L.O.T.R-favoritscene. - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 70
    Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ja ja, da husket jeg helt feil. Begynner å bli en del år siden jeg har lest den :?

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ta og friske opp hukommelsen iløpet av sommeren da vet du!

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så return of the king igår. vakkert

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir trilogivisning med dama i helga!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at å plukke enkeltscener fra de tre filmene er vanskelig, men synes Helms Deep er konge sammen med Rohirrims angrep på orkene på Pelenor-sletten i ROTK (hele slaget er forresten vanvittig bra!!)

Noe som ga meg et ekstra kick var "påskeeggene"!! Har aldri sett Andy Serkis sin mottagelse på MTV MovieAwards før!! Jeg lo så jeg grein!!

MTV-versjonen av samlingen i Rivendell er jo også kostelig, og det samme er "intervjuet" med Elija Wood!

(unnskyld eventuelle feilstavelser av navn)

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Påskeeggene er vanvittig morsomme! :lol:
    Er ganske morsom intervjuet med Peter Jackson også! :wink:

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig at så mange av de scenene jeg har størst 'problemer' med i LOTR blir nevnt som favoritter av mange andre. (Jeg nevner ingen av frykt for represalier.) Personlig likte jeg Fellowship best da alt var nytt og spennende, min favorittscene er kampen mellom Gandalv og Saruman.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må for all del nevne, er jo slikt det blir diskusjon av. Hvilke scener tenker du på?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle har forskjellig smak.. ville ikke blitt mye av en diskusjon, slik som pogwag hintet til, hvis alle skulle likt akkurat det samme og ment akkurat det samme.. hvordan skulle det blitt hvis alle hadde skrevet den samme senen som du sier der nå.. Gandalf og Sarumann kampen.. ville blitt veldig ensformig da! :wink:

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt...

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JAA
    Pussig at så mange av de scenene jeg har størst 'problemer' med i LOTR blir nevnt som favoritter av mange andre. (Jeg nevner ingen av frykt for represalier.) Personlig likte jeg Fellowship best da alt var nytt og spennende, min favorittscene er kampen mellom Gandalv og Saruman.
    Fellowship er jo den filmen som går for å ha størst problemer. De to andre har en mye bedre handlingsdel og driv i dramaturgien.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men man trenger fellowship for og skjønne alt.. og for og få det grunnleggende! :wink:
    Ser uansett ingen problemer med Fellowship.. utennom at den har en litt mer lite action og dramatikk fylt handling.. er mer tørr.. kan vel fort bli kjedelig for enkelte det som ikke er helt helkta! :wink:

Men alle har jo forskjellig mening om filmene her og senene, fult lovelig!

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Men man trenger fellowship for og skjønne alt.. og for og få det grunnleggende! :wink:
    Selvfølgelig. Egentlig er det jo en lang film. Men i og med at de er laget som tre individuelle filmer er man nødt til å bedømme dem hver for seg, og det hersker en ganske så utbredt enighet om at eneren er den svakeste av de tre. Til sammen er dette en bokstavelig talt eventyrlig filmtrilogi, det skal jeg ikke legge skjul på.

den har en litt mer lite action og dramatikk fylt handling.. er mer tørr.. kan vel fort bli kjedelig for enkelte det som ikke er helt helkta! :wink:
    "Litt mer lite action" - er du sikker på at du rett og slett mener "mindre action"? :wink:

Uansett, det er dette som er problemet og reduserer Ringens Brorskap til middelmådig underholdning. Det er nesten ingen spennende sidekonflikter å lure på, og det er flere logiske brister som følge av et grunt manus der man bruker unødvendig slåssing til å fylle opp 3 timer med film istedenfor litt mer humor, veldreid dramaturgi og skikkelig innhold. På disse områdene er toeren og treeren betraktelig bedre.

Men for all del, det er lett å bli imponert av den pompøse cinematografien, de overdådige dekorasjonene og de mange spektakulære visuelle spesialeffektene og den massive lydbruken. Det er egentlig ganske imponerende hvor lite man får fortalt i løpet av disse tre timene.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex
    Men i og med at de er laget som tre individuelle filmer er man nødt til å bedømme dem hver for seg, og det hersker en ganske så utbredt enighet om at eneren er den svakeste av de tre.
    Med hvilken bakgrunn kan du hevde dette?
    Er det "folk flest" som du har snakket med, eller er det noe du har lest?

Legger man til grunn den største databasen hvor filminteresserte (og andre) fra hele verden kan vurdere filmer - IMDb (link) - finner man at "Two Towers" er den svakeste.
    Her ligger forøvrig ROTK best an på en 3.plass, mens FOTR er vurdert som tidenes 9'ende beste film. TT har imidlertid en sterk 13.plass på listen - men er svakest i LOTR- trilogien.

IMDb er selvfølgelig heller ingen fasit, men er muligens det nærmeste man kommer en objektiv vurdering fra "folk flest".

Forøvrig er jeg av den oppfatning at FOTR (eneren) er den beste i film-trilogien.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    .........Forøvrig er jeg av den oppfatning at FOTR (eneren) er den beste i film-trilogien.
    Det har du helt rett i

Fikk meg en skikkelig nedtur når toer'n kom, og treer'n følger toer'n hakk i helene............. :cry:

Dette er heldigvis meninger i tråd med verdensopinionen, så vi har et solid fundament for denne synsingen :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er også enig i at den første er best. Jeg tror jeg vil påstå den tredje er den svakeste, det blir noen litt for enkle løsninger mot slutten, og mye som virker lite troverdig.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke om det er så lett å ha rett og galt når det gjelder meningen om hvilken av de tre LOTR filmene/delene som er best. Blir litt galt etter min mening å splitte og dele dem fra hverandre og bedømme dem hver for seg, fordi de hører vel strengt tatt sammen.

Jeg vil bedømme de tre som en stor og nydelig filmhistorisk seværdighet , hvor det er et must å få med seg de tre filmene i extended versjonene, som inneholder litt ekstra fortellende informasjon og utfyllende sener.
    Dette er kilde materiale som børr nytes i en hjemme kino som kan yte bilde og lydkvaliteten en nogen lunde rettferdighet. Detter er CRT projektor "føde" og noe som krever et veldimmensjonert lydutstyr i minst 5 kanaler hvor man får skikkelig lavfrekvens juling, og man intinktivt tviholder seg i armlenene i stolen når man ser trykkbølgene kommer i de værste eksplosjonene..... Som forøvrig er blandt favoritt senene mine også.... :wink:

Håper at det etterhvert kommer en film om Hobitten i samme storslåtte film presentasjon også. (blir nesten som rekkefølgen til Starwars episodene...) :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av a|ex

den har en litt mer lite action og dramatikk fylt handling.. er mer tørr.. kan vel fort bli kjedelig for enkelte det som ikke er helt helkta! :wink:
    "Litt mer lite action" - er du sikker på at du rett og slett mener "mindre action"? :wink:
    Takker for korreksjonen
    selvfølgelig mente jeg mindre action...

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Jeg er også enig i at den første er best. Jeg tror jeg vil påstå den tredje er den svakeste, det blir noen litt for enkle løsninger mot slutten, og mye som virker lite troverdig.
    Denne har en del svakheter ja.. de har løst ting på andre måter enn i boken.. men nå skal det jo være sakt at i boken på Atter En Konge er det veldig mye som omfattes... og de får jo ikke tatt med alt, og må jo passe det etter de foregående filmene...
    Men det er noen ting de burde gjort litt anderledes! :wink:

Syns forøvrig de har fått det troverdig i film sammenheng hvis man ikke skal dra inn boken for mye...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gaultier
    syntes stort sett alt med disse filmene er helt fantastisk, men i rotk syntes jeg scenen der gandalf og pippin ankommer minas tirith og rir opp mot toppen er helt rå, sammen med tenningen av baunene(eller hvordan det skrives)..musikken og stemningen som bygger seg opp her gir frysninger!

ellers så er jeg råka av det samme som Mastiff når det gjelder dette merkelige sløret i kroningsscenen!
    Helt enig, det er ingenting som slår det synet av minas tirith i all sin prakt

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •