King Arthur - Director Cut - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 51 av 51
    Newcomer paal_erik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Du har misforstått hele poenget. Filmen hadde ikke trengt å bruke historiske fakta, legenden om kong Arthur er mer eller mindre blottet for slikt uansett. Filmens markedsføring, og forøvrig regissøren selv, derimot, valgte å ignorere originalhandlingen, og heller produsere en film basert 'nye historiske fakta', noe som er det rene vrøvl.

Jeg har absolutt ingenting imot fullstendig oppdiktede steder, personer og handlingsforløp, og kunstnerisk frihet er selvsagt i stor grad tillatt, men som filmskaper forventer jeg at man holder det man lover! At man ikke presenterer pølsevev som historiske fakta, og ikke voldtar fortellinger elsket av tusener fordi man ikke gidder å lage en skikkelig film.

Sist, men ikke minst, King Arthur hadde vært rimelig tragisk uansett hva de hadde kalt filmen, stedene og personene. Har dere i det hele tatt hørt på dialogen?
    Slik jeg ser det er du negativ til omtrent alle filmer........Kan du nevne noen du liker, eller blir det vanskelig :lol:
    Er helt enig med en tidligere i tråden: Nyt filmen, så får Dokument 2 ta seg av historien.......punkt.slutt.

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett mesteparten av filmen nå. Tror jeg mangler hovedslaget i slutten. Men jeg er veldig fornøyd med filmen. Den er både spennende og gøyal. Ikke ringenes herre kvalitet self, men dette var aldri ventet heller. Hadde dem laget den litt mer dyster og desperat..som gladiator... hadde dette vært en usedvanlig bra film. Men i bunn og grunn så storkoste jeg meg under filmen.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden det er Bruckheimer som har produsert den, så vil jeg tro den er laget for å underholde, uten å ta for mye hensyn til det historiske.
    Det funker fint for meg.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Siden det er Bruckheimer som har produsert den, så vil jeg tro den er laget for å underholde, uten å ta for mye hensyn til det historiske.
    Det funker fint for meg.
    Om det historiske var riktig eller ei er en ting, men uansett synes jeg det var en dårlig film i seg selv. Det var sånne småting gjennom hele filmen som rett og slett var flaue å se på. Det ødelegger så mye av underholdningsfaktoren, for sånne ting skal man ikke legge merke til. Man blir svært lite oppslukt av handlingen og får konsentrasjonen over på andre ting.

Men klart, er jo bra noen liker filmen, bevares. Men kommer dere egentlig til å se den om igjen....?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    So what sier bare jeg. Det er vel ingen som tror at jesus gikk på vannet, men likavell lager de film om det.

En film skal underholde. Resten får Dokumentar 2 ta seg av.
    og din favorittfilm er conan med arnold? for en ekstremt bombastisk påstand. :roll:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av keysersoze
    So what sier bare jeg. Det er vel ingen som tror at jesus gikk på vannet, men likavell lager de film om det.

En film skal underholde. Resten får Dokumentar 2 ta seg av.
    og din favorittfilm er conan med arnold? for en ekstremt bombastisk påstand. :roll:
    Nei, for det er en drittfilm av dimensjoner. Har vel ikke en spesiell favorittfilm, men filmer som har underholdt meg mye er:

- The Rock
    - Terminator 2
    - True Lies
    - Bad Boys II
    - Gone in 60 seconds
    - Die Hard

Hvis en film ikke klarer å underholde (les: jeg sitter og lurer på om den ikke er ferdig enda) så har regissøren gjordt en elendig jobb. Uansett om den er historisk korrekt eller ikke.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da synes jeg du går glipp av mye. er du et enkelt menneske?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du spør om jeg er mindre intelligent så er vel ikke jeg den rette personen å svare på dette.

Hvis du mener at intelligente personer ser filmer med dypere mening som man kan sitte å diskutere på kafe' og virkelig lure på om det er slik det virkelig skjedde så er sikker ikke jeg like lur som deg.

Du har sikkert en liste med filmer som du mener at intelligente personer skal like. Hvilke filmer snakker vi om da? Hud?

Jeg vil heller være en dum person som liker filmer som underholder, enn en person som liker gørre filmer som gir mulighet til å sitte fundere i ukesvis hva som egnetlig var poenget med filmen. Slike filmer kan man uansett sitte og se på en 14" for de som regel er nitrist på alle måter.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spar deg for sånne kommentarer er du snill.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    - The Rock
    - Terminator 2
    - True Lies
    - Bad Boys II
    - Gone in 60 seconds
    - Die Hard
    Dårlig eksempel. De fleste er enige om at den lista der, med unntak av Bad Boys II, er toppfilmer innen sjangeren. King Arthur skraper bunnen.

Intermediate audunth sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,410
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes King Arthur er en bra film. Ikke noen Braveheart, men like fullt etpar timers god underholdning. Eneste var at love-story'en var litt kunstig og unødvendig.

Om historien er sann eller ikke bryr meg midt der hvor sola ikke skinner. Samme gjelder filmer som er basert på bøker, om filmen følger boka eller ikke er totalt uinteressant så lenge filmen underholder meg.

Jeg er glad jeg ikke er så kresen som enkelte på forumet her. Jeg sluker ikke alt, og det fins mye dårlige filmer (f.eks. Gone in 60 Seconds på den lista over syntes jeg var ræva), men jeg kan like alt fra puslespillfilmer man må se flere ganger og fundere på i ukesvis til Commando og van Damme-filmer.

Vi har alle forskjellig smak, og det må man bare akseptere. Å rakke ned på folk fordi de har annen filmsmak enn en selv er mer et tegn på trangsynthet enn gnistrende hjernekapasitet

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •