fullstendig nytt og utfyller filmen/serien på en perfekt måte.

Tripod greiene var bare for dumt, der var jo originalen bedre, samt når sønnen kaller Mr. Cruise for "dad" i slutten er nok til å sette brekningsmuskelen min i full krampe.

Denne filmen var kul, men desverre en ren kopi av originalen, uten noe nytt som helst.
    Jeg hadde ventet meg mer, hadde ikke på følelsen av å se noe Spielberg mesterverk når jeg så den.

Jeg gir den en god 3er.

Kjelli

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen var god helt til slutten. Spielberg kunne spart seg for klisje tullet og klart og kommet opp med en slutt som ikke får det til å virke som de gikk tom for tid eller han ikke orket å lage mer... Ikke noe mesterverk, men en helt grei film.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kongefilm. Gir den 5er. Lenge siden jeg har tenkt på en film etter at den var slutt. Og slutten synes jeg var helt topp, var greit å slippe å se Tom Cruise redde verden. Når man gjør en remake synes jeg det er bra de holder seg til original storyline.

Vil anbefale den til alle, men tror ikke alle vil like den, men bør ses.

Edit: Synes faktisk dette er en av Spielbergs beste filmer, om man ikke liker storyen så er ikke det spielbergs feil, det bør man skylde på H.G. Wells. Men som en filmopplevelse synes jeg dette er en stor film.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    106
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ungene som var med i filmen ødla filmen veldig mye, veldig irriterende og provoserende.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ErikBlodøks
    Ungene som var med i filmen ødla filmen veldig mye, veldig irriterende og provoserende.
    Helt enig, den lille jenta dreiv halve kinosalen til vanvidd der vi satt. Hu spilte heller ikke spesielt bra syns jeg. Og jeg har ikke sett Tom Cruise spille dårligere. Syns ikke den var så bra, får en fin 3'er

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Helt enig, den lille jenta dreiv halve kinosalen til vanvidd der vi satt. Hu spilte heller ikke spesielt bra syns jeg. Og jeg har ikke sett Tom Cruise spille dårligere. Syns ikke den var så bra, får en fin 3'er
    hehe godt det er forskjellige meninger. Jeg synes personlig dette er en av Tom Cruises beste prestasjoner

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at EMP utladningene skulle gjøre så mye skade på elektronikken at man måtte skifte innslagsreleet på startmotorene på bilene imponerte sterkt(slik tolket jeg det i alle fall) og at det var stort sett det eneste som måtte skiftet for å få bilene i gang igjen ødela mye av min logikk tidlig i filmen... ;-)

Digget ellers lyden til varmestrålene, en blanding av en høyspent lysbue fra en jet drevet generator, litt mer imponerende enn de "startmotor" lignende lydene fra 50 talls versonen....:-)

Ellers synes jeg den senen med elva der fler og fler døde kropper fløt forbi ga en skremmende og virkningsfull effekt, synes den hadde litt Hitchcock preg over seg.

Denne filmen blir helt klart en del av DVD eller HD sammlingen min etterhvert, om ikke annet for å få gåsehud på ryggen av enkelte "marslyder".....;-)

Intermediate Pug-Nose sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    960
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Splitte mine bramseil dette var en elendig film... Hadde store forhåpninger til denne, men det var iallefall feil.. Nei han spielberg er ikke som han en gang var..
    Er det mulig... Slutten får minus på terningkastet, men resten av filmen drar denne opp til en svak 2er...
    Fysjom

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •