Alien vs Predator - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 81
    Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg skal prøve å være mer saklig i fremtiden. Jeg pleier egentlig å være det på andre forum

Problemet er bare at jeg lider av en udiagnosert Alzheimers, noe som gjør at jeg har problemer med å huske aspekter av filmer som jeg syns er rimelig råtne. Dessuten er det ikke lys i kinosaler, så jeg klarer ikke notere ned på papir de tingene jeg ikke liker. Dessuten, skulle jeg ha gjort det, ville jeg ikke fått med meg alt, og film-opplevelsen ville blitt fragmentert og dårligere enn vanlig. (Eller "bedre enn vanlig" i Matrix-filmenes tilfelle siden "mindre=bedre" i den trilogien).

Men jeg syns nå å huske at jeg har slaktet Day after tomorrow og Kill Bill2 i andre threader. Pirates of the Carribean gikk jeg aldri inn på. Jeg får kjøpe filmen på DVD og skrive en anmeldelse da. Jeg syns å huske ihvertfall at

1. Johnny Depps dialekt var uutholdelig
    2. Kysset på slutten mellom Bloom og dama var så sukkersøtt og fullt av svellende musikk og dilldall at jeg trodde jeg skulle spy.
    3. For en piratfilm var det overraskende lite blod, død og amputeringer.

edit: Og den hypotesen om at jeg bare liker drittfilmer kan jeg avkrefte ved å si at av de første 100 filmene som ligger på IMDBs top 250 filmer liker jeg 2, 3, 8, 9, 10, 13, 15, 17, 29, 38, 50, 51, 56, 59, 62, 63, 76, 86, 88, 90, nøyaktig 1/5. Og hadde jeg sett alle, kunne jeg sikkert likt dobbelt så mange. Det er ikke en dårlig statistikk syns jeg

edit#2: Hvordan var den sakligheten? Statistisk analyse og alt! :P

Intermediate kinosjef_christian sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [wcip
    Angel]
    I forhold til at det var en 11 års grense film så var det vel passe med vold! :wink:
    Skal jeg se død og fordervelse ser jeg vanligvis ikke 11 års grense filmer.....

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angel]Jeg skal prøve å være mer saklig i fremtiden. Jeg pleier egentlig å være det på andre forum
    det er bra!

Angel] Problemet er bare at jeg lider av en udiagnosert Alzheimers, noe som gjør at jeg har problemer med å huske aspekter av filmer som jeg syns er rimelig råtne.
    det er ikke bra.

Angel] Dessuten er det ikke lys i kinosaler, så jeg klarer ikke notere ned på papir de tingene jeg ikke liker. Dessuten, skulle jeg ha gjort det, ville jeg ikke fått med meg alt, og film-opplevelsen ville blitt fragmentert og dårligere enn vanlig. (Eller "bedre enn vanlig" i Matrix-filmenes tilfelle siden "mindre=bedre" i den trilogien).
    Hvis du ikke husker ting som irriterer deg så irriterer deg det tydeligvis ikke nok.
    Tips: kanskje ikke prøve å se det negative i filmene men heller det positive.

Angel] Pirates of the Carribean gikk jeg aldri inn på. Jeg får kjøpe filmen på DVD og skrive en anmeldelse da. Jeg syns å huske ihvertfall at

1. Johnny Depps dialekt var uutholdelig
    Javel da har du tydeligvis ikke hørt mange dårlige dialekt-etterligninger oppigjennom årene.

Angel] 2. Kysset på slutten mellom Bloom og dama var så sukkersøtt og fullt av svellende musikk og dilldall at jeg trodde jeg skulle spy.
    Alle eventyr har jo en lykkelig slutt da. det vet da alle. kanskje de tok i litt, men som en jente sa her "det er et søtt og romantisk kyss" :lol:

Angel] 3. For en piratfilm var det overraskende lite blod, død og amputeringer.
    Tja. hver sin smak.. synes det var akkurat nok vold og amputeringer, men litt blod mangler det skal jeg være enig i..
    Og dette er som sagt en eventyr film. synes at godt skuespill tar over for den delen.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kinosjef_christian
    Angel]
    I forhold til at det var en 11 års grense film så var det vel passe med vold! :wink:
    Skal jeg se død og fordervelse ser jeg vanligvis ikke 11 års grense filmer.....
    eh chris.. de setter ikke aldersgrensen før de lager filmen vet du :wink:

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo. Blockbusterfilmer som pirates blir laget for å treffe et visst markedssegment. I.o.m at filmen er basert på en disneyland-ride ("pirates of the carribean") er det åpenbart at den er rettet mot et yngre publikum, og hadde det vært ting i filmen som hadde tvunget aldersgrensen oppover, hadde disse elegant blitt klippet vekk.

Hvis du ser pirates som en seriøs og voksen sjørøverfilm (finnes det / bør det finnes noe slikt?) er det ikke rart du blir skuffet. Her er det snakk om en barnslig, tøysete og underholdende eventyrfilm, myntet på hele familien. Som sådan synes jeg den lykkes ekstremt bra, da til og med jeg synes den var artig, og jeg pleier å hate denslags.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av polkalizer
    Jo. Blockbusterfilmer som pirates blir laget for å treffe et visst markedssegment. I.o.m at filmen er basert på en disneyland-ride ("pirates of the carribean") er det åpenbart at den er rettet mot et yngre publikum, og hadde det vært ting i filmen som hadde tvunget aldersgrensen oppover, hadde disse elegant blitt klippet vekk.
    Som en familie film synes jeg den ikke skal vises til barn helt ned i 11 åra. i likhet med ringenes herre. hvis du hører med noen fra filmtilsynet om grunnlag for karakter så tipper jeg du får "filmen utspiller seg i en fiktiv verden derfor får den en lav aldersgrense fordi barn kan skille mellom fantasi og virkelighet" til svar. :wink:

klipper de filmen for hvert enkelt land?

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mg_martin
    klipper de filmen for hvert enkelt land?
    I noen land gjør de det.... Vis filmen fra starten av inneholder sener som det landet ikke tillater den innbyggere og se, tar de i enkelte tilfeller og klipper om akkurat enkelte deler...
    Slik som Kill Bill, der klippet de ikke om, men la til effekter som svart hvit for og fjerne en del av det voldlige og blodige preget!

Men dette er vel ikke så ofte blir brukt nå lenger...er mer eller mindre slutt på slikt nå... var vel mer før det var slik når reglene var litt anderledes...
    De har vel blitt slakkere på denne delen nå :wink:

Uansett, syns jeg dette er en tåpelig måte og gjøre det på... for det er jo vi som enkeltpersjoner som burde få avgjøre hva vi skal se, og ikke en liten gruppe som bestemmer dette her :wink:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som regel er amerikanerne like strenge som resten av verden, men aldersinndelingen er forskjellig fra her i landet, filmene blir klippet for å passe aktuelt certificate i USA. I USA er vel pirates PG-13, dvs at den er laget for å passe 13åringer (og yngre ifølge med foreldre).

Akkurat som alien vs predator, regissøren trodde han lagde r-rated film, men kort tid før lansering (3 uker elns) måtte filmen klippes om til pg-13 (som NESTEN tilsvarer vår 11 årsgrense), noen hadde visst regnet seg frem til større markedspotensiale (eller så innså de at det var en drittfilm ingen voksne ville finne seg i å betale gode penger for å se drite, tisse og bæsje på to kule sci-fi konsepter).

Før (80-tallet) klippet man hardt og brutalt i filmene her til lands, men det er det heldigvis slutt på nå. Engelskmennene driver fortsatt og klipper litt, i den engelske spesialversjonen av ABYSS får du f.eks. ikke se rotta puste flytende veske. De er veeeeldig obs på scener med dyreplaging og denslags.

btw. burde ikke filmen egentlig hete aliens versus predators?

edit: jeg vet at å bæsje og drite er det samme.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk. da fikk vi klarhet i dette!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    synes ENKELTE personer her kommer med veldig usaklige utsagn her. og skal ikke si hvem. men den ene begynner med "n" og slutter med "eo king" og den andre begynner med "[" og slutter med "wcip]Angel"

skal dere si noe så kom med konstruktiv kritikk!
    hmm kunne det være meg

vi var en vennegjeng på 4 som så filmen. etter 10min kansje ikke så lenge en gang begynte vi å snakke og diskutere litt. så skrev vi ned på mobiltelefonene våre hvordan vi trodde filmen ville ende og hvem som ville overleve etterpå. når filmen var ferdig skrudde vi på mobilene og sammenlignet resultatet: 3 av oss hadde rett om at ho dama sko overleve eneste overaskelsen var at predatoran var snill??? vi var utrolig skuffa hele gjengen. det sier vell kansje litt om filmen :idea: eneste brae med filmen var vell effektene :?:

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok. kanskje ikke filmen var killer deep, men hva så! ikke alle filmer er laget for å få folk til å tenke "woow! det hadde jeg ikke regnet med" eller "hva!? :shock: du verden for en overaskelse." enkelte filmer er faktisk laget kun for å underholde. og jeg synes at AVP faller rett inn blandt dem. kanskje ikke den var laget for å underholde, men det gjorde den, i hvertfall synes jeg det. :wink:
    btw. det er ikke lov å ha mobiltelefonen slått på på kino :P

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godt poeng det der martin!
    Må gå an og se en film uten og se den fra tankegang og ide siden, men noen ganger fra underholdningssiden også! :wink:
    Det kan gjøre mange filmer bra det.. men selvfølgelig skal det også være kvalitet... men kvalitet kan man finne utenom en dyp handling også :wink:

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til tider får jeg inntrykk av at noen mener underholdning og kvalitet er motsetninger.

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei er ikke det jeg mener.. jeg mener at filmer ikke behøver å være "tenke filmer" som feks. secret window for at den skal være bra...
    men som feks. bad boys 2 el.l. som virkelig underholder.
    Altså iblandt kan døv underholdning være morro det også.

Intermediate [wcip]Angel sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,180
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speaking of hjernedød underholdning...

*sjekke om The Rock - special edition er kommet i posten*

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes dette var en bra film, bra underholdning. og det at mange av dere ble imponert over effektene sier litt, vfx budsjettet var veldig lavt pga at de ville ha mest mulig praktiske effekter. er så og si ingen vfx shots av aliens\predators, nesten bare folk i kostymer.

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    for meg så var bad boys 2 en meget positiv overaskelse, rett og slett fordi jeg kozer meg skikkelig med underholdningen hele filmen, slik var det forsåvidt med AVP oxo, i stedet for å kunne ønske at filmen var bedre så fårn heller gjøre det beste ut av slik den ble..

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så filmen i kveld. Filmen var ok men kunne vært så mye bedre. Den rykkete kameraføringen i kampscenene var irriterende - kuttet pga. ratingen? Jeg forventet en god del mer gørr og action.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    din super teiting Chris du har tatt meg igjen ved bare å skrive svada! innleggene er det som teller her i livet! nå må jeg nok drepe deg! :roll:
    Ikke rart man får mange innlegg når en poster slikt som dette. Er det mulig å legge lista litt høyere. :roll:

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det får en si, makan til innlegsjakt skal en lete lenge etter :?

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •