akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 00:33:42
--------------------------------------------------------------------------------
Det har gått lang tid siden den virkelig store kino opplevelsen.

Spider-man:
Spektakulære sener, føler at jeg har sett ganske lik "helte historie" i andre filmer før. Mangler noe.

Minority Report:
God film, men svarer absolutt ikke til forventningene som ble bygget opp rundt filmen.

The Bourne Identity, Jason Bourne:
Høstens beste film så langt.

Hva vil Die Another Day bringe ???????????

MVH
Roger

Lygren
Forum Admin

Norway
279 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 03:08:15
--------------------------------------------------------------------------------
Enig, har ikke giddet å se Spiderman engang... Venter til den kommer på DVD sone 2.

Minority Report var liksom ikke helt Spielberg materiale. For mange unødvendige flaws, både tekniske og rent filmatiske.

Bourne var også grei, men ikke spektakulær nei.

Da er det bare å se frem til Two Towers (Lord Of The Rings II). Kanskje T3 blir bra? Har mine tvil til at aldrende Schwarzenegger klarer å få det til, men de har brukt mye penger på filmen, så noe bra bør den innholde. Indiana Jones 4 har det vært snakket om i 10 år snart! Hadde vært morsomt med gamlingen Ford på 60 som Indiana igjen!

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 03/10/2002 : 22:28:08
Stikkordet er Two Towers. Lastet ned og så den nye traileren i sted på storskjerm og det var bra. Veldig bra. En HTPC gir enkelte fordeler når den virker

Roger

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 00:59:14
Enig. Two Towers regner jeg med bliver min største biooplevelse i år.

Harry Potter: Chamber Of Secrets bliver sikkert også underholdende, men den slår nok ikke Towers.
Den største biografoplevelse indtil videre jeg har haft i år var Amélie. Fantastisk film.

-Jens

------------------------
Http://www.geekculture.dk
Http://www.releaseplan.dk

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 16:44:32
Jeg likte Iceage......

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Roger
Aktiv

Norway
150 Innlegg Sendt - 04/10/2002 : 23:31:49

Sitat:

Jeg likte Iceage......

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

Den har jeg faktisk ikke sett enda. Aner jeg en hjemmekino opplevelse

Roger

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 05/10/2002 : 12:59:51
Det er ikke sikkert du liker den, men du bør allikevel de den..

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 05/10/2002 : 14:00:42

Sitat:

Jeg likte Iceage......

Jo, det er en gøyal film. Den kommer nok til å få en plass i hjemmekino softwaren.

MVH
Roger

Min hjemmekino:
http://www.minhembio.com/show.asp?user=akse

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 05/10/2002 : 16:50:12
Ice Age er ret underholdende. Den kommer ikke op på Pixar-niveau, men det er stadig en fin film.

-Jens

------------------------

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 08/10/2002 : 18:42:35

Sitat:

Den største biografoplevelse indtil videre jeg har haft i år var Amélie. Fantastisk film.

-Jens

Hvilken type film er Amélie?

Film-coveret til denne filmen har skremt meg vekk, men siden den er din største kino-opplevelse i sommer/høst så skal den få første prioritet hos meg.

MVH
Roger

Min hjemmekino:

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 08/10/2002 : 22:25:04
Amélie er en kærlighedskomedie. En fransk kærlighedskomedie.

Det vil måske skræmme nogle væk, men det ville være en skam. Jeg kan ikke udstå amerikanske moralske feel-good love stories, hvor alt er forudsigeligt og hvor personerne og handlingen er uendeligt stereotyp.

Amélie er anderledes. Det er en smuk og original fortælling og samtidigt en af de sjoveste film jeg har set i år. Personerne er meget anderledes end dem man normalt ser i film i denne genre. Handlingen er præsenteret så virtuost som en koncert. Visuelt er den noget helt specielt, med farver og en fotografering der giver indtryk af en helt anden type virkelighed end andre film.

Amélie er en af den slags film man bliver i utroligt godt humør af. Pragtfuld filmoplevelse.

Den fås på R1 og R2 dvd. R2 har DTS lyd.

-Jens

------------------------

Endret av - Yenzu on 10/09/2002 02:12:32

Endret av - Yenzu on 10/09/2002 02:13:28

Endret av - Yenzu on 10/09/2002 02:13:59

ak
Aktiv

Norway
227 Innlegg Sendt - 09/10/2002 : 09:24:53
Jeg så nettopp Blade2.......samme gamle smørja som Blade...

Kan ikke anbefale den nei..

AK

-----------------
-----------------
Alltid Panasonic

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 09/10/2002 : 11:14:44
Jeg mistet totalt respekten for Wesley Snipes som skuespiller etter hans prestasjoner i Passenger 57. Han skal jobbe hardt før jeg gidder å se en film med ham i hoverollen igjen.

MVH
Roger

Min hjemmekino:

Yenzu
Viderekommende

Denmark
51 Innlegg Sendt - 09/10/2002 : 14:14:59
Blade 2 og Resident Evil kæmper om pladsen som mine dårligste biografoplevelser i år. Afskyelige film.

-Jens

------------------------

akse
Aktiv

Norway
157 Innlegg Sendt - 21/10/2002 : 11:33:36
Jeg har nå fått sett Amélie på DVD. Litt for spesiell etter min smak. Kanskje er jeg litt for kommersiell i smaken?

Min siste kino opplevelse er Signs. Den slo heller ikke an som en av de store filmopplevelsene selv om Mel Gibson gjør en god rolle.

Hollywood ?????

MVH
Roger

Min hjemmekino: