Film med surroundlyd som sirkulerer rundt seer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Film med surroundlyd som sirkulerer rundt seer

Hei på dere!
    Jeg står litt fast her, og håper på litt hjelp til å identifisere en film Inntil i går kveld var jeg sikker på at én av scenene i en av de første Jason Bourne-filmene (trodde Ultimatum) inneholder en sekvens hvor lyden helt tydelig "sirkulerer" rundt i rommet, i alle fall én runde rundt. Jeg mener handlingen her dreier seg om en form for "jakt", altså politi (eller skurker) som leter etter noen, og det utspiller seg i flere rom i en større leilighet eller lignende. Og det er i denne sammenheng jeg mener å huske lydopplevelsen. Men jeg klarte ikke å finne scenen i noen av de første JB-filmene da jeg spolte igjennom igår. Noen som klarer å tolke seg frem til hvilken film dette kan være? Det kan være jeg blander godt også, så tar gjerne imot eksempler på lignende lydbruk i filmer, om noen vet om som kan passe.

Takker for alle hjelp

Intermediate saar sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke film dette kan være fra, men slike effekter skulle det vært mer av i filmer. I slutten på hanzel og grethe er det en utrolig kul effekt med en kule som flyr rundt i kanalene.
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kjetilbmoe Vis post
    Det kan være jeg blander godt også, så tar gjerne imot eksempler på lignende lydbruk i filmer, om noen vet om som kan passe.
    Takker for alle hjelp
    Gravity har en helt fantastisk lydmiks hvor stemmer og effekter ofte beveger seg rundt i rommet.
    Noe av det absolutt beste jeg har hørt i forhold til lydkvalitet og miks. Og subwooferen får virkelig testet seg. Ekstremt dyp bass.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima Vis post
    Gravity har en helt fantastisk lydmiks hvor stemmer og effekter ofte beveger seg rundt i rommet.
    Noe av det absolutt beste jeg har hørt i forhold til lydkvalitet og miks. Og subwooferen får virkelig testet seg. Ekstremt dyp bass.
    Enig, men det ble nesten for mye dyp bass på den filmen!
    Yamaha rxa 3020, oppo 103d klipch rf82,rc64,rs52 4stk, pcultra 2stk, dreamscreen lerret, sonyvw500es, antimode 8033s 2stk

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du MÅ sjekke ut filmen Flygende Dolker. Det er noen scener der hvor lyden svirrer rundt deg - helt spesielt.

http://www.blu-ray.com/movies/House-...rs-Blu-ray/33/

Medlem siden
    Sep 2011
    Sted
    Egersund
    Poster
    1,075
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Supertramp Vis post
    Du MÅ sjekke ut filmen Flygende Dolker. Det er noen scener der hvor lyden svirrer rundt deg - helt spesielt.

http://www.blu-ray.com/movies/House-...rs-Blu-ray/33/
    spennende, synd den fikk så elendig kritikk på bilde delen, men kommer nok til å se den. Er kult med slike effekter

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for bra innspill! Gravity er jeg enig i er bra. Jeg begynte nå å se igjennom hele første Jason Bourne ("Identity") på nytt igjen, og jeg tror kanskje det er denne filmen jeg har ment. Men sekvensen var mindre imponerende enn det jeg husket (Det er noen sånne svirreeffekter når Jason er i Paris i sin egen leilighet, på telefonen med et hotell han visst har bodd på, og betjeningen sier at den personen han var innsjekket som hadde mistet livet i en trafikkulykke.)

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bram Stokers Dracula hadde heftig lydspor på dvd. Har ikke testet blu-rayen, men den lekte skikkelig med surroundeffektene=)
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,726
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hero, flyvende dolker og star wars sef, ellers husker jeg ikke mer i farten...

Lignende tråder

1. Sub(film) budsjett rundt 16000kr
    By Martinvg in forum Høyttalere
    Svar: 6
    Siste melding: 10-27-2012, 18:26
  2. Beste surroundlyd på film 2011?
    By classic46 in forum Filmomtaler
    Svar: 22
    Siste melding: 03-11-2012, 19:54
  3. Beste Pj til film/pc rundt 10k?
    By tazzat in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 3
    Siste melding: 09-07-2007, 00:01
  4. Mere diskré bruk av surroundlyd i film?
    By shakudu in forum Generelt audio og HiFi
    Svar: 0
    Siste melding: 01-26-2007, 14:08
  5. Prosjektor til film og konferanser. Rundt 10 000,- NOK.
    By zephyr in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 10-17-2004, 03:18

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •