Star Wars Episode III - Revenge of the Sith

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Active AVsmurfen sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    373
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Star Wars Episode III - Revenge of the Sith

Med ROTS setter George Lucas et verdig punktum for en prequel-trilogi som har blitt mottatt med blandede kritikker. Min personlige mening er at han retter opp de feil han har begått med de to første "nye filmene" og knytter disse perfekt sammen med den originale trilogien.

ROTS er et fyrverkeri av effekter, de første 20 minuttene er en eneste stor actionscene på linje med den første halvtimen av Saving Private Ryan (uten sammenligning forøvrig) og legger lista enormt høyt med tanke på resten av filmen. Og resten innfrir.

Lucas samler trådene fra de to første filmene mer eller mindre perfekt, det meste av det som tidligere har blitt sett på som forvirrende eller urelevant blir oppklart i ROTS. Slutten kjenner jo de fleste, men veien dit byr faktisk på endel overraskelser.

Skuespillerfaktoren trekker etter min mening ikke ned filmopplevelsen i det hele tatt, Hayden Christensen portretterer en forvirret ung jedi meget bra, Ewan McGregor går sir Alec Guinness en høy gang og Ian McDarmid er ond som f... Lucas har heldigvis valgt å fokusere på hovedpersonene denne gang, og jeg synes replikkene har tatt seg kraftig opp siden sist.

Jeg gleder meg vilt til å kunne se samtlige seks filmer kronologisk, ROTS løfter opp de to foregående filmene opp fra middelmådige til nødvendige elementer i et langtrukket, men spennende eventyr.

ROTS når ikke helt opp til den originale trilogien, men mye av magien er tilbake, og den er klart den beste av de tre nye filmene. Den overrasker positivt, og jeg gir den derfor terningkast 5. Lucas viser hvilken filmmaker han er, og han skuffer definitivt ikke fansen. Ringen er sluttet.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, vel, vel... dette høres jo bra ut.

Begynner å glede meg stort til jeg får sett denne.

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så denne filmen i kveld og må bare si meg mektig imponert! Det blir ihvertfall en 5'er fra meg!
    Noe av det mest imponerende synes jeg faktisk var hvor god bildekvaliteten var på Bergen's KP1 (med digitalvisning)! Det overgikk min projektor (Optoma H56) til de grader!!! Det eneste jeg har å utsette på bildet er sortnivået, det kunne vært bedre, men ellers sinnsykt bra!
    Til de av dere som ikke har sett den enda, gled dere!

God natt

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å kalle filmen sinnsykt bra vil være å ta litt hardt i synes jeg. Nå skal jeg fortelle hvorfor:

Begynnelsen er tragisk dårlig! Det første jeg tenkte var skrekk og gru, dette blir jo en helt forferdelig film. Jeg synes det første kvarteret minner mer om en komedie ala Spaceballs. Det er ikke positivt for en film som tar seg selv seriøst.

Den neste timen holder et litt høyere nivå, men ikke noe særlig bedre enn de to forrige filmene. Heldigvis er den siste timen av filmen meget bra, noe som løfter helhetsinntrykket betraktelig. Den knytter endel tråder og gir dessuten gir den en god overgang til de gamle filmene. Skipene begynner å ligne mer på dem vi kjenner. Det gjør også klærne og kulissene. Veldig bra dette.

Det er to ting som redder denne filmen. Det er, som nevnt over, den siste timen av den. Videre er det KEISEREN! Han spiller meget bra og samtidig får han sin dialog til å passe perfekt. Dette kan ikke gjøres bedre... Det kan en ikke sies om de andre skuespillerne. De holdet er mye lavere mål, selv om Anakin passer ganske godt som ond. Alt i alt er dette en film som er vesentlig bedre enn de to forrige, men jeg vil ikke gi den mer enn en 4'er. Den er vel verd å se på kino, det er helt sikkert.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så den igår, ble delvis skuffet, litt mye barnefilm over det hele. Men greit nok, måtte jo se den. Siste kampem mellom Obi og Aniken var meget bra, og for ikke å snakke om den mellom keiseren og Yoda!!!!

Overgangen fra god til ond holdt ikke vann i det hele tatt, dette burde vært helt annerledes skulle det vært troverdig.

Ellers sitter jeg igjen med en følelse av at det kommer flere filmer, hva med en ny film der Luke, Leia og Han Solo (Harrison Ford) er godt voksne, de lever jo fremdeles. Det er sikkert noen løse tråder å plukke opp etter "bamseplanet" filmen....

Newcomer SuperHeMan sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var bildekvaliteten jeg synes var sinnsykt bra! Ikke det at jeg synes filmen var dårlig da.....

Ellers sitter jeg igjen med en følelse av at det kommer flere filmer, hva med en ny film der Luke, Leia og Han Solo (Harrison Ford) er godt voksne, de lever jo fremdeles. Det er sikkert noen løse tråder å plukke opp etter "bamseplanet" filmen....
    Var ikke dette i utgangspunktet planen til Lucas? Jeg mener å ha lest at han i utgangspunktet hadde 9 filmer i tankene når han kom opp med de første Star Wars filmene....

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    9 filmer var ploanen ja. men de tre siste er forkastet siden han begynner å bli litt for gammel og vil ha tid med familien eller no sånnt

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nettop sett filmen. reiste til sandes for å se den i sal 1 der istede for lusne stavangerkinoen. det var en mye bedre kino ja!

filmen var konge syns jeg. den beste av de nye!

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes filmen var bra, ikke noe spesielt bedre eller værre en de to andre.
    Likte også slutt partiet hvor denne trilogien blir knyttet sammen med den andre. Du ser Star Destroyere, Tie-fighters, de velkjente grå uniformene og Death Star under konstruksjon, og selvfølgelig Darth Vaders sorte uniform for å nevne noe.

Anakins overgang fra god til ond var helt grei, man så tidlige tendenser i episode 2, og de ble yttligere forsterket i denne. Eneste jeg har å sette fingeren på er at når Anakin sverger troskap til Sidious så syntes jeg det gikk litt raskt. Om Sidious virkelig holdt på å dø eller ikke i vinduskarmen er ikke så viktig, men Anakin kunne ikke ta den risken og la hans eneste håp om å redde Padmé forsvinne. Jeg tror ikke Sidious hadde den kunnskapen, bare nok en løgn for å styre Anakin til The Dark Side. Noe som kommer enda tydligere frem syntes jeg når Anakin spør om Padmé fortsatt lever, og Sidious svarer at du drepte henne i ditt sinne, og smiler.

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen 19. mai. helt grei synes jeg. Imponerende teknikk men historien var veldig forutsigbar. Savnet at det ikke ble en mer sammenheng mellom slutten på denne filmen og staten på film IV.

Noe av det siste vi så var at Luke ble født og at man hadde startet å bygge dødsplaneten. I episode IV er jo Luke voksen men dødsplanten er enda ikke ferdig. Hmm... bygge tid ca 20år og fremdels halvferdig. Utrolig hva man kan henge seg opp men det var det jeg grublet på etter at filmen var slutt.
    Her det i alle fall stoff nok til mange flere filmer. Klonekrigen f eks etc etc

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns filmen saug. Manus og skuespillerprestasjoner var til å spy galle av.

Copy+paste fra et annet forum.
    Sitat Opprinnelig postet av |wcip|Angel
    Sitat Opprinnelig postet av Occhidiangela
    I wonder at the coincidence, Obi Wan and Darth, what with the "if you are not with me, you are my enemy" and "That 's the way democracy ends, to thunderous applause" and a few hundred other allegedly coy references.* George, hit me with a sledge hammer, I don't get it yet.* Are you just pissed due to common first names?

Beyond that, Star Wars Episode 3 established, for all time, that

1.* Yoda knows how to make an entrance.

2.* Hayden Christensen is not an actor, but he stayed at a Holiday Inn Express last night.

3.* Natalie Portman should have been replaced by a CGI wench.* No acting required.* And, no Jar Jar if GL would have done his CGI on a wench.

4.* George Lucas needs to leave the country.* Charge?* Felonious negligence.* Evidence?* Jar Jar was not killed and horribly mangled for our entertainment, and to rub salt in the wound, Jar jar was still alive at the end of the film.*

5.* George Lucas doesn't "get" combat above a 3 v 3.*

6.* As soon as a Princess gives birth to twins, she loses the will to live.* Nice Post Portman Depression, George.* I'll have salza on my psycho babble.

7.* Obi Wan was finally able to kick a bit of arse.* Huzzah.

8.* Ewan McGregor needs a back brace, having carried three films on his back.

9.* I am glad it is over.

Occhi

Edited to cut out some nastiness.
    [snapback]78136[/snapback]
    What Occhi said, but with more revulsion at the end...

The plot was good! The music was ok. (although I have no idea why they resurrected "Duel of the Fates" for the frisbee-match between Yoda and Palpy. It's a good song, don't get me wrong, but wasn't that the themesong for Darth Maul in SW1?) The CGI was great as ever. The rest was pretty much crap.

"Written by George Lucas". If you see this on any film, you know you ought to get paid to see it. The dialogue was so bloody awful, I rolled my eyes so much it started to hurt. There were times when Hayden opened his mouth, I just wanted to scream in agony.

Speaking of acting performances, perhaps it's just me, but I felt the only actor who actually gave a convincing performance was that Saruman-guy (Chrissy Lee), and he was in there for like 2 seconds before The World's Greatest Actor® went 'Edward Scissorhands' on him. Ewan McGregor did alright, but it's difficult to appreciate his performance, when his lines were so terribly written. For shame, Lucas!

Btw, what the hell happened with Princess Amidala? In episode 1 she was a gutsy gal with a brain on her. I seem to recall she was something more than the googly-eyed, 'oh hold me, you big man you' twat from SW3. Where did her character go? Out the window with Samuel L. Jackson (and his performance in this movie)?

No no no, this was all matters of wrong. The thing that irks me the most is that this piece of crap actually forced the film studio of Joss Whedon's "Serenity" to postpone the airing of that film by almost 6 frikkin' months! It was scheduled for April 22nd, but because of Lucas' ass of a movie, we have to wait till September 30th to enjoy Whedon's masterpiece.

The story was good. Couldn't we give this film to someone talented and ask them to rewrite and reshoot the whole damn thing? Arg!! I'm so annoyed. The writing and the performances throughout ruined the good parts of the film, of which there actually was several, surprisingly enough.

Oh and btw, the transition from good-Ani to bad-Ani was unbelievably retarded. I didn't buy that for a second! :blink:
    Et par andre kommentarer.

1. Hvorfor i all videste verden hadde de oversatt introen til norsk? Hæ?? Det er jo helt uforståelig!

2. "Artoo" og "Threepio"?!! :evil: Jeg spyr av smerte her.

Nei dette var et makkverk av episke proporsjoner..

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SW Ep. 3 en skuffelse! :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i en annen tråd, de som venter gode repliker og hjerneføde i fra Star Wars har helt feil innstilling til filmen(e). Dette er action og eventyr ned lesset med spesialeffekter. To timer hvor man kan koble i fra hjernen og bare la seg underholde. Vil ikke påstå at episode 4-6 er preget av noe bedre dialog eller skuespiller prestasjoner, men det fungerer i forhold til hva de prøver å oppnå, god underholdning.

Spørs om ikke en hel del har hatt alt for store forventinger til denne trilogien, og da blir jo fallhøyden desto større. Men suksessen og antall fans i fra den første trilogien har jo ikke akkurat hjulpet på å holde forventingene nede. Så Lucas har vel ikke innfridd i forhold til forventningene, men det betyr også lite for meg.

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvilken rekkefølge skal de 6 filmene ses i?

3'ern er absolutt grei underholdning!
    Om noen måneder kommer denne på dvd. Kanskje kommer det en samleboks med alle 6 filmene...? Uansett får man da kloa i alle filmene. Hvilken rekkefølge skal man se dem i? Etter rekkefølgen de ble laget, eller etter nummer fra 1-6?

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Som jeg skrev i en annen tråd, de som venter gode repliker og hjerneføde i fra Star Wars har helt feil innstilling til filmen(e). Dette er action og eventyr ned lesset med spesialeffekter. To timer hvor man kan koble i fra hjernen og bare la seg underholde. Vil ikke påstå at episode 4-6 er preget av noe bedre dialog eller skuespiller prestasjoner, men det fungerer i forhold til hva de prøver å oppnå, god underholdning.

Spørs om ikke en hel del har hatt alt for store forventinger til denne trilogien, og da blir jo fallhøyden desto større. Men suksessen og antall fans i fra den første trilogien har jo ikke akkurat hjulpet på å holde forventingene nede. Så Lucas har vel ikke innfridd i forhold til forventningene, men det betyr også lite for meg.
    Tro det eller ei, det fins en gråsone mellom briljante skuespillerprestasjoner/manuser og rævva prestasjoner/replikker. Det er ikke enten/eller. Ca. 70% av dagens filmer innbefinner seg i denne gråsonen. Hadde SW klart å holde seg der kunne jeg gitt denne filmen en sterk 4'er eller kanskje en svak 5'er. Slik den står nå, så er det bare såvidt filmen unngår 1'ern.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly

Tro det eller ei, det fins en gråsone mellom briljante skuespillerprestasjoner/manuser og rævva prestasjoner/replikker. Det er ikke enten/eller. Ca. 70% av dagens filmer innbefinner seg i denne gråsonen. Hadde SW klart å holde seg der kunne jeg gitt denne filmen en sterk 4'er eller kanskje en svak 5'er. Slik den står nå, så er det bare såvidt filmen unngår 1'ern.
    Hvis Star Wars såvidt unngår 1'ern, dvs svak 2'er ?, så er jeg glad jeg ikke bedømmer filmer etter samme skala. Men igjen skuespiller pretasjoner og repliker har lite å gjøre med hvordan denne filmen fungerer. Den er underholdenes og klarer å formidle historien på en helt grei måte, selv om den har sine svakheter. Tror en god del av de fleste action filmer/"sommer filmer" havner i denne båsen. Men men smaken er som baken osv....

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit nok at den underholder, men ærlig talt hadde jeg forventet underholdning på et høyere plan av denne siste Star Wars filmen.

Synes ikke underholdningsverdien er på topp, begynnelsen av filmen er ganske kjedelig.

Synd at de ikke klarte å levere, tror det er mangel på friske hoder i teamet som lager disse filmene. Kankje greit det ikke kommer flere filmer, gi oss noe nytt!

Dag

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen var konge, den!
    Det ble litt for mye "forklaring", men det er kanskje naturlig.
    Det var jo tross alt noen løse tråder som skulle nøstes opp i
    5 av 6

Newcomer Mr. Digital Drive sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes bare filmen og hele trilogien er bare helt rå..... inspirerer meg bare enda mer til å få ferdig prosjektorprosjektet enda fortere... f..... tenk å få det digre bildet inn i stua.. med et j.... trøkk på anlegget..... gleder meg!!!

Takk Lucas for star wars og THX!!!!!!!!!!!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr. Digital Drive
    Synes bare filmen og hele trilogien er bare helt rå..... inspirerer meg bare enda mer til å få ferdig prosjektorprosjektet enda fortere... f..... tenk å få det digre bildet inn i stua.. med et j.... trøkk på anlegget..... gleder meg!!!

Takk Lucas for star wars og THX!!!!!!!!!!!
    DVD-utgivelsen av episode 2 har en meget lite imponerende bildekvalitet. Ikke bruk denne som referanse i hvert fall. Da blir du skuffet!

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •