Lord of the Rings II: Two Towers

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)

Lord of the Rings II: Two Towers

Hei!

Var på premieren på Lord of the Rings: Two towers den 17., og var MEKTIG imponert. Kanskje ingen bombe, men dette var en 10 av 10 også for mitt vedkommende!

Skal ikke røpe for mye for dere som skal se filmen nå, men alt klaffet, både historien, skuespillerne, sammensetningen ... Det hele!

Fin forestilling også i forkant på Colloseum kino - skikkelig gjennomført. Kanskje litt spesielt at Gandalf hadde ridelærer til å hjelpe seg med hesten

Golum var skikkelig imponerende laget, musikken helt enorm, det visuelle helt overvelmende....

For øvrig ingen fare med høye forventninger til denne filmen! Den vil innfri!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Helt enig 10 av 10.toppfilm

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første var nå litt bedre synes jeg. To tårn er kanskje litt preget av Hollywood og at alt skal være minst ti ganger mer enn det var i den første. Men en knallfilm er det uansett!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser virkelig fram til dvd-utgavene kommer. Og JA!, jeg kjøper begge utgaver 8) . Klarer ikke å vente til extended version kommer i november.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    974
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dvdtom
    Ser virkelig fram til dvd-utgavene kommer. Og JA!, jeg kjøper begge utgaver 8) . Klarer ikke å vente til extended version kommer i november.
    Jeg er også nødt til å kjøpe begge. Jeg har nemlig ikke sett den på kino.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den første var nå litt bedre synes jeg. To tårn er kanskje litt preget av Hollywood og at alt skal være minst ti ganger mer enn det var i den første. Men en knallfilm er det uansett!
    Jeg er helt enig, jeg gir selvsagt filmen 10/10, men hadde det vært mulig hadde jeg gitt Ringenes Brorskap 11/10
    Jeg var også litt misfornøyd med forandringer i historien fra boka (kanskje litt pirk, men jeg er en av de som leser boka en gang i året og så filmen fire gang på kino). For eksempel skulle aldri alvene kommet til unnsettning i Helmsdeep.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de som ikke klarer å vente på extended så ser jo denne saken rimlig lekker ut. Blir vel den OG extended på meg.

http://koreandvds.com/dvddetail.html?id=10704

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte den på DVDsland.com i februar. Jeg synes den er hakket bedre enn den første (litt mer action). Lydsporet er helt rått!

Løkken skrev:
    Den første var nå litt bedre synes jeg. To tårn er kanskje litt preget av Hollywood og at alt skal være minst ti ganger mer enn det var i den første.
    Tror ikke det er tilfelle siden alle tre ble filmet samtidig som én lang film. Det er naturlig i de fleste filmer at det er litt roligere i begynnelsen enn i midten av filmen. Nå har ikke jeg lest bøkene, så jeg kan jo ta feil... :-)

-Audun

Newcomer sjokomelk sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    143
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg leste ferdig boka like før 2'ern kom på kino og... vel når man nettopp leser boka så er det mange ting man venter på som aldri skjer.. Og noen ting som ikke skulle ha skjedd som skjer.

Enern var egentlig rett fra boka (i det store og hele) minus Tom Bombadil, men det har forsåvidt ingenting med resten å gjøre, bare en fiffig detalj.

2'ern manglet litt og hadde endel ekstra ting som ikke er i boka. Var vel derfor jeg ikke syntes 2'ern var så bra. God historie og alt det der for all del. Men gikk litt for langt bort fra boka etter min smak.

Men film er film og bok er bok...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var egentlig litt skuffet for at Tom Bombadil ikke var med, hadde veldig lyst å se hvordan han ble framstilt. Han er jo tross alt den største i hele Midgard, han kunne bruke ringen uten at noe skjedde. Han er vel kanskje ikke så vesentlig for historien, men hele turen gjennom Gamleskogen er kuttet bort, det kunne blitt morro, spesielt Gamlegrå Pilemann og Dysehaugen.

Jeg synes de forandret på mye som ikke var nødvendig å forandre på, for eksempel gikk Entene til krig selv, ikke fordi Pippin fant på noe lurt.

Men for all del, filmen var bra, selv om den kunne vært mer identisk til boka.

Audunth du har riktig når du sier det er normalt med mer action midt i filmene, de som liker mye action må glede seg til tredje filmen, den blir actionfylt Har på følelsen at den vil knuse de to forige filmene.

Newcomer NoName sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal visst være en god del mere fra skogen, i den forlengede dvd utgaven som kommer.... :lol:

Intermediate Mastiff sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,970
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har lest omvendt, altså sett filmen først og så lest boka, og jeg er fullstendig enig i det aller meste Jackson har gjort. Særlig Bombadil. Han ville bare blitt fjollete i en film.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FoRn
    Jeg synes de forandret på mye som ikke var nødvendig å forandre på, for eksempel gikk Entene til krig selv, ikke fordi Pippin fant på noe lurt.
    Ja, dette irriterte meg også. Kunne godt gitt mer credit til Entenes evne til å se det store bildet enn dette.
    Ellers synes jeg det var mer slett håndverk i "To tårn" enn i "Ringens brorskap". Spesielt i kampen mot vargene var det en del dataanimerte scener som virket unaturlige og godt kunne vært utelatt. (Var kampen mot vargene med i boka? Kunne ikke huske den...)

Men for all del: Ringenes Herre-trilogien står etter de to første filmene som en påle! 8) Jeg gir enern terningkast 6, mens toern får 5 av meg.

Jeg eier for øvrig ingen av disse filmene på DVD :shock: Jeg gambler nemlig på at det kommer en "Lord of the Rings Complete Trilogy Limited Edition Directors Cut Collectors Box" med sinnsyke mengder goodies når "Atter en konge" har gått på kino. Den som venter på noe godt...

Newcomer NoName sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer sikkert noe. Det er vel vanlig at de prøver å tjene mest mulig penger av filmene... Men at det kommer en eller annen "sammlerbox" kan du være helt sikker på. Se bare på alle de effektene du får kjøpt fra filmen...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Var kampen mot vargene med i boka? Kunne ikke huske den...)
    Ble også ganske overrasket når de ble angrepet av vargene, jeg tror ikke dette var med i boka. Kanskje P.J. har prøvd å overraske selv de som har lest boka :wink:

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FoRn
    (Var kampen mot vargene med i boka? Kunne ikke huske den...)
    Ble også ganske overrasket når de ble angrepet av vargene, jeg tror ikke dette var med i boka. Kanskje P.J. har prøvd å overraske selv de som har lest boka :wink:
    P.J villa ha med dette for og bygge opp spenning i filmen slik at den ikke skulle bli kjedelig til tider, og nei, jeg har lest boke....og angrepet er ikke med der vis jeg ikke husker helt feil

Lignende tråder

1. Lord of the Rings Collector's Editions super-billig
    By audunth in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 1
    Siste melding: 05-26-2005, 14:00
  2. 25 Terabyte med HD matriale
    By BullFire in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 10
    Siste melding: 02-16-2005, 22:45
  3. Lord of the rings Soundtrack...
    By Ak in forum Produkt -og prisjakt Alt Annet
    Svar: 4
    Siste melding: 02-02-2005, 13:25
  4. The Lord Of The Rings: The Return Of The King -EE- sone 2
    By kinosjef_christian in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 62
    Siste melding: 12-29-2004, 00:05
  5. The Lord Of The Rings: The Return Of The King EE
    By kinosjef_christian in forum HD filmer (Blu-ray, streaming)
    Svar: 4
    Siste melding: 10-19-2004, 14:12

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •