Sin City - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 55 av 55

Tråd: Sin City

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ser at folk stort sett elsker eller hater den. Personlig tror jeg svart/hvitt greia kommer til å irritere meg. Ingen vits for dere tegneseriefantaster å forklare hvorfor det er så bra med svart/hvitt bruk i filmen, det blir som å forklare for noen hvorfor en vits er morsom. Venter ihvertfall til den kommer på billig-dvd...

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kvinnelig arbeidskollega kom og fortalte hvordan hun og en venninne hadde GÅTT FRA KINOEN på Sin City. De hadde rett og slett ikke taklet overraskelsen (skuffelsen) ved svart-hvitt. Men etter en del overbevisning fra oss andre, så så hun den igjen på DVD, og måtte innrømme at det var litt stilig, og at filmen ikke var så verst (ja, vi satte henne under litt press... )

Jeg tror at de som ikke liker denne filmen ikke takler at den er så annerledes visuelt fra all annen film som lages. Det må understrekes at "Schindlers liste" også fikk tilsvarende pepper for valget av å kjøre store deler av filmen i svart-hvitt. Men i ettertid er dette en film som ofte listes blant de beste i verden.
    http://www.imdb.com/chart/top

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen er sjef, og som en annen sa tidligere; kunst!

En heftig lydspor er det også. Hjerteslagen til Mickey setter huset i bevegelse :-D

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk en av Sin City-tegneseriene til jul. Den historien hvor Mickey Rourke spiller hovedrollen. Syns filmen gjorde en god jobb av å filmatisere scenene. Jeg hadde sett filmen 2-3 ganger før jeg leste tegneserien, og jeg så hvordan overgangen fra tegneserie til film var. Veldig interessant faktisk.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig, husker ikke filmen som svart/hvitt. Levde meg så inn i den at jeg tror jeg må ha fyllt inn farger i hodet selv

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    En kvinnelig arbeidskollega kom og fortalte hvordan hun og en venninne hadde GÅTT FRA KINOEN på Sin City. De hadde rett og slett ikke taklet overraskelsen (skuffelsen) ved svart-hvitt. Men etter en del overbevisning fra oss andre, så så hun den igjen på DVD, og måtte innrømme at det var litt stilig, og at filmen ikke var så verst (ja, vi satte henne under litt press... )
    Ganske artig å høre slike historier og det får meg til å lure på hva enkelte forventer når de går inn i kinosalen. Selv likte jeg overgangene i Sin City veldig godt. Befriende å se en film som benytter relativt enkle effekter i motsetning til mange av dagens storfilmer der spesial effektene er det viktigste i hele filmen. Det blir kjedelig etterhvert.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syns sin city var den beste filmen jeg så i hele 2005....

Newcomer ChrisW sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sin city er genial! Klart en av de bedre filmene jeg har sett i 2005! Har ikke tall på hvormange ganger jeg har sett den! Gleder meg til oppfølgerene! :-D

Active JoonGoii sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    326
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med de som liker denne filmen, de andre kan ta seg bolle og stikk å se Glamour eller noe, den serien skal ha mye farger har jeg hørt.

Har Canada dobbelt disk utgaven inkl ene tegneserien, og er eneste film jeg kan huske å ha sett 3 ganger innen 1 mnd noensinne. Var litt kult å se recut utgaven som deler den inn i de 4 delene på linje med albumene den er basert på.

Er jækla mye kult bonus materiell også, spesielt og se hele filmen på 10 minutter helt uten effekter. Til den som lurte på om det ikke hadde vært mulig å lagd denne på gamle måten så ville neppe det vært i nærheten så fett som dette ble.

Var rimelig spendt på hvordan TV n min ville takle denne, da Sort Hvit og plasma har en heller tvilsom fortid, men dette så bare helt rått ut.

Gleder meg til oppfølgerne som er planlagt, Sin City II skal etter planen ha premiere allerede i august i norge.

Active listen sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    382
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si at dette var en film som traff blink hos meg, at den var svart\hvitt plaget meg ikke i det hele tatt, var for opphengt i filmen. Fyre opp annlegget og høre den beinharde stemmen til Marv, en rolle som Rourke forøvrig spilte meeget bra!

Absolutt en av de bedre filmene i 2005.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Ser at folk stort sett elsker eller hater den. Personlig tror jeg svart/hvitt greia kommer til å irritere meg. Ingen vits for dere tegneseriefantaster å forklare hvorfor det er så bra med svart/hvitt bruk i filmen, det blir som å forklare for noen hvorfor en vits er morsom. Venter ihvertfall til den kommer på billig-dvd...
    Jeg velger å sitere meg selv for å illiustrere hvor feil man kan ta, og hvor viktig det er "å ikke skue hunden på hårene". Har akkurat sett filmen og den var rett og slett fantastisk! Jeg slet til tider litt med å følge alle detaljer og relasjoner i historien så den bør nok sees en gang til. Med lyd og bilde i referanseklasse er dette en sikker vinner i kinomørket :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med Marantz... jeg var så skeptisk til denne filmen, at den var usett over lengere tid. Av mangel på "bedre" alternativer ble denne og Pianisten leid... unødvendig å si at jeg ble særdeles positivt overrasket over begge. Sin City kommer nok til sin rett på et anlegg med god lyd og bilde, og ikke en bærbar DVD-spiller fra shell....

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var også veldig skeptisk til sort/hvitt, noe som førte til at det tok lang tid før jeg så den, til tross for at mange sa den var bra. Hadde middelmådige forventninger når jeg så den i forge uke, men fy så bra den var. Sort/hvitt var bare med på å trekke opp den dystre stemningen. Jeg tror ikke det ville vært samme filmen (les: like bra) i normale farger.

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir ikke akkurat mindre eyecandy i filmen med en Alba som spiller stripper heller.

Newcomer tom001 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med de som mener at dette var en av de beste filmene i 2005. Men som sagt så er det nok litt en hat/elsk film, er vel ikke noen filmer den kan sammenlignes med når det gjelder den visuelle stilen.

For øvrig er jeg overrasket over at det er/var så mange som var skeptisk til filmen pga. at den er sort/hvitt, er jo mange gamle perler som er sort/hvitt og noe "nye" som f.eks: The man who wasn`t there og Schindlers list.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •