The Aviator

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Viser resultater 1 til 18 av 18

Tråd: The Aviator

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Aviator

Avgi stemme for filmen og utdyp gjerne hvorfor i denne tråden. Du trenger ikke avgi stemme hvis du ikke vil...

Nominert til 11 "oscar's", da bør filmen også kunne pirre noen i Norge. Men Hollywood vet å blåse opp sine egne idoler.

Trailer: Link

Litt fakta om filmen: LINK

Utdrag fra Kino 1 / Filmweb:

The Aviator
    Premieredato: 04.02.05
    Original tittel: The Aviator
    Regi: Martin Scorsese
    Genre: Eventyr
    Skuespillere: Leonardo DiCaprio, Cate Blanchett, Kate Beckinsale, Gwen Stefani, Jude Law,
    Lengde: 2 t. 46 min.
    Nasjonalitet: USA
    Språk: Engelsk
    Distribusjon: Columbia TriStar Nordisk
    Produksjonsår: 2004
    Sensur: 11 år
    Egnethet: Ungdom/voksen
    Begrunnelse fra Filmtilsynet: Denne filmen om Howard Hughes inneholder noen sterke scener fra flyulykker. Filmen får derfor 11 års-grense.

"Jeg er perfeksjonist av natur og ser ut til å ha problemer med å tillate noe som helst å slippe gjennom som halv-perfekt. Om jeg har gjort noen feil, må det være å ha jobbet for hardt og å ha gjort for mye av det med mine egne hender." - Howard Hughes

Howard Hughes var en av de mest respekterte figurene i det tyvende århundre, blant de mest innflytelsesrike innovatører, smarteste industriherrer, glamorøse filmprodusenter og mest uramerikanske risikotagere - men betraktet seg selv først og fremst som flyger. I The Aviator fokuserer regissør Martin Scorsese sin historie omkring den mest produktive perioden av Hughes' liv; fra midten av 20-årene og ut 40-årene, da Hughes' vågemot og lidenskap drev fremover hans pionervirksomhet innen både luftfart og film. Det var en tid fylt av stadige nyskapninger, turbulente kjærlighetsforhold og nådeløse slag på forretningsfronten - og det var samtidig den tiden da Howard Hughes' høytflyvende ambisjoner første gangen kolliderte med berømmelsens og rikdommens pris og hans egen besettelse av perfeksjon.

(les mer på linken)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte dette kunne være en måte å diskutere filmer i dette forumet. Når trådene er lange, blir den oversikten en avstemningen gir, en rask indikasjon på filmens popularitet.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt grei, men mangelfull til tider. 4'er

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt tidlig å komme med denne nå. Den er jo ikke kommet ut på DVD. :roll:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis skiva ikke er tilgjengelig på DVD for Hjemmekino - Glem det !!! :evil:

Kino er for hom....... og gamle bestemø.....! som en tidligere kollega så forsiktig prøvde å beskrive det.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman & flageborg(@flageborg.no): Dersom dere er uenige/eller synes dette er for tidlig for dere: Bare skip denne tråden og la oss som OGSÅ følger med på kinofronten kommentere filmen her. Så kan dere lese om filmen NÅR dere kjøper/leier/låner. Ser ikke at dere ble grinete da 'The Incredibles' ble luftet her, lenge før DVD release. PS: The Aviator er faktisk 'releaset' på det kinesiske markedet... :roll: men den hopper vi jo galant over.

Det skal da også nevnes at dette er en tråd for å lufte litt stemingen om en skal praktisere avstemning på filmer og 'The Aviator' var ikke allerede tatt opp som tema. Ikke alle liker karakterer/terninger, men det er unektelig praktisk å se hvordan utdrag av menigmenn vurderer en film. Kanksje bare undertegnede som liker statistikk (og andre løgner)?

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes The Aviator var litt kjedelig i grunnen. Sikkert en bra film for de som liker sånne type filmer. Ble litt for mye gamledager og litt for høy jazzfaktor over den synes nå jeg. Jævla høy og skrikende lyd i perioder. Greie skuespillerprestasjoner av DiCaprio. Karakter = skuffende.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sett den, men merker meg at God Kveld Norge gir den en 5-er og sier DiCaprio gjør en glimrende rolle, mens P4 gir den en 2-er og sier DiCaprio bommer stort.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har vel ikke anmeldelser så mye og si til syvende og sist! :wink:
    Det er jo ens egen mening som teller!

jeg har opplevd mange ganger at filmer som anmelderene hater av hele sitt hjerte, er filmer jeg syns er drit bra!!! :wink:

Og anmeldere har jo egen smak.. og forskjellig smak.. så da blir det til tider stor forskjell! :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt enig i at en må kunne diskutere filmer som går på kino (går jo an å gå på kino selv om en har hjemmekino !!??).

Ellers er det greit å høre kritikker fra de som har sett den på kino, slik at en slipper å forhåndsbestille filmen på DVD dersom 99% mener at filmen er svært dårlig.

PS Jeg avbestilte (forhåndsbestilt) Sky Captain på DVD basert på at mange ga denne ræva kritikk her på forumet.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal se denne i helgen jeg.
    Fallhøyden har bygd seg opp til å bli meget høy nå så håper den er bra

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til lørdag blir det The Aviator, ser fremimot dette!
    Trur dette blir ganske så bra....

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne filmen på hjemmekinoen. Meget dyktig håndverk og DiCaprio gjør en solid jobb.

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ditto.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alex F
    Jeg er helt enig i at en må kunne diskutere filmer som går på kino (går jo an å gå på kino selv om en har hjemmekino !!??).
    Ja det må jeg si meg helt enig med!
    Må ikke gro dere helt fast i plata heller dere andre :wink:
    Film som går på kino må da kunne diskuteres i like høy grad! :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter min mening er det en selvfølge at trådene innenfor "Filmomtaler" også gjelder filmer som er aktuelle på kino. Noen ganger er det faktisk ålreit å gå på kino også :wink:

Ellers så syntes jeg at The Aviator var en helt grei film, men som manglet "noe" som jeg ikke helt kunne sette fingeren på. Den jobbet liksom aldri opp mot et bestemt høydepunkt, men hadde mange små topper uten at det tok av.

Filmen ble litt lang og den dvelet for mye over enkelte episoder i Howard Hughes liv.

Filmatisk synes jeg Scorsese gjør en god jobb, utover det jeg har nevnt over. Dessverre tar ikke Scorsese noe skikkelig standpunkt til noe i filmen, vi følger liksom bare Howard Hughes igjennom store deler av hans voksne liv.

Skuespillermessig synes jeg at de hovedkarakterene i filmen, Hughes (DiCaprio) og Hepburn (Blachett), blir fremragende portrettert av skuespillerne.

At filmen er nominert til 11 Oscar synes jeg mer minner om hype en noe annet. Den er ikke verdt så mye ihvertfall.

Jeg synes fimen holder til en sterk 4, under tvil svak 5.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott idé med avstemning i filmomtalene, men jeg syns terningkast 1-6 holder, 0-10 blir for mye.

Filmen var bra den, så den på Colosseum i går. Terningkast 4. Kunne kanskje vært trimmet ned et kvarter eller 2.

Når det gjelder filmer på kino synes jeg det å gå på en premiére, fullt av forventningsfulle folk, applaus i salen etc. har sin egen sjarm og blir noe annet enn å se filmen på hjemmekino, selv om det har sine helt klare andre fordeler.

Blir litt avstumpa å alltid sperre seg inne i hjemmekinoen og komme med tåpelige uttalelser som at kino er for homser og gamle bestemødre. Er ikke alle som gidder å vente flere måneder ekstra for å få sett en film heller

Enig med trådstarter at de som ikke har noe å tilføye bortsett fra "venter til den kommer på DVD jeg" bør skippe denne tråden og heller gå til forumet "DVD filmer", der diskuteres nemlig nettopp DVD filmer.

Utrolig irriterende at så å si alle trådene her på forumet er dobbelt så lange som de kunne ha vært pga unødvendige kommentarer fra folk som ikke har noe konstruktivt å tilføre emnet. Hadde reglene på forumet ang. dette blir skjerpet inn hadde vi fått et langt mer ryddig forum, og det hadde blitt lettere for folk å finne den informasjonen de søker. (Skal ikke si jeg aldri har gjort det selv, men vi har alle våre svake øyeblikk )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audunth
    Flott idé med avstemning i filmomtalene, men jeg syns terningkast 1-6 holder, 0-10 blir for mye.
    1-6 blir for mye 'terningkast'-assosiasjon. 0-10 var inspirert av http://www.imdb.com (men jeg misset litt der - de har 1-10). Uansett ble det litt grovt da jeg formulerte tekstene for [1-6] avstemningen og igjen litt for mange nyanser da jeg satte opp [0-10] alternativene.

En ulempe er også at det tar noe tid å legge inn avstemning på denne måten så jeg tror det blir vanskelig å få gjennomført alle tråder i denne stilen. Kanskje Mag kan lage en default-tråd-oppsett for filmomtaler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •