Tråden for oss som simpelthen elsker svenske thrillere og spenningsfilmer! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 96
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kom over denne tråden og tenkte jeg skulle tipse om en veldig spennende svensk thriller.
    Isolerad heter den, Handler om en norsk student i Sverige. Syntes den var veldig spennende så den anbefales virkelig.

Her er Imdb link: http://www.imdb.com/title/tt1227555/

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour Vis post
    I helvete for noen avslutningsepisoder på sesong 1 av Broen De to siste episodene der, hvor nettet snører seg sammen rundt denne Sebastian må være noe av det råeste jeg har sett i denne sjangeren noensinne. Jeg satt seriøst nesten og svettet av nervøsitet hjemme i sofaen min flere ganger. Og tiden sto nesten stille i siste episode når han dro i nødbremsen og stoppet toget midt ute på broen mens han kommanderte Martin ut Så rått og vellaget at det savner sidestykke. Sick for en serie!

Sesong 2 er etterlengtet for å si det forsiktig
    Hyggelig at flere syns den er konge. Sesong 2 kuliminerer med siste episode til Søndag på SVT1 og på Mandag for oss her hjemme. Blir spennende, og også litt trist at det igjen er slutt på en måte. Vet ikke hvor langt de kan dra dette med den broen, men jeg tar gjerne enda en sesong!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en finfin førjulsgave til meg selv i posten igår: blu-ray boks nr 2 med de siste 6 spillefilmene med en av mine desiderte favoritter Johan Falk. Den første filmen i boksen "spelets regler" går i spilleren nå hvert øyeblikk. Dette gleder jeg meg til

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en finfin førjulsgave til meg selv i posten igår: blu-ray boks nr 2 med de siste 6 spillefilmene med en av mine desiderte favoritter Johan Falk. Den første filmen i boksen "spelets regler" går i spilleren nå hvert øyeblikk. Dette gleder jeg meg til
    Hmmm.....Falk har jeg ikke sett, annet enn en reklamefilm før Snabba Cash II som jeg så i går. Er Falk å anbefale? Så meget bra ut på reklamen nemlig.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De 3 første Falk filmene er meget bra, i den nye serien varierer det litt. Men uansett verdt å se. Jeg brukte vel 4 dager på de 12 siste, så helt ille kan de ikke ha vært.
    Likte god karakteren "Seth Rydell"

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind Vis post
    De 3 første Falk filmene er meget bra, i den nye serien varierer det litt. Men uansett verdt å se. Jeg brukte vel 4 dager på de 12 siste, så helt ille kan de ikke ha vært.
    Likte god karakteren "Seth Rydell"
    Jeg er enig med deg. Den aller første triologien er særdeles bra, noe av det bedre jeg har sett i denne sjangeren- med film nr to "Livvaktene" i triologien som den beste i min bok.

Det varier som du sier litt i de nyere filmene, men så absolutt severdig. Personlig liker jeg både hovedpersonen "Johan Falk" og gjenglederen "Seth Rydell" meget godt. Digger den litt bråkjekke lett harselerende sarkastiske tonen begge to har felles,som Falk bruker innen politiet og Rydell innen sin kriminelle gjengvirksomhet. Utrolig spennende med filmer som er så lite hollywoodiserte som dette, som faktisk tar pulsen på reellt profesjonelt politiarbeid i spesialenheten GSI.

Så svar til Millmaker: Johan Falk er så absolutt verd å sjekke ut. Filmene er jo heller ikke dyre, betale 299 kr for den siste boksen på blu-ray hos kompaniet med seks filmer, altså blir det kun 50 kr pr film.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den siste boksen(7-12) er den klart beste. Det er et par filmer i boks 2 som ikke er på nivå med resten

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur Vis post
    Den siste boksen(7-12) er den klart beste. Det er et par filmer i boks 2 som ikke er på nivå med resten
    Moro å lese dine betraktninger om denne boksen (7-12)! Så den første filmen igår som sagt (Spelets regler), og den var helt gjennomsnittlig. Et par fantastisk herlige kommentarer fra godeste Seth Rydell dro opp den totale vurderingen. Gleder meg maks til å se resten når jeg leser skrytet ditt

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moro å lese dine betraktninger om denne boksen (7-12)! Så den første filmen igår som sagt (Spelets regler), og den var helt gjennomsnittlig. Et par fantastisk herlige kommentarer fra godeste Seth Rydell dro opp den totale vurderingen. Gleder meg maks til å se resten når jeg leser skrytet ditt
    Okey... 8-12 kan du trygt se med høye forventninger, og gjerne noen kalde til.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da bestilte jeg Broen sesong, på blu-ray for 99 kroner på cdon - må jo være en god deal. Blir spennende.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant Vis post
    Da bestilte jeg Broen sesong, på blu-ray for 99 kroner på cdon - må jo være en god deal. Blir spennende.
    Grattis med røverkjøp! Kongepris. Broen er bunnsolid kvalitet i alle ledd som du sikkert har fått med deg for lengst, så her er det bare å få beina på bordet og kose seg maks med topp notch underholdning

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått sett et par Falk filmer til nå og storkoser meg Denne bossete og sarkastiske gjenglederen Seth Rydell er bare en kongekarakter og har gitt meg flere latterkuler

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett ferdig boks nr 2 nå Johan Falk, og her var det mye gull Som folk har vært inne på er det ingen tvil om at flere av filmene i boks nr 2 holder endel høyere kvalitet enn i den første boksen. En meget bra intensitet i flere av filmene, som kjennetegner de aller beste spenningsfilmer. Og godeste Seth Rydell gjør nesten flere av filmene alene, her har dere to klassikere fra han, "morsesignalering for idiot" og keen på frokost scenen

Sist endret av Gilmour; 12-08-2013 kl 14:17

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få litt liv i denne tråden igjen

Fullførte Broen sesong 2 igår kveld, pløyde gjennom den på 3 dager Ord blir tidvis fattige når jeg skal beskrive hvor solid håndverk Broen faktisk er i denne sjangeren. At det er topp notch på lyd og bilde er nå en ting. Men det jeg blir aller mest imponert over er den utrolige nærmest konstante ubehageligheten og usikkerheten skuespillerne i de forskjellige rollene greier å få frem. Du får svært ofte en liten tvil når nye mennesker i persongalleriet introduseres i serien, og musikk/ svært gode skuespillerprestasjoner skaper en nerve som for meg er ubetalelig i denne sjangeren.

At produsentene evner å få frem mellommenneskelige problemer i relasjoner som for eks det problemfylte forholdet mellom Martin og Mette, gjør bare serien enda mer komplett. Jeg kan bare si meg dønn enig med de som har sagt dette før meg: Broen er blant det aller beste som er laget av nordisk krim og spenning. Det er bare å glede seg maks til sesong 3 som er bekreftet å komme

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp ferdig med sesong to selv, og kan akkuratt som Gilmour anbefale den til alle med ett snev av interesse for skandinavisk krim

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp ferdig med sesong to selv, og kan akkuratt som Gilmour anbefale den til alle med ett snev av interesse for skandinavisk krim
    Ja, er den ikke konge? Hva liker du best med serien sirant? For meg går de strålende rolleprestasjonene veldig høyt opp og den auraen mange har rundt seg. Rollefiguren til Victoria, direktøren i medisonusfirmaet var for meg blant høydepunktene i sesong 2. Så utrolig selvsikker,arrogant og stilsikker at man bare må bli imponert

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hatt stor sans for Kim Bodnia - helt siden jeg så Pusher når den kom

Men er mange gode rolletolkninger i filmen, liker godt Victoria også.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har alltid hatt stor sans for Kim Bodnia - helt siden jeg så Pusher når den kom

Men er mange gode rolletolkninger i filmen, liker godt Victoria også.
    Ingen tvil om at Bodnia gjør en strålende rollefigur i Martin, ofte når hans hjertelige smittsomme latter kommer frem etter Saga har sagt et eller annet morsomt, så tar jeg meg selv i å le skikkelig selv Fantastisk morsom type, og prototypen på en jovial frittalende danske

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "Hypnotisøren" dukket opp i postkassen forrige uke. Så den ikveld. Hadde gledet meg stort til svensk thriller kveld. Men dessverre. Denne skuffet skikkelig. :-(
    Selve historien er jo ok, men film resultatet var ikke heldig. Det var veldig mye dårlige skuespillere, bilde og lyd var dårlig.
    Føles som en lavbudsjett film.

Jeg digger svenske filmer og dette var sjelden kost.

Off-topic: jeg så "livvaktene", dansk serie i to sesonger a 10 episoder. Veldig bra, anbefales. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broen er bare helt konge! Har heldigvis ikke sett sesong 2 enda, så har den til gode Trodde ikke det ble flere sesonger, men vanvittig bra å høre at det blir en sesong 3. Ellers synes jeg også at danske Forbrytelsen var bra, men 20 episoder i den første sesongen ble litt langdrygt etter å ha sett Broen 1 med bare 10 episoder der man aldri ville stoppe, men bare se neste episode og neste og neste )

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Alle oss som ELSKER '80 tallet!
    By ntd12tannoy in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 102
    Siste melding: 10-13-2012, 23:37
  2. Den STORE prate om andre ting enn hva tråden gjelder tråden.
    By kftosberg in forum Generell chitchat
    Svar: 8
    Siste melding: 07-22-2011, 20:07
  3. Forslag til bra Thrillere?
    By Morten M in forum Filmomtaler
    Svar: 2
    Siste melding: 06-25-2010, 21:31
  4. Høyttaler for bass elsker
    By backinbass in forum Høyttalere
    Svar: 41
    Siste melding: 09-25-2009, 11:55
  5. Cerwin Vega- høyttalerne vi elsker å hate