Kingdom of Heaven

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kingdom of Heaven

Jeg så Kingdom of Heaven i går. Personlig ønsket jeg sterkt at dette skulle være en av de beste filmene noensinne. Dessverre ble jeg litt skuffet, men synes likevel at den gav god underholdning. Flere av dem jeg var sammen med mente den var direkte dårlig. Mulig jeg bare har et litt spesielt forhold til korstogene...

Forresten så leste jeg på IMDB at det skal komme en directors cut versjon på DVD om ikke så alt for lenge (kanskje samtidig med den vanlige versjonen). Denne skal være omtrent en time lenger. Dette tror jeg kan være en stor fordel, da filmen bar preg av alt for mye klipping. Mye av konteksten rundt handlingen var tatt bort. Tror den blir mye bedre da (som To Tårn og To Tårn Extended).

Newcomer bjarne88 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    113
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok enig med de du så den med, direkte dårlig.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns forøvrig dette var en grei film med god underholdning... syns ikke denne var noe direkte dårlig... syns også Orlando spilte helt OK i denne filmen....
    Etter min mening er dette en fin film og se om en ønsker seg underholdning uten og kaste bort en kveld... :wink:

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Syns forøvrig dette var en grei film med god underholdning... syns ikke denne var noe direkte dårlig... syns også Orlando spilte helt OK i denne filmen....
    Etter min mening er dette en fin film og se om en ønsker seg underholdning uten og kaste bort en kveld... :wink:
    Orlando overrasket faktisk litt. Hadde forventet at han var helt tragisk, men det var han ikke. Idealt sett skulle det vært en litt røffere skuespiller som hadde hovedrollen, men han passer litt som en litt naiv idealist.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svarte.
    Hver gang jeg gleder meg til en film kommer det alltid en slakt av den her på forumet

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Svarte.
    Hver gang jeg gleder meg til en film kommer det alltid en slakt av den her på forumet
    Hehe! Jeg slakter den ikke! Jeg bare påpeker at den ikke er så bra som jeg hadde håpet. Jeg har likevel lyst til å se den igjen, så den får en anbefaling fra meg.

Personlig har jeg stor tro på en directors cut!! Kan bli mye mye bedre.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Ridley Scott valgte en orginal setting for å komentere en konflikt som er like aktuell idag som på korsfarerenes tid. Rent bildemessig så var det som alltid fra fra Scott meget bra håndtverk. Som andre har nevnt så led filmen litt under den historiske størelsen på dette tematet, saksa ble nok flittig brukt i redigeringsrommet...
    Skuespiller prestasjonene var jevnt over bra, spessielt Jeremy Irons, Edward Northon og Liam Neeson gjorde bra prestasjoner sett ut ifra den lille tiden de fikk tilmålt. Orlando Bloom var faktisk langt bedre enn jeg hadde forventet meg.
    Jeg håper det kommer en directors cut, slik at vi som orker 3 timer i kinostolen kan få med oss hele historien slik Scott sikkert ønsket å fortelle den.
    Filmen som den er nå får 7 av 10 poeng av meg.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Orlando overrasket faktisk litt. Hadde forventet at han var helt tragisk, men det var han ikke. Idealt sett skulle det vært en litt røffere skuespiller som hadde hovedrollen, men han passer litt som en litt naiv idealist.
    Ja, enig med deg der!
    Jeg liker Orlando godt i Ringenes Herre.. men i andre filmer har jeg ikke helt sett han så bra for meg.. men i denne filmen overrasker han litt til det positive.. men en røffere en hadde vært bedre ja som du sier... men han klarer rollen fint syns jeg, og viser for prestasjon her!

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat sett denne filmen og det endte med skuffelse. Den siste Ridley Scott filmen jeg likt var "gladiator". Jeg følte det litt på samme måte som "Alexander", alt ble for langtekkelig og traileren til begge filmene som gir inntrykk av mange heftige kamper er ganske misvisende. Ikke at det er noe galt med en god historie, men stort sett bare internkonflikter og visdomsord i nesten 2 timer blir for kjedelig.... Mye av sverdkampene var bare risting med kamera, litt flyvende jord og rask klipping. Med mindre man er meget opptatt av historien om korstogene, så styr unna denne filmen!
    Terningkast 2

Active gut_man sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har kommentert bildekvaliteten på filmen da. Den var meeeget bra. Om filmen falt i smak kan det nok være delte meniger om da, men den tekniske kvaliteten kan det vel ikke være tvil om.....

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tar en litt annen vri jeg da :razz: jeg synest filmen var kanonbra, knall bilde og super lyd. gleder meg til director's cut ja !

filmen får 5 av 6 hos meg :razz:

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    stemte nei her... men der er mest på grunn av at den skuffet i forhold til de forventningene jeg hadde til den.. filmen er ok, men ikke på langt nær så god som andre i sjangeren som feks gladiatoren og king arthur.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mr.Fahrenheit
    stemte nei her... men der er mest på grunn av at den skuffet i forhold til de forventningene jeg hadde til den.. filmen er ok, men ikke på langt nær så god som andre i sjangeren som feks gladiatoren og king arthur.
    nesten enig Gladiatoren er en 6'er, king arthur er etter min mening like bra som kingdom of heaven :grin:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    King arthur nesten like bra som KOH?? da har ikke vi sett samme film...

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen var grei, men siden den ikke nådde helt opp, så var det synd han svære tyskeren ble drept i begynnelsen Han kunne vært en høydare på slagmarken...!

Newcomer Jens_Martin sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes det var en ganske treg start, men den kom seg på slutten da!

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    King arthur nesten like bra som KOH?? da har ikke vi sett samme film...
    hehe... vi har vel alle forskjellig smak. men hos meg er begge 5'ere ( av 6 )

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer en extended edition 15. mars. 45 minutter ekstra film det tror jeg kan bli spennende, det er mange aspekter av historien som kunne bli bedre belyst.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Det kommer en extended edition 15. mars. 45 minutter ekstra film det tror jeg kan bli spennende, det er mange aspekter av historien som kunne bli bedre belyst.
    ENDELIG! Det har jeg ventet på. Sone1 regner jeg med? Kommer sikkert på sone2 også etterhvert. En gledelig nyhet.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15 mars er utgivelsesdatoen her i Norge, altså sone2