Monday - fins den på DVD?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Monday - fins den på DVD?

Jeg så Monday på NRK2 for omtrent en måned siden. Denne japanske filmen var overraskende bra dersom man har sans for svart humor. 8)

Noen som vet om denne filmen kommer på DVD/video i nærmeste fremtid? Har lett "overalt" på nettet, uten å finne referanser til denne filmen for salg eller utleie i noe format. En mail til arthaus, som er kinodistributør for filmen i Norge, avslører:

Utdrag fra email:
    etter planen skulle monday kommet på dvd og video 18/6 (via scanbox) men jeg tror den har blitt litt utsatt.
    Noen som vet noe mer? Anbefalte filmen til flere kamerater, bare for å oppdage at den ikke var tilgjengelig...

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekka over nettet jeg også men fant den ikke. Fant litt info her--> http://www.imdb.com/Title?0239655 men det er ikke noen linker til hvor den selges så den er nok ikke i salg enda. Du burde gå inn på snurr.no og sende en mail til dem da dem er flinke til å skaffe info fort.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke ut som denne filmen kommer ut i Skandinavia (har sendt Arthaus, som var kinodistributør i Norge, en ny mail, men forventer egentlig negativt resultat).
    Noen som vet om den er gitt ut i Europa med engelsk teksting?
    Jeg har kun funnet med tysk dubbing(!)
    Har også funnet ett tilslag på amazon.com til en utgave i USA.

Å kjøpe fra Japan er helt utelukket, siden man da ikke får undertekster i det hele tatt.

Det er mulig at jeg ender med å kjøpe NTSC-utgaven fra USA, men synes egentlig det er litt synd at den ikke er tilgjengelig i PAL-utgave.

Active seeker-man sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, og nå skjønner jeg ingenting, for plutselig er den på Platekompaniet også, og der mente jeg bestemt at jeg hadde søkt.

Fikk svar fra Arthaus som faktisk tipset meg om at Platekompaniet hadde den, selv om de har den i egen nettbutikk, men til høyere pris. Det kaller jeg bra service.
    For øvrig mange gode filmer som ikke har fått så mye fokus på Arthaus sine nettbutikksider:
    Arthaus - Stiftelsen for filmkunst
    Dette er ofte kvalitetsfilmer med litt mindre fokus på lettbent action og mer fokus på en godt fortalt historie. Mange filmer der som man ikke tenker så ofte på, men som likevel kunne være moro å se.

Takk til Arthaus og seeker-man for tipsene.
    Gleder meg virkelig til å se den igjen, for jeg var totalt uforberedt da jeg så den på NRK2 for 3-4 år siden...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •