King Arthur - Director Cut - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 51
    Newcomer Typhoon7 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Med tanke på om det er basert på sann historie eller ikke, så er det delte meninger blant forskere om når han eventuelt levde, hvor han eventuelt levde og om han i det hele tatt har levd. I tillegg er det splid om hvor han evt kom i fra, så det er umulig å si med sikkerhet om historien til denne filmen er sann eller ikke.

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må si det morer meg og lese dette.... vi diskuterer som historikere og ikke film entusiaster... :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det når man er filmelsker... Da ser man gjerne en MASSE filmer, og mange filmer er dårlige. Jeg tror at jo mer film man ser, jo mer kresen blir man, og man er gjerne litt var på dårlig skuespill, effekter, bildekvalitet og lydkvalitet. Men er skuespillet glimrende, så bryr jeg meg ikke noe om det er mono lyd på den :wink: Men jeg syntes KA var ræva... Med det mener jeg en film jeg ikke ville kjøpt om den så kostet 29,90- :?

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Med det mener jeg en film jeg ikke ville kjøpt om den så kostet 29,90- :?
    Mener du seriøst at den ikke er verdt 30 kr for å se henne i 2 timer:

Intermediate Zyon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hu er nå ikke sååå pen da... :roll:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hun er pen, men jeg liker jenter med litt pupper, ikke sånne anorektiske halvfabrikater :wink:
    F. eks denne frøkna

EDIT: foresten så har hun blitt litt for tynn også, etter at hun ble stor stjerne.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyon
    Hu er nå ikke sååå pen da... :roll:
    Hun er rimelig pen jo. (for å si det på AV språket så har hun meget bra kabinett (slimline) og bra tilkoblingsmuligheter. Ser ikke bort ifra at det er firewire bak)

Ble vel nettopp kåret til topps av ett eller annet magasin.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (...), men jeg liker jenter med litt pupper, ikke sånne anorektiske halvfabrikater :wink:
    Jeg kunne ikke vært mer enig... 8)

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Once Upon A Time in Mexico, OOOOOOOh Yesssssssssssssssssssss

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, det flageborg sikter til var ett bilde av Salma, men det var så lite så jeg slettet det. Sorry. Men det er nå drømmedama

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi nå er way off topic allerede, vil jeg bare gi mitt bidrag til drømmedame... 8)

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Need I say more:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oooo.. HOT 8)
    real nice!!!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sånn er det når man er filmelsker... Da ser man gjerne en MASSE filmer, og mange filmer er dårlige. Jeg tror at jo mer film man ser, jo mer kresen blir man, og man er gjerne litt var på dårlig skuespill, effekter, bildekvalitet og lydkvalitet.
    Da burde jeg virkelig vært nøye!!!!! :wink:
    Men vil da se på meg selv som det... men syns fortsatt mange filmer er gode.. merkelig nok kanskje :wink:

Intermediate Dan sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Peakman, sjekk denne: http://www.big-boys.com/articles/joliemov.html
    Noen ganger skjønner man at det var skuespiller som Banderas man skulle vært..! :shock:

Så KA på kino. I det hele tatt liker jeg sånne type filmer, så jeg var vel kanskje noe vel forventningsfull til denne. Men filmen var jo bare elendig. En ting som bl.a. irriterte meg gjennom hele filmen var gjennomføringen av de mange sverdkampene. Det var så lett å se at sverdene de brukte var noe lette fake-greier! Det var ikke noe tyngde i gjennomføringene, det var snarere som å se to unger som lekte seg med sverd av tre. Forferdelig å se på.

Når man har sett Gladiatoren og dens kampscener, LOTR osv så vet man hvordan det skulle ha vært. King Arthur blir nærmest som å ha en Steven Seagal film i samlingen. Det blir flaut.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange her på forumet som er negativ til omtrent alle filmer syns jeg :wink:

Forrøvrig... syns denne ble bedre enn kinoversjonen tross at det bare var snakk om 15 min mer... var bra de puttet inn litt mer blod og gørr! :wink: savnet det i kinoversjonen...

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange her på forumet som er negativ til omtrent alle filmer syns jeg
    Jeg er så enig så enig. Folk syter som bare pokker over alle mulige filmer. Bla bla bla...kong arthur må følge historiske fakta osv...

Jeg har enda ikek sett denne filmen, men jeg sitter faktisk å lurer på om jeg skal dra å kjøpe den. Jeg vet jeg kommer til å like den fordi jeg elsker slike filmer med romere, pikter,saxere osv...

Historikere kan nok finne ut at noe om kong arthur er historisk fakta osv...men for min del så tror jeg historien om kong arthur er historisk pølsevev med fragmenter av sannhet. Med det mener jeg at selv om jeg syntes settingen er dritkul, så tror jeg ikke det er i nærheten av historiske fakta. Annet enn de historieske faktaene som er puttet inn i filmen. F.eks hvordan en romersk rustning så ut og at romerriket strakte seg slik og slik..

Og bare for å avslutte: Hvem i helvete bryr seg om en film er basert på en sann historie eller ikke? Eller om historien er sann eller ikke. Film er film...for meg er det viktigste spenningen og wow-opplevelsen....Skal jeg bli klok...så leser jeg faglitteratur.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har misforstått hele poenget. Filmen hadde ikke trengt å bruke historiske fakta, legenden om kong Arthur er mer eller mindre blottet for slikt uansett. Filmens markedsføring, og forøvrig regissøren selv, derimot, valgte å ignorere originalhandlingen, og heller produsere en film basert 'nye historiske fakta', noe som er det rene vrøvl.

Jeg har absolutt ingenting imot fullstendig oppdiktede steder, personer og handlingsforløp, og kunstnerisk frihet er selvsagt i stor grad tillatt, men som filmskaper forventer jeg at man holder det man lover! At man ikke presenterer pølsevev som historiske fakta, og ikke voldtar fortellinger elsket av tusener fordi man ikke gidder å lage en skikkelig film.

Sist, men ikke minst, King Arthur hadde vært rimelig tragisk uansett hva de hadde kalt filmen, stedene og personene. Har dere i det hele tatt hørt på dialogen?

Intermediate runar sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    903
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg skal se den nå i natt..så vi får se. Men i utganspunktet så er historien om kong arthur ulidelig kjedelig, men når man putter den inn sammen med romere, pikter og saxere kan det hele bli utrolig mye mer spennende.

Uten å vite sikkert (siden jeg ikke har sett den) så er fortellingen om arthur her satt inn i en delvis historisk setting. Selv om legenden om Arthur er fiction eller ønsketenking fra det britiske folk, så er i hvertfall tiden handlingen er lagt til svært svært spennende for min egen del.

Jeg var på god vei til å studere historie selv i min tid, men fant ut at det var vanskelig med jobber...så jeg ble heller hobbyhistoriker.

Det at han (regisøren) sier at "den nye Arthur" er basert på nyere forskning osv er det self ingen som tror på, men han må få lov til å hevde dette for å selge mer liksom. Jeg ser på det som en "fiction-tolkning" av hvordan det kunne ha foregått.

Men nå bør jeg vel se filmen før jeg sier mer hehe...

Og husker jeg ikke feil så hadde du (pogwaq) issues med Ringens herre serien også :twisted:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg mener det er problemer med Return of the King (går ikke inn på hva her), men jeg mener likevel det var den beste filmen som kom ut det året. Forøvrig kan endel av problemene som dukker opp spores tilbake til Tolkien selv, og Jackson kan vel egentlig ikke klandres for å ikke korrigere slikt.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •