War of the Worlds - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 41
    Newcomer pckrasj sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne filmen gav meg ingenting, de to andre som var med likte den godt og mente dette var en "høydare"........well well smaken er som baken - svær tung og ikke lett å fordøye.

Newcomer Afro sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye delte meninger. Blir nesten nødt til å se filmen igjen da det er så mange som mener at dette var et mesterverk. Er det noe jeg gikk glipp av? Kanskje jeg bare kom til kinoen med helt feil forventninger og det var derfor den ble så dårlig!? Hmmmm... Får nok se den en gang til før jeg gjør meg opp en endelig mening...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke du får festkjepp av dårlige filmer, så ville jeg spart tida mi til å gjøre noe annet enn å se den igjen... Ta oppvaska f.eks...
    Denne filmen var en gedigen skuffelse

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble litt i meste laget...ingen favoritt....kommer neppe til å kjøpe den på DVD

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hjemmekino
    Det ble litt i meste laget...ingen favoritt....kommer neppe til å kjøpe den på DVD
    Vet ikke hva man forventer seg av "War of the Worlds" , to verdener hvor den ene okkuperer og dreper jorboere som fluer og hvor man kriger med hverandre. Filmatisering rundt det temaet, må vel fort bli litt heftige saker skulle jeg tro.

Har hørt både den rockede Audio versjonen og sett den gammle filmatiseringen av War of the Worlds tidligere, så den nye versjonen er vel ikke så veldig mye mer heftig enn den burde være, det er i alle fall min mening.

Ellers med tanke på tragedien i New Orleans og områdene rundt berørt av naturkatastrofen den siste tiden, er det nok desverre noen filmsener i War of the Worlds som kunne vært hentet rett ut fra virkeligheten, samtidig som fiksjonen i filmene vanskelig kan beskrive tragediene og grusomhetene man kan oppleve i virkeligheten.

Så får det bli opp til hver enkelt om man lar seg underholde av fiksjons tragediene, og hva man gjør for å motvirke at tragediene skal skje i virkeligheten.

Om noen år, filmatiseres og tjenes det vel inn millioner på tragedier fra både Irak, krigen, krigen mot terror, London mombinger en film om "911" og "da orkanen kom og dikene brøt sammen", i romantisk Perl Harbor og Titanic stil....

Da er det etter min mening bedre med ren fiksjon fra onskapen i verden, skildret som i LOTR trillogien, de seks STAR WARS filmene og War of the worlds, uten sammenligning forøvrig, selv om det muligens er med på å distangsere og ufarliggjøre andre virkelige hendelser.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Steven Spielberg er veldig flink.

Han får meg til å bli oppslukt av filmen.

Likte denne filmen hans også!

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Denne filmen blir helt klart en del av DVD eller HD sammlingen min etterhvert, om ikke annet for å få gåsehud på ryggen av enkelte "marslyder".....;-)
    Enig med deg,mange deilige "creepy" lyder!Lydsporet er utrolig bra,filmen nesten likeså.Jeg syns det bare var fint at den skillte seg ut fra mengden av "invasion"-filmene.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grei film, men ikke mer. Det som allikevel skuffet meg mest var bildekvaliteten på DVD'en. Ikke bra. Lydkvaliteten derimot var veldig bra.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine betraktninger om denne filmen:

1. Anbefales :grin:

2. Bildet er litt "retro-look", og skal være slik. Må ikke forveksles med "mangel på kvalitet".

3. Lyden er "spektakulær" - det er mange som ikke vet hvor bra den EGENTLIG er fordi de fleste har ikke SUB som går DYPT nok.

4. Det holder IKKE med en SVS for å optimalisere lyd-opplevelsene i denne filmen ...........Utrolig, men sant!

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    125% enig med Flageborg. Her er det MYYYYE i bånn, men de aller fleste av oss vet heldigvis ikke om dette - da hadde mange vært dypt deprimert over å ikke kunne gjengi hele området. Og vi snakker ikke om de ordentlig dype frekvensene, men de som ligger ultradypt! Og Flageborg har dem - tro meg! :-P

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at EMP utladningene skulle gjøre så mye skade på elektronikken at man måtte skifte innslagsreleet på startmotorene på bilene imponerte sterkt(slik tolket jeg det i alle fall) og at det var stort sett det eneste som måtte skiftet for å få bilene i gang igjen ødela mye av min logikk tidlig i filmen... ;-)

Digget ellers lyden til varmestrålene, en blanding av en høyspent lysbue fra en jet drevet generator, litt mer imponerende enn de "startmotor" lignende lydene fra 50 talls versonen....:-)
    Hehe, det med innslagene i startmotoren tenkte jeg på og, skal jaggu være litt av en EMP før noe så grovt hadde gått til ******* vel ... det ødela mye for meg og.
    Lyden på strålene var gode ja, god bass.. begynte og lukte brent spole.. så måtte senke volumet litt da ja :lol:

Jeg synes filmen var tøff..dårli slutt som alle andre har sagt her..
    Og ellers.. mye "feil" da som John P påpekte, men god underholdning absolutt!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    89
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntest handlinga sugde, men pluss for noen fine effekter

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2. Bildet er litt "retro-look", og skal være slik. Må ikke forveksles med "mangel på kvalitet".
    Greit nok, men det skal ikke inneholde mye støy likevel

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte filmen utrolig godt, veldig bra bilde og lyd.

Synes dette var veldig bra av både Cruise og Spielberg.

Det eneste var at filmen sluttet alt for brått.....kunne lett ha vært 1 time lenger for min del.

En klar 5'er fra meg - så er jeg Sci-Fi-fantast også da

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Hehe, det med innslagene i startmotoren tenkte jeg på og, skal jaggu være litt av en EMP før noe så grovt hadde gått til ******* vel ... det ødela mye for meg og.
    Lyden på strålene var gode ja, god bass.. begynte og lukte brent spole.. så måtte senke volumet litt da ja :lol:
    Det blir nesten filmtitting med informasjon i flere dimmensjoner dette, svidde innslags spoler i handlingen i filmen, og svidd spole lukt i hjemmekinoen....;-)

Likte forøvrig V8 innredningen på kjøkkenet til hovedpersonen, det kan vel fort bli litt sånn hvis WAF ikke er tilstede lenger..... ;-)

Ser mange reagerte på slutten av denne filmen, det synes jeg egentlig er litt rart, fordi det er vel i tråd med den opprinnelige historien, som også plutselig skifter mot slutten.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser mange reagerte på slutten av denne filmen, det synes jeg egentlig er litt rart, fordi det er vel i tråd med den opprinnelige historien, som også plutselig skifter mot slutten.
    Men var den opprinnelige historien perfekt? Det må da gå ann å kritisere filmen uten å tenke på orginalen.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnis
    Men var den opprinnelige historien perfekt? Det må da gå ann å kritisere filmen uten å tenke på orginalen.
    Hva mener du med perfekt?

Ja selfølgelig går det ann å kritisere en film uten å ta med tidligere filmatiseringer, men skal en mer eller mindre kjennt skildring, filmatiseres, så ser jeg ikke noe galt i å holde seg litt til den opprinnelige historien.

At man ikke kjenner denne historien om klodenes kamp før man ser filmen, og så blir overasket og synes det var en billig slutt, for så å kritisere filmskaperene for dette, det synes jeg langt på vei faller på sin egen urimelighet.

Synes det å få til slutten og nermest det litt underliggende budskapet om det meget fine sammspillet mellom alle organismer som lever her på den blå planeten, og har brukt millioner av år på å tilpasse seg hverandre, og at det er ganske lett å glemme dette, selv med høyt utviklet intelligens og forkunskap om den planeten man skal invardere, synes jeg kom ganske klart frem i denne filmatiseringen også. (synes forøvrig det var litt talentløst av de ellers høyt teknologisk utviklede marsboerene...);-)

Det å kritisere den litt raske og barduse slutten av klodenes kamp, synes jeg derfor blir litt i samme gate som den litt humoristiske reklamen på TV der noen fikk seg til å kritiserte at de nå til og med hadde begynnt å skrive og selge bøker med Ringenes Herre Trillogien pga de populære filmene.....:wink:

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir nesten filmtitting med informasjon i flere dimmensjoner dette, svidde innslags spoler i handlingen i filmen, og svidd spole lukt i hjemmekinoen....;-)

Likte forøvrig V8 innredningen på kjøkkenet til hovedpersonen, det kan vel fort bli litt sånn hvis WAF ikke er tilstede lenger..... ;-)

hehe, ja det ble skikkelig virkelighetsnært :razz: :lol:

Likte og V8 innredningen! tøft

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå sett denne filmen om igjen, på DVD og med DTS lyd, og må si det var en HELT annen opplevelse enn første gangen!

Mange av reservasjonene jeg hadde mot handlingen er jo der fortsatt, men du verden så mye mer engasjerende det var denne gangen! Teknisk sett, både på lyd og regi/bilde-siden er dette utrolig imponerende.

Jeg har vært borti slik bass før, men svært sjelden, og kun i korte sekvenser. Her ristet det faktisk ganske kraftig i leiligheten. Og når jeg trodde jeg hadde hørt kraftig bass, kom det bare noe enda mer vanvittig i neste sekvens. Får jeg ikke naboklager nå, må det være fordi de er utrolig snille og tålmodige, eller er bortreist på Lørdager hele bunten...

Alt i alt en meget medrivende opplevelse. Jeg er vanligvis ikke blant de som river en film i stykker og finner feil, så det er atypisk av meg å gjøre det slik jeg gjorde i mitt første innlegg i denne tråden. Det ER for all del ting å kritisere her, men man glemmer det lett mens man sitter og ser. Som sagt en helt annen opplevelse enn første gang jeg så filmen.

Nå vet jeg ihvertfall hvilken film jeg skal sette på om jeg skal demonstrere hjemmekinoen for noen...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes lyden var helt konge i denne filmen. Spenningen var absolutt tilstede, spesiellt når de er nede i kjelleren. Ble egentlig litt skuffet over hvordan de utenomjordiske vesnene var laget. Tok det litt mer med ro når jeg fant ut at filmen er basert på en eldre film og bok. Handlingen var vel så som så men igjen, der er de bundet av de tidligere versjonene.

Lyden er jo som sagt et kapittel for seg selv. Ron Stimpson (fra SVS) sa jo at dette var en av "skrytefilmene" ifra filmprodusentene og at lydsporet har frekvenser ned til 5Hz...

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •