Hulken

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11

Tråd: Hulken

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hulken

Var og så denne filmen i går kveld, og det er ingen tvil; dette er en meget bra og vellaget film. Effektene er bare fantastiske, og det er masse skikkelige tøffe scener. Et minus er at det tok litt tid før ting begynte å skje. Men sånn må det vel bli, når de forskjellige karakterene skal introduseres. Skulle jeg gitt terningkast, ville det blitt en sterk 4er.
    Og jeg ser gjerne flere filmer med Hulken, og også andre filmer fra det fantastiske Marvel universet. Silversurfer, Fantastic four, Iron Man og Punisher er alle vistnok på gang. Og det er vel ganske sikkert at Spiderman 2 og X-men 3 kommer. Derimot trenger det ikke å komme flere Daredevil filmer.

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett filmen på kino, men etter å ha sett reklame fra den på TV trur jeg nok ikke det er en film for meg. Det ser jo nesten ut som en vanlig action-film med en animert hulken.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett den og synes den er helt konge! CGI-effektene er helt vanvittige! Terningkast 5 fra meg. Ser allerede fram til Hulken 2!

-Audun

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mye dårlige effekter må jeg si, ILM osv har ikke gjort en særlig god jobb

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her spriker oppfatningene i alle retninger ser jeg.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel enkelte som har sett Ringenes Herre for mange ganger og ikke forstår at trollmenn faktisk ikke fins i virkeligheten...

Når de klarer å lage en 100% data-animert mann med ansiktsuttrykk og det hele som nesten kan forveksles med en ekte skuespiller, så kaller ikke jeg det dårlig ihvertfall.
    Å kalle det ypperste av hva verdens dyktigste folk innen dataproduserte spesialeffekter klarer med verdens beste (og antakelig dyreste - filmen kostet over 1 milliard å produsere) datamaskiner og programvare til formålet for dårlig vitner kun om ignoranse.

Man må se ting i forhold til hva som er mulig. Jeg er glad jeg klarer å glede meg over det de klarer å få til i dag, ja tilogmed effektene i T2 synes jeg fremdeles er bra, og de er jo absolutt ingenting i forhold til hva de har klart i Hulken!

Det eneste som skuffet meg med Hulken er hvor mye dårligere lyden er på Klingenberg enn her hjemme...:-)

-Audun

Intermediate _LarZen_ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En film er laget for å få en opplevelse og ha det morro. Og dagens effekter i filmer er veldig bra en det var for bare noen år siden faktisk. Jeg synnes synd på folk som sitter å myser for å se om det er noen "feil" på animasjonene som noen av verdens beste firmaer lager. Slutt å være geeks på full tid a folkens.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    672
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med _LarZen_ at man bør legge fra seg geek-faktoren til tider.

Nå har ikke jeg sett denne filmen ennå, men gleder meg ihvertfall utgangspunktet til å se den.

Får bare håpe ikke effektene er grunnlaget for handlingen, men at handlingen er grunnlaget for effektene. Er livredd når ILM (les George Lucas) er inne i bildet, for da har effektmakeriet en lei tendens til å ta av.

Hadde mye mere sansen for effektene i Ringenes Herre, som forøvrig George Lucas mente ville være umulig å få til uten å bruke ILM. WETA Digital gjorde en knalljobb, og effektene ser langt mer realistiske ut en ILM's dataverden i Star Wars i EpI og EpII...

Men det er vel ikke George Lucas som har regissert The Hulk, så da er det jo håp. ILM bør tross alt kunne dette med dataanimasjon de også...

Active Nito sin avatar
    Medlem siden
    May 2003
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syntes Hulken-serien som gikk på TV, for en del år tilbake var en fin serie. Riktignok ikke så mye effekter som Hulken-filmen som går på kino nå, men veldig bra forde (iallefall på 80-tallet).
    Til høsten kommer den på DVD, og da er det mulig jeg må skaffe meg et eksemplar.

Newcomer THX-MaN sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var å så denne filme i dag og hva kan jeg si?? Den er meget bra utført mener nå jeg, spesielt Hulkens ansikt var utrolig bra laget. Var det noe som helst å klage på må det være en ganske treg begnnelse med mye info, men kanskje det må til i en sånn film. Nå har jeg heller ikke lest tegneseriene, men hvordan begynner han å kalle seg Hulken? I filmen blir han jo bare Hulken liksom, i løpet av en setning...ellers var den bra, gleder meg til en eventuell oppfølger!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som gammel tegneserie leser/samler er denne versjonen av Hulken tung og svelge. Effektmakeriet er bra det, men i det store og det hele ble det litt for mye av det gode for min del. Jeg kjente nesten ikke igjen den gamle tegneseriehelten min jeg.
    Men så har jo jeg dømt filmer som "Gåten Jason Bourne" (eller hva den nye versjonen nå enn het) nord og ned før fordi jeg husker for godt boka og opprinnelig TV versjonen.
    Edderkoppen f.eks. syntes jeg var perfekt.

Karakter for Hulken? 3+

+ får den pga. slutten.

"You really don't want to see me mad" eller noe i den duren.

mvh
    naist

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •