Vanilla Sky undervurdert

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vanilla Sky undervurdert

Så litt rundt på imdb som alltid.. Og tenkte å sjekke opp hva våre norske aviser hadde gitt Vanilla Sky i kritikk.... Terningkast 1 og 2 WHAT!? Dette er jo en brilliant film...

Nå skal det sies at jeg liker filmer som Schindlers List, Star Wars, Leon, A clockwork orange osv.. Misliker ofte filmer som XXX, Mission to Mars og annet vas.
    Men det var liksom ett eller annet med Vanilla Sky som var genialt...

Noen som har synspunkter ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er meget undervurdert!!!

Dag

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knall historie, Tom Cruise og Penelope Cruz og Cameron Diaz, det kan ikke bli dårlig.

En av mine favoritter.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den fortjente ikke noe 1'er eller 2'er i alle fall. Filmen var kul den.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også filmen var rimelig bra. Tror anmelderne var i stemning for å "ta" Tom Cruise når denne filmen kom ut. Hollywoodskuespillere i remake av spansk kritikkerfavoritt tas ikke nådig opp. Filmen er forøvrig en nyinspilling av Abre los ojos , selv har jeg ikke sett den, men har hørt at de er nærmest identiske. Forøvrig regissert av Alejandro Amenábar (som har laget bl.a. the Others).

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stund siden jeg har sett den, men jeg husker at jeg syntes den var skikkelig dårlig. Den virka falsk, påtvungen og liksomdyp.

Newcomer Crowly sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg likte den, men det er en enten eller film. Enten så liker du den eller ikke, den er såpass spesiell at jeg tror ikke det er mange som syntes den var sånn passe.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Crowly
    Jeg likte den, men det er en enten eller film. Enten så liker du den eller ikke, den er såpass spesiell at jeg tror ikke det er mange som syntes den var sånn passe.
    Det er helt sant!

Jeg syns denne filmen var midt på treet.. men ikke noe jeg ville anbefalt andre... den er genial.. ja.. men la meg begrunne hvorfor jeg ikke ville anbefalt den!

Det er mye frem og tilbake, og litt hopping.. svinging og en del rundkjøringer! :wink:
    For de som ikke ser mye film.. og klarer og leve seg helt inn og følge med kan det bli vanskelig og klare og holde et følge med filmen.. og mister du først fotfestet i denne filmen er du jo ganske så av veien og kjøre! :wink:
    Det er en vanskelig film og få med seg hele handlingen med.. men det kan jo anbefalles og se den to ganger..

Og til det du sa om kritikken og anmeldelsene.. jeg er uenig i 1 og 2 ja..Ville vel sakt 5...
    Men må huske at 6 er best 1 er nestbest! :wink:

Newcomer Blodpudding sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grunnen til at jeg ikke likte filmen var ikke pga. at den var spesiell, synes egentlig ikke den var så spesiell, den bare prøver å være spesiell. Grunnen var heller ikke at det var mye frem og tilbake, og rundkjøringen som Christian kaller det. Grunnen var simpelthen at den var pretensiøs, og slik som jeg ser det falsk og liksomdyp

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enig med det at den prøvde og være spesiell... som ja, er noe den ikke var! :wink:

Newcomer diskvask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ikke inntrykk av at den prøver å være spesiell. Fin og samtidig litt ekkel/forvirrende stemning. Fin musikk.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikken er fin ja!
    Lliker den godt!

Men må påpeke.. jg liker slutten av filmen godt!!! :wink:

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klenodium av en film..ur genial. er virkelig en film som får deg til å tenke, akkurat som med Irreversible.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Knallfilm. En av mine favoritter. Jeg har også sett den spanske, men vet ikke om den er bedre.. Syns det var enklere å forstå den amerikanske.. Og så fin film-musikk.. elsker den Sigur ros sangen som er i den filmen.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den traff meg nok på en dårlig dag!
    Visse dager ligger ikke meningsfulle og dype filmer med høy tenkefaktor for mine ben i det hele tatt.... Da er heller "Land of the Living Dead" mer underholdende - visse dager

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg også hadde en dårlig dag, men jeg likte virkelig ikke denne filmen. Etter jeg har lest så mye bra om den her skal jeg gi den en ny sjans. Jeg liker egentlig filmer som får deg til å tenke.

Jeg misliker Holywood remaker og jeg hater cameron diaz! Hun ødelegger enhver film. Tom er ikke bedre skuespiller enn at han kan fylle roller hvor eksplosjoner tar fokus vekk fra hans talent. Ok han er mye bedre enn Cage og tåre scenen i last samurai er også velspilt...men likevel. Karakterene virket for meg da kunstig og det setter en brems på tankevirksomheten. Jeg føler også som en del andre som ikke likte den at det spesielle og dype blir påtatt og veldig holywoodish hvis noen skjønner hva jeg mener?

Intermediate Kjeksen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    760
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uenig i at Tom Cruise ikke er en så god skuespiller. Jeg synes han alsidig og meget bra! Han var genial i Last Samurai. Er absolutt ikke skuffa over han i verken Vanilla Sky eller Collateral. Og som Ethan Hunt er han råtøff, James Bond blir beibi i forhold. Noe har han gjort dårlig...men han er ifølge meg ingen DÅRLIG skuespiller, men en av de bedre.
    Ser man bort fra religionssynet hans osv selvfølgelig.

Han smyger seg inn i min rekke sammens med Brad Pitt, Edward Northon, Johnny Depp...osv...

Må bare kaste inn at Johnny Depp i Fear and Loathing in Las Vegas er noe av det beste skuespillet jeg har sett!

Newcomer MAINboard sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser at jeg er fristet til å gå langt utenfor tråden her når det gjelder skuespillere! så jeg starter en egen tråd da jeg finner dette spennende! Så kan vi ta synspunktene våre der kjeksen

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er virkelig fan av mangefasettede filmer som Magnolia, Fight Club, American Beauty osv, men Vanilla sky var bare slitsom, sorry.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde sett den spanske orginalen før Vanilla Sky. Kom ca. halvveis i den før jeg gav opp. Den amerikanske filmbransjen har en helt utrolig evne til å finne de dårligste elementene i populære "utenlanske" filmer, og lage remake basert på det. Eksemplene er maaange. Av nyere årgang så kan vi nevne The Ring, Dark Water og Taxi.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •