Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Evig Solskinn I Et Plettfritt Sinn

Er usikker på om det er blitt postet om denne filmen her før... men jeg letet etter tråder om den men fant ikke så da lagde jeg like så godt en :wink:

Har sett denne på kino for noen måneder siden, og i dag dumpet den ned i postkassa....

Denne omtalen kunne hørt hjemme under både DVD film og Filmomtaler.. men jeg valgte og legge den her siden det i hovedsak er omtalen som er det jeg vil frem med...

Trailer!

Denne filmer har fått manuset sitt fra den anerkjente manusforfatteren Charlie Kaufman, og er regissert av den visjonære regissøren Michel Gondry.
    Evig Solskinn I Et Plettfritt sinn er en film rører ved deg og gir et portrett av sammenbrudd, gjennombrudd og samlivsbrudd på samme gang. En sterk og fabelaktig drama film!

Joel, som spilles av Jim Carrey, blir overrasket og sjokket når han finner ut at kjæresten hans Clementine, som blir spilt av Kate Winslet, har fått slettet minnene om forholdet dems fra sinnet sitt! I sjokk og desperate handlinger av dette, oppsøker han professoren og klinikken som har utviklet denne behandlingen, Dr. Howard Miwerzwaik, som i denne filmen spilles av Tom Wilkinson, for og gå igjenom det samme selv og få Clementine fjernett fra sitt eget sinn.
    Men, når disse minnene etterhvert blir sakte men sikkert fjernet bort fra hans sinn starter plutselig Joel og skjønne at dette er noe han ikke vil, og han skjønner hvor høyt han fortsatt elsker henne, og vil få prosessen til og slutte.

I denne filmen har vi også Kristin Dunst, Mark Ruffalo og Elijah Wood fra det storspekkede eventyret i Ringenes Herre med som motspillere i denne filmen.

Syns dette var en meget god og fasinerende film, som er absolutt verdt og se!
    Dette er en spesiell film, som rører ved deg og gir deg en opplevelse!
    Denne filmen er ikke action fylt, siden dette er et drama, og jeg som egentlig er en drama hater, likte denne filmen utrolig godt!
    Jeg syns starten var kjedelig, helt til jeg skjønte hele poenget, da jeg gjorde det så var plutselig egentlig ingenting kjedelig, fordi da falt alle bitene på plass om hvor, hvorfor, hvem og hvordan.

Jeg vil gi denne filmen en sterk 5'er vis jeg skal gi den ett terning kast!

Denne filmen har blant annet fått 6'er av Dagbladet og 5'er av VG.

www.Filmweb.no

Joel er forbløffet over at kjæresten Clementine har fått slettet minnene om forholdet deres. Desperat bestemmer han seg for å gjøre det samme. Men idet minnene hans gradvis forsvinner, gjenoppdager Joel kjærligheten til Clementine. Han bestemmer seg for å avbryte prosessen og ta minnene tilbake. Joel er på flukt - i sitt eget hode.
    Dette er under filmomtaler, så dette her har vel ikke mye med akkurat det og gjøre, men for og ikke lage flere tråder tar jeg med litt generell informasjon om både filmen og DVD'en her:

Orginal tittel: Eternal Sunshine of the Spotless Mind
    Sone: 2 - Europa og Asia
    Skuespillere: Jim Carrey, Kate Winslet, Elijah Wood, Mark Ruffalo, Kirsten Dunst, Tom Wilkinson
    Regissør: Michel Gondry
    Kategori: Drama, Romantikk
    Innspilt: 2004
    Utgitt: 01.12.2004
    Studio: Focus Features
    Spilletid: 103 minutter
    Språk: Engelsk
    Tekst: Norsk, Engelsk (for hørselshemmede), Finsk, Dansk, Svensk, Islandsk
    Land: USA
    Aldersgrense: 11 år
    Lydformat: Dolby Digital 5.1 & DTS 5.1
    Bildeformat: 1.85:1 (Anamorphic Widescreen)

DVD Ekstramateriell:
    - En kikk på innsiden av Evig solskinn i et plettfritt sinn
    - En samtale med Jim Carrey og regissør Michel Gondry
    - Kommentarspor med Michel Gondry og manusforfatter Charlie Kaufman
    - Slettede scener
    - The polyphonic Spree “Light & Day” Musikkvideo
    - Lacuna informercial

Syns forøvrig vis vi skal se på DVD'en fra lyd og bilde siden, syns je den forøvrig har et bra bilde, hverken dårlig eller overbra.. men passe.. men over middels.
    Ldsporene er her som vi ser av infoen over DD 5.1 og DTS 5.1
    Syns ikke det var noen alt for stor forskjell mellom dem, men DTS er hakket bedre. Lydsporet er bra, men dette er ikke filmen og lydsporet du vil bruke for og vise frem hjemmekinoen din akkurat!

Min omtale av denne filmen!

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en veldig god film!

og ingen skal komme og si at dette ikke var en konstruktiv og saklig anmeldelse! :wink:
    Slik som det "bråkes" om i Alien vs. Predatore tråden :P

Syns det ble en bra anmeldelse om jeg får si det selv!

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig at det er en god film, litt sær, men det er vi glade for

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme jeg kjedet meg store deler av filmen. Ideen til filmen er ikke grensesprengende og den observante seer ligger min. 20 minutter foran plottet hele tiden.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    Enig at det er en god film, litt sær, men det er vi glade for
    Enig der litt sær, men glade er vi!

Var interessant og se Jim Carry i en drama film, han er jo mest en storartet komiker. Men må si han har skuespiller tallenter, syns han spilte meget godt i denne filmen

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ble utrolig skuffet over denne filmen.
    Som de andre sier så var den sær. Veldig sær. Tiden filmen varte ble evig lang!

Newcomer Skynet sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med "geiri" Solgte min disk med en gang.For sær ja.Kan ikke anbefale denne.

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte ikke så godt de forrige Kaufmann filmene (Being John Malkovich, Adaptation osv) så jeg tviler på at dette er filmen for meg. Til felles har alle filmene at de har gode handlinger, men det hele blir desverre formidlet på en alt for tung og kjedelig måte.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er nok ikke dette filmen for deg nei...
    Den har forsåvidt en ganske tung handling.. og vis man ikke forstår handlingen helt med en gang kan jeg godt skjønne folk syns den er kjedelig...

Newcomer basement sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    vis man ikke forstår handlingen helt med en gang kan jeg godt skjønne folk syns den er kjedelig...
    Det er det jeg mener er problemet med disse filmene. Handlingen er god nok, men den formidles så altfor tregt og pedagogisk. En vanlig seer som kanskje liker litt spesielle filmer har skjønt gimmicken iløpet av de første 10 minuttene.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Being John Malkovich er jo oxo ganske genial spør du meg, men så liker jeg filmer som er litt sære og annereldes, eternal sunshine er jo en morsom idè, og en ålreit og annerledes film..

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste av disse filmene som er særlig gimmicky synes jeg er being john malkovich. De andre har en bra handling, og vrien er ikke hovedfokus, de handler om alt mulig annet. Being har jo lite innhold utover gimmicken sin, og hadde gjort seg bedre som musikkvideo.

At man klarer å ligge 20 minutter i forkant av handlingen i plettfritt er helt utrolig, da må man virkerlig ha en voldsom evne til å forestille seg hvillke traumer og minner som virrer i skallen på Jim Carrey. Hovedpoenget er jo ikke om han får damen tilslutt, men hva som finnes skjult i minnet, og hvordan det utarter seg når dette blir slettet /gjennopplevd. Selv synes jeg filmen er genial.

Men så synes jeg jo også at Lost in Translation var fjorårest største filmopplevelse (tett etterfulgt av LOTR -rotk).

Det eneste som trekker ned i filmen er Frodo, han ser jo altid ut som om han går rundt med en glohet ring i rumpa. Frodo ut av filmbransjen!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av basement
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    vis man ikke forstår handlingen helt med en gang kan jeg godt skjønne folk syns den er kjedelig...
    Det er det jeg mener er problemet med disse filmene. Handlingen er god nok, men den formidles så altfor tregt og pedagogisk. En vanlig seer som kanskje liker litt spesielle filmer har skjønt gimmicken iløpet av de første 10 minuttene.
    Skjønner godt hva du mener!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    At man klarer å ligge 20 minutter i forkant av handlingen i plettfritt er helt utrolig, da må man virkerlig ha en voldsom evne til å forestille seg hvillke traumer og minner som virrer i skallen på Jim Carrey.
    Ja! Det syns jeg er utrolig godt gjort.. for dette er en tung film meg en tung og vrien handling og kunne ligge i forkant av!
    Men skal ikke fornekte at noen kan det :wink: jeg vet jo ikke.. men må si meg imponert av det isåfall!

Enig med deg der polkalizer, dette er en genial film!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evig Solskinn I Ett Plettfritt Sinn er forøverig nominert til følgende Golden Globe priser:

Beste filmmusikal eller komedie
    · Evig solskinn i et plettfritt sinn
    Beste kvinnelige skuespiller i en musikal eller komedie
    · Kate Winslet – Evig solskinn i et plettfritt
    Beste mannlige skuespiller i en musikal eller komedie
    · Jim Carrey- Evig solskinn i et plettfritt sinn
    Beste filmmanus
    · Charlie Kaufman - Evig solskinn i et plettfritt sinn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder