Alexander - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 30 av 30

Tråd: Alexander

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]Ifølgte en kamerat er Blade Runner unntaket til den regelen, Alex F, men jeg har verken lest boken eller sett filmen (i voksen alder) så jeg kan ikke bekrefte.
    Blade Runner er en kanonfilm, synes jeg (har sett begge versjonene). Noen hater dog denne filmen.

Det finnes også andre eksempler: Jeg synes First Blood filmen er bedre enn boken (Klappjakten). Listen er nok allikevel lengre for filmer som er dårligere enn bøkene.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen fans av Homer og Asimov som faktisk Troy og I, Robot? Det er det store spørsmålet.

Active Hairball sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    denne filmen skulle ha hetet "highway hunks" tror aldri jeg har sett en film med så mye "knekte håndledd" hva har skjedd med homsene siden den tiden, dagens homser er langt i fra dette. he he he..

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hairball
    hva har skjedd med homsene siden den tiden, dagens homser er langt i fra dette. he he he..
    :lol: godt poeng...

Fått sett denne filmen nå.. og må si jeg syns den var helt grei... hverken bra eller dårlig.. det var en grei underholdningsfilm.. men syns de kunne kortet handlingen ned med en halvtime.. så hadde de unngått mesteparten av de kjedelige periodene...
    Men de hadde i hvertfall det Troja manglet, og det var masse blod i kampsenene... det skal Alexander ha et pluss for!

Syns dette var en helt grei film som det godt går an og ta seg en kveld og se...

............

Men må si :lol:
    To rader bak meg var det noen foreldre som hadde med seg ungen sin.. et barn, kanskje rundt 1 års alderen.... så slik ut...
    Fin film og dra med seg unden sin på 1 år på det jah :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes i grunn Alexander var en helt grei film, og etter at jeg så Troy noen dager etterpå så ble den enda bedre. Synes Troy skuffet mye mer enn Alexander. Troy ble alt for kort. Historien ble alt for presset sammen, og det hele virket som et endeløst hastverk. Man kom seg aldri inn i selve handlingen før den plutselig skiftet til noe annet igjen. Kampscenene var vel kort og godt noe av de dårligste jeg har sett i senere tid. Det hjelper lite å sende 40.000 statister mot hverandre når det hele blir filmet på en så uoversiktelig måte. Det ble bare rot. Og som nevnt tidligere, alt i filmen ble alt for kort. Jeg tror nok Troy kunne ha hatt godt av og vært en to-delt film, eller 3,5-4 timer på samme filmen.

Alexander ble til tider litt kjedelig. Men til gjengjeld var kampscenene mye bedre regissert en Troy sine. Og i Alexander fikk man i tillegg vite mer historisk sett om Alexander. Noe som mange mener ble kjedelig, men som er et fint avbrekk fra de umettelig bare-action-filmene.

Begge filmene var over gjennomsnittet. Men jeg synes ikke de var noe mer enn det. De kunne vært bedre. Og ender opp som to av de bedre filmene som ikke rekker helt opp til toppen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Alexander

Helt enig. Så denne i går, og satt igjen egentlig bare irritert over å ha kastet bort tiden. Den er usammenhengende og lite engasjerende. Dårligste Stone filmen til dags dato. Og som nevnt i denne tråden, frisyren til Farell er nok til å ikke se den

Jeg så den hjemme så jeg kunne ihvertfall trykke pause i "pissepausene".
    Troy er rævva og denne er ikke langt unna.

Kino, DVD, uansett STYR UNNA !

Sitat Opprinnelig postet av LL
    jeg så Oliver Stone's Alexander i går. Jeg syntes filmen var fryktelig kjedelig... Jeg kan ikke forstå at det er mulig å lage en slik film så uinteressant! Ikke se denne (på kino i hvert fall).

Den første timen er ikke så verst, men så slik det ut i en eneste stor grøt av mislykkede forsøk på en psykologisk analyse av Alexanders natur. Oliver Stone har til og med valgt å hoppe over det meste som har med slag/kamp å gjøre, som tross alt er det Alexander den Store er husket for!!

SKUFFET.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var i utgangspunktet skeptisk til denne filmen, så jeg leide den. Filmen begynte bra med en heftig kampscene, akkurat som man får inntrykk av på traileren. Men etter det går alt i feil retning. Filmen blir et gnålende drama om forholdet mellom alexander, faren og moren eller Alexander`s "spesielle" venn... Dette var like behagelig som forstoppelse, du sitter og trykker og håper det hele skal være ferdig snart. Mot slutten ble det hyppig spoling.
    I slike tilfeller hadde det vært fint med en terning uten øyne.

Terningkast: 0!!

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    klare ikke å holde munn :-D

troy synest jeg er mega bra ! en av mine favoritter faktisk mens når det kommer til Alexander så kjedet jeg meg endel på kino, men har gått til innkjøp av den alikevell. opp til flere ganger har det nemlig vist seg at filmer er bedre hjemme ----> time will tell

Newcomer hunden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Alexander

Har filmen hjemme men tror jeg ikke gidder å se den etter å ha lest diverse synspunkter her inne :shock:

Active mr.Fahrenheit sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    425
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe artig å se at mange deler min mening om Alexander, altså at det er en middelmådig og langdradd sak. Jeg var så dum å leide denne en gang, og det angrer jeg på den dag i dag. den er altfor lang, altfor lite action, generelt alfor klein!! FY!!!!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •