Serenity trailer er ute!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Serenity trailer er ute!!!

Jeg skrev dette innlegget på et annet forum. Siden det er rimelig langt gidder jeg ikke oversette. (Sorry, men det er litt arbeid. De fleste av dere forstår vel engelsk uansett.)

------------------

I googled "You can't take the sky from me" (which is part of the opening theme song for Joss Whedon's cancelled cult series Firefly Click to order!) and on the first hit, I got a website with the following text:

You can't take the sky from me

This space seems to be fairly highly placed in Google for the title phrase. :-) If you're searching for it, you know what it means: if you just stumbled across it, you might not.

Last summer, one of my friends at work lent me the DVD set for Firefly. an SF western that was cancelled after half a season, before all the completed episodes were even aired. This turned out to be a completely incomprehensible decision to me, because after my wife and I sat through the 14 episodes, we agreed it was the best television writing we had seen in quite a while. Created by Joss Whedon, creator of Buffy the Vampire Slayer, this show had strong plots, amazing acting (the reaction shots in this show are second to none), character development, and everything else you could want

"Incomprehensible" is the key word here. I will never understand why Warner Brothers/Fox/whoever was in charge cancelled this series, but this debate has been discussed for years now across coffee tables, by water coolers, and yes, even on the Internet

Today, we are here for another reason. Although we still mourn the tragic loss of our belowed crew and boat to the bottomless chasm that is "cancelled tv-series", we are here today, to rejoice! "Why (the hell should I)?" you ask? Well, although the show was cancelled, it developed somewhat of a cult following. With the release of the DVD-box set (previously linked to), hordes of fans have found the beauty in these fantastically written characters. Sadly, Joss Whedon could not bring the series back onto the small screen, but he did see an opportunity of showing our crew of 10 (9 people + 1 boat) on the Big Screen.

The movie is now mostly done, and the trailer is out. It can be viewed here:
    http://www.apple.com/trailers/universal/serenity/

It's a small film, and was thus postponed from April 22nd to September 30th, because they didn't want the film to be swallowed up amongst other "great" sci-fi flicks during this time period. (*cough*Star Wars*) The trailer is among us, and we are now enjoying the home stretch towards the premiere.

"You can't take the sky from me."

Newcomer Njål sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne traileren i går eller forgårs. Serien er knall, så jeg håper filmen er oppimot like bra.
    Gleder meg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått sett den første disc'en av serien Firefly og dette er bare noe av det råeste jeg har sett innen sc-fi. Dette er meget bra sci-fi blandet med litt western elementer. Jeg var litt skeptisk, men dette fungerer meget bra. Supre skuspillere og meget bra effekter. Pilotepisoden (dobbel) er kanskje det beste jeg noensinne har sett av sci-fi. Dette var bare helt utrolig. Anbefales på det varmeste. Hvis man liker sci-fi er Firefly et MUST.

En liten bonus er Jewel Staite som spiller Kaylee Frye, maskinisten ombord i Serenity. Hun er supersjarmerende.
    http://www.imdb.com/name/nm0821612/

John Roger

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo både kjekt og tragisk samtidig.

Det er jo kjempekult at du liker serien, men tenk hvor mange sesonger med Firefly vi kunne ha fått hvis ikke tv-selskapet hadde fucket opp rekkefølgen og promoteringen av episodene da serien først ble laget. Hadde de bare latt Joss gjøre sin 'thing' så kunne Firefly blitt den nye kultserien etter Buffy.

Vi diskuterer Firefly og Serenity på et annet forum. Jeg anbefalte serien der også, og et av forummedlemmene kjøpte DVDen på min anbefaling. Her er posten hans etter han hadde sett serien:

Sitat Opprinnelig postet av Lestat
    Jepp. Da har jeg sett alle episoder og allt ekstramaterialet.

Derfor elsket jeg serien:

*Serien har sitt helt egne visuelle uttrykk.
    Både når det gjelder kameraføring, miljø og spesialeffekter er dette gjort på en spennende måte, og det bidrar til å gi serien en sjel, som du fort lærer og sette pris på.

*Dialogen er utrolig godt skrevet.
    Jeg tror aldri jeg har sittet og kost meg så mye over dialogen i noen som helst serie noensinne før. Eneste serien som kan være i samme sjiktet er vel Seinfeld. Mange ganger satt jeg bare å smilte for meg selv, fordi dialogen var smart, kjapp og vittig.

*Skuespillerne var rett for jobben
    Det er helt klart at disse skuespillerne gjør en god jobb. Ingen av de er vel av de beste skuespillerne i verden rent teknisk, men de klarer på en utmerket måte å få meg til å bry meg om karakteren deres, og ikke minst skape troverdige og flerdimensjonale karakterer. SUPERT!

*Theme sangen
    Skrevet av Joss selv, er bare deilig. Fra første gang jeg hørte den satt den som støpt Beste siden Smallville!

*I tillegg er det en skikkelig god historie!

Men... Snakk om å la seerne henge igjenn på kanten av stolen! Gleder meg sinnsykt til filmen.

Her er noen av tingene jeg lurer på:

*Hva skjer nå med River? Hvor mye krefter har hun? Blir hun bedre? Jeg vil at hun skal fungere som et (nesten) normalt menneske...
    *Hva skjer med Mal og Inara? De er jo det klassiske ment for hverandre-paret som ofte er med i tv-serier. Selv om dette kanskje ikke er det viktigste, er dette typisk ting som jeg henger meg opp i, og det skjemmes jeg ikke over
    *Er Kaylee universets søteste jente? Så på bonusmateriellet at Jewel Staite måtte gå opp 20 "pounds" (som jeg ikke aner hvor mye er) for rollen. Virkelig bra, for jeg er lei av anorektikere på tv. Naiv og optimistisk, god, glad og søt. Hun er nok favoritt karakteren min i serien i tillegg til Malcolm. De er på mange måter rake motsettninger, og jeg elsker dynamikken dem i mellom!

Altså, den historien som har blitt fortalt gjennom de 15 episodene som vi nå har fått sett er bare rett og slett alt for kort. Det blir som å se de første 20 minuttene av ringenes herre triologien.

Takk til Angel som anbefalte serien
    Her er det bare for folk å henge seg på og plukke opp DVD box set'et. Det høye DVD-salget er en av de viktigste grunnene til at Serenity-filmen blir lagd. Det er viktig at fanbasen viser tv-selskapet som kansellerte serien at de faktisk burde gi Joss en ny sjanse på en Firefly tv-serie når han er ferdig med Firefly-filmen(e) sin(e). (De snakker om å lage en trilogi.)

Det er en tragedie at Firefly ble kansellert før de fikk en skikkelig sjanse.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe og se frem til ja!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser faktisk ut som den blir satt opp på kino i Norge, det hadde jeg helt ærlig ikke forventet. 4. november er datoen så langt.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hadde jo vært knall... håpe de holder på den planen..

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Ser faktisk ut som den blir satt opp på kino i Norge, det hadde jeg helt ærlig ikke forventet. 4. november er datoen så langt.
    Hvor har du hørt dette?

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får håpe den kommer til Stavanger da.. Ellers må jeg helt til Oslo for å se den.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://whedonesque.com/?comments=6834

Her er det spoiler-free reviews.

I just got back from the Bensalem, PA show. I'll write more about it tomorrow, but I can say it's like an episode of "Firefly," but much BIGGER. It's intense, funny, frightening, shocking, heartwrenching and will leave you in awe. Joss pulls no punches with this movie, and there are many moments where you'll say to yourself "I can't believe that just happened!" All the actors are amazing!
    Just returned from the Bensalem, Pennsyltucky screening and I am at once, wired like a meth-freak and drained beyond belief. I just never dreamed it could be so, well... BIG. Unbelievable. Thought I'd feel sweet, proprietary big-sister pride in Joss, and left realizing how unbelievably arrogant and patronizing those thoughts were. This is no little labor of love. This is a giant, magnificent, jaw-dropping, blockbuster. A blockbuster, people. Simply the most exciting movie I've ever seen. Return of the Who??

Too fried for coherent thoughts yet, but I'll just say that my Merchant Ivory-loving girlie-girl friend who is a complete Whedon virgin and was a little stern about being dragged to "that spaceship movie" had two things to say afterward:

1. "That was just far too graphic/too much violence for me." and
    2. "What-time-can-you-bring-by-your-DVDs-in-the-morning,-cuz-I'm-not-sure-I-can-wait-until-Saturday-and-I-want-to-make-sure-to-watch-the-series-a-couple-times-through-before-we-see-the-movie-again-in-September-and-yes-I-have-a-trial-tomorrow-but-not-until-noonish-so-I-can-get-at-least-two-episodes-in-first-thing-if-you-don't-sleep-too-late-oh-my-god-I-loved-it-i'm-not-going-to-sleep-at-all-tonight."

You. Can't. Stop. The. Signal. More in the a.m....in the meantime, please, please, PLEASE refrain from spoilers. If I had to do it all over again, I would have even stayed away from the trailer. What an effing brilliant ride! Thank you, Joss. Thank you so very much.
    Just got back from the Hartford screening... no one famous there. But I got a keychain! Woo!

Anyway, I'm saying Yay! YAY! YAY! YAY! The movie is amazing. It was not what I was expecting at all, but still brilliant. And I want to thank every other conscientious browncoat in the theater that cut their laughs short so they didn't laugh over the next line. It had to be the most polite audience I've ever seen a film with. Now I'm going to post a more spoilery review over in the other thread because I cannot go to sleep.

ETA: I totally forgot to mention this bit: I brought my dad with me. He's 54 years old and a big action movie fan (If you asked him his favorite movie, he might possibly say DIE HARD). He's a typical moviegoer. He saw, I think, 3 episodes of Firefly when they aired. So he wasn't coming into the film entirely cold, but he wasn't a rabid fan. And he really enjoyed the film. We talked about it for at least 30 minutes straight on the ride home. (Which is a ton for us because we don't talk all that much) So I now have faith that the film can reach out to the non-Browncoat sect. Which before seeing it, I really wasn't sure about.

Wowee, Wowee, Wowee!!! This is mostly a retread of what I said on the other thread (no spoilers there either, I think). I was blown away. Joss really exceeded my expectations; there was enough explanation of the verse for newbies without taking time from the movie for the rest of us. And I was pleasantly surprised that the Joss humor was everywhere. When I saw the trailer I thought it was only mostly action, but, as Joss always does, it makes you laugh and cry, practically all in one breath. I agree with the folks that say not to get spoiled if you can help it. It will make it that much better.

I was at the D.C. screening with gingeriffic, spikeangllover, Chris in Virginia and many other Whedonesque lurkers-not-posters. I'm exhausted and just posted a rambling, incoherent-yet-wired "review" in the Spoiler section. I have no energy left to say much of consequence in this spoiler-free thread tonight. But I will, because my heart is with you guys. I went into it largely unspoiled - the one spoiler I was exposed to I did not invite and in fact deeply resent having been exposed to. To those of you who like being spoiler free, I say remain strong! There are quite a few shocks and surprises and breathless developments and it's all just so.....BIG. I loved it. I can't imagine anyone not loving it. It's very, very different than Firefly but it's wonderful and jaw-dropping and it's its own, amazing thing.

Yay! Loved it! I was a little worried going in that I would just _like_ it, but I really _loved_ it! The audience clearly loved it too, laughing, crying, cheering all the way.

Having seen Revenge of the Sith last week, I couldn't help but notice how much better Serenity was in terms of dialogue. I'm a Star Wars fan, but let's face it, most of the time you wished people would stop talking in ROTS. In Serenity, you treasure every scene, every exchange, every line. The characters are smart and true (even the bad guys), no different than it was in Firefly.

I don't really know what else to say without going into spoilers, so I think I'll go post in the other thread. Avoid the spoilers if you haven't seen it, but I don't consider the trailer too spoilery. Having seen it didn't detract from the movie for me at all.

EDIT:
    BTW, I took 2 friends who have now watched some but not all the episodes on my DVDs. They both thought it was really good. When it comes out, I'm not worried about the audience liking it, they will. I'm worried about getting people INTO the theater to see it. Here's hoping!
    Høres bra ut!

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er blitt vist flere screenings av filmen i USA, og her er Joss Whedons tale som blir vist før hver eneste screening:

---
    Hi, my name is Joss Whedon. Before we begin the special screening, I have a little story I want to tell you. It's about a TV show called Firefly.

Firefly went on the air a few years ago and was instantly hailed by critics as one of the most canceled shows of the year. It was ignored and abandoned and the story should end there, but it doesn't, because the people who made the show and the people who saw the show (which is...roughly...the same number of people) fell in love with it a little bit...too much to let it go, too much to lay down arms when the battle looked pretty much lost. In Hollywood, people like that are called 'unrealistic' ... 'quixotic' ... 'obsessive'.

In my world, they're called 'Browncoats'.

Whether you've watched the show, or saw the DVD's, or whether you've never set foot in the Firefly universe before tonight, the fact that you're here means that you are part of something...something that is a little bit remarkable. This movie should not exist. Failed TV shows don't get made into major motion pictures unless the creator, the cast, and the fans believe beyond reason.

It's what I've felt. It's what I've seen...in the DVD sales, the booths at the cons run by fans, the websites, the fundraisers... all the work the fans have done to help make this movie. It is, in an unprecedented sense, your movie...which means, if it sucks, it's your fault. You let us down, but let's not dwell on your failures because the work is not done.

I have to finish making it. Obviously not quite the final cut and you will notice some placeholders in music and effects, but we're very close. Once we are finished, we have to get people to see it. Now, obviously the studio is going to do their thing. There will be ads and trailers and all that joy, but this movie doesn't have stars and it doesn't have a giant mega-budget or even a simple salable premise. What it has is us, the people who believed unreasonably.

If this movie matters to you, let somebody know. Let everybody know. Make yourselves heard. If you don't like the movie, this is a time for quiet, silent contemplation. But, when the unfinished credits roll, if you still call yourself a Browncoat, remember the millions of people who don't...who might.

I want us to do this together. The cast is going to be appearing wherever they can. I'm going to be blogging and stumping and whatever I can think of. We've got Can'tStopTheSignal.com up and running...I'm fairly certain. We're all doing everything we can to make this the event that it should be.

Just remember, they tried to kill us...they did kill us...and here we are. We have done the impossible, and that makes us mighty. Thank you for helping to get this movie as far as it has gotten.

Welcome to Serenity.
    ---

*rørende*

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen ser jo unektelig stilig ut da.
    Kanskje denne serien egner seg bedre som en spillefilm.
    Får bare håpe filmen er ikke like forutsigbar som serien.

K

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forutsigbar? Hvordan var serien forutsigbar?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan vi få Universal Norge på bedre tanker... Mener; de kan da umulig ha tenkt seg veldig godt om når de utsetter Serenity i nesten en mnd pga av Elizabethtown?!?
    Men det er kanskje ikke det store presset på denne filmen i Norge?

Leste på et forum at de distrubitøren i USA syntes de skulle ha sendt filmen sånn at den kunne gå gjennom sommeren!! http://www.fireflyfans.net/thread.as...5&m=148009.... :lol:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •