The village

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: The village

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The village

Jeg så the village på DVD i går. Så skuffet over en film har jeg nok aldrig blitt. (bortsett fra star wars 1&2 *fuckings jarjar binks*)
    Jeg synes at Shyamalan har en kuul regisserings stil, ihværtfall i the sixth sense og unbreakable, men skjønte liksom at noe var galt i signs.
    In short: The village kan absolutt IKKE anbefales!

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er uening. Synes også at Signs var elendig, men The Village er mye bedre. Den litt av den samme oppbygningen som 6th Sense og Unbreakable, selv om den ikke når helt opp.

Jeg kjenner mange som ble skuffet over The Village. Jeg tror den er "enten liker du den eller så gjør du ikke det"

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    syntes village var knall..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    The village suger .... herregud saa kjiip film.
    Det skjer jo ingenting,de bare tussler rundt i den teite landsbyen ,ogsaa det dummeste av alt er jo naar det viser seg at det ikke er noe monster i skogen....laaaaame

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Signs var ganske bra jeg :shock: ... Gleder meg til å se The village...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    alle de som trodde det handla om monsterne ble skuffet over filmen, synd for de..

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så filmen for noen dager siden og er ikke helt sikker på hva jeg skal si om den.

Ved filmens slutt satt jeg der en smule forundret. Var det slik den skulle være? Seriøst? Tja...det virket jo på en måte. :?

Synes også det er en flott teknisk film og med den noe spesiell slutten ble den liksom helt grei.

Så jeg konkluderer med at jeg faktisk likte den.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen er kjempe bra! Genial slutt..

Redigert pga. spoiler..

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    les spoiler annonsen før dere poster
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stiigen
    The village suger .... herregud saa kjiip film.
    Det skjer jo ingenting,de bare tussler rundt i den teite landsbyen ,ogsaa det dummeste av alt er jo naar det viser seg at det ikke er noe monster i skogen....laaaaame
    Hyssj...ikke snakk om de vi ikke snakker om! Holdt nesten på å bryte ut i krampelatter da det ble sagt i filmen! Herregud...det er sånn BARN snakker! De-vi-ikke-snakker-om...hvorfor ikke bare si monster???

Dette kunne vært en kanonfilm hadde han gjort noe mer ut av monstergreiene. Monsterne kunne godt vært SPOILER virkelige og ikke menneskeskapt! SPOILER SLUTT.

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns filmen var dårlig. Satt igjen med følelsen: jaja, over alt, og poenget med filmen var?

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for de som ikke skjønte poenget med filmen så har de ikke fulgt godt nok med..og den måten de snakker på har vel noe med at det er en litt gammeldags oppførsel, selv om det dog kan virke litt barnslig i disse tider..

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns at The Village sugde første gang jeg så den.. for det ble en sånn skuffelse at den ikke var noe skummel... men andre gangen jeg så den ble jeg mer imponert.. for da la jeg mer merke til de mer geniale og smarte trekkene i filmen.. og det hjalp en god del!!
    Men jeg må si, hu blinde jenta løper veldig godt i skog og mark og hopper unna det ene og det andre! :wink:
    Imponerendes gjort til og være blind! :lol:
    Utennom det bra!!

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du veit når man er blind så skjerpes de andre sansene vettu :wink: plus at når livet ditt er i fare så yter/presterer du xtra :wink: hehe

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes filmen var veldig bra. Satt og gliste godt på slutten. Jeg ble kraftig rundtlurt og skremt av Shyamalan.

Det var et ganske godt dts lydspor her og med lyden ganske høyt skrudd opp var det ganske mange skumle "skogslyder" som ga mange bra grøss!

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes også det var en ganske bra film, og godt lydspor som ga liv i både romperister og anlegg forøvrig.

Tror mange som ser slike filmer går glipp av veldig mye ved å se på filmen for lavt eller på en gammel dårlig tv (det gjelder sikkert ikke så mange her inne, men generelt) - både musikk- og lydspor har mye å si for opplevelsen!

Det var jo forøvrig en underliggende mening med filmen, ikke bare en hjernedød grøsser.
    --
    Thorbjørn

Newcomer Festsjefen sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ôg filmen. Ikke typisk forutsigbar som så ofte er tilfellet. La gå at filmen tok en annen vending en forventet, men har litt sansen for det.
    Ikke den beste jeg har sett, men ikke så verst. 8)

Intermediate Lil-H sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,388
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne filmen tok hvertfall en vending som jeg aldri hadde klart å predicte. Helt genialt spør du meg

Det med monstrene syns jeg var litt teit, men mot slutten så gikk det opp i opp =)

Anbefales!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan jo gjenta det jeg skrev i DVD forumet:

I går, som nevnt i den andre tråden, så jeg The Village av M. Night Shyamalan.

Dette syntes jeg faktisk var en bra film egentelig, og jeg er uenig i at sluttpoenget var dårlig. Nå kom riktignok sluttpoenget en god stund før slutten av filmen denne gang, og var altså ikke et klimaks helt på slutten. Jeg må innrømme at jeg gjettet meg frem til riktig løsning lenge før filmen avslørte hva som foregikk, men de er mulig jeg har lest et hint i en annen tråd tidligere.

Det jeg tror gjorde at folk var litt misfornøyd med denne filmen(hvis de var det) var at den ble markedsført som om det var en grøsser, noe det ikke er i det hele tatt. Det er mer en film om mellommenneskelige forhold.

Når det gjelder lyd og bilde var jeg temmelig fornøyd. Spesiellt lyden synes jeg var bra.
    Da jeg hadde vært i butikken og kjøpt denne, tenkte jeg det var litt synd at jeg ikke hadde kjøpt en film som ville sette anlegget på prøve som f.eks. The Incredibles gjorde.
    Men faktisk er lyden her meget bra, med mye mat i surroundkanalene, og man får noen bass-drønn av og til som kan vekke døde.

Så alt i alt synes jeg det var en bra opplevelse.
    SPOILER:

Dette var som sagt ikke en grøsser, selv om den ble markedsført som det. Den handlet om noen mennesker som av forskjellige årsaker ville vekk fra samfunnet, til et mer uskyldig samfunn, og det å "gå tilbake i tid" var da en løsning. Jeg syntes alt hang bra sammen egentelig når man ser på helheten. De trengte "monstrene" for å holde folk på plass slik at det lille samfunnet kunne leve videre. Man må nok ha litt tålmodighet for å se denne filmen - ikke ha mark i... et visst sted, som så mange har i dag.

/SPOILER

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil nok ikke kategorisere filmen som noen superfilm. Men opplevelsen var da ikke så dårlig, jeg såg den på colloseum som nok løftet den. Men det var da ett interessant tema den tok opp.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •