The Grudge - Forbannelsen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 66
    Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

The Grudge - Forbannelsen

Ja, da var den forbannelsen gjennomgått og.
    Gode spenningsmoment i denne filmen les: salen skreik og klappet,
    godt gjennomført film som til tider skremmer møkka av en. Ikke en film for de lettskremte, men den anbefales i allefall

Terningkast 4 :wink:

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å late som om jeg er mer mandig enn jeg egentlig er, men jeg skvatt ikke en gang.
    (Kanskje fordi jeg hadde voldeligere bilder i hodet om hva jeg skulle gjøre med resten av salen hvis de ikke sluttet å prate enn de bildene som ble vist på lerrete.)

Kjedelig skrekkfilm, noe som fjerner poenget rimelig effektivt.
    Terningkast 3.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Ikke for å late som om jeg er mer mandig enn jeg egentlig er, men jeg skvatt ikke en gang.
    (Kanskje fordi jeg hadde voldeligere bilder i hodet om hva jeg skulle gjøre med resten av salen hvis de ikke sluttet å prate enn de bildene som ble vist på lerrete.)

Kjedelig skrekkfilm, noe som fjerner poenget rimelig effektivt.
    Terningkast 3.
    Skulle nesten tro vi var på samme visning. Jeg var på Sandnes kino på førpremieren, og det var noen som jabba konstant under hele filmen..var nummeret får jeg gikk til fysisk angrep på dem.

I motsetning til deg så syntes jeg filmen var ganske ok. Sammenlignet med den originalen (er faktisk samme regissør, og skuespillerne som innehar rollene som de "onde" er også de samme) så stilte den seg i ganske bra lys. Det var diverse mini-plott som var tatt bort ifra amerikanske versjonen, og noe var lagt til. Det man la mest merke til var hvordan denne var litt lettere tilgjengelig/forståelig for vestlig publikum. Selv liker jeg denne type skrekkfilmen..rolige, men har en angstfylt stemning med skremmende elementer.

Uansett...det er synd at filmopplevelser skal bli mer eller mindre ødelagt av selvopptatte rompenisser.

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne for et par dager siden hjeme hos meg selv jeg. 8) Tøff film synes jeg.

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne i går på Nova 1 her i trondheim,men som folk nevner tidligere her i tråden blei noe av spenningen borte ved at folk snakka å lo heile filmen gjennom.Synd at folk ikke greier å holde kjeft når de er på kino.
    Men for all del,det var en god film med mange scener som fikk meg til å hoppe litt i stolen

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte denne meldingen til Stavanger Kino på hjemmesiden deres:

Hei.
    Jeg hadde egentlig ikke tenkt å gjøre dette, men etter å snakket med flere personer som har opplevd det samme, følte jeg at jeg måtte si noe.

På Lørdag 1. Januar var jeg sammen med 2 venner og så "The Grudge" kl. 22.30 i Sal 6 i Stavanger.

Jeg kan tolerere at folk åpner chips-posene og lager litt lyder under filmen. Dette kan man ikke unngå når man ser kino. Jeg kan også godta at noen hvisker til hverandre under filmen.

Det jeg *ikke* kan forstå, er hvordan folk kan holde fullstendige samtaler, høylytt mens de er på kino. Dette er en trend jeg har opplevd oftere og oftere. Jeg kan ikke huske sist gang jeg gikk på kino for å se en film uten ellevill prating fra publikum. Jeg har opplevd flere ganger at folk har snakket under filmer, og jeg har har irritert meg like mye over det hver gang. Det er jo 80/120kr rett ut vinduet. Men aldri før har jeg opplevd at det har vært snakking konstant gjennom hele filmen.

Jeg fikk gavekort til Stavanger Kino til jul, men jeg vet ikke om jeg kommer til å bruke det. Jeg ser bare ikke vitsen når opplevelsen blir *fullstendig* ødelagd av folk som ikke klarer å være stille i 2 timer.

Dette kan umulig være første gang dere har hørt en slik klage, og det er åpenbart veldig lite dere kan gjøre med det. Jeg ville bare si at hvis dere ikke finner på noe (som f.eks å ha en kinovakt som kaster ut bråkmakere) så kommer dette problemet til å utvikle seg mer og mer til kundene deres heller holder seg hjemme.

Med det økende DVD- og hjemmekino-markedet, har dere ikke råd til å ha en avslappet holdning til dette problemet.

Jeg foreslår at alle som opplever lignende ting, sender inn klage. Det er den eneste måten vi kan endre ting på.

Active Tomtom sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og dette er en av grunnene til at man ser film på kinoen hjemme! (Hvis noen bråker der, kan man kaste dem ut )

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes det var en spennende film, og skvatt flere ganger, men jeg opplevde det samme som flere her, 80% av salen var jenter på 14-16 år som hylte, skrek, lo og pratet gjennom hele filmen. Helt klart en film som fungerer best hjemme, hvor man slipper å høre utbruddene fra hundre idioter i to timer.
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De prater fordi de er redde. Merket det samme med en kompis hjemme under en skrekkfilm. Han pratet i ett sett. Vet ikke hvorfor. Men er vel for å tenke på noe annet eller noe...

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsED
    De prater fordi de er redde. Merket det samme med en kompis hjemme under en skrekkfilm. Han pratet i ett sett. Vet ikke hvorfor. Men er vel for å tenke på noe annet eller noe...
    Hehe min far gjør akkurat det samme

Han er det ihvertfall mulig å snakke til. I motsettning til små fjortiser... :evil:

Newcomer awesom-o sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så denne istad.

Værste mølet jeg har sett på lenge, totalt uinterresant og kjedelig. Handlingen er aldeles fryktelig dårlig, og skulle denne liksom være skummel? :shock: Det var totalt bortkastet. Styr unna folkens.

Terningkast 1.

Intermediate Mirage sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2,057
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det viser seg at vi har en del fjortiser her i byen og!! :x
    JOda, filmen var grei nok den, men alle fjåårtisene ødela det meste med snakking, hyling, etc....
    For ikke å snakke om hotspottingen i sal 1 her i byen... :?

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Sendte denne meldingen til Stavanger Kino på hjemmesiden deres:
    ...
    Du må poste svaret du får her og. Er veldig spent på hva de kommer til å si og ikke minst hva de kommer til å gjøre, men dette blir jo kanskje to helt forskjellige ting.
    Hvis jeg skal tippe så sier de nok at tanken din med kinovakt i salen er en god idè og at de skal forsøke ulike metoder for å "få bukt" med dette, mens de i praksis ikke gjør noen verdens ting. Er jo slik altfor mange ting desverre fungerer i vår verden i dag. Men jeg er spent, det kan jo hende de finner på noen tiltak i dette tilfellet. La oss håpe det hvertfall!

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ønske jeg var litt som broren min når det gjelder folk som snakker på kino.Sist jeg besøkte han i Oslo var vi på kino og da satt det to stykker på setet bak oss som pratet i ett sett.Etter flere stygge blikk eksploderte broren min å reiste seg opp å brøla til idiotene så hele salen hørte det,at filmen hadde norsk tekst så norske komentarer var ikke nødvendig.Han lira dessuten fra seg at viss de ikke holdt kjeft resten av filmen skulle han knuse knea demmes Han fikk applaus fra resten av salen og det blei stille på setene bak oss gitt
    Synd at slike ting skal være nødvendig når man er på kino for å kose seg med en god film.
    En ide hadde kansje vært å opplyse på samme måte som det med mobilbruk om at folk tar hensyn til de andre kinogjengerne å ikke prater unødig.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

wQSWEWESXDSDXFCZS XCFqA>12

Stianh.. hvis jeg får noe svar, skal jeg poste det her. Tviler på at jeg får noe svar, men vi får se.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmen gjorde meg ikke redd for og si det slik. Jeg gikk ikke og grøsset. Men jeg stokk noe vanvittigt til tider. Så den hjemme oss meg selv!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prating under filmen er et stort problem. Dette er en av grunnene til at jeg har hjemmekino, og ser færre og færre filmer på kino.

Verste eksempel var Harry Potter (1900 visning, engelsk utgave). Mor og sønn (tja, ca 8 år ??) satt ved siden av. Hun leste teksten for han høyt under HELE filmen. I tillegg holdt hun ham for øynene på alle scener hun syntest var voldsomme (og det var ikke få, det kan jeg love dere !).

Jeg hadde lyst å gå løs på henne med balltre, men slikt gjør man vel ikke. Fikk heller ikke megselv til å kjefte, ettersom det stort sett bare var barnefamilier på kinoen. Etter dette har jeg aldri vært på visninger før 2030.

Men voksne snakker også. De verste er de som har sett filmen 2-3 ganger før, og skal advare oss om hva som kommer !! Hvor la jeg balltreet ? :evil:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De kunne jo byttet ut mobildamen fra trøndelag med en barsk kar som går frem foran lerret med balltre før hver visning og proklamerer inn i en megafon: De av dere som ikke klarer å holde kjeft, knuser jeg trynet på!

edit: dette ville vel også gjort kinoturen langt mer spennende.

Newcomer Rottweiler sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett denne hjemme med kamerater, og det skal være helt rolig på slike filmer. Lyden skal være gal høyt, så man kjenner det i skjelett ramå! Syntes filmen var bra. Fikk frysninger mange ganger. Har vel så å si sluttet å gå på kino. Hjemme kan man røyke, sette filmen på pause for å gå på do og ikke minst kaste folk ut bare de nyser eller hoster litt
    http://avforum.no/myhometheater/Rottweiler
    Forforsterker: Yamaha RX-V1800,Effektforsterker: Emotiva XPA-3, Dac: Hegel H2, Sub kalibrering: DSPeaker Anti Mode 8033, Cinema Videoprossesor: Darbee Darblet, Høyttalere: Front: Klipsch RF 82 MKII, Senter: Klipsch RC 62 MKII, Surr.: Klipsch RS 52 MKII, Sub: SVS PB12-NSD DSP, Prosjektor: Sony VPL-HW50, Lerret: DreamScreen V2 DynaGrey Black 77", Plasma TV: Panasonic TX-P50UT50Y, HTPC: Spotify og HD filmer
    Universal fjernkontroll: Logitech Harmony 885

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    243
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av awesom-o
    Så denne istad.

Værste mølet jeg har sett på lenge, totalt uinterresant og kjedelig. Handlingen er aldeles fryktelig dårlig, og skulle denne liksom være skummel? :shock: Det var totalt bortkastet. Styr unna folkens.

Terningkast 1.
    Vil sei meg nokså enig her... Syns heller ikkje filmen var spesielt skummel. Og det vart rett og slett kjedleg til tider...

Terningkast: 2

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •