The Grudge - Forbannelsen - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 66
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fikk positivt svar

Hei!

Takk for tilbakemelding. Dessverre er det slik at noen ikke forstår at når
    du er på kino - eller andre arrangement - så holder du munn.
    De prater i vei, snakker i mob.tlf. etc. Dette er ikke et stort problem,
    men det er irriterende og særlig for dem som får ødelagt filmopplevelsen.

Kinene jobber i samarbeid med Film og kino om en nasjonal kampanje for støy
    og uvettig bruk av mobiltelefoner i kinosaler. Denne kampanjen
    skal kjøres i gang i løpet av våren og vil forhåpentligvis ha en positiv
    effekt.

Våre ansatte er også informert om dette og skal - i den grad det er mulig -
    gripe inn og gi beskjed, evt. be de som støyer om å forlate salen.

Jeg sender deg noen nye fribilletter slik at du kan ta med deg dine venner
    på Kino1 og ha en fin filmopplevelse.

Mvh,
    Stig M Pedersen
    Kino1 Stavanger / Sandnes AS

--
    Gratisbiletter. Weee. Får håpe det blir en film hvor ingen snakker.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og idag kom billettene. 3 stk som utgår 31. mars 2005. Skal nok klare å få brukt de opp før den tid.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Imponerende! Godt å høre at kinoene tar problemet på alvor.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøss. Det hadde jeg virkelig ikke ventet. Sitter med en rimelig lik opplevelse som de fleste andre her (skrik og tatling under hele filmen), så dere skal ikke se bort ifra at jeg og avlegger Kino 1 i Sandnes en liten epost.

Filmen var helt grei. Effektiv grøsser som ikke dveler ved filosofiske aspekter, ergo fjortissgrøss! Må innrømme at jeg skvatt mer enn en gang under filmen ja...

Edit:
    Prøvte nettopp å sende inn en klage jeg og, men jeg får det sannelig ikke til. Under menyen "Kontakt" på siden Kino1.no skriver jeg inn all informasjon og trykker på knappen "Send". Men det skjer ingenting? Har nå trykket et tosifret antall som om systemet funker blir det nok en del mailer fra meg å slette hos Kino1-folka...

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kommer her dessverre til å fortsette "off-topic"-diskusjonen med dårlig oppførsel på kino som ødelegger opplevelsen :

Først av alt litt skryt til [wcip]Angel - FLOTT initiativ å skrive brev til kinoen om dette ganske så utbredte problemet. Brevet var meget bra formulert, og ser ut til å ha blitt tatt alvorlig.

Selv har jeg flere liknende kinoopplevelser, og foretrekker selvfølgelig å se film hjemme. Men ofte må man på kino for å ta med ungene på den nye (siste) Spiderman, Harry Potter, Star Wars eller Ringenes herre o.s.v., og da er kino det eneste alternativet.

Det er mulig jeg er mer "prippen" enn de fleste, men jeg blir sterkt ukonsentrert av at sidemannen fører mobilsamtaler, skriver tekstmeldinger, stadig prater høylytt under filmen eller røper viktige poeng i filmen for å bevise at man har sett den før.

Men - jeg ser også at det er et stort problem for kinoen å bekjempe dette. Det er hverken praktisk eller ønskelig å ha en gorilla med balltre som spankulerer mellom radene på jakt etter bråkfanter å kaste ut. Et system med svartelisting av "problempersoner" kunne kanskje fungert, men krever et ID-system av alle besøkende og vil nok bli både for dyrt og upraktisk. Den enkleste og sannsynligvis beste metoden er nok den som ifølge svaret fra Kino1, Stavanger nå blir tatt i bruk - omfattende holdningskampanje. Håper inderlig det gir gode resultater.

Jeg ser at noen skriver at man ikke lenger kan gå på kino uten å oppleve prating og annen upassende oppførsel. I den forbindelse kan jeg opplyse om at jeg var på "The Phantom of the Opera" på Sandnes kino i romjulen, og det (voksne) publikum oppførte seg upåklagelig hele (den lange) filmen igjennom. Bare så synd at dette var en ufattelig kjedelig film etter min smak.

PS:
    P.g.a. dårlig samvittighet for bringe denne tråden ytterligere "off-topic" har jeg et forslag :
    Kanskje en moderator kan dele denne tråden opp i to.
    En for å diskutere "The Grudge" og en for å diskutere problemet med dårlig oppførsel på kino.

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er man på kino er man en av mange personligheter. Ingen kan i dag forvente at alle skal sitte stille og holde kjeft dessverre. (I gamle dager da våre foreldre var på vår alder gjrode de det...Disiplin kalles det.) Nå til dags er ungdom altfor dårlig oppdratt. De får lov til å gjøre stort sett hva de vil. Alle skal ha den feteste mobben, de dyreste buksene, og trenger ikke ringe hjem hvis de blir sene på fest. Tipper dette problemet ikke eksisterte en gang i 60 - 70 åra! Foreldrene har skylda. Disse bråke"ungene" skulle hatt en god gammeldags omgang julig... :twisted:

Newcomer Børni sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde vært utrolig deilig å kunne gitt noen av disse nesevise,frekke ,utidige drittungene en real omgang juling ja.
    Så The Grudge for andre gang i går å opplevelsen blei nok engang ødelagt av hyling,fliring,snakking under hele filmen.De værste i går satt flere rader bak meg å jeg hørte flere som prøvde å få dem til å holde kjeft,men det virka bare som det var å helle bensin på bålet
    Hadde bare så lyst til å gå å klabbe dem rett ned etter filmen,men problemet er jo at du vil få straff for å gjøre det,men en kraftig omgang juling hadde helt klart vært på sin plass!!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husker selv jeg hadde gjort noe gærnt da jeg var mindre..mine foreldre vil selvsagt ikke innrømme at de har gjort det, det skjedde kun en gang, men du verden hvor effektift bjørkevist bundet sammen er...Er snill i dag gitt!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat sett denne på dvd no. Synes den var meget bra. Skremmende effektiv til å skremme (meg om ikke mer). Skikkelig bra lyd og god bruk av bakkanalene. Gir den en sterk 4. Mye bedre enn the ring og darkness falls...

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om The Grudge kommer i en Unrated utgave?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er forskjellen på Ju-On 1&2 og Ju-On: The Grudge 1&2?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fire forskjellige filmer. The grudge-serien er laget for kinomarkedet i japan, mens ju-on 1&2 er lavbudsjettsaker laget for videomarkedet (eller er de kanskje fjernsynsfilmer? husker ikke helt).

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og min onkel så på denne ende istad og vi skreik som et par kvinnfolk begge to til tider! Etter filmen så er en sliten.....svett og meget fornøyd med denne konge filmen!

Grøss å gru for en skremmende film!

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    LarZen: Bra at du likte den! Så du orginalen eller remaken? Se orginalen også! Den er faktisk hakket bedre synes jeg!

Ang. skvetting, min samboer liker å sitte helt til høyre i sofaen, og da rett under høyre bakhøyttaler. I den scener hvor telefonen ringer i høyre bakhøyttaler hoppet hun bokstavelig tatt opp fra sofaen! :twisted: :twisted:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    LarZen: Bra at du likte den! Så du orginalen eller remaken? Se orginalen også! Den er faktisk hakket bedre synes jeg!

Ang. skvetting, min samboer liker å sitte helt til høyre i sofaen, og da rett under høyre bakhøyttaler. I den scener hvor telefonen ringer i høyre bakhøyttaler hoppet hun bokstavelig tatt opp fra sofaen! :twisted: :twisted:
    Hehe!! Det er vel remaken jeg så,så den orginale er like bra hvis ikke bedre sier du?? Oj oj oj....

Onkelen min sa under filmen at han trodde han fikk et hjerteattack så spørs om han har godt av mere... Men jeg kunne tenke meg det Hva heter orginalen?

EDIT: Leste oppover nå å så navnet...2 stk? Er dem noe bra da? Sjekket litt på nettet og finner bare 1 ved navnet Ju-On og 1 med navnet The Grudge. Er det kun dem eller var det flere?

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er link til orginalen:

http://www.dvdstrax.com/no/index.php...amp;item=29007

Litt mindre forklarende enn remaken, litt mer forvirrende. Mange av scenene er like, men det jeg synes faktisk at de fleste scenene i orginalen er bedre! Spesielt slutten, der hvor "ondskapen" herself kommer ned trappa. Den scenen er SKUMMEL og varer mye lengre enn i remaken. Legg den i handlekurven med en gang du!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj oj oj....må nok ha den der ja! ( Onkelen min ser på meg med store øyer og rister på hodet...lol!! )

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe...nå blir den nok ikke like skummel nå som du har sett remaken. "Skvettescenene" er stort sett de samme, men det er temmelig scary scener fra orginalen som ikke er med på remaken. Blandt annet 3 studenter som ikke akkurat seg hyggelige ut...Orginalen er med "creepy" som japanere er mer fan av. De bruker heller ikke mye filmmusikk, slik at man lettere hører lyder etc bedre. Det er et japansk DTS 5.1 spor og et dubbet (!) engelsk 5.1 spor på DVD´en. Jeg prøvde å sjekke det dubba sporet og filmen ble nesten komedie! Denne MÅ du se med org. språk!

Intermediate kjelli sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    1,408
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si at dette var en forferdelig film. Hadde alle elementene en ren skrekkfilm skal ha. Fy flate, synes jeg hører den der vemmelige gurglelyden i bakgrunnen her jeg sitter nå.

En herlig film.

Kjell

Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det flere som synes Ju-On (The Grudge) som er orginalen er bedre enn remaken? Må si at lyden var jo minst like bra som i remaken! Det at de ikke forklarte så mye i org. gjorde at man måtte tenke litt selv. Det enesten som trakk ned var all hoppinga i for og nåtid. Ble litt forvirra.
    Han gutten i Ju-On var også mye skumlere enn i US versj. Det er noe med japanske kvinner/barn med liksminke i trynet....*grøss*.

Jeg jobba faktisk nattevakt på hotellet der jeg jobber etter å ha sett filmen...hehe...var folk der til 03:00 (kjøkkenet faktisk), men etter det var det litt creepy å gå brannrunder. Har en masse å gjøre, sette opp saler osv til kurs, så tankene fikk jeg på noe annet! hehe

Får foresten The Shining i dag... :twisted:

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •