Tråden for oss som simpelthen elsker svenske thrillere og spenningsfilmer! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  3
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 96
    Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Denne tråden må jeg følge med på, går en del i svensk film her, spesielt om fruen også vil se film.
    Ser ikke noen som har sagt noe om "Ranerne", litt tilårskommen film med bl.a. Persbrandt i en av rollene. Synes det er en godbit.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv Vis post
    Denne tråden må jeg følge med på, går en del i svensk film her, spesielt om fruen også vil se film.
    Ser ikke noen som har sagt noe om "Ranerne", litt tilårskommen film med bl.a. Persbrandt i en av rollene. Synes det er en godbit.
    Har nettopp bestilt den. Ser frem til å se den på nytt.

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avbestilte "Ranerne" og "Den Utvalgte" fra amazon uk. Avventer tullgrensen, håper den heves til 300.
    Sist endret av eriaur; 11-06-2013 kl 08:09

Active ToCa sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Sted
    Her
    Poster
    489
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liza Marklund sine bøker om Annika Bengtzon er også filmatisert. Likte de veldig godt. De første to SVT-filmatiseringen av Fjällbackamorden fra 2012 (?) likte jeg også. Er noe mer lunken overfor de nyeste fra 2013. Åsa Larson sin Solstorm med Izabella Scorupco i hovedrollen funka også for meg. Men der ble resten av serien stoppet før det ble noen serie på film.
    Sist endret av ToCa; 11-06-2013 kl 00:12

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg avbestilte "Ranerne" og "Den Utvalgte" fra amazon uk. Avventer tullgrensen, håper den heves til 300. Skal kjøpe Arne Dahl 1-5 Box (Blu-ray) fra discshop.se når grensen er hevet. Kan tenkes at den er tilgjengelig på cdon eller amazon uk innan dess. Fjällbackamorden filmene er også på blu, som box og stk.

Arne Dahl: The Complete First Season Blu-ray
    Vedlagte miniatyrbilder Vedlagte miniatyrbilder -arne_dahl_1_5_box_blu_ray-1-jpg   -arne_dahl_1_5_box_blu_ray-jpg  
    Vedlagte bilder Vedlagte bilder -70087_large-jpg 
    Sist endret av eriaur; 11-06-2013 kl 08:11

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur Vis post
    You're in for a treat, Johan Falk blir jo bare bedre og bedre.

Det kommer en sesong til, med seks nye filmer

Inga fler Johan Falk-filmer | Film | Aftonbladet (Etter sesong 3)

Johan Falk er helt sjef, bare elsker hovedrolleinnhaveren som greier å gi skikkelsen Falk en stor nerve og intens tilstedeværelse. Utrolig sansen for den badass stilen hans, hvor han gir faen i å samarbeide og alltid forventer at han har rett Strålende serie, og jeg har den siste blu-ray boksen med filmene 7-12 på toppen av ønskelisten til jul Veldig godt å høre at de bare blir bedre og bedre.

Hva angår Jegerne har jeg begge to i samlingen, likte begge to veldig godt-men den første er ekstremt bra. Den er helt oppe i toppen for min del, med en nerve som man finner i legendariske filmer som for eks Menn som hater kvinner.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Filmene om kriminalreporter Annika Bengtzon likte jeg også veldig godt. Ikke like godt sting som de aller beste svenske filmene som Johan Falk eller Millenium triologien- men absolutt severdig. Har alle seks filmene som er kommet ut på blu-ray og håper det blir gitt ut flere i fremtiden. Har det kommet noen nye utgivelser der nå i 2013?

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Rånarna/Hotet (2 film boxset) og Den Utvalde i dag. Sendt fra Sverige, som gave.

Litt OT: http://nrkbutikken.no/dvd/god-natt-elskede http://cdon.no/film/god_natt,_elskede-11362241

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eriaur Vis post
    Jeg fikk Rånarna/Hotet (2 film boxset) og Den Utvalde i dag. Sendt fra Sverige, som gave.

Litt OT: http://nrkbutikken.no/dvd/god-natt-elskede http://cdon.no/film/god_natt,_elskede-11362241

Spennende når man får noe nytt i samlingen! Skal dette være bra saker eller?

Jeg skal legge inn bestilling på kompaniet nå. Sesong 1 av Broen, og boks nr 2 med Johan Falk som nylig kom ut. Begge på blu-ray naturligvis Her blir det mye topp kvalitet underholdning utover høsten og vinteren- herlig

Active
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour Vis post
    Spennende når man får noe nytt i samlingen! Skal dette være bra saker eller?

Jeg skal legge inn bestilling på kompaniet nå. Sesong 1 av Broen, og boks nr 2 med Johan Falk som nylig kom ut. Begge på blu-ray naturligvis Her blir det mye topp kvalitet underholdning utover høsten og vinteren- herlig
    Nei, styr unna Hotet og Den Utvalgte. Jeg har og Broen sesong 1 og 2 BD i bestilling, pluss krimserien "God natt, elskede" på dvd.
    Sist endret av eriaur; 11-10-2013 kl 23:08

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden skal jeg følge med på.
    Har sett masse svenske filmer/serier siste årene.
    Selv liker jeg godt en svensk film som heter De Ukjente. Verdt å sjekke ut.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg Broen sesong 1 i posten idag og har rukket å se de to første episodene nå nettopp. Førsteinntrykket er suverent, dette er kvalitet tvers igjennom. Når jeg satt å så på dette i knivskarp HD så slo det meg at dette er en av de virkelige grunnene til at jeg ble interessert i hifi,anlegg,musikk og film: nemlig å kunne nyte toppkvalitets underholdning som dette i ro og mak hjemme

Det jeg virkelig liker med Broen er at alt virker tvers igjennom profesjonelt og gjennomført. Bilde er supert, lyd og musikk er vakkert og persongalleriet virker glimrende. Den joviale dansken er favoritten for meg hittil, med sitt folkelige lure glis og naturlige fremtoning. Motsetningen og samspillet med Saga sitter fra første minutt.

Gleder meg enormt til fortsettelsen, blir nok en episode til før leggetid

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour Vis post
    Da fikk jeg Broen sesong 1 i posten idag og har rukket å se de to første episodene nå nettopp. Førsteinntrykket er suverent, dette er kvalitet tvers igjennom. Når jeg satt å så på dette i knivskarp HD så slo det meg at dette er en av de virkelige grunnene til at jeg ble interessert i hifi,anlegg,musikk og film: nemlig å kunne nyte toppkvalitets underholdning som dette i ro og mak hjemme

Det jeg virkelig liker med Broen er at alt virker tvers igjennom profesjonelt og gjennomført. Bilde er supert, lyd og musikk er vakkert og persongalleriet virker glimrende. Den joviale dansken er favoritten for meg hittil, med sitt folkelige lure glis og naturlige fremtoning. Motsetningen og samspillet med Saga sitter fra første minutt.

Gleder meg enormt til fortsettelsen, blir nok en episode til før leggetid
    Det blir bare bedre, gled deg!

Noen som kan si meg hvilken sang det spilles i introen i hver episode? Har ikke giddi å finne det ut, men noe sier meg at den på et seriøst hifi oppsett umulig kan være feil.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hva låten heter sånn på rappen, men kan bare bekrefte at den låter fantastisk på anlegget mitt iallfall Det er forøvrig en av grunnene til at jeg vil ha alle slike gode produksjoner på blu-ray, for å få maksimalt ut av både lyd og bilde kvalitet.

Må få gjengi en av scenene som fikk meg til å le godt igår. Saga ringer opprømt den joviale dansken Martin midt på natten kl 03.30, for å snakke om nye opplysninger i mordsaken. Den forløper da slik sånn ca:

Saga, ganske opprømt og høres overrasket ut: "Sov du"?

Martin svarer lett sarkastisk: "Jepp, det hender jeg ligger og slumrer litt på denne tiden"

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker Vis post
    Det blir bare bedre, gled deg!

Noen som kan si meg hvilken sang det spilles i introen i hver episode? Har ikke giddi å finne det ut, men noe sier meg at den på et seriøst hifi oppsett umulig kan være feil.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Broen har fengslet meg såpass at jeg kun har to episoder igjen av sesong 1 Helvete for en produksjon og for et skyhøyt nivå! Sesong 2 kommer jo ikke ut på blåstråle før i begynnelsen av Desember, så her blir det abstinenser når de siste 2 episodene av sesong 1 blir unnagjort i helgen

Som plaster på såret tenkte jeg å legge inn bestilling på den nye Johan Falk boksen med filmene 7-12, som kompaniet selger for småpene 299.

Ser også at kompaniet selger den kommende Annika Bengtzon blu-ray boksen med alle seks filmene med henne for kun 249 kr når denne slippes om kort tid- anbefales for alle i denne tråden,flotte filmer alle sammen med god underholdningsverdi

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perfekt tråd, her var det noen jeg ikke har sett. :-)
    Kjøper alt jeg ser av svensk krim.

Tenkte siden Broen er nevnt her som er litt dansk også, så har jeg et lite tips om en dansk produskjon som er bra, filmene heter "den som dreper". Er vel 7 stk av de. Om du liker Johan Falk er disse litt i samme gate.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Herregud så spennende sesong 2 er nå på slutten. Bare to episoder igjen
    Så mange mistenkte - at det er umulig å si hvordan dette skal gå.

En ting er sikkert, jeg har fått denne serien på hjernen - og det passer perfekt at SVT1 sender den søndags kveld (i HD og 5.1) - mens man enda er i helge-modus.
    Alt stemmer med denne serien - plottet, persongalleriet, musikken, filmingen, alt! De siste ukene har jeg vært sugd inn i Sagas "uten-sosiale-antenner" univers, jeg går rundt og tenker på neste episode. DA er det bra!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tralltrall Vis post
    Perfekt tråd, her var det noen jeg ikke har sett. :-)
    Kjøper alt jeg ser av svensk krim.

Tenkte siden Broen er nevnt her som er litt dansk også, så har jeg et lite tips om en dansk produskjon som er bra, filmene heter "den som dreper". Er vel 7 stk av de. Om du liker Johan Falk er disse litt i samme gate.

Veldig hyggelig at tråden har slått ann så bra som den har gjort Tipset ditt er notert, danskene vet så absolutt hva de driver med

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I helvete for noen avslutningsepisoder på sesong 1 av Broen De to siste episodene der, hvor nettet snører seg sammen rundt denne Sebastian må være noe av det råeste jeg har sett i denne sjangeren noensinne. Jeg satt seriøst nesten og svettet av nervøsitet hjemme i sofaen min flere ganger. Og tiden sto nesten stille i siste episode når han dro i nødbremsen og stoppet toget midt ute på broen mens han kommanderte Martin ut Så rått og vellaget at det savner sidestykke. Sick for en serie!

Sesong 2 er etterlengtet for å si det forsiktig

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Lignende tråder

1. Alle oss som ELSKER '80 tallet!
    By ntd12tannoy in forum CD/SACD og DVD-Audio
    Svar: 102
    Siste melding: 10-13-2012, 23:37
  2. Den STORE prate om andre ting enn hva tråden gjelder tråden.
    By kftosberg in forum Generell chitchat
    Svar: 8
    Siste melding: 07-22-2011, 20:07
  3. Forslag til bra Thrillere?
    By Morten M in forum Filmomtaler
    Svar: 2
    Siste melding: 06-25-2010, 21:31
  4. Høyttaler for bass elsker
    By backinbass in forum Høyttalere
    Svar: 41
    Siste melding: 09-25-2009, 11:55
  5. Cerwin Vega- høyttalerne vi elsker å hate